Mikä olisi mielestäsi sopiva peruspalkka sairaanhoitajalle?
Ja lisäkysymys; kuinka ratkaisisit sairaanhoidon työvoimapulan?
:) Niin laita vielä lisäksi oma mammattisi ja peruspalkka, kiitos!
Kommentit (29)
Kun sanon suoraan minun palkkani menee täysin kokonaan tämän oman perheeni laskuihin ja asumiseen. Minulla ei juuri nyt ole varaa maksaa sairaanhoitajien pyytämää extraa. Mutta toki voidaan laittaa vahinko kiertämään ja maksaa saman tien kaikille semmoiset sanotaanko 400¿/kk lisää liksaa. Sitten inflaatio syö omansa ja ollaan taas samassa pisteessä.
Niin ja se valtion kassa muuten koostuu YHTEISKUNNAN = minun ja sinunkin verovaroista. Minä en ole valmis maksamaan edes 10¿/kk enemmän veroja hoitsuille, jotka eivät ole saaneet luettua itseään lekureiksi.
Vierailija:
Sh:n pitää olla älykäs ja empaattinen. Mites sellaisdet ihmiset saadaan hakeutumaan alalle jos ei kunnon palkkaa olla valmiita maksamaan. Aika pihejä olette ehdotuksinenne.
Oletteko ylivelkaantuneita vai missä vika jos rahat ei riitä?
Hoitajien palkankorotukset tulisivat nostamaan kunnallisveroa noin 0,5%, eli jos tienaat 2000¿/kk kyseinen rahasumma tekisi jopa 10¿/kk enemmän veroihin.
Etkö todellakaan ole valmis maksamaan noin vähäpätöistä summaa turvataksesi hoidon saatavuuden?
Yksityisellekään sinulle ei liene varaa jos noin köyhiä olette?
Koulutuksen pitää näkyä palkassa ja kun esim. luokanopettajankin lähtöpalkka on vain n. 2100 euroa, niin ei hoitajan palkan pidä olla lähelläkään sitä.
kuten labrahoitajat, röntgenhoitajat, jumpparit, kätilöt ym.
Peruspalkka ainakin 2400¿. Siihen päälle kokemuslisät ja muut lisät.
Kaikki eivät tee vuorotyötä ja sillälailla kerrytä lisillään palkkaa.
Niin ja itse olen röntgenhoitaja.
Sh:n pitää olla älykäs ja empaattinen. Mites sellaisdet ihmiset saadaan hakeutumaan alalle jos ei kunnon palkkaa olla valmiita maksamaan. Aika pihejä olette ehdotuksinenne.