*~*Joulupaketit ke-to*~*
Kommentit (26)
Niin, haluanpa vielä mainita selvennyksen vuoksi eilisestä teatteriravintola illasta etten ole mikään dokaaja äiti. Ettei nyt kukaan saa vääriä mielikuvia... Pidämme vain talousosaston kanssa kerran tai pari vuodessa jonkun tällaisen yhteisen illan vapaa-ajan puitteissa ja missä milloinkin sitten käymme. Eilinen esitys oli muuten mainio, sai nauraa aika lailla ja ruoka oli hyvää.
minäkin täällä jotain kirjotan pitkästä aikaa.Majaillaan taas äitini ja systerini luona...tää taitaa olla se toinen koti meille;) mies on matkatöissä ja täällä sit ns.turvallista olla kuin kaksin neidin kans kotona,minulle kun on niitä määräyksiä annettu.
Vointi on nyt ollu suht ok,rautaa syön ja nyt syön sit maitohappobakteeritablettejakin...supistuksia on nyt tullu vähemmän,mutta närästys lisäntynyt ja kohtu painaa keuhkoja ja potkut tuntuu joka puolella ja paikat hellänä. poitsu liikkuu tosi paljon,tosin kiva aina tietää et kaikki masussa siltä osin hyvin.
pientä turvotusta on sormissa,mutta n minulla painokin noussu et toisaalta sekin voi tehdä et sormukset alkaa kiristää sormessa.En oo koskaan painanu näin paljon,hui! mut toisaalta olen siis aina ollut alipainoinen eli koen itselleni tämän hyväksi ja sais jäädä kiloja synnytyksen jälkeenkin...ekalta niitä ei jäänyt yhtään silloin tuli n.14kg kaikkiaan...
imetysliiveistä:ite kyl huomaan et poika tulossa...minulle sanottu et rinnat kasvaa vähemmän kuin poika tulossa ja en tiiä,mut minulla tämä ainakin pitää paikkansa...esikoinen kun oli tyttö rinnat turpos huimasti isommaksi ja nyt ei ole juurikaan kasvanut,mutta maitoa tihkuu kyllä jo,toivottavasti saan imettää samalla tavalla kuin esikoista eli vuoden ikään. mut ostanu olen kolmet liivit ja ne kai riittää=)
ite olen häkkisängyn laittanut ja vaatteet pessy ja kaappiin laittanu valmiiksi,kaikki tarpeellinen ostettu liivinsuojuksista-vaippoihin ja tutteihin jne...
mut nyt neiti päikkäreille ja ite kans lepo asentoon.
manja ja tonttu 33+1(niin se aika menee)
Laitoinkin jo tuonne ihan keskusteluun että onko ihan normaalia kun pahoinvointi alkaa uudestaan näillä viikoilla. Kolmatta päivää jo tosi huono olo, etoo, oksettaa, maha sekaisin. Mikään ei tunnu auttavan. Onko kellään muilla tälläistä?
Eilen oli neuvola, vaavi on pääalaspäin ja aika alhaalla. Ilmeisesti nuo puukoniskut tuolla alapäässä on sitä kun alkaa pikkuhiljaa työntyä alemmas.
hb 102. Ei nouse millään, toivottavasti sitä ei kauheesti menettäisi verta synnytyksessä.
Käytiin eilen tutustumassa synnärillä miehen kanssa. Esikoinen syntyi kättärillä, mutta nyt asutaan uudella paikkakunnalla. Järkytys oli aika suuri kun näki pienen synnytyssalin sekä osaston kolmen hengen huoneet jotka oli tosi pienet! Toivottavasti sitä olisi kaikki kunnossa synnytyksen jälkeen että pääsisi nopeasti kotiin, koska eihän siellä voi olla yhtään ylimääräistä. Varoittelivat vielä, että joskus aina joku joutuu käytävälle kun ei noita paikkoja oikein ole... osastolla lisäksi naisten taudit ja sytostaattihoidoissa olevia potilaita. Iso ero kättäriin jossa synnytyssalikin oli suht viihtyisä ja huoneet oli kahden hengen huoneita. Ahdistaa kun tietää millaiseen paikkaan pitää mennä.
Esikoinen nukkuu päikkäreitä. Pitäisi itsekin nukkua, mutta en saanut unta. Väsyttää vaan silti koko ajan...
peppipiina + Titi-Tassu 34+3
Miehen sisko on tulossa ja pakko oli pikkasen jaksaa siivoilla vaikka ei millään jaksais!! Mut kaipa ne ymmärtää ;)
Laitoin aamuyöstä kolmen viikon tauon jälkeen taas tukivyön paikalleen ja pikkasen tuntus auttavankin. Tänään on kyllä ollu liveää supistelua joka kyllä saattaa johtua tosta tukivyöstäkin. Eli ei missään hyvä! Ilman väsyy alavatsa ja sen kanssa supistelee. No onneks ei mitenkään huimasti kumminkaan.
Alotin eilen kutomaan vauvalle neulehaalaria, saa nähdä millanen tulee!! Nallenkorvat ja kaikki siihen pitäs tulla =P
Väsyttää kun kaikki yöt menee kylkeä kääntäessä vaikka muuten saiski nukkua. Miehen synttäristressi on inan pienentynyt kun sain kerättyä ison porukan lahjaan ja ostettiin hälle Nintendo Wii pelikone! En musita koska olis jotain pelannu tvs. mutta eikös kolmekymppisenä pidä pikkasen lapsettaaa ;D Ja tuohon tykästyttiin kavereilla, saa sitten liikuntaa samalla =D Katotaan mitä meinaa!!
Jos pistääki tuon kälyn vahtii lapsia kun tulee ja menis ite koisiin ;)
masu 34+6
Tosi monella on jos minkäkinlaista vaivaa. Samoin täällä.
Tänään olin neuvolassa ja hemppa onneksi noussut peräti 123:een ja painoa ei ollut itelle tullu viimekerrasta lisää ollenkaa, jesh!! ja muutki ok, mutta sitte ku kerroin, että selkää särkeny viime viikolla tosi paljo ja masu on ihan älyttömän supistus herkkä, nii käski ens viikon äitipoli reissulla kertoa supisteluista ja selästä. Sanoi vaan, ettei vielä saa syntyä. Ja että vaikka ei oo kipeitä suppareita, niin saattavat silti tehdä vaikka mitä, kun kaksi ed. raskautta niin lyhyen ajan sisään.
Mulla tosiaan masu kovana kun vähäkin tekee jotain. No, täytyy toivoa että vauva vielä pysyy masussa, varsinkin kun on tarkoitus se suunniteltu sectio.
Nyt nukkumaan kuitenkin, kivan pitkä pino!!
Myy07 ja masuvauva 31+5
Olen näköjään eilen sekoillut raskausviikkojen kanssa, hypännyt viikon edelle ;-)
Hyvin nukuttu yö takana eikä illalla supistanut kertaakaan vaikka olimme takapihaa haravoimassa koko perhe, se on kyllä kivaa puuhaa, tykkään syksystä kun ei sada..
Mikähän siinä on että jos ajan autolla tuota moottoritietä illalla alkaa supistelee ihan kauheesti, toivottavasti toimii myös silloin, kun haluan vauvan ulos.. Ajelen motaria aamusta iltaan ;-))
Auts, mulla on napa tosi kipee! Repee varmaan juuriltaan, kun joutuu venymään niin paljon..
No ei kai tässä muukaan auta kun alkaa valmistautumaan uuteen aamuun, lapset ylös ja kouluun/eskariin, vielähän tämä sujuu sutjakasti, kun pitää vaihtaa vain yhdet vaipat ja pukea yksi pieni tyttönen, mutta kohta tähän tissittelyt, toiset vaipanvaihdot, pukemiset ja noiden isompienkin perään katsomiset ni ei paljon kerkeä koneella istuskelemaan..
ponnari ja itu 32+6