*~*Joulupaketit ke-to*~*
Kommentit (26)
Jatkan Piitu-Miinan valituslinjaa...
Lähdin vielä illalla kaupoille ja taas autossa kotiin tultaessa alkoi supistella ihan reippaasti..Pitkä ja pimeä moottoritie, jalka ramppaa, onneksi on automaatti vaihteet ettei tarvi vaihteita vaihdella ja sitten ne supparit jotka lähti kohdunpohjasta ja selkään osa raisiin asti.. Ei vielä mitään verrattuna niihin ihka oikeisiin, mutta inhottavia oli jo nämäkin ja ne jatkui muutaman tunnin, koiralenkillä ja varsinkin kotona sohvalla maatessa.. Sen verran jo säikähdin, että miestäkin valmensin, että jos lähtö tulee, niin meidän lähisairaala ei ota alle 34 viikon synnyttäjiä, koska ei ole samanlaisia valmiuksia, kun isommilla sairaaloilla. Yöllä ei sitten supistellut, mutta koko maha oli tosi arka kääntyessä, oikein älähdyksen kanssa sai kylkeä kääntää ja vessassakin tuli käytyä kerran, vaikkei tässä raskaudessa ole juur tarvinnut. Tätähän tämä loppuraskaus on, valivalia..
Muuten menee arjen tohinassa, syyslomat on vietetty ja koulut alkanut, ihan hyvä että on rytmi, minulle ei taida sopia rytmittömyyskään ;-)
Elän toiveessa, että jouluksi saatais uudet lattiat, joista nyt on päästy yhteisymmärrykseen, takka pinnoitettua ja seinät maalattua... Olen minäkin alkanut pikkuhiljaa vauvaa odottelemaan syliin asti, muutama kaveri saanut juuri vauvansa, sillä lienee vaikutusta asiaan... Meidän puoltoista vuotias on kovin kiinnostunut vauvoista ja hoitaa nukkeja kovasti, joten pientä toivoa siltäkin suunnalta asioiden järjestymisen suhteen...
ponnari ja itu 33+5
Meilläkin esikoinen heräsi jo 5.45... Ihan kesken unien heräsi muttei sit saanut unen päästä kiinni. Sisäinen kello varmaan sanoi että on jo aamu. Typykällä kestää nykyään nukahtaminenkin yli tunnin joka ilta :-( eilenkin nukahti vasta 21.30. Tunsin tosi huonoa omaatuntoa siitä että olin superonnellinen aamulla kun tytön vein eskariin, tiesin että kotona oltais tukkanuottasilla koko päivä tollaisten 8 tunnin yöunien jälkeen... Ihan hirveen vihainen tyttö on kun on parin tunnin univaje. Tänään sit 19.30 sänkyyn.
Mulla on nyt toista päivää päänsärky mutta tiedän sen johtuvan univajeesta. Vaikka sellaisen 7h putkeen sainkin taas nukkua (ei ainoatakaan herätystä välissä!) niin se ei taida tässä loppuraskaudessa riittää. Silmissä tuntuu pahalta ja päässä sellanen dorka olo :-P
Mandariinirahkaa tullut taas syötyä... Munkin pitäis todellakin rajoittaa makeansyöntiä mut kun ei pysty... Mulla on kans tää loppuaika taatusti 1-2kg viikossa -tahtia... Auts. Viimeks kun kävin vaa' alla niin kokonaisnousu oli n. 3kg. Nyt en oo uskaltanut yli viikkoon. Veikkaan että saattaa mennä viiteentoistakin kiloon helposti painonnousu jos menee yliaikaiseksi enkä saa herkkuhimotusta kuriin. Se ei oo paha mutta siinä mielessä on että 90% tulee loppuaikana.
Omaa napaa, yllättävän vaivatonta kautta elelen. Sormia ruvennu pistelemään vähän mutta muuta turvotusmerkkiä ei vielä. Vauva ei paina keuhkoja eikä vatsalaukkua eikä myöskään pahemmin virtsarakkoa. Missäköhän se vauva on...? Pari kiloahan se jo kuitenkin painaa joten luulis jo tuntuvan.
Yöllä herään usein selältäni, ja olo on OK mutta kun nousen niin huomaan haukkovani henkeä kunnolla. Vähän pelottaa. Täytyy varmaan tyynyjä tunkea selän alle. Muutenkin ihmetyttää kun pärjään kahdella päänalustyynyllä, edellisissä raskauksissa mulla on n. 5 tyynyä pään alla jo näillä viikoilla.
Enää 2 kuukautta laskettuun aikaan (ja pari päivää päälle) ;-)
Sintagma 31+0
Mariedee, ihan hyvä että kerroit omista kokemuksista. Taidan ottaa yhteyttä neuvolaan ja pyytää että katsovat pissan ja verenpaineen. Alkoi illalla särkeä päätä, ja sitä ei yleensä ikinä tapahdu.
Ja oireet on ihan kuin Piitu-Miinalla, mullakin sellainen " alkavan flunssan" olo, tai lähinnä iltaisin nenä tukossa, ei saa hengitettyä ja alkaa ahistaa. Ja turvotusta riittää. Yöt on vaikeita.
En nyt lietso itselleni mitään taudinkuvaa, mutta mielenrauhan varmistamiseksi parasta käydä näytillä, jos huolivat. Ei tartte sitä sitten stressata.
Mutta jospa hakisi taas vesilasin ja jatkaisi hommia..
G ja piiperö 30+6
Huomenta!
Mullakin ollut päänsärkyjä aina välillä - nytkin tuntuu omituinen jomotus päässä, todella inhottava tunne.
Liitoskivut - ne ovat aiva kauheat! Jos tietäis että särkylääke auttais niin ottaisin vaikka niitä mut ei taida mikään auttaa tässä tilanteessa.
Väsymys on myös kamalaa - kun pääsen töistä kotiin niin laitetaan ruoka ja melkein saman tien jo sänkyyn levolle. en jaksa tehdä mitään ja en jaksa kiinnostua mistään. Kämppä on aivan kauhea ja sitä pitäis laittaa mut ei huvita. Mua ei huvita mikään. Mutta töissä pitää vaan jaksaa käydä. Tässäkö tämä elämä on - töitä töitä töitä ja ei muuta, äitiysloma alkaa vasta 3 viikon päästä. Sit olen jo varmasti kuin norsu ja en jaksa tehdä yhtään mitään. Masentavaa.
Turvotusta ei ole tässä raskaudessa vielä niin paljon ollut, se on ainot positiivinen asia ilmeisesti.
Tänään on neuvola - toduuden hetki tulossa painon suhteen.
ja se närästys.... sehön on aivan kauhea. Joka yö valvon johonkin 3-4 ennen kun saan unen päästä kiinni ja närästys alkaa helpottaa.
Ja nyt pitäis olla onnellinen hehkuva tuleva äiti....
Tuntuu että olen kaikkea muuta.
Eilen käytiin tutustumassa synnytyssairaalaan. Oli jännä nähdä paikka minne menen sitten synnyttämään. ja tuli siellä siitäkin puhe että jos lakko tulee niin lahdessa on 30 kätilöä ja sairaanhoitajaa allekirjoittanut sen sopimuksen. Siis yhteensä. Mutta muuten oli hienoa nähdä jo etukäteen se paikka : )
Ensimmäinen perhevalmennus oli eilen myös ja siellä katsottiin synnytysvideo joka todella on varmaan 1988 luvulta koska vaatteet oli sitä aikaa ja synnytyksessä tarvittavat välineet myös! Mutta muuten valmennuksessa oli hyödyllistä tietoa samaa jota myös sairaalassa käytiin läpi.
Jännittääkö teitä synnytys?Itseä on nyt alkanut jännittää kun olen aika pitkällä ja käytiin eilen tuolla sairaalassa. Tottakai luotan kätilöihin..mutta tuo hoitaja pula alkaa jännittämään koska ei se tilanne hyvältä näytä.
Nyt pitäisi viimeisiä tavaroita hankkia ja pistää paikat kuntoon vauvaa varten. Ja se sairaala kassi pitää pakata jos vaikka lähtö tulee aikaisemmin. Oletteko muut jo pakanneet kassia sairaalaan?
Nyt lähden siivoilemaan!! Moikka.
sannis85 ja masuasukki 33+6
Maanantai -iltana tultiin kaupoilta kotiin, siinä sitten iltapalaa syödessä alkoi supistaa. Sitä jatkui ja jatkui... Ei sellaisia kun synnyttämään lähdössä, mutta todella kipakoita, ihan hengitystä lamauttavia. Alaselkää jomotti. Siinä puolituntia kärvistelin supistuksia tuli putkeen ja aloin varmuudeksi pakkailla sairaalakassia, että jos muuttuvat ja jatkuvat. Laitettiin muksut nukkumaan ja menin itsekin sänkyyn, puolisen tuntia taas käristelin, mutta paniikki alkoi jo helpottaa, kun olokin alkoi. Lopulta tilanne rauhottui ja alettiin nukkua.
Kyllä se sitten jotainteki, koska vauva on nyt sitten selvästi laskeutunut. Se on ollut öisin ties missä sivulla ja poikittainkin. Mutta nyt ei voi erehtyä, paikoillaan on ja alhaalla. Liityn liitoskipuja valittamaan.
Aika pitkälle tässä päästiinkin ilman suurempia kipuja ja tukaluuksia.
Paino kiipeää hurjaa vauhtia kanssa täällä. Huh -huh!
Nyt on tullut 9kg, tosin mitattuna eri vaa alla, kuin kotona tai neuvolassa. Sellainen 700g/vko viimeset viikot tässä. Ainakin 7 viikkoa vielä edessä...
Onko teillä muilla pysähtynyt painon nousu viimeisillä viikoilla?
Mulla pysähtyi pikkukakkosen kanssa, mutta esikoisen kanssa ravasi ylös loppuun asti, about 900gr/viikko.
Mulla on aivan mustat silmän ja nenän välinen alue. Miten toi rauta imeytyisi... Univaje tuttu sana täälläkin, no viime yönä 6h putkeen, muttei riitä varsinkaan vajeen paikkaukseen. Sitten pitäisi saada magnesium imeytymään, pohjekrampit hyökkäs taas viime yönä. Valivali.
Täällä sataa ja muksutkin oli eilen niin väsyneitä, että jäivät tänään eskarista kotiin. Pitäisi jotain tekemistä keksiä.
Ja niin kuin huomaatte mamma on mitä virkein... Lapsiraukat!
Doshijas ja NUppu 32+2
Yliaikaviikoilla tuli varmaan 2kg/vko... Lähinnä turvotusta! Olen niin iso ihminen että turvotusta muhun mahtuu vähintään 10 kiloa. Sitä odotellessa...
(lounaaksi rahkaa, heh heh )
Sintagma 31+0
Turvotuksessa on se hyvä puoli, että mahdollisesti lähtee nopeammin pois kuin läski.
Mut, joo 2kg kuulostaa jo tuskaselta. Mulle neuvolan tätsky kauhisteli vaan joka viikko, että " älä syö niin paljon, et pääse ikinä muuten mittoihisi takaisin" . No, mä en tosiaankaan syönyt paljoa, kun närästi niin, että tuntui kuin rotta olisi jyrsinyt ruokatorvea (hui kun kamala vertaus) Sitä se oli. Ja just melkein kilo tuli viikossa teki mitä vain. Silloin tuli 20kg, joista 10kg jäi heti synnärille ja toiset kymmenen lähti parissa kuussa imetyksellä. Kyllä täti oli neuvolassa huuli pyöreänä ja ihmettelikin painon tippumista. Mutta kai se on nopeampaa, jos on enimmikseen turvotusta.
Kakkosen kanssa en tehnyt mielestäni mitään toisin ja kokonaisuudessaan tuli noin 11kg ja 13kg jäi synnärille ja pari tippui imetyksellä. Olinkin hoikkeliini, kunnes painoa alkoi kertyä kun aloitin kiinteitä vauvalle.
Nyt en hirveästi kauhistella, menee kuin menee. Tietysti toivoa saa, kun siinä on niin hyvä elää.
Kasvaako nyt sikiö noin 200gr/vko? Meillä kyllä varmaan 3-400g/vk... On sen verran isoja olleet.
Mies otti sen työpaikan vastaan Kuopiossa.. Lupasivat sille isyyslomankin, vaikka tulee niin lyhyellä varoitusajalla. Onhan tässä valmistauduttu tuohon jo viikon ajan, mutta kummasti on tippa linssissä..
Kiva töissä istua ja vetistellä. Itsehän asun täällä lähes 300 km päässä Kuopiosta ainakin ens kesään asti. Toivottavasti siihen mennessä on sopiva pientila löytynyt, että päästään saman katon alle...
Muuten oma napa voi hyvin, enää pari päivää töitäkään. Kuopuskin laskee päiviä, milloin saa jäädä äidin kanssa kotiin, eikä tarvi mennä hoitoon. Tällä viikolla ollut hieman vaikeaa tuo hoitoon meno, kun sisko menee jo aamulla eskariin ja tulee vasta iltapäivällä hoitoon.
Nyt pitää ruveta ajattelemaan jotain muuta, muuten alan oikeasti märisemään..
Marzi ja miehenalku 34+1
Jalat eivät meinanneet puolta kilometria kotiin kantaa ostarilta, jouduin monta kertaa istumaan kaupassa. Onneksi siellä on kahvio (ostin vain pelkän kahvin) ja pari penkkiä. Nyt pitäisi tyttö lähteä hakemaan kilometrin päästä. Ihan ihme romahdus.
Tänään olen pysynyt sokeritta. Ei ole edes mahdoton nälkä tullu. Ja ehkäpä pään humina vähentynyt. Taidan kuitenkin soittaa neuvolaan, että ottavat ens viikon neuvolan yhteydessä paasto sokrun. Ei kyllä aikaisemmissa raskauksissa tämmöistä huonoa oloa ole ollut. Paljon muita vaivoja (joita nyt ei ole). Pitäs nyt heittää nuo oireiden lietsomiset pois.
Potut ovat kiehumassa, makkarakeitto pitäs tehdä. Pitänee sitä vielä jatkaa, ennen ku neidin hakee kotiin.
P-M
Olen kutonut täällä kotosalla poitsun joululahjaa ja edistynytkin :-)
Doshijas, mulla pikkukakkosen synnytyksessä jäi laitokselle vaan joku 4-5kg VAIKKA: vauva 4,85kg, istukka 0,82kg, verenhukka 1,2kg, lapsivesi ainakin 1kg jne... Mutta kaikki 20kg lähtivät 2kk sisällä eli läskiä oli varmaan vaan pari kiloa.
Palataan :-)
oletko menossa synnyttämään PHKS:n??en ole ehtinyt esittelyjä lukemaan..jos olet niin sulla on nyt sitten varmaankin oikein tieto siitä että ottaako ne synnyttäjät vastaan vai mennäänkö me jonnekkin muualle..mulla huomenna siellä pelkopkl aika ja varmaan vastauksia myös tähän asiaan saan.
Tänään kävin sitten neuvolassa, ihana opiskelija oli siellä, aika loppuvaiheen opiskelija, joten oli ihan osaava =D pointsit hänelle!
Nyt sitten selvisi että meillä ei tarjota ollenkaan synnytysvalmennusta/sairaalaan tutustumista toissynnyttäjälle. Aika tyhmää, olisin halunnut käydä siellä tutustumassa paikkoihin, kun edellisestä kerrasta on kuitenkin se 4 vuotta.
Paino oli noussut vajaa 700g/vko, eli vähän liikaa, mutta ihania ovat kun eivät siitä mulle liikaa huomauttele =D, verenpaine ok, hb 116, noussut yhden pykälän, eli ei ainakaan laskenut, onneksi. Sf-mitta oli 33, sain huomiseksi ajan ultraan, ei siksi että olisivat olleet kamalan huolissaan, vaan täällä on joku tk-lääkäreiden opetusjuttu menossa ja tarjosivat mahdollisuutta toimia koekaniinina, siis kokeneet gynekologit ohjaavat tk-lääkäreitä ultraamisessa, ja samalla siis tarkistavat mistä tuo iso sf-mitta johtuu. Ihan kiva homma, kun en ole käynyt yhdessäkään ultrassa rv 10 jälkeen =D. Tietysti pieni pelko että jos jotain on hassusti, mutta toisaalta, voi olla niinkin että vauva on vain isokokoinen! Seuraava käynti neuvolassa on 2 viikon päästä, kiva!
Huh, muuten kyllä olo on välillä kuin norsulla posliinikaupassa, olen ihme köntys. Mulla ei ole vielä vauvan kamatkaan laitettu, saati sitten sairaalakassi, imetysliivit ajattelin käydä ostamassa tällä viikolla.
Minkä kokoisia olette ostaneet, kuinka paljon isompia kuin nyt? Mä olen muutenkin rintava, dd/e kuppi, joten en usko että ostan kuitenkaan ihan g-kuppia imetysliiveiksi. ajattelin yhden kuppikoon isompia tai sitten vain vähän joustavat, triumphilla ainakin oli pari kivaa mallia mitä meinasin kokeilla...
Ei muutakuin jaksamista kaikille, ja saa valittaa...(mulla oli vaan tänään melko hyvä päivä=)
heiluri ja elvistonttuvauva 32+6
Tamatulle: Olen menossa synnyttämään Päijäthämeen keskusairaalaan. Eilen sitä kyseltiin siellä että meneekö synnytys osasto kiinni mutta tämä kätilö ei siihen uskaltanut mitään vielä sanoa. Sanoi vaan että kyllä me tieto sitten saadaan jos pitää lähteä muualle synnyttämään.Mutta uskoi että kaikki synnytykset pyritään hoitamaan mahdollisimman normaalisti.
Milloin sulla sitten on laskettu aika? Itsellä 6.12! Toivotaan nyt ettei se lakko tule vaikka pahalta näyttää.
sannis85 ja masuasukki 33+6
Oli niin positiivisen kuulosta porukkaa, että päätin minäkin kantaa korteni kekoon...
Loppuraskauden karmeudet selvisivät minulle tuossa parisen vkoa sitten. Yöunet menivät, koska kädet puutuvat öisin niin paljon, että tunnin kerrallaan saan nukutuksi ja sitten täytyy vaihtaa kylkeä. Polvet ja selkä särkevät vietävästi, turha yrittää koiran kanssa mitään maraton-lenkkejä suorittaa... Vauva painaa keuhkoihin, hengästyn jo pelkästään puhumisesta ajoittain, sekä polkee kivuliaasti oik. kylkiluihin. Nyt ovat sitten vielä nivuset alkaneet paukkua vaikken mitään raskasta tekisikään, tänään aamulla puuroa keittäessä viimeksi.
Sairaslomalla olen siis jo toista kuukautta, seinät alkavat kaatua päälle, eikä jaksaisi aina siivotakaan. Mies aloitti viime vkolla uudessa työpaikassa johtajaportaassa, ja sillä stressi pukkaa päälle. Kotona tunnelma on hieman kireähkö....
Mitään en edellekään ole saanut valmiiksi. Ainoitakaan potkareita en ole pessyt. Pinnasängyn ostan työkaverilta jahka hänen kolmevuotias poika suostuu nukkumaan isojen poikien sängyssä ;)
Mä en ole mitenkään edes varma, että mahtaako meille tulla vauva... Jotenkin ihan absurdi olo, huomioon ottaen sen, että tässä on vajaat pari kk aikaa....
Meikku, viikot jotain 33+
sannille, meillä la vasta 28.12 joten te ootte jo varmaankin sitten kotona. me muuten tultiin 6.12.05 pikkunyytin kanssa kotiin synnäriltä, juuri klo 18 aikaan kun ihmiset sytytteli kynttilöitä, lunta sateli hiljakseen, olihan herkkä hetki ja muistan varmaan ikuisesti sen tilanteen.
lohduttavaa tosiaan että meille ilmoitetaan jos synnäri vaihtuu :). itse en kyllä usko että irtisanoutumisiin asti joudutaan, sopu tulee jollain keinoilla ennen sitä uskon vakaasti siihen.
muuten entisenlainen rampa olotila täällä jatkuu, vaan äsken vielä jumitti hartiat ihan totaalisesti,saa mies alkaa kohta hieronta hommiin. me saatiin kaikkea kivaa(tutteja, tuttipulloja, vaippoja jne jne) suht edullisesti paikallisen kaupan loppuunmyynnistä eilen. vauvan tarvikkeet alkaa olla kasassa, itelle pitää vielä hankkia rintakumeja ja maidonkerääjiöä nyt ainakin. tuntuu vaan että aikamenee niin hurjaa vauhtia etten oo ehtiny murto-osaakaan tehdä mitä lomalla ollessa on pitäny tehä ja oon kuitenkin jo kohta 2vk ollu saikulla. levon kannalta olen kyllä ottanutkin, aamullakin nukuin 3h päikkärit ku muu poppoo oli pois kotoa.
tamatu+ihme rv 30+5
Minäkin täällä käymässä illan kuluksi..
Imetysliiveistä, niiden koosta, mulla on vielä onneksi muutamat kuopuksen jäljiltä mutta silti ostan vielä ainakin yhdet lisää. yhdet jo ostinkin, H&M:ltä jotka onkin niin kivan näköiset että niitä voisi pitää muutoinkin, ei siis tyypilliset imetysliivit vaan kunnon kaarituet ja pitsiä ja kuviota, mustat, ihan makeet, itse asiassa nyt oon niitä käyttänyt jo. Mulle sopii parhaiten että ostan sen kokoiset liivit kun mitä rintani raskaana ollessa jo ovat, kasvavat siis aina raskauden alussa jo jonkin verran ja se koko on ollut ihan hyvä imetysaikanakin. Totta kai se alun maidon nousu kasvattaa hurjasti rintoja mutta se tasaantuu kuitenkin suht nopeaan mulla ainakin ja sen ajan olen aina pärjännyt ihan perus imetysliveillä, ilman kaaritukia ym joten ne joustaa ihan kivasti.
Itsekin olen ihmetellyt tätä hyvää oloani, neljäs raskaus eikä mikään aiemmista raskauksista ole näin hyvin sujunut!? Vaikka siis se diabetes iski mutta olo on hyvä, ei supistele pahemmin, ei ole litoskipuja, ei niin mitään, iltaa kohden maha kyllä alkaa painaa ja kuopuksen nostelu tekee toisinaan tiukkaa mutta en voi silti kuin kummastella hyvää oloani. En valita, tosiaankaan, kyllä ihan tarpeeksi edellisissä olen saanut kärvistellä, milloin minkäkin kanssa, edellisessä liitoskivut oli valtaisat jo viikolta 15-16 lähtien, ja samassa raskaudessa älytön pahoinvointi ekat 12 viikkoa. Toisen kanssa oli kauheat supistukset jotka pakotti vuodelepoon rv 32 totaalisesti. Esikoisen kanssa oli muuten vaan outoa oloa ja ahdistusta ja jännitystä tulevasta...
Mulla myös puutuu öisin kädet, tai siis sormet. Samaa on ollut aiemmissakin raskauksissa. Jonkun verran on ollut suonenvetoa öisin mutta ei mitään tosi häiritsevää tai siis niin usein että alkais tosissaan häiritä.
Ainoa mitä panikoin tulevassa on tuo että miten saan aamut ja päiväunet sujumaan kahden pienen kanssa? Kuopus kun nousee joka hiivatin aamu kuuden pintaan ja vauvalla varmasti aamutissiä just silloin ja sit pitäis isompia herätellä kouluun..ja sitten kuopuksen päiväunet, miten saan vauvan pysymään suht hiljaa ettei karju ja herätä kesken unien? Ahdistaa.....ja ärsyttää kun isommat joutuvat taas kasvamaan niin kovin paljon itsenäisimmiksi äkkiseltään. Täälläkin toisinaan fiilis että miten ihmeessä tästä selvitään? Ja mihin olen pääni työntänyt kun tähän tilaan itseni laitoin. Kumpa vauva olisi terve, kyllä kaikesta vielä selvitään kun vaan ei olis mitään vakavaa, selvitään vaikka miten päin. Selvisinhän noiden kahden isommankin kanssa vaikka ikäeroa oli 1v2kk. Mutta ehkä se aika on vielä liian tuoreessa muistissa, joten siksi kait niin ahdistaa! Esikoinen oli kauhea menijä ja raivoaja ja vauva silloin koliikki-tapaus joka loppui vasta 10kk iässä, huoh.
t. mariadee ja poikatonttu, viikot yhä hukassa? Veikkaan että 32+3, ehkä..
Superharvinainen tapaus, lapset nukkuu ja minä hereillä! Kuopus meinas kuudelta herätä ja mä en saanut enää unta, tuntui vessahätä ja jano ja selkäkipu ja ja ja mitä ikinä vaivoja ;-) yleensä mulla ei oo mitään ongelmia nukahtaa uudestaan mutta kai tää loppuraskaus alkaa kolotella...
Taas 7h yöunet takana, ei oikein riitä, silmissä tuntuu kummalta... Ja hyvä nukkumisasento on vaikea löytää. Tää on tätä. Kuulostaa varmaan tutulta.
Imetysrintsikoista, mulla D-kuppi ja täysin samankokoisia rintsikoita käytän myös imettäessä. Mulla ei rinnat suurene kun pikkuhitusen jos sitäkään. Eli tämäkin tosi yksilöllistä... Jotkut tarttee 3 kuppia suuremmat imetysliivit ;-) !
Mäkin mietin taas et mihin sitä pään on tunkenut... OK, kuopus on jo 3,5v mutta ihanasti ollaan vuos oltu ilman vaipparumbaa niin nyt taas... Tosin tällä kertaa kestovaipoilla. Kivaa :-) ei tartte tuhlata rahaa eikä kantaa kotiin niitä kertakäyttövaippasäkkejä :-) !! Ja pyykinpesusta tykkään koska meidän kylppäri on niin kotoisa ja pikkuinen, sellainen söpö pikku pesä, jossa tykkään seistä ja ripustaa roinaa kuivumaan.
Pesin eilen kantokopan, sitterin päällisen, hoitolaukun, pinnasuojat ja 60cm toppapuvun :-) hih! Vaikka tässä saattaa kevyesti mennä vielä 10 viikkoa niin ovatpahan odottamassa sit kaapissa käyttövalmiina. Lähipäivinä rupeen pyykkäämään vauvanvaatteita kunhan nuo edelliset saadaan kuivaksi (ovat vallanneet lauteet).
Soitin pankkiin ja onnistuttiin miehen kanssa lyhentämään asuntolainan maksuaikaa 28 vuodesta 18 vuoteen ja tuli hyvä fiilis! 200 euroa kuukaudessa lisääntyy lainaerä (mies sai just 150¿ palkankorotuksen joten melkein sillä kuitattu). Vähäks kivasti säästetään 10 vuoden koroissa... Varmaan kymmeniä tuhansia. Sit kun joskus pääsen töihin asti niin pystytään varmaan alle 10 vuoteen tuo maksuaika. Sit vasta riemu raikaa :-) ! Meillä on kuitenkin kohtalaisen pieni laina, n. 140 tonnia jäljellä.
Kohta on joulu! Kaupan namihyllyille ilmestyneet joulunamut, auts... Piti eilen ostaa joulusuklaalevy ja ihanaa se on, onneks pidättäydyin kohtuullisessa sadassa grammassa (mies söi toiset 100g) ja mulle tais jäädä vielä täks päiväks, onko se nyt sit vielä kolmannes hih! Paino nousee...
Tulihan pitkä pölötys. Kello 7:07 ja LAPSET NUKKUU edelleen, historiallista WOW!
Sintagma 31+1 ja tänään menossa kiertämään taas paikallisen kirpparin jos löytöjä tekis!
En tiedä muistaako kukaan enää minua. Käväisin täällä palstalla ennen kesälomaa ja taisin jäädä palstaltakin kesälomalle kun nyt vasta ilmaannun taasen mukaan. Muistin virkistykseksi mainitsen että ennestään on 4,5 vuotias tyttö ja l.a. on pari päivää ennen jouluaattoa.
Kaiken näköistä vaivaa tuntuu itsekullakin olevan. Itse olen tänne saakka päässyt aika helpolla. Nyt on tullut aamuheräämiset, heräilen siinä 4 - 4.30 enkä tahdo saada enää nukuttua. Muillakin tuntui tätä olevan. Rupeaakohan kroppa jo vähän valmistautumaan yöheräilemisiin vai mistä tämä johtuu. Eilen olimme osaston kanssa teatteriravintolassa, pääsin nukkumaan siinä puolen yön paikkeilla ja heräsin klo 4 enkä sen jälkeen nukkunut laisinkaan. Olo on kyllä aika sumuinen.
Vauvan vaatteita pesin tässä joitakin viikkoja sitten ja ne ovat kaapissa. Muitakin tarvikkeita on tullut onneksi jo hankittua. Vielä puuttuu sitteri ja imetystyyny ja jotain ihan pientä. Myöskin joululahjoja on jo jonkin verran kasassa.
Saapi nähdä mikä vilperi täältä tulee, huh. Möyrii kyllä vatsassa aivan toiseen malliin kuin ensimmäinen. Mukavaa päivää kaikille.
vk 31 + jotain päälle
Taas täällä aamuvarhaisella....
Vapaata vietän edelleen, tyttö lähti tarhaan, viimeinen viikko siellä niin leikkiköön kavereiden kanssa.
Taas piti tänne tulla valittamaan vaivoja. Siis ei hirveästi muuta vaivaa kun tuo pahuksen häpyluu napsuu yöllä. Nyt taas kauhea olo, en tiedä onko flunssaa, sokerit koholla vai nestehukka. Juotua on tullu ihan reippaasti. Jokapaikka turvoksissa, kuka sanoi ettei suurinpiirtein käsiä nyrkkiin saa, sama täällä:-/
Päätä ei varsinaisesti särje, mutta semmoinen humina ja säryn alku, ja yököttävä olo. Nenä kyllä ihan tukossa, voihan tämä olla ihan flunssaakin, mutta mieti kovasti myös niitä sokruja.
Ja eilen uskaltauduin uimahallin vaakaan.... meinasin tosiaan persuuksille lentää kun näin painon. Oli taas noussu pari kiloa. On kyllä hurja vauhti, ensin ei noussu ollenkaan ja sitten lähtee nousemaan pari kiloa viikossa vauhdilla. Tuolle täytyy jotain tehdä. Kokoajan nälkä riivaa, tein siinä vesijuostesssa päätöksen, että tästä aamusta raskauden loppuun saa sitten olla silleen sokeriton ruokavalio, että ei mitään makeaa, edes makeutettua ja esim. jogurtti maustamattomana (tykkään kyllä kovasti, mutta monesti tulee silti sokeripommi otettua)
Pitää heti kahdeksalta soitella terveyskeskukseen, muistelin että neuvolan piti olla viimeisellä työviikolla eli nyt. No olen sen merkinny viikon päähän, ja ihan oli varma mielikuva, että olis tänään se. Soittamalla se selviää.
Purnausta taas kerraksi, oikea aamun avaus;-)
P-M 32+3