Suosittele keveitä kuomurattaita! Brio Race ja Emmaljunga
Scooter olleet minulla katsannossa. Hyvät ja huonot puolet kiitos.
Kommentit (18)
nuo Timmyt varmaan paljon kalliimmat?
Huonoja puolia ei mieleen edes tule, nää on tosi hyvät :) Kokeile hakusanalla Mistral, niin löytyy varmasti useita aikaisempia keskusteluja.
Ostettiin yhdistelmien tilalle Brio racet, kun poika oli 8kk ja aivan mahtavat rattaat. Tosi kevyet työntää, mutta kuitenkin tukevat rattaat. Näppärät liikutella ja menee hyvin pieneen tilaan. Me mietittiin myös noita scootereita, mutta silmää miellytti enemmän noi briot ja mun käsityksen mukaan kokoon taitettuna briot hieman pienemmät kuin scooterit.
mutta ne eivät ole samaa sarjaa kuin ap haluaa. Sen sijaan Teutonia Timmyt kuuluvat minusta Racen kanssa samaan sarjaan. Timmyjen hinta n. 300e.
Meillä oli selliaset jossain vaiheessa vähän aikaa. Nitisivät ja natisivat ja hajosivat sieltä sun täältä. Aina sai käydä liikkeessä korjauttamassa.
Ovat kovin muovisen oloiset.
Satsaa laatuun älä halpis tuotteeseen.
Meillä nyt Teutonian Timmyt ja voin vain suositella niitä.
Kertakaikkisen upeat rattaat! Helpot kasata,menevät pieneen tilaan,kevyet työntää,täysi makuuasento ym. Kaikinpuolin näppärät ja loistavat rattaat.
Nuo ostettuasi et enään tarvi erillisiä matkarattaita tai muita rattaita noiden jälkeen.
Ostin omat Timmyt käytettyinä tosi edullisesti, uusien hinta näkyy olevan 334 euroa. Olen niitä joskus nähnyt tarjouksessa 299 eurolla.
Huutonetissä on näköjään parit myynnissä.
Meillä on ilmakennorenkaat ja ne ovat todella hyvät, kun ei tarvitse pumppailla.
Onko nuo Timmyt Raceja isommat? Haluaisin mahdollisimman kevyet ja pienikokoiset.
Meillä oli vaihtoehtona Timmyt, Racet ja Scooterit. En pidä matkarattaista, joten halusin mahdollisimman pienet ja kevyet sekä kasattaessa pieneen tilaan menevät rattaat.
Näillä kriteereillä ykkösvaihtoehdoksi nousi Brio Race, kakksossijaa piti Scooterit ja kolmoseksi jäi Timmyt. Nettisivujen perusteella (siellä on mitat) luulin, että Scooterit menisivät kasattaessa pienempään tilaan kuin Racet, mutta pistin kaupassa nämä kolmet rattaat vierekkäin ja kasasin ne myös. Racet olivat pienimmät.
Timmyissä menee selkänoja makuuasentoon, näissä muissa ei. Mielestäni Timmyt olivat kyllä kevyet nostaa autoon, mutta minun mielestäni ne veivät kasaan laitettuna aika ison tilan, jos vertaa Raceihin ja Scootereihin.
Minusta taas Timmyt ovat Scootereita pienemmät ja kevyemmätkin. Racet ovat myös aika painavat noin pieniksi rattaiksi (jos en väärin muista, 11 kg ilman pyöriä). Selvästi esimerkiksi Ponyja raskaammat. Faktaa ei kyllä ole asiasta esittää ja suosittelen, että menet itse tutustumaan merkkeihin paikan päälle ja otat lapsen kyytiin.
Timmyt ovat ulkomitoiltaan isommat kuin Racet mutta selvästi esim. yhdistelmiä pienemmät (huomasin suuren eron kun vaihdoin kuistille Hartanien tilalle Timmyt ; )
Itse en pidä Scootereiden ja Racejen " läskirenkaista" , tekevät niistä jotenkin painavan oloiset. Mutta makuasioitahan nämä...
niitä olisi täällä myytävänä. No, täytyneet miettiä ja kuvia katsella.
Teutonian Timmy
p 82cm, l 57cm,k 36 cm
Brio race
89x54x35
Emmaljunga Scooter
83x57x36
kokoisia vaikka moni on sanonut Scootereita ja Timmyja isoiksi.
löytää Racen mittoja mutten löytänyt.
Race: Istuintilan mitat: 26x28 cm
Makuutilan mitat: 95x28 cm
Timmy: istuinosa: 90x30cm
Scooter: Istumamitta (sisämitta) 87x30x16,
Istuinosan makuupituus 90
Noista Timmyt on ainoat mikä menee täysin makuuasentoon.
Brion sivuilla tosiaan ilmoitetaan Racen korkeudeksi kasatessa 35cm, mutta ainakin meidän Racet menevät kyllä matalammaksi, noin 30cm korkeusmittaa. Rattaat on vuosimallia -04, mutta runko uusittu (kasauslukituksen hajottua) -06 uuteen, luulisin että on samanlainen kuin nykyisetkin.
Rattaisiin olen ollut tosi tyytyväinen, ja varsinkin niihin valitsemiini ilmakumipyöriin. Rattaat näyttävät myös sirommilta noilla pienemmillä renkailla.
hyrysysy:
Teutonian Timmy
p 82cm, l 57cm,k 36 cmBrio race
89x54x35Emmaljunga Scooter
83x57x36
Pyöristä vielä sen verran, että ainakin nuo Racejen ja Scootereiden leveät " vakiopyörät" kulkevat hyvin lumessa ja loskassa. Meillä oli yhtenä kriteerinä juuri tuo, että täytyy päästä helposti eteenpäin säässä kuin säässä.
Vauvan ollessa 7 kk, aikaisemmin oltiin menty isoveljen brio yhdistelmillä ja pikkuvauva-aikana isommalle (3 v) oli brion seisomalauta.
Brion seisomalauta sopi kuin tehtynä noihin scootereihin, siksi ostin samantein, etsin kevyempiä menopelejä jotka kulkee autonperällä helposti ja on tukevammat kuin matkarattaat, lisäksi halusin semmoiset joissa voi nukuttaa ulkona.
Ostimme samalla EMMA-lämpöpussin ja sekin sopi noihin tosi hyvin. Väri moonlight on musta tosi kiva kun on paljon heijasinkangasta näin pimeään aikaan !! ja pyörät tukevat, ei tarvii pumppailla.
Isoin miinus on se ettei saa aivan makuuasentoon, mutta on vauvelilla uni maittanut noinkin vaikka selkänoja on osittain koholla. . lisäksi se kaari joka on jalkojen päällä on lämpöpussin kanssa hieman ahtaan oloinen, en tiiä millainen olis noissa muissa. Mutta hyvin on lapsi lämpöpusseineen mahtunut ja kaupassa vakuutteliat että tulee mahtumaan velä pitkään.
Noita teutonian timmyjä ei ollut meillä ostohetkellä tiedossa niin ei osattu vertailla.
En juurikaan löydä niistä huonoja puolia, hyviä sen sijaan kosolti.