Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kunnilla on varaa lähettää sairaat ulkomaille hoitoon, mutta ei maksaa kohtuullista korvausta omille hoitajilleen.

Vierailija
23.10.2007 |

Ristiriitaista.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän parempi palkka stressiä vähennä. Onkohan vaatimukset nyt ihan oikein kohdennettu ?

Vierailija
2/32 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäljellä jäävät yrittävät tehdä niska limassa töitä ja saat siinä vielä kiukut päälle, kun et ehdi tehdä kuin välttämättömät hoitotoimenpiteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka alalla ole oikeus pyytää parempaa palkkaa työolojen ja vastuun muuttuessa kovemmiksi? Mitä tekemistä sillä on stressin kanssa? Enemmän töitä ja työtehtäviä>>> enemmän palkkaa. Eikö markkinatalous toimi juuri näin.

Vierailija
4/32 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lkankorotusvaatimukset toteutuessaan syövät kunnan pussia pitkällä aikavälillä. Ja tämä on siis vain ihan puhdas matemaattinen huomio. Pääpointti on se, ettei kiristyksen ja jopa laittomien keinojen edessä todellakaan tule taipua. Eiväthän länsmaat esim. maksa terroristeillekaan lunnaita panttivangeista. Tämä ei tarkoita, että x summa rahaa arvotettaisiin ihmishenkiä arvokkaammaksi, vaan käytännön päätöstä olla vastaamatta kiristäjien kanteisiin. Näin suojellaan koko kansaa tulevilta mahdollisilta samanlaisilta hyökkäyksiltä...

Jos kunta nyt maksaa kiltisti hoitajille sen mitä he pyytävät, seuraavaksi joukkoirtisanoutuvat hoitajat, sitten lastentarhojen henkilökunta. Alipalkattuna, aliarvostettuna ja liian pienillä henkilöstöresursseilla kun eivät tosiaan työskentele pelkästään hoitajat tässä maassa.

Minuakin muuten ihmetyttää, miksi hoitajien vaatimukset kohdistuvat pelkästään ja niin radikaalisti palkkaan. Eihän isompi liksa poista hoitajapulaa ja kiirettä/resurssien riittämättömyyttä päivittäisessä työssä, vaikka varmaan paremmin työhön jäämistä motivoikin. Potilasturvallisuus (jonka vaarantumisesta resurssien pulassa on niin kovin vouhkattu) tuskin lisääntyy mitenkään siitä, että sh:lla on palkkapäivänä lihavampi tili.

Vierailija
5/32 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitä, jotka ihmettelevät, että miksi lisää palkkaa! Luoja varjele minua näkemästä tuollaista oikeassa elämässä. Eiköhän ne faktat ole sen miljoona kertaa sanottu ja kirjoitettu ja jos vieläkin ihmettelette, niin ei voi sanoa kuin, että yksinkertaista on porukka. Todella.

Vierailija
6/32 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-5 % on ulkomailla (ihan hyttysenpieru hoitajien määrässä) ja loput ovat kotona hoitamassa lapsia tai opiskelevat. Ainoa keino on lisätä opiskelupaikkoja. Vai kiellätkö hoitovapaat ja opiskelun????????

Hoitajat ovat oman, ulkoa opetellun mantransa vankeja.

Vierailija
7/32 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että itse asiassa joukkoirtisanoutuminen SÄÄSTÄÄ kuntien rahoja melkoisesti. Irtisanoutujien palkoilla kustannetaan aika monta potilasta ulkomaille.

Vierailija
8/32 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että potilaat lennätetään saamaan kunnon hoitoa kuin yhtään ropoa lisää näille kotimaan tunareille.

Vierailija
9/32 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

4-5 % on ulkomailla (ihan hyttysenpieru hoitajien määrässä) ja loput ovat kotona hoitamassa lapsia tai opiskelevat. Ainoa keino on lisätä opiskelupaikkoja. Vai kiellätkö hoitovapaat ja opiskelun????????

Hoitajat ovat oman, ulkoa opetellun mantransa vankeja.

Vierailija
10/32 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo yhden potilaan siirto toiseen maahan + leikkaus + toipilasaika maksaa useamman sairaanhoitajan vuosipalkan. Pitää vain ihmetellä, miksi yhteiskunta on valmis maksamaan moninkertaisia kuluja sensijaan että antaisi riittävän kuoppakorotuksen hoitajille. Mitä se meistä suomalaisista kertoo? Maksetaan parempi palkka Ruotsissa työskentelevälle sairaanhoitajalle mielummin kuin suomalaiselle kollegalle.

Vierailija
11/32 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se on ihan oikein!

Vierailija
12/32 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miettiä sen oman ammattitaidon - ja varsinkin käyttäytymisen - taso!

Vierailija
13/32 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne loput jotka ovat töissä, haluavat vihdoin kohtuullisen korvauksen siitä että jo vuosia on tehty töitä vajailla miehityksillä. Ei, raha ei tuo yhtään uutta työntekijää nyt heti, mutta lämmittää minua ja taloani.

Hoitoalan palkkojen tasokorotus tuo pidemmällä aikavälillä alalle lisää työntekijöitä, osa niistä hoitajista tulee takaisin tekemään hoitotyötä, jotka ovat lähteneet esim. kaupalliselle alalle hoitoalan ala-arvoisten palkkojen takia. Hoitoalan opiskelu kiinnostaa enemmän nuoria, kun luvassa on työn vaativuuteen nähden riittävä palkka.

Opiskelupaikkoja on nyt jo riittävästi, mutta ongelma on se, ettei opiskelemaan hakeutuneista ensinnäkään valmistu kuin max 2/3 ! Ja valmistuneistakin osa lähtee muihin töihin heti paperit saatuaan. Tämä on ongelma, ja raha on aika iso syy siinä miksi näin käy.

Vierailija
14/32 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja miettiä sen oman ammattitaidon - ja varsinkin käyttäytymisen - taso!

Anteeksi, nyt en ymmärrä mitä tarkoitat? Tiedän itse varsin hyvin mikä on oma ammattitaitoni taso; se on sellainen, mikä otetaan Ruotsissa, Norjassa , Englannissa ja USA:ssa avosylin vastaan. Mulla on kokemusta yhdeltä tietyltä erikoisalalta yli 10 vuoden ajalta + lisäopintoja päälle. Kyllä minä ja kollegani tiedämme, että me osaamme asiamme. Se on tullut selväksi, että suurin osa suomalaisista ei vieläkään tajua, miten korkeatasoista terveydenhuoltoa Suomessa on.

Vierailija
15/32 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkä vastannut tuohon käytöspuoleen mitään... Tyypillistä.

Vierailija
16/32 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Etkä vastannut tuohon käytöspuoleen mitään... Tyypillistä.

No etpä itsekään vakuuta omalla käytökselläsi. Ehkä sinulle on tyypillistä hyökätä syyttelemään tuntemattomia ihmisiä omien ennakkoluulojesi mukaan. Omiin tapoihini se ei kuulu.

Tiedätkö, vaikka mulle löytyisi töitä tuolta muualta, uskon itse vielä toistaiseksi Suomeen ja suomalaiseen terveydenhuoltoon, enkä haluaisi lähteä. Mutta kaltaisesi kommentit toivottamassa kaikki ammattilaiset ulos maasta eivät tietenkään ole kovin kannustavia, sen varmaan halusit kuulla ja nyt olet tyytyväinen. Toivotan onnea valitsemallasi tiellä.

Vierailija
17/32 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntemattomien kimppuun. Te näette hyökkäyksiä aivan vainoharhaisesti joka paikassa....

Suomalaiset hoitajat on töykeitä ja kärttyisiä - täällä on asia todettu monessa piiiitkässä ketjussa - ja reaktio on aina tuo sama: Paskapotilaita saa kohdellakin huonosti.

No lähtekää ja irtisanoutukaa, me teidän helpottuneena ex-työnantajananne hommaamme paremmat, halvemmat ja ystävällisemmät hoitajat tilalle.

Vierailija
18/32 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tuntemattomien kimppuun. Te näette hyökkäyksiä aivan vainoharhaisesti joka paikassa....

Suomalaiset hoitajat on töykeitä ja kärttyisiä - täällä on asia todettu monessa piiiitkässä ketjussa - ja reaktio on aina tuo sama: Paskapotilaita saa kohdellakin huonosti.

No lähtekää ja irtisanoutukaa, me teidän helpottuneena ex-työnantajananne hommