Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkuraskauden verenvuoto murheita

24.10.2007 |

Olen raskaana 8+4 viikolla, ja jo toista viikkoa kärsinyt verenvuodosta. Vuoto alkoi ensi rusehtavana ja välillä on tullut ulos hyytymiä, jä välillä ihan kirkasta verta. Vuotoa on päivittäin, eli joudun käyttämään siteitä.

Kävin ultrassa viime torstaina, ja vauvelilla oli kaikki hyvin tuolloin, eikä lääkäri osannut antaa syitä vuotoon. Ensi viikon perjantaina on ensimmäinen varsinainen äitiysneuvolassa käynti, mutta ajattelin kysäistä josko täällä jollain olisi ollut vastaavia kokemuksia. Huolestuttaa kovasti... Esikoinen syntyi vuonna -04, eikä tuolloin raskausaikan ilmennyt mitään ongelmia.

Murehtivin terveisin,

Anniina

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mullakin oli aluksi sellaista tuhruista vuotoa. Alko noin rv5+. Olin aika paniikissa. rv 6+3 mulla oli alkuraskauden ultra, ja siellä näky sikiöllä jo sykekin, eli kaikki ok. Seuraavana lauantaina tulikin oikein runsaasti kirkasta verta. Soitin päivystykseen ja siellä käskettiin seurata tilannetta. Jos kipuja niin sitten päivystykseen. Vuoto rauhottu vuorokaudessa.Maanataina pyysin päästä ultraan (rv7+2) ja sillä pikkunen olla möllötti, oli kasvanut ja voi hyvin. Kysyin mistä vuoto voi johtua, ja sain vastaukseksi, että joskus se puoli kohdun limakalvosta johon alkio ei ole kiinnittynyt vuotaa pois. Vuotoa jatku n. viikolle 10+ asti. Välillä niukempana ja välilllä runsaampana, mutta pääasiassa rusehtavana. Kokoajan oli raskausoireita. Tänään kävin eka seulaultrassa ja jännäsin kovasti onko pieni edes hengissä. Siellä se olla potkutteli kovasti ja voi hyvin. Vuotoakaan ei nyt ole enää siis kohta kahteen viikkoon ollut joten kaikki näyttäis olevan kunnossa.

Toivottavasti myös sulla. Ai niin, mulle sanottiin myös, että jos syke on nähty, pienenee keskenmenon riski huomattavasti vaikka vuotoa oiskin.

T.Tuittu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla