3-vuotiaan joka aamuinen pukenisrumba, hermot menee
Ei suostu laittamaan vaatteita päälle, ikää herralla on jo melkein 4v. Juoksee karkuun tms, kun otan syliin ja alan itse laittaa vaatteita niin laittaa kaikin tavoin vastaan. Saa kyllä aikaan mahtavan shoun. Milloin on väärät housut tai paita, milloin pitäisi olla eri aluspaita tms. Aina olen lopulta väkisin laittanut, en ole antanut periksi. Millä saan pojan pukemaan nätisti?
Kommentit (26)
Teki sitä jo viime talvena, kesällä olikin helpompaa, mutta se alkoi taas... Ei osaa vielä ulkovaatteita itse pukea, joten minun on se tehtävä, mutta kun panee hanttiin niin maan p**keleesti. Nyt alkaa olla kuitenkin jo sen verran voimakas, että joudun ihan tosissaan pitelemään kiinni. Koska enhän mä anna periksi ja päästä karkuun kun on kerran pukemaan ruvettu! Mutta miten ihmeessä ne vaatteet tosiaan saa päälle ilman hirvittävää riitaa? Tulee itsellekkin paha mieli, kun aina täytyy tapella pukemisesta.
Olisitte antaneet pientenne (1-2 v) rauhassa opetella itse pukemista, niin siitä olisi tullut niin luonnollinen osa elämää, ettei tarvitsisi tuollaista miettiä.
Mutta olitte silloin niin kiireisiä ja teiltä se kävi niin paljon nopeammin.
Eli niin makaa kuin petaa.
Kummatkohan sä puet ensin, sukat vai housut? Ehditköhän sä pukea sillä aikaa kun mä käyn vessassa? jnejne
pukemista ja ennen onkin sujunut hyvin, alkanut myöhemmin tuo haluttomuus pukea.
Eihän tuo nyt ole ihan normaalia. Mullakin on kaksi täysin erilaista lasta, mutta tuollaisia ongelmia ei ole pukemisessa ollut kummankaan kanssa.
ei ainakaan auta minkään lelun poisottaminen, v: tä ei katso, eikä muistakaan rangaistuksista ole hyötyä. Ilman vaatteita llaan monesti viety, ei tehoa.