Sairaanhoitajan palkasta kysyn ihan vilpittömästi
Jos te ilmoitatte peruspalkaksenne vaikka 1780 euroa, onko se siis ihan peruspalkka, vai onko siinä jo tehtävälisä ja ns. henkilökohtainen lisä mukana? Lisiä siinä ei ole, sen ymmärrän. Miten ne ikälisät muodostuvat?
Olisi ihan hyvä, jos joku kertoisi niin täällä ei tarvitsisi arvuutella.
Kommentit (18)
Samoin joka palstalle. Jostakin TEHYkin on saanut hoitajan keskipalkaksi 2400 euroa, samoin hoitajat . netin sivuilla monet hoitsut itsekin mainostavat tuollaisia, jopa isompia palkkoja.
1822e kuussa ja siinä on huimat 18e henkilökohtaista lisää. Ikälisiä ei vielä ole. Henkilökohtaista lisää olen saanut kahdesti. Ekalla kerralla 8e ja tokalla 10e. Eli peruspalkkani on 1804e. Ilmoitan silti aina kokonaispalkakseni tuon 1822e. Ja kun saan pian ikälisän, ilmoitan myös sen ns. palkkaan kuuluvaksi.
Ensimmäinen ikälisä tulee viiden vuoden palveluksesta. Toinen ikälisä 10 vuoden palveluksesta ja kolmas ikälisä 15 vuoden palveluksesta.
Vuorol- ym. lisineen palkka on 2353 euroa. Siis todellakin vuorolisineen, jotka ovat haittakorvaus.
Mutta en sitten osaa sanoa, kuuluuko tuohon 1865 euroon joitain lisiä jo.
Lisiä ovat sit ilta-, yö- ja viikonloppulisät. Pyhistä maksetaan ihan normaalit lisät, yleensäsunnuntailisien mukaan.
Siinä 2400¿ lienee mukana IHAN KAIKKI lisät.
Siinä 1900¿ (?) peuspalkassa käsittääkseni mukana ikälisät ja henkilökohtaiset lisät.
Kysyisin vielä että edellyttävätkö nuo ikälisät sitä että on ollut saman työnantajan palveluksessa kokoajan, vai säilyvätkö 2palvelusvuodet" vaikka vaihtaa työpaikkaa? Äitiyslomilta, hoitovapailta tai pitkiltä sairaslmilta ym noita ei ilmeisesti kerry?
Sh:n perupalkka ainakin yhdessä kunnalla on 2339, johon kymmenen vuoden kokemuksella tulee 8% lisä, ja 100€ henkilökohtainen lisä+vuorolisät.
Äitiyslomat ei vähennä työkokemusta, mutta hoitovapaa kyllä. Ei tarvitse olla saman työnantajan palveluksessa, jos ala on sama
Minä olen ollut 2 vuotta töissä sairaanhoitajana teholla, ikälisiä ei vielä ole. Peruspalkka bruttona 2440e/kk (sis. "vaativantyön lisä"). Eli nettona noin 1800/kk. Lisät päälle, noin 400-800e/ 6 viikkoa. Ja noihin lisiin saa sitten tehdä aika paljon yövuoroja ja iltoja sekä pyhiä.
Ottakaa vastaajat huomioon, että 6 vuotta sitten oli palkat toisenlaisia.
Peruspalkka on peruspalkka, johon ikälisä ei kuulu, vaan tulee sitten siihen päälle, kun kokemusta kertyy.
Siis apua. Eikö sairaanhoitajat saa tuon enempää. Tehän teette todella arvokasta työtä. Kaikki kunnia teille!
Ei mee kyllä ihan tasan nämä palkkasysteemit.
Itse olen elintarviketehtaassa ja tienaan bruttona 2350€+ ilta ja yölisät ( 100-300€)
palkka tulee nousemaan muutaman satasen muutaman vuoden sisään.
Mulla on elitarvikealan kolmevuotinen koulutus ja olen kyseisessä työssä ollut vasta 2v.
8 jatkaa. Palkka siis 2250€, jos sillä nyt on merkittävää eroa :)
Minun palkkalaskelmassa on ilmoitettu peruspalkaksi vähän vajaa 2300€. Tämän päälle saan kaksi ikälisää, jotka tekevät n. 200€. Tehtäväkohtaista lisää en saa, mutta olen työantajan määrittelemistä kolmesta palkkaluokasta keskimmäisessä. Sitten on tietysti vuorolisät, jotka tekevät merkittävän osan tienestistä.
Tienaan kuukaudessa keskimäärin bruttona 3000€ ja verotuksen jälkeen käteen jäävä osuus on n. 2200-2300€.
En näe mitään syytä valehdella tässä palkka-asiassa. Olen vilpittömästi sitä mieltä, että palkka on työmäärään ja vastuuseen nähden riittämätön, mutta kyllä tällä toimeen tulee, kun elää tavallista duunarin elämää.
Niin ja asun Oulun korkeudella.
Nro 10 lisää vielä, että en huomioinut laskelmissani lomarahoja mitenkään vaan pelkästään keskivertokuukauden ansiot.
Peruspalkkani on 2280€. Ikälisät, tehtäväkohtaiset lisät, lomarahat ja vuorolisät ym. siihen päälle. Käteen jää kuukaudessa reilusti alle 2500€
olen ymmärtänyt, että peruspalkan päälle voisi saada tehtäväkohtaista lisää (vaativammasta työstä maksetaan enemmän) ja henkilökohtaista lisää (mitä paremmin teet työsi, sen enemmän maksetaan).
Ja jos se ei näin ole, niin minun mielestäni pitäisi ainakin olla.