Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

>>>LOKAKUISTEN TORSTAI<<<

25.10.2007 |

Aloitellaas tällekin päivälle pinoa....

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaa kertaa taisin pinoa pistää pystyyn...heh....Se siis kertokoon, että ei meitä täällä linjoilla enää kovin montaa roiku=)

Mitenkäs muilla loppuvaiheen kärvistelijöillä yö sujui? Jokos joku on tositoimiin pääsemässä?? AJL ei ole kirjoitellut pariin päivään, jokohan siellä on nyytti kainalossa.....

Mulla alkaa totisesti käpsähtää hermot siihen, että nyt mieskin soittelee useita kertoja päivässä töistä kotio ja kyselee,että tuntuuko missään....Meinasin äskönkin tiuskaista, että joo, kohta oon esikoinen kainalossa painelemassa synnärille, unohdin ihan sulle ilmoittaa=/ HUOH....Jos mulle on tuskaa odotella, niin eipä se taida tuo miekkonenkaan kovin helpolla päästä!!

No mutta, turhaakin turhempi neuvolareissu siis tänään aamupäivästä, käyn sitten huhuilemassa ne kovin tärkeät kuulumiset siltä reissulta=) Ai niin...Sikäli kun pääsemme reissun kulkemaan edestakasin jalkaisin...Meillä toinen auto huollossa, enkä raaskinut esikkoa repiä pystyyn aamulla, että ois viety mies töihin ja saatu auto käyttöön. Nyt siis tarvottavana liki 5km matka suuntaansa, pitää muistaa ladata kännykän akku, että voi tarvittaessa soittaa apujoukkoja hinaamaan meidät tienposkesta kotio=)

Kiiuli rv 40+1

Vierailija
2/18 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa tosiin vähiin käydä, kun ollaan näin loppukuussa jo.... Mulla on tänään la, eikä mitään oiretta edelleenkään. Eilisilta meni miehen kanssa valvoessa, syntyjä syviä miettiessä ja nukkumaan pääsin vasta 02aikoihin, mutta loppuyö menikin sitten vain yhdellä vessareissulla!!

Illalla lorahteli tosi paljon valkovuotoa, välillä jo mietin josko joukossa ois ollut limatulppaa, kun koostumus oli vähän erilaista :o Ääks, tää on kyllä aika inhaa seurata näin tarkkaan oman kehonsa toimintoja ja eritteitä :(

Nyt alkaa jo pikkuhiljaa kaivata elämää ilman mahaa....eilen silitin tavan vaatteitani ja mieli tekis jo pukeutua johonkin muuhun kuin äitiyshousuihin....Samoin mikään talvitakki ei mahdu tän mahan päälle, joten toivottavasti ei mennä pitkälle marraskuuhun tai toivottavasti ei tule pakkasia tai muuten maha jäätyy :o Ehkä se sitten viimestään tajuaa syntyä ;)

Mies on myös täällä aika hermona...kuulemma kokoajan jännittynyt olo. Mua jännittää kaikkein eniten synnytys ja sen ajankohta, itse vauvaa odotan niinkuin se jo jotenkin kuuluis perheeseen. Vauvakamatkin on niin pitkään olleet jo esillä :)

Minulta ei kyllä 5km kävelymatka onnistuisi! Tsemppiä neuvolamatkaan :) Minä täällä mietin josko uskaltaisin lähteä pienelle kävelylenkille (matka noin 2km yhteensä) :O

myrskyruusu 40+0 (sais tulla jo!)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole minullekaan lähtöä vielä tullut eikä taida tulla ikinä. Tunnette varmaan siis fiilikset...? :D:D

Vauva melskaa kauheasti, joten jos pitäisi odotella että vauva " hiljenee" ennen synnytyksen alkua, ei tämä ainakaan sellaista tee. Mitä ahtaammaksi tila käy, sen voimakkaammin itse vaan tunnen kaiken liikkeen. Minäkin aamulla jotain vuotoa olin havaitsevinani, mutta eipä tuosta selvää saanut että mitä oli. Joten luultavasti vain valkovuotoa eikä merkkaa sen enempää.

Multa ei kyllä onnistuisi varmaan kilometrinkään kävely enää, ellei sitten aivan etanavauhtia tuskaisesti taapertaen. Pelkkä pihalla käveleminen tekee tiukkaa, joten liikunta on viime viikkoina jäänyt aivan nolliin. Oikein jo kaipaisi reippaalle (vaunu)lenkille kävelemään ja kunnolla raitista ilmaa haukkaamaan.

Uutu 39+3

Vierailija
4/18 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täältäkään uutta: paitsi ettei vessassa tarvinnut käydä yöllä kuin VAIN kolme kertaa = luksusta. Muuten ei yhtikäs mitään muutosta mihinkään suuntaan. Tunnustan itsekin, että olen tosi kärsimätön, että KOSKA tulee lähtö: ensi yönä, viikonloppuna, ensi viikolla? Ja toisaalta ihan niinkuin Tuttiinakin kirjoitti aiemmin, että jännittää taas niitä kipuja. Öisin kun herään pissalle, mietin joka kerta, että jaa-a, sit sitä taas mennään eikä varmastikaan mitään ehdi saamaan paitsi ilokaasua, mutta loppuuhan se heti kun vauva on ulkona.

Oho Kiiuli sulla on pitkä matka tarpoa vielä lapsen kanssa neuvolaan! Jos ei se käynnistä synnytystä niin ei sitten mikään! Mulla alkaa tehdä tiukkaa jo koirien kanssa metsässä lenkkeily, enkä tee matkaa siellä kuin ehkä pari kilsaa. Toivotaan, että pääset pian synnyttämään!:-)

Nyt aamupalan laittoon, poika nukkuu vielä, tyttö lähti kerhoon ja koirat odottavat myös vuoroaan.

Missäs AJL:n lisäksi Miranneli? ei ole hänestäkään kuulunut mitään muutamaan päivään? Entäs muut? No minä olen sitten täällä vielä sen jälkeen kun Kiiuli tuon neuvolareissun jälkeen käy synnyttämässä:-)

terkuin DorisDay 39+4

Vierailija
5/18 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, onnistuin hävittämään jo kirjoitetun viestin, pöh!

Minkäslainen se limatulppa voikaan olla? Edellisissä raskauksissa en ole sellaista bongannut, mutta tänäaamuna tuli jonkinverran sellaista ruskehtavaa limajuttua. Oliskohan jotain sensuuntaista.

Yö meni kahdella vessareissulla, mikä on harvinaista. Tosin menin vasta yhden aikaan nukkumaan, jolloin normaalisti käyn ensimmäisen kerran vessassa. Aamulla kyllä väsytti törkeästi kun piti poikaa lähteä viemään eskariin.

Taitaa miranneli olla jo vauvansa saanut, kun ei ole kuulunut mitään. Samoin AJL, toivottavasti pian saadaan heiltä vauvauutisia!

Nezzie 39+5

Vierailija
6/18 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiiuli, kyselit yöstä.. Olipa harvinaisen rauhallista! Muutama vessareissu, mutta muuten sain nukuttua. Ihana olo.

Eilen kirjoitin (ehkä hieman väsyneenä) väärin. Siis kotona lomailee voi kaks nuorinta. Ei vaan nuorin. Aika hurja aamu ollut. Onneks oikein ihania äitin apulaisia. Saatiin siivottua vaatekaapit. Pinot ei ihan ole suoria, mutta ainakin joka rääsy on kaapissa!!

Myrskyruusu, vaatteista. On jo aika viilee pihalla. Miehen paksuja gollegepaitoja ja veljen toppaliiviä oon lainannut, ne vähäiset ulkoilut. Samaa manasin just miehelle, ettei mee aikoihin noi omat toppakuteet päälle ja kohta on pakkaset. Onneks ei tartte ekaan viikkoon vauvan kanssa ulkoilla, kerkee ehkä ylimäärä löllykät lähteen mahasta edes vähän. Toivotaan:)

Tosi ärsyä, kun puhelin tosiaan soi ja viestejä pukkaa: joko, mitä, syntyykö, miksei, mitä...*ärrinmurrin*. Ja paras kai oli, että koska se syntyy?! Ei ole ihan kamalasti noita meedionlahjoja, joten ei pysty sanoon.. Kai tuo ilmoittelee, kun lähtee valuun :D

Pian me saadaan uutisia, ei oo meitä montaa jäljellä...

Nyt on ihan liian hiljasta. Pakko mennä kurkkaan mitä tuo parivaljakko tekee...

Jaksuja masulaiset:)

Peppi ja pari vaan poppoosta

ps. niin la tuli, oli ja meni

Vierailija
7/18 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kyllä saanut olla aivan rauhassa joko-joko-kyselyiltä. Välillä melkein toivoisi että joku kyselisi, nyt kun tuntuu ettei ketään kiinnosta.... Tietty aina kun soittelen vanhemmilleni, niin heidän ensimmäinen kysymys on että joko nyt olette menossa :), mutta muuten ei ole kysymykset ärsyttäneet. Eli jos liialliset kyselyt rassaavat, niin kyllä se liiallinen korrektiuskin voi olla inhottavaa. Missä lienee se tasapainon raja.

Tänä aamuna vauva on taas onnistunut päällään aiheuttamaan sukkapuikko-vihlontaa alas ja silti samalla jalat potkivat koko ajan kylkiin ja aivan ylös. Ilkeän tuntuisia muljahduksia tulee myös vähän väliä (tai ihaniahan ne oikeasti ovat, vaikka vähän pahalta tuntuvatkin). Mutta tuntuu että tää vauva ei nyt taas nuku ikinä....

Uutu

Vierailija
8/18 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän se on.

Mulla tuli tiistai-aamuna sellaista rusehtavaa lima-juttua ja olen edellisistä bongannut myös. Esikoisesta lähti synnytys käyntiin muutama tunti liman tulon jälkeen ja kuopuksesta meni 3-4 päivää.

Eli mulla mennyt tässä pari päivää odotellessa et koska alkaa tapahtumaan. Jostain luin et limatulpan irtoamisen jälkeen menee 1-10 päivää ku synnytys käynnistyy.

Eli tsemppiä.

Päästäänköhän samaan aikaan synnyttämään? =)

Dorisday; muistan sinut. Minä kirjailen marrasmasujen puolella.

Tsemppiä sinullekin tulevaan koitokseen.

Oikku ja pähkinäpoika 37+5

Vierailija
9/18 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin kun häntä ei enää näy täällä odotuspalstalla, että jokohan on poksahtanut?! :O

Jaksamista kaikille odotukseen!

t.äittä ja pojat 1,5v. ja 9 vrk

Vierailija
10/18 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esittelypinossa oli rizalta viesti, että vauvan on saanut.

Vierailija
11/18 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä läjässä ollaan ja nippa nappa kotio asti selvittiin....Eihän mullakaan ois käyny pienessä mielessäkään 1-2vk sitten että oisin kävelly ton matkan neuvolaan. Mutta vissiin toissa yönä tää mukelo painui vielä sen verran alaspäin, että ne helvetilliset nivuskivut on poissa....

No eipä siis neuvolassa mitään uutta tietoa tullu...Paitsi että hb oli noussu 114:n, jee=) Se ei ookaan 3kk:n ollu noin hyvä....

Viikon päästä ois sitten seuraava käynti, pitää toivoa, että tää masukki tajuais putkahtaa ennen sitä maailmaan!! Josko ois säikähtäny äskön viileää ulkoilmaa, kun ei takit enään mee mahan päältä kiinni ja ulkona olikin aika raikas keli....Tai sitten meinaa, ettei luovu omasta lämpöisestä yksiöstään, kun kerran ulkomaailmassa on noin viileää=/

No joo....Mukavaa päivänjatkoa!!

-K-

Vierailija
12/18 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös edelleen yhtenä kappaleena ja minä kun olin ihan varma, että tuo ymmärtäis edes viikkoa ennen la:ta tulla! Nyt siis 39+4. Neuvolatäti arvaili eilen, että paino olis nyt 4200g, joten sais todellakin jo tulla tai en suostu pian koko touhuun! Olo on kyllä ollu täälläkin huomattavasti parempi tämän viikon kuin pitkiin aikoihin, on saanu nukuttua heräilemättä pahemmin ja kävelemäänkin taas pääsee ihan kohtuullisesti. Mutta kun menee hermo tähän odottamiseen!!!

mussu ja napu rv 39+4

Vierailija
13/18 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...AJL ei ole vielä laitoksella päinkään. Tarvitsin vaan hieman taukoa, kun tuntuu että muuten pää halkee, kun kaikki pyörii vaan ODOTUKSEN ympärillä.

Joo. Huomenna laskettu aika. Turha on kai mitään odottaa. Tänään oli tarkastus ja homma ei ole edennyt yhtään kahden viikon takaisesta. Pehmeää on, vaan kohdunkaulaa jäljellä 3cm ja paikat kiinni. Mielellään otan vastaan lohdutteluja siitä, että oikeat synnytyssupparit voi alkaa, vaikka kohdunkaulaa olisi vielä jäljellä? Vesien menon suhteen on varmaan turha toivoa mitään, ei kai vedet mene, jos kohdunsuu on kiinni? Vai? Luulin aina, että vesien menoon tarvitaan limatulpan irtoaminen edestä ja se irtoaa vain jos suu on hieman auki, eikä visusti kiinni, niinkuin minulla??? ....

Onni onnettomuudessa on se, että lapsi liikkuu paljon ja ei ole suuren suuri (3,1 kg ultralla mitattuna).

40+7 on seuraava tarkastus ja 40+10 käynnistys tarvittaessa. Alan nyt asennoitumaan sitten niin, että käynnistykseen saakka mennään.... ;( PLÄÄH.

No, kätilö antoi sellaisen SUPISTUSTEEN ohjeen, täällä asuinmaassa uskotaan kovasti tällaisiin holistisiin juttuihin, varsinkin kätilöiden keskuudessa. Yliopistosairaalanikin näitä suosittelee ihan virallisissa ohjepapereissaan. Ei kai siitä haittaakaan ole, joten tästä vaan keittelemään:

1 kanelitanko

10 mausteneilikkaa

1 tl inkivääripulveria (jauhettua siis)

=> Laita 1 litraan kylmää vettä, kiehuta 2-3 min.

Lisää 1 rkl rohtorautayrttiä (verbena officinalis), täällä sitä saa apteekeista, ehkä luontaistuotekaupoista Suomessa. Anna asettua 5 min. Suodata kahvin suodatinpussin tms läpi termariin. Nauti päivän mittaan. Tarvittaessa toista päivän tauon jälkeen.

AJL

Vierailija
14/18 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo onkin mielenkiintoista AJL:n saamat suositukset supistusteestä, jännä resepti!! Rautayrttiä olen kyllä kesäkukka-amppelissa kasvattanut! Kerropa sitten kuinka tee tehoaa! Voi olla oikein hyvää muutenkin.

Kiiuli: eikö sinua yhtään alkanut supistella tuon neuvolareissun aikana?

:O Siinä oli kyllä sellainen matka, että en olisi itse selvinnyt!

Toivotaan ettei sun tarvitse enää ensi viikolla mennä!

Nezzie: muistanhan oikein, etkö sinäkin ollut kolmoskuumeilijoissa?

Näin meitä on vaikka kuinka monta, jotka raskauduttiin peräkanaa, ja nyt yhdet ovat kotiloissa, toiset lokakuisissa ja Oikku ainakin marraskuisissa.

Minusta tuntuu, että mäkin päädyn marraskuisiin kohta, jotenkin en usko että tulisi tässä lokakuun puolella.

Heh, nythän näistä lopuista vaaveista tulee joka tapauksessa skorpioneja:D Varautukaa siihen!

t. DorisDay la sunnuntaina

Vierailija
15/18 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

dorisday:Juu, olin kolmoskuumeilijoissa, mut tuossa välillä vaan taustailin. Nyt kun on niin jännät paikat kaikilla ja itselläkin enemmän aikaa istua koneella, niin vähän enemmän olen nyt kirjoitellut. Meitä tosiaan raskautui monta silloin pienen ajan sisällä, perhe kasvaa. Vieläköhän moni haaveilee neljännestä? Meille taitaa kyllä riittää... vannomatta tietysti paras.

Joku tuossa kirjoitteli, että vesien menosta ei liene toivoa, jos ei limatulppa ole mennyt. Mulla kahdessa aiemmassa mennyt vedet, enkä kyllä sitä ennen ollut havainnut minkäänlaista tulppaa. Mahtoiko mennä vesien kanssa samalla rysäyksellä, en tiedä. Tänäaamuna ja päivällä kun tuli sitä ruskeaa " tököttiä" , niin se sit varmaan oli jotain tulppajuttua. Saapa nähdä tapahtuuko yöllä mitään. Kakkosen synnytys lähti käyntiin 39+6 yöllä, niinkuin nyt tuleva yö. Silloinkin oli mies yövuorossa, niinkuin myös nyt. Jännää.

Nezzie39+5

Vierailija
16/18 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku Kakkonen menossa joten on hetki aikaa istahtaa jälleen koneelle=)

Siis se tämänpäiväinen urheilu neuvolaan ja takas ei ainakaan vielä ole tuottanut edes yhden yhtä harjoitussupparia=/ Kait se on vaan asennoiduttava siihen, että tään vatsan kanssa täällä keikutaan ja pitkään....

Huomiseen, Voikaahan hyvästi!

-K-

Vierailija
17/18 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän sitä kaikki yhes koos...

Miun elämä tän mahan kanssa on helppoo, mut silti on kyllä jo välillä käyny ärsyttämään kun ei oikeen saa lattialta mitään noukittua ja aina on maha pinkeenä kun jotain tekee. Mudda mudda, kukas se haaveili siitä isänpäivän synnytyksestä :D, joten olen ihan hiljaa :).

Miun kroppa ei tykkää yhtään kävelystä, mutta fillarilla pääsee! Eli päivittäin polkasen kouluun ja kotiin yhteensä 6km, ja sitten siihen lisäks uudelle talolle ja takas toiset 6km ja vielä muksujen hoitomatka yhteensä 4km.. siis jumpe, mie olen hullu, en ees muista millon oisin tommosia matkoja liikkunu.. Luulis et oisin hyväs kunnos sitten kun vauva syntyy :D.

Miehän kävin eilen sairaalan synnytyssaleja taas moikkaamas. neuvola täti pisti lähetteen sinne kun sydänäänet oli niin laahaavia. Eipähän tuolla sitten onneksi mitään kummempaa ollu. Lääkäri vielä ultras. istukka on nyt luokkaa 3, eli saa nähdä mimmonen kalkkikakku sieltä löytyy. Painoksi arvioi 3500. ihan jees. Mutta tuo visiitti synnytyssaliin ei ollu kyllä kiva juttu ollenkaan. Mie menen aina jotenkin paniikkiin jos joudun yksin olemaan siinä kolkossa huoneessa :S. Nyttenkin vaan toivoin että eivät vaan ala käynnistämään ja ajatuksessa kävi jo sektiot ja kaikki.. ONNEKSI pääsin kotiin. Ja TOIVOTTAVASTI mies pääsee mukaan synnytykseen, muuten tulee itku.

Eipähän sen kummempia. TSEMPPIÄ kaikille meille! ja SUUUUUUUUPISTUKSIA, oikein kipeitä semmosia lähettelen joka suuntaan!

väpä 39+3

Vierailija
18/18 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

YLIAIKAISUUDESTA JA KONTROLLEISTA

Miula on kaks edellistä menny yli, toinen käynnistettiin rv 41+6 ja toinen rv 41+3 (ei olis muuten vielä käynnistetty mutta käyrällä sydänäänet romahti niin siksi käynnistys). Meillä eka kontrolli on juuri tuolloin rv 41+3 ja seuraava sitten katsotaan tilanteen mukaan rv 41+5/6/42 ja silloin yleensä on tiedossa käynnistys. Ja mitä siihen KÄRSIMÄTTÖMYYTEEN tulee niin kyllä mie olen ollu noissa kahdes kärsimätön kun vauvaa ei ole kuulunu jne. Nyt vaan on elämäntilanne sellainen että sen parempi mitä pidempään mahassa viihtyy. Ja kun on kokoajan kauhea kiire päällä ni ei sitä oikeen ehdi ees aatella. Toisaalta se on ISO ISO HARMI, sillä mielestäni en ole silleen saanu tästä raskaudesta sitä ihanaa odottavaa jännitystä mikä nois kahdes edellises on ollu (vaikka onkin ollu tuskasta ja ketuttanu jne).