Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tunnetko perhetä jossa lapsi/lapsia huostaanotettu?

Vierailija
24.10.2007 |

jos tunnet, niin miksi on huostaanotettu?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- isällä mielenterveysongelmia ja äiti muuten vaan hanttapuli. Lapset likaisia, paljon pois koulusta, alle kouluikäinen juoksee kaupungilla puolenyön jälkeen puolipukeissa jne. Lapsia oli monta.

- yh-äiti, mielenterveysongelmia

- luokkakaverini, joka oli huonosta kodista ja homma karkasi lopullisesti käsistä yläasteiässä, kun eivät saaneet enää mitään järjestystä

- huumeongelmainen yh-äiti, menetti kolme lasta

Ja omituisin tapaus oli puolituttu perhe, jolla kaikki oli näennäisesti hyvin ja yksi lapsista huostaanotettiin teini-iässä. Lapsi oli ainakin päällepäin ihan kiltti ja osallistuva: kävi koulua, ei ryypännyt, ei häiriköinyt jne. Vuotta vanhempi veli asui normaalisti kotona ja samoin nuoremmat lapset, eikä kenelläkään ollut ongelmia koulussa tai vapaa-aikana. Kukaan ei tiedä syytä, mutta jotenkin aina vihasivat ja sortivat tätä yhtä. Oliskohan ollut äidin syrjähyppy tai jotain?

Vierailija
22/24 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva otettiin huostaan jo laitokselta, sijoitettiin noin vuoden ikäisenä pitkäaikaissijoitukseen. Nyt jo kymmenvuotias reipas koululainen, asuu edelleen samassa ihanassa sijaisperheessä. Tuo miehen sisko vähän säälittää, ihan toivoton tapaus, mutta kuvittelee että saa tyttönsä luokseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisessa perheessä vanhemmat erosivat, ja äiti masentui kokonaan, isä oli ilmeisesti käyttäytynyt sopimattomasti lapsia kohtaan (insestiä) joten ei saanut lapsia.

Toinen perhe isä ei halunnut lapsia ja äiti ryyppää kokoajan

Vierailija
24/24 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen itse töistäni hoitovapaalla, eli mun tiedot ovat vähän kesäterässä, mutta näin olen antanut itseni ymmärtää.

Sisaruksia sijoitetaan jopa niinkin julmasta syystä kuin rahan takia eri laitoksiin. Tiedän eräänkin perheen, jossa kaksi nuorinta lasta on saatu sijaisperheeseen, mutta kolme isompaa ovat laitoksissa. Mitä enemmän kunta saa sijoitettua lapsia perheisiin, sen halvempaa. Laitoksiin laitetaan vain ne, jotka on pakko. Tämä näkyy myös siinä, että loppuvuodesta sijoituksia tehdään todella vähän, koska rahat ovat tiukassa. Taas alkuvuodesta lastensuojelulaitokset saavat uusia asiakkaita, kun kunnissa on varaa tehdä sopimuksia.. Helvetin surullista.

Toisaalta, on myös järjellisiä syitä sisarusten erottamiseen. Esimerkiksi sisarusten välinen insesti tms, on syy erottaa sisarukset ja näin antaa jokaiselle heistä mahdollisuus eheytyä.