Mikä on viimeisin " Negatiivinen" ekotekosi?
Eli tulit tehneeksi sellaista, minkä olisi voinut ekoajattelun vuoksi jättää tekemättäkin.
Kommentit (13)
Häpeän asiaa... =(
Mutta en jaksa lajitella roskia, ainoa mitä " kierrätän" ovat pahvi, lehdet ja pullot (myös pantittomat).
Säilyketölkit laitan tavalliseen roskikseen, niin myös sipulin kuoret, omenan karat jne. Paatterit vien niille varattuun keräys astiaan.
Biojätepussit olivat loppuneet enkä jaksanut ruveta vääntämään mitään sanomalehtipaketteja.
en pystynyt edes aukaisemaan sitä.
Unohdin sen pöydälle. Eilen kun avasin et mikäs rasia täällä, haju oli niin kuvottava, et pistin rasian lihoineen päivineen sekajätteeseen.
Usein tulee myös sylkeistyä purkka ojan penkalle.
jonka valmistusketjuun,kuljetuksiin ja itse käyttöön kuluu energiaa ja sitten käytän myös näitä tietoliikenneverkkoja joissa on kaapeleita, joita isot kaivinkoneet parhaillaankin kaivavat maahan ja laiteasemat, jotka kuluttavat hirveästi energiaa. Kaikkeen tähän kulutukseen minä olen osallisena, jotta voisin tekopyhänä kertoa, että MINÄ pistin maitopurkin maitopurkkikeräykseen.
on viimeisin todella negatiivinen ekotekoni kotimaan lento.
Kymppi on kuitenkin oivaltanut jotain todella tärkeää, kunpa tuo ajattelutapa yleistyisi!
Vierailija:
jonka valmistusketjuun,kuljetuksiin ja itse käyttöön kuluu energiaa ja sitten käytän myös näitä tietoliikenneverkkoja joissa on kaapeleita, joita isot kaivinkoneet parhaillaankin kaivavat maahan ja laiteasemat, jotka kuluttavat hirveästi energiaa. Kaikkeen tähän kulutukseen minä olen osallisena, jotta voisin tekopyhänä kertoa, että MINÄ pistin maitopurkin maitopurkkikeräykseen.
Kivaa, ja toisaalta ihan turhaa ja saastuttavaa matkustelua
Kokonaan ilman lakkaa en silti tule toimeen...
Lisäksi en lajittele ihan kaikkea. Usein laitan lasipurkit ja säilyketölkit sekajätteisiin. Esim. hiutalepakkausia en myöskään kierrätä.
Huomenna lähden työmatkalle Eurooppaan lentäen, joten siinä menee kerralla paljon pakkasen puolelle.
euroopasta, etelä-amerikasta ja jostain huitsin nevadasta. Ei enää jaksa porkkanoita, omenoita ja tomaattia.
muuta kuin lehdet, pullot ja tölkit. Kaikki muu menee samaan roskikseen eli sekajätteeseen.
Takana oli koko päivä ulkona ja paleli kovasti. Lämmin vesi auttoi. Vettä siinä kyllä meni. Enpä ollutkan kylpenyt vuosiin.