Lue keskustelun säännöt.
PANIIKKi vai paniikki lapsen ärtyneestä luomesta kaulalla? Kokemuksia lasten luomista? v
24.10.2007 |
Eli 3-vuotiaalla on kaulan kohdalla ulkoneva luomi, jonka ympärys on tänään punainen. Ehkä luomi on ärtynyt pyöräilykypärän hihnan hankauksesta, mutta pelottaa, että ois jotain muuta... Ihosyöpää tms?
terv. Hysteerikko
Kommentit (3)
Ihosyövän luomet ovat mustanvioletteja. Mutta voihan sen poistaa, jos kerran on hankaavassa kohdassa.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Ihosyöpä voi oireilla monella eri tavalla, esim kutisemalla, hilseilemällä ja punoittamalla.
Ap:n lapsella todennäköisesti kyse on kuitenkin vain todella siitä, että pyöräilykypärä on hangannut. Luomi kannattaa poistattaa, jos se joutuu hankauksen kohteeksi jatkuvasti.
Luultavasti luomi on todellakin vain ärtynyt. Ei sille mitään tarvitse tehdä tai voihan sen joskus poistattaakin, jos se on jatkuvasti hankaukselle altis. Minä olen leikkuuttanut lapsiltani luomia päästä ja mahasta, kun ne alkoivat kasvaa; ihan vain varotoimena poistatin ne. Olen sairastanut melanooman, joten olen vähän yliherkkä noitten luomien suhteen. Voithan näyttää lapsesi luomea terveydenhoitajalle ensin. Hän ohjaa varmaan lääkärille, jos luomi on epäilyttävän näköinen. Yleensä ihosyöpä syntyy terveeseen ihoon, ei luomeen.