Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minäkin olen aivan ihmeissäni kun ei minua olla pk:ssa tuomittu vaikka esikoinen on virikehoidossa.

Vierailija
23.10.2007 |

En pidä joka päivä ja kun pidän niin on siellä noin klo 8-14. Noin 3 kertaa viikossa on.

Tyttö on 5-vuotias ja hänellä on 2 pikkusisarusta: 1,5v taapero joka vie todella energioitani sekä 2kk ikäinen vauva. Tyttö on ollut virikehoidossa nyt kuukauden ajan. Hänen tympääntymisensä oli jo niin pahalla asteella kotona, koki ettei kukaan tahdo hänen kanssa leikkiä ja olla eikä ehdi eikä hän mene koskaan etusijalle, että päätin että nyt menee tyttö päiväkotiin saamaan kavereita puhuttiin minusta sitten mitä tahansa.

Olin todella varautunut että paskaa sataa naamalle mutta mitä vielä! Tädit on todella ystävällisiä ja mukavia. Puhuvat iloisina mitä kaikkea tyttö on päiväkodissa oppinut ja miten on saanut kavereita. Tyttö tahtoisi aina jäädä vielä tarhaan kun tulen hakemaan.

Se voi olla että selän takana suut louskuu mutta ainakin päin naamaa touhu on todella ystävällistä ja tukevaa. Kyselevät myös minun jaksamisiani: miten jaksan kun kotona kaksi niin pientä jne. Todella ystävällistä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis paremminkin: Maailma on paljon parempi paikka kuin AV. Täältä kannattaa pysyä visusti poissa, jos alkaa tuntua, että ihmiset ovat inhottavia.

Vierailija
2/9 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyselivät kovasti ystävälliseen sävyyn, että kuinka paljon esikoinen on hoidossa kun vauva syntyy taloon ja jatkaahan hän jne. Sitten kun päätimme, että esikoinen jää kotiin, monet tädeistä tulivat sanomaan, että onpa hienoa kun itse hoidamme lapsemme ja se on niin kamalaa, kun jotkut pitävät niitä siellä hoidossa turhan takia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun laitoin 3-v tyton osapaivahoitoon, ja olin itse vauvan kaa kotona. uskon kylla etta suurin osa pk-hoitajista on sita mielta etta virikehoito on ok ja ymmartaa etta se on lapsen parhaaksi.

Vierailija
4/9 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-vuotias on ihan eri asia kuin 3-vuotias.

Vierailija
5/9 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinua selän takanakaan tuomitsee. Tuon ikäisenhän on ihan hyvä oppia olemaan ryhmässä ja muuta.

Toisten ratkaisut eivät minulle kuulu, mutta taaperoikäisen esikon vieminen päiväkotiin äidin ollessa vauvalomalla herättää minussa kyllä kummastuksen tunteita: miksi on haluttu toinen/kolmas jne lapsi, jos tuntuu rankalta.

Vierailija
6/9 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

osapäivähoitoa ja todellakin hän sen selvästi tarvitsee. Kuopus on kolmen, ja hänelle riittää kerhoilu erinomaisesti vielä.

Vierailija
7/9 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sinä toimit lapsesi parhaaksi!

Ja kyllä moni 3-vuotiaskin kaipaa virikepäivähoitoa.

Ja tuo ap:n mainitsema hoitoaika on kyllä tosi hyvä!

Mutta sitä en ymmärrä kun kotona vauva ja vanhempi sisarus 5 päivää viikossa 8-17 päiväkodissa eikä koskaan vapaa päiviä!!!!!!!!!!!!

T: lastentarhanopettaja, joka päivä yrittää saada muutaman vanhemman ymmärtämään että myös lapsi tarvitsee vapaa päivän!

Vierailija
8/9 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, mitä en ymmärrä, on alle 3-vuotiaiden isosisarusten vieminen hoitoon. Eräässäkin tuttavaperheessä alle 2-v. esikoinen aloitti päiväkodissa kuopuksen syntymän aikoihin ja oli siellä joka päivä klo 7-17.. :( Isänsä vei ja haki työmatkoilla kun kuopus (helppo vauva) vei (laiskan) äidin kaiken huomion..

Vierailija
9/9 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen on pari syytä, ennen tuomitsin äidit jotka veivät lapset virikehoitoon ja edelleenkin olen sitä mieltä, että jos joku 1,5vee viedään virikehoitoon kun vauva syntyy niin sitten olisi ollut parempi jättää se pienempi tekemättäkin :P

Aloittajan tilanne on musta ihan ok ja 5vuotiaalle pk on ihan hyvä juttu, kun esikoulukin alkaa sitten niin on tottunut porukkaan jne.

Mutta siis, omaan tilanteeseen. Jos me kolmannen saamme, on kuopus sen syntyessä 4vuotias ja esikoinen 5,5vuotias (siis vähintään) esikoinen on todella arka ja sopeutuminen kestää kauan, joten jos hänet repäisisin pois hoidosta olisi aikanaan esikouluun ja kouluun sopeutuminen todella paljon vaikeampaa kuin jos saa olla hoidossa. Kuopus sitten taas tykkää olla hoidossa, meillä lapset eivät ole joka päivä hoidossa ja kuopus jää itkien kotiin jos ei ole hoitopäivä, hoitoon menee innoissaan joten en näkisi mitään järkeä estää kuopukselta sitä iloa. Hoitopäiviä otettaisiin varmaan jotain 10pva/kk tjsp. ei siis missään nimessä joka päivä, kokopäiväisesti kuitenkin

Ja kyllä, oma itsekkyyskin siellä on taustalla, haluaisin nauttia ajasta vauvan kanssa joskus ihan täysin kahdestaan ja mennä vaunukävelyille rauhassa ilman, että pitäisi raahata perässä kiukutteleviä isosisaruksia, nukkua päikkäreitä vauvan tuhistessa kainalossa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä