##LOKAKUUT torstaina##
Huomenta!
Ihanan pirtee olo kun vaavi heräs puol tuntii normii myöhemmin ja vielä viihtyi puol tuntii ihan itekseen jutellen! vau... katotaans miten pitkä pino tänään saadaan aikaseks :D
väpä07 ja touho 7+1
Kommentit (31)
Bloomin viestiä. Tuli positiivinen olo kun olit jo nimeä miettinyt ja vaippoja katsellut :) Olen kyllä minäkin jo nimiä miettinyt mutta vieläkin on epävarma olo. Huomenna vihdoin ja viimein on ultra. Toivottavasti sitten saan huokaista helpotuksesta ja heittäytyä oikein kunnolla tähän ihanaan odotuksen maailmaan. Vuodot jatkuvat mutta lääkäri sanoi että joillain synnyttäneillä naisilla kohdun kaulan suulla kudos on verestävä koko ajan ja minulla kuulemma on niin. Toivotaan siis että syy on vain se. En silti tällaista odottanut. Esikoinen 2 v :).
Minä täällä saikulla makailen, että nyt on aikaa kirjotellakkin. Pari päivää on teetelly flunssaa ja tänä aamuna oli sitten kurkku NIIN kipeä ja kuumettakin kiitettävästi, että töihin menoa ei voinut ajatellakaan. Kävin tuossa paikallisessa työterveyskeskuksessa ja antoi lähetteen labraan veri kokeisiin ja sitten siihen kaameaan juttuun kun tikulla otetaan näyte tuolta nielusta!!!! Voitte varmaan kaikki kuvitella minkälaista se voi olla jos vähänkin etoo. Onneksi mulla ei oo paljon ollut pahoinvointia verrattuna moneen muuhun täällä. Mutta silti!!! Sanoin kyllä sille labran tätille tilanteen ja lupas olla tosi nopee. Aika kauan piti nieleskellä sen jälkeen. Ja se ei oo yhtään mukavaa kun kurkku on niinku santapaperia!!!
Jokatapaukses meen nyt sitten pian lääkäriin ja jos siellä kurkus jotain on niin kai siihen pitää antibioottikuuri sitten syödä. Mietin vaan että onko ne varmasti turvallisia nyt kun toi pikku- naksu tuolla mahassa on? Onko kukaan muu joutunut antibiootti kuurille raskausaikana?
Oli vissiin meininkiä perustaa joku toinenkin keskustelu juttu muualle. kuullostaa ihan hyvältä, siis tuo suojatumpi keskustelu, kun eihän täällä viitsi kauheasti asioitaan laverrella tunnistamisen pelossa.
mutta kun mä oon niin onneton näiden juttujen kanssa, etten oikeen tiedä kuinka tonne liitytään. Oli kyllä hyvät ohjeet tuölla eilisessä pinossa, että katsastelenpa niitä tänään oikeen ajan kanssa...
Vaunuista täällä oli ollu juttua..Mä varmaan pidän nuo vuoden 2002 emmaljungat, tosin pitää vähän korjuuttaa, on niissä jos sen verran paljon kilsoja kertynyt...Muuten hyvät kärryt.
Enpä muista mitä muuta kommentoitavaa oli kun on niin tosi pitkä kun oon viimeksi kirjottanu...
AamuIlona 6+5 (ohhoh, pitäs vissiin neuvolaankin soitella..)
Tänne ei sen kummepaa, kuin raskausoireet katsosivat jonnekin eilen. Ei ole yökötystä tänä aamuna, eikä rinnat enää arat. Ultrakin on vasta ensi keskiviikkona =(
Eilen oli näköjään juttua sukupuolesta. Toiveita ei ole, ainakaan vielä. Aina olen kuvitellut saavani ensin kaksi tyttöä ja sitten pojan. No, se ensimmäinen tyttö olisi jo... Jos tulisi toinen tyttö, niin olisi kaikki vaatteet valmiina. Meillä kun sitä prinsessa vaatetta riittää. Toisaalta tiedän miehen haaveilevan pojasta, vaikka sitä ei suoraan sanokaan.
Jonskuli ja tuutikki rv 6+5 (toivottavasti kaikki hyvin, vaikka oireet katosivatkin....)
Nyt sitä jo pikkuhiljaa kroppa käynnistyy päivää varten vaikka on herätty ja kauan sitten. Kumma juttu et kun herää niin on huippu hyvä olo, mut sit vähän ajan päästä ei paljon enää naurata... Hieman autta väkevät kovat karkit, mut niitäkin pitäis sit syödä aina kun tuntuu ellotus alkavan.
Kahvi meni vielä alas toissapäivänä suhteellisen hyvin. Eilen aamuna kaksi kuppia hieman hampaita kiristellen ja tänään yksi kuppi...Siirtyminen teehen taitaa ollakin ihan hyvä vaihtoehto. Mikähän siinäkin on kun se niin monille tuntuu aiheuttavan huonoa vointia.
Monet katselevat jo vauvalle kaikenlaista. Meillä onneksi on jo aika hyvin ettei tarvi paljoa ostella. Vaan kyllä sitä tulee kaupassa kurkisteltua lasten vaateita ym...
TUota yahoon yhteisöä täytyy kyllä yrittää kokeilla vaikken kyllä ole näihin asioihin niin tutustunut, mutta eiköhän se noiden ohjeiden avulla selviä, kunhan vain saan keskittymmiskykyni takaisin sieltä minne se sitten lieneekään mennyt... Varmaan se on samassa paikassa kuin muistini ja hyväolonikin =)
MIelihaluja tulee ja menee mut ei ne ole niin valtavia et pitäis lähteä ostamaan jos ei kaapista löydy. Eipä niitä kyllä tainnut paljoa olla edellisten kanssa.
Tosi pitkiä pinoja saadaan muuten aikaiseksi, sitä kun kuvittelee pikaisesti vilkaisevansa viestit niin johan siinä sitten sunti hurahtaakin =)
Mutta nyt taas höpötykset seis ja takaisin kotihommiin.
moonshine 6+2
ja tuli taas kamalasti kirjoitus virheitäkin...taitais olla parempi kun menis vaan nukkumaan =)
Tarkoitus oli vain käydä kurkkaamassa teidän kuulumiset, mutta enpä malta nyt olla kommentoimatta.
GHIGI oli eilisessä pinossa kysynyt kohdemaastamme. Joo, samaisessa maassa asustellaan kuin missä miehesikin on ollut. (jos joku tuttu sattuu tunnistamaan, niin pliiiiis älkää kertoko siellä kotoSuomessa vielä kenellekään yhtään mitään - mulle voi laittaa sähkäriä, että on tunnistanut ;)) Toiveissa tosiaan tulla masun kanssa toukokuussa Suomeen. Onko sulla GHIGI tietoa tämän maan neuvolakäytännöistä? Mun pitäis varmaan ruveta ottamaan selvää, mutta taidan vielä odotella viikon verran, josko tulis oireita, niin tulis varmempi olo maha-asukista.
JONSKULI kirjoitteli oireettomuudesta. Meinasin vastata jo sulle tuohon aloittamaasi uuteen topiciin, mutta huomasin, että olet meitä lokakuisia. Eli mulla ihan sama tilanne kuin sinulla! Jännityksellä siis seuraan, mitä vastauksia saat keskustelunaloitukseesi. Mulla oli viikonloppuna pahoinvointia aamuisin ja viime viikolla järetön nälkä koko ajan (yleensä pystyn olla tuntikausia syömättä ihan huomaamattakin). Eilen ei ollut juur mitään tuntemuksia. Pekonia paistellessa ehkä vähän ellotti ja illalla nukkumaan mennessä vatsa tuntui semmoiselta piukealta. Mutta ei mitään selkeää. Tänään olo on ollut täysin normaali. Eipä sitä olisi uskonut, että oireita oikein kaipaa... Tai ei niinkään niitä oireita, vaan sitä, että tietää, että masussa joku on vielä mukana. Mutta juteltiin eilen miehen kanssa ja rohkaistiin toisiamme, että ei tämä murehtiminen mitään auta. Kaikki on Korkeamman Kädessä. Ja iloitaan raskaudesta niin kauan kuin ei vuotoa näy :)
Mukavaa päivää kaikille!
t. Fudgis 6+6
Marraskuussa -06 pois kaavitun tuulimunaraskauden jälkeen olen vielä tosi varovainen tämän raskauden suhteen. Tiistaina kävin ihan oman mielenrauhan vuoksi yksityisellä ultrassa varmistamassa, että jotain elävää ylipäätään kasvaa sisälläni ja näkyihän siellä yksi pikkiriikkinen ihmistaimi, jolla sydän sykki. Siinä sitten tutkimuspöydällä maatessa tuli itku ja sopertelin lääkärisedälle anteeksipyyntöjä tunteenpurkauksestani...
Olen käynyt taustailemassa jo tovin kirjoituksia täällä lokalutuisissa, mutta nyt kun on tullut puhetta suljetusta yhteisöstä, niin uskaltauduin vihdoin mukaan, sillä en haluaisi aivan kaikkien lukevan kirjoituksiani, kun näistä raskausjutuista tulee vääjämättä esille niitä intiimimpiäkin asioita. Kokemusta olisi ollut msn-yhteisöistä, mutta ehkäpä saan jotenkin kirjauduttua myös tähän toiseen systeemiin ja jos en onnistu, niin tulen sitten kyselemään apuja.
Sukupuolitoiveista on ollut puhetta. Meillä on ennestään 2 vuotias tyttö, joten vaatetuksen osalta olisi tytölle jo kaikki valmiina, mutta kuten niin moni muukin on todennut, on poikakin ihan yhtä tervetullut, kun silloin olisi perheessä yksi kumpaistakin sukupuolta. No, aika näyttää kumpi meille tulee, sikäli mikäli tämä raskaus menee loppuun asti hyvin. (Epävarmuus siis vaivaa mieltä koko ajan...)
Töissä olen, joten pitäisi varmaan tehdä vähän töitäkin tälle päivälle...
Fauve + Semla rv 8+1
MADAM MAMMA oli sit ennustanu et tää vauva ois tyttö ja syntyy 16.9 (eli rv 36 :o, hui ei sillon pliis) ja sit pitäs tulla viel kaks tyttöö -09 ja -10.. ei ei, kyllä tää saapi olla viimonen :D
Minulla ei ole kovin tarkkaa kuvaa kohdemaanne neuvolakäytännöistä, koska vaikka olin siellä vielä rv:llä 15, kävin kaikki neuvolat Suomessa. Yksi sikäläinen tuttavani oli tosin samaan aikaan raskaana ja siellä kai käydään lääkärissä neuvolan sijaan. Ultria on tosi paljon enemmän kuin Suomessa (ainakin yhdessä suhteellisen pohjoisessa maakunnassa). Tuttuni puhui myös lapsivesipunktiosta, mutta se kai tehtiin hänelle iän vuoksi - niinhän Suomessakin suositellaan, jos ikää on yli 35 ja esikko tulossa. Jos olet kirjautunut jo Yahooseen, niin keskustellaan siellä lisää. Itse jätin hakemukseni eilen illalla, ja kunhan se vaan hyväksytään...
Nyt pitää alkaa viihdyttää esikoista. Iltapäiväksi menemmekin Helsinkiin tapaamaan oppiaineeni professoria ja sen jälkeen mieheni & tyttöni kanssa kahville Stockalle.
Tulipa pikainen viesti...
Ghigi (9+1)
Onnea kaikille uusille plussanneille. Mä en ole jaksanut kauheesti viime aikoina kirjoitella mutta vähän kuulumisia..
Kuvotus on hävinnyt melkein täysin, hajuaisti on kyllä tarkempi kuin normaalisti ja jotkut hajut saattaa tuntua epämiellyttäviltä mutta nyt on kohta ollut melkein viikko ilman kuvotusta. Väsymys tulee ja menee, mutta olen kyllä selvästi väsyneempi kuin normaalisti. Kohtunipistelytkin on vähentyneet, ei välttämättä nippaile eden joka päivä. Tissit on kyllä edelleen megaisot :)
Joku kyseli painosta, mulla on tullut 4 kg nyt jo. Osa on varmaan nestettä/turvotusta ja osa kyllä ihan läskiä. Ja on tässä kyllä ruoka maistunutkin. Lähtöpaino oli mulla suhteellisen alhainen, mutta silti tuo 4 kg tuntuu hirveeltä määrältä. Toivottavasti se tasaantuu.
Hemoglobiinistakin oli puhetta, mulla on neuvolassa 123, kun normaalisti on yli 140 ollut aina. Eli oli jo laskenut. Samoin lisäravinteista keskustelitte jossan vaiheessa, mä syön kalaöljy- (omega3, EPA) kapseleita, B-vitamiiniyhdistelmää ja kalkki+ magnesiumtabletteja. Uskon että ihminen on sitä mitä syö, joten ajattelen myös että vauvan rakentumiselle on tärkeää että äiti syö mahdollisimman monipuolisesti. Hedelmiä ja vihanneksia yritän vetää sen 500g päivässä, hedelmät tosin maistuu paremmin kuin vihannekset. Tee on jäänyt raskauden myötä kokonaan pois, sitä en pysty juomaan. Samoin leikkele kinkku yököttää.
Pissallakaan ei tarvi enää juosta öisin kuin kerran eli siinäkin mielessä ainakin väliaikaisesti olo on helpottanut. Jotkut muuten puhui (olikohan tässä ketjussa) isoista valkovuoto määristä, mulla ei ole valkovuotoa yhtään. Ei ole kyllä normaalistikaan.
Mies huolehtii mun voinnista kovasti ja hemmottelee, se on kyllä ihanaa :)
Riza 8+4 (tai varhaisultran mukaan 8+0)
Se on taas töihinlähtö puolen tunnin päästä joten ihan vaan pikaisesti.
Voinnissa ei edelleenkään erikoista. Pahoinvointia ei tänään ole ollut, väsymystä on, mutta sitä taitaa olla aina joten muusta ei sitäkään huomaa kun että aikaisemmin menen nukkumaan kun yleensä. Niin ja sitä turvotusta löytyy täältäkin. Varsinkin iltaisin on aika muhkea olo. Jotenkin ruoka huonosti tuntuu sulavan ja laskeutuvan joten täytyy tässä koittaa reippasti vielä pudottaa annoksia. Yleensä kun syön harvoin, mutta jos nyt ihan pieniä määriä ja vähän useammin.
Eipä tässä tosiaan sen kummempia taas tälle päivälle. Töissä saatan käydä lukemassa, mutta siellä ei oikein voi kirjoitella kun samassa huoneessa on aina muitakin.
Vaahtis ja " Aarre" 6+5 ja tietty pojat -04 ja -06
Oireista on ollut puhetta. Mulla ollut vähän ällötystä, mutta sekin jo takana päin, vatsaa kyllä nipistelee ja välillä tuntuu aivan kuin vatsanahkaa kutittaisi :), tissit liian suuret ja mikä hauskinta, tuntoherkkyys normaalia huomattavasti parempi...
Kaikenkaikkiaan tässä toisessa raskaudessa on ollut oireita ensimmäistä enemmän ja hyvä niin, koska nyt olen myös jostain syystä paljon epävarmempi ja epäilen tulossa olevan ongelmia, mistähän mahtaa sekin johtua. Ekaa odottaessa ei tullut edes mieleenkään, etteikö kaikki menisi täydellisesti!
Meillä on nyt ihana poika, 1v 10kk, ja toisaalta toivoisin tasapuolisuuden nimissä tyttöä, mutta toisaalta taas... on nuo pienet pojatkin niin suloisia, molempi parempi :)
Ekaa ei haluttu tietää kumpi ja luulen, että samoilla linjoilla nytkin, vaikka olisihan sitä ihana käydä shoppailemassa etukäteen kaikkea, jos tietäis. (No hillitsee siis turhaa shoppailua, ettei tiedä!)
Neuvola olis vasta 13.3. ja sekin siis lähinnä lappujen täyttöä, kovasti odotan np-ultraa, jonka ajankohdasta ei ole vielä mitään tietoa.
Mussu ja napu rv 5+4
Eilen illalla tuntui taas " supistuksia" , hieman ikävän tuntuisia alamahan kovettumisia. Muuten oireita ei edelleenkään ole. Ihan uhallanikin juon kahvia vähän liikaa, jos se edes hieman rupeaisi ällöttämään. Rinnat tuntuvat hieman täyteleisemmiltä, mutta arat eivät ole. Pitää vaan odottaa...
Sukupuolta en ole oikeastaan edes ajatellut. Emme halunneet tietää sukupuolta etukäteen edellisellä kerralla, emmekä varmasti nytkään.
Jaa, ei minulla nyt kyllä mitään asiaa ole. Neuvolan soittamista en oikeasti edes mieti vielä, jotenkin usko raskauden sujumiseen on niin koetuksella. Tämä tuntuu niin pahasti samankaltaiselta kuin tm-raskaus... Paitsi että silloinkin alkuvaiheessa oli enemmän lieviä vihlaisuja ym. kipuja mahassa. Nyt tuntuu vain noita kovettumisia ja jotain outoa " porinaa" (varmaan suoliston liikkeet tuntuu jotenkin eri tavalla.
Uutu rv 5+3
Sairasloman viimeistä päivää vietetään ja koneella olo aika vähenee radikaalisti...
Sukupuolesta on ollu puhetta.
Mä kävin puolileikilläni ennustajalla siskoni kanssa ennen ensimmäistä lasta. Ennustaja sanoi, että mä saan 3 lasta yhden pojan ja 2 tyttöä. Mun ensimmäinen lapsi oli poika ja toinen tyttö ja nyt mä en pääse ajatuksesta eroon, etteikö tämä uusin tulokas olisi tyttö.
Raskauden alku on ainakin ihan erilainen. Aikasemmin mä en ole oksentanu ja nyt yökötys on päivittäistä ja sit mulla on pohjaton nälkä. Paino on kuitenkin tippunut, minkä huomasin " ilokseni" eilen neuvolassa.
Hämmässtyin kun " neuvolan täti" sanoi viikkoja olevan vähemmän kuin kuvittelin. Kuvittelin olevani jo viikolla 9 ja minulle sanottiin sielä viikkoja olevan 8. Laskettu aikakin muuttui oletetusta 2 päivää.
Lääkäri ajan sain viikolle 11 ja nyt jo jännitän kuuluuko sydänääniä. Ystävälläni ei kuulunut ja lääkäri sanoi sen olevan normaalia. Ultrassa todettiin sikiön kuolleen kohtuun viikolla 7.
En tiedä minkä takia nyt pelkää niin kovasti keskenmenoa. Aikasemmin se ei käynyt kuin hajuna mielessä ja nyt pohdin asiaa lähes päivittäin.
Pitäisi varmaan yrittää ajatella positiivisesti, mutta tuntuu tilastolliselta mahdottomuudelta, että mulla onnistuis 3 raskautta peräkkäin ilman ongelmia.
No kuitenkin hyvää päivän jatkoa kaikille. Yritän taas kirjoitella kunhan töiltä ja lastenhoidolta ehdin...
Jälleen oli uusia plussanneita tullut mukaan lokalutuisten joukkoon =) Tervetuloa minunkin puolestani.
Mun oli pakko tulla purkamaan huonoa oloani tänne palstalle... viime yö meni pahoinvoinnin kourissa ja jouduin käydä syömässä 2 kertaa yön aikana, eipä tullut juuri nukuttua. Aamulla kun heräsin, niin oli entistä pahempi olo. Nyt olenkin sitten oksennellut koko aamupäivän rajusti, eikä mehukaan oo pysynyt sisällä. Olo on aika heikko, toivottavasti alkaa helpottamaan joskus...
Äitiysvaatteiden hankkimista oon alkanut ajatella. Maha on sen verran turvonnu, ettei mitkään mun farkuista mene enää jalkaan. Kävin just viime viikonloppuna ostamassa lantiomalliset housut, jotka mahtuu hyvin päälle vielä sittenkin kun maha alkaa oikeasti kasvaa.
Tulipas tästä mun kirjoituksestani nyt " hieman" itsekeskeinen..
Jaksamista kaikille jotka kärsitte pahoinvoinnista!
Milli83,rv9+3
Tervis
Saikkupäivää ja viimeistä sellaista viedään. On tehnyt kyllä tosi hyvää maata kotona nää pari päivää vaikkei se oloa ole oleellisesti muutanutkaan. aamulla käytiin vähän posliinia halaamassa mutta nyt taas olo tasottui. Sain syötyä minttusuklaajäätelo pallon niin se teki ihmeitä! Yee!
Joku puhui painosta..know the feeling..täällä +3kg. Kaverilla oli sama ilmiö mutta se sano, ettei sitten kuitenkaan tullut kokonaisuudessa kuin se normo 10kg lisää, eli tasottui sitten. Ehkä se johtuu hormonaalistista muutoksista? Mulla on kyllä tisseissä ainakin kilo ;)
Katarina+ " riitta" 7+yläosat
PAINO ei ole tullu lisää.
HIIHTÄMÄSSÄ kävin äskön kun alko tuo mun oppilaitos ottaa päähän ihan sikana. Kaikki suunnitelmat meni toistamiseen uusiksi (vastahan ne vajaa viikko sit meni plussatestin jälkeen) kun koulu ei suostu joustamaan niin missään. ARGH.
