Millon sinne sairaalaan kannattaa oikeasti lähteä (synnytyksestä)?
Kyselen todella tyhmiä, koska olen jo toissynnyttäjä, mutta tää raskaus on ollut niin erilainen että tunnen itseni todella tampioksi.. Esikoinen syntyi siis siten, että ensin meni lapsivedet ja sitten alkoi sellaiset supistukset (2 min välein) että ei jäänyt epäilyksiä.
Nyt lähdettiin viikonloppuna sairaalaan, kun oli supistellut todella kipeästi 5-7 minuutin välein yli kaksi tuntia. No tilanne oli vain 1,5cm auki, paikat pehmeät jne. ja parin tunnin seurannan jälkeen pääsin kotiin.. Supparit loppuivat yön aikana. Koko tämän viikon eiliseen asti on sitten ollut koviakin supistuksia, mutta eivät pysy kauaa säännöllisinä. Eilisyönä sitten tulikin säännöllisiä ja KOVIA 3 tuntia (n. 7 minuutin välein). Tehtiin jo lähtöä sairaalaan, mutta sitten ne taas loppuivat. Supistukset ovat kestoltaan noin minuutin luokkaa.
Ei viitsisi enää " turhaa" reissua kuitenkaan sairaalaan tehdä, joten olisi kiva kuulla onko muilla vastaavia kokemuksia? Eli kauanko tuli tällaisia, ennen kuin tuli sitten se todellinen lähdön aika?
Kommentit (2)
Kai tätä pitää vain kestää. Hermoilen vaan senkin takia, kun sairaalaan on jonkin verran matkaa ja esikoinen syntyi ensisynnytykseksi nopeasti (4 tuntia). Toinenhan saattaa kuulemma olla nopeampi. No, eipä auta kuin katsella tilannetta. -ap-
Vierailija:
Mulla tuli juurikin samanlaisia supistuksia noin kuukauden verran ennen synnytystä. Kun sairaalaan lähdettiin, supisteli noin kolmen minuutin välein ja niin kipeästi etten pystynyt enää hengitystä tasaamaan suppareiden välissä. Sairaalassa ehdittiin olemaan reilu puoli tuntia kun meni vedet ja siitä neljän tunnin päästä lapsi oli maailmassa.Koita jaksaa, tiedän että tuntuu ärsyttävältä ja inhottavalta!
Mulla tuli juurikin samanlaisia supistuksia noin kuukauden verran ennen synnytystä. Kun sairaalaan lähdettiin, supisteli noin kolmen minuutin välein ja niin kipeästi etten pystynyt enää hengitystä tasaamaan suppareiden välissä. Sairaalassa ehdittiin olemaan reilu puoli tuntia kun meni vedet ja siitä neljän tunnin päästä lapsi oli maailmassa.
Koita jaksaa, tiedän että tuntuu ärsyttävältä ja inhottavalta!