PAHOINVOINNIN kourissa pyöriskeleville halit, toivottavasti saisitten jotain pysymään sisällä. Mulla se pahaolo jo vaanii tuolla nurkan takana. Aina syönnin jälkeen etoo ja kovaa, mutta menny vielä toistaseks nopeeta ohi.
väpäskä jälleen...
Minäkin nyt uskaltaudun mukaan, ennen kun tämä menee ihan suljetuksi yhteisöksi.
Olishan se kivaa tutustua jossain vaiheessa ihan livenäkin samassa tilanteessa oleviin.
Olen nyt siis 8 + 4. Ja koska olen jo kokenut 3 keskenmenoa, niin pelottaa kyllä ihan hirveesti vielä tässä vaiheessa.
Pahoinvointi on ollut niin pahaa että olen ollut jo saikulla. Mutta nyt on olo taas suht ok. Ja nyt tietenkin pelkään että kaikki ei olisi kunnossa masuasukilla :-(
Mietin tässä että pitäiskö mennä yksityiseen ultraan tässä välissä vielä ennen rv 12 lääkäriultraa neuvolassa. Kävin jo rv 7 ultrassa ihan sen takia että ei olisi taas kohdun ulkopuolinen raskaus, ja sillä näkyi jo piste jonka sydän löi, ja ihan oikeassa paikassa oli.
Mulle on kyllä ihan saman tekevää tuleeko sieltä tyttö vai poika, kunhan saatais edes se terve vauva.
Moi vaan kaikille,
Täällä on ollut selkeästi paras päivä moneen viikkoon - siis pahoinvoinnin osalta. Liekö eilen hankittu brie (lähikaupasta löytyi vain President-merkkistä, mutta sekin tehty pastöroituun maitoon) auttanut.
Sitä vedin eilen illalla ja tänään aamupäivällä, eikä yöllä tarvinnut syödä ja päivälläkin selvisin 5 tuntia ilman ruokaa. 60% rasvaa tekee näemmä ihmeitä energiatasapainolle, tosin taitaa kyllä myös näkyä vaa' alla ja tulla naamastakin läpi, jos tällä linjalla jatkan.
No, muuten aamu ei kyllä alkanut vahvasti. Lapsikin tuli kipeäksi, ja oksensi meidän sänkyyn (onneksi oli peiton päällä, niin patja sentään säästyi) ja lattialle. Ja kyllä taas supisteli lattiaa luututessa.
Nimistä oli ollut puhetta. Meillä on sekä tytön että pojan nimi jo päätetty. Samoin oli ennen esikoisen odotusta. Meillä on miehen kanssa niin erilainen maku nimien suhteen, että stressaisin nimiasiaa koko odotusajan ja vielä sen 2 kuukautta sen jälkeenkin. No, edellinen pojan nimi jäi käyttämättä, ja se tuntui edelleen mieluisalta, eli nyt piti keksiä vain tytön nimi.
Sitten vielä tyhmiä kysymyksiä YAHOOsta: Mulla on yahoon sähköpostiosoite, mallia etunimi_sukunimi. Voisinko liittyä sillä, jos haluaisin? En kuitenkaan taida haluta, joten hankin toiset tunnukset. Vai näkeekö siellä nickin takaa myös henkilön oikean nimen? Sittenhän sillä ei ole väliä.
Kiitos vastauksesta!
Ja_me rv 9+6 (hui, huomenna eka neljännes takana)
Tänään on pakko lähteä kouluun,joku kyseli että mitä opiskelen,opiskelen herttoniemen edupolissa työvoimapolittesessa koulutuksessa.
Söin äsken appelsiinin kun en voi kahvia juoda kun se närästää niin paljon,en millään jaksaisi odottaa lokakuuhun asti saadakseni pienin nyytin syliini:)
Kauppareissuilla olen alkanut tutkimaan vaippojen hintoja ja ihailemaan vauvojen vaatteita,niin ja vaunuja kävin myös testaamassa mieheni kanssa.
Olisipa jo lokakuu huokaus,vielä on edessä se kun sängystä ei pääse ylös enää eikä kenkiä saa kunnolla jalkaan...
Joo,olen keksinyt tytölle nimen,siis jos se olisi tyttö,mutten pojalle keksi millään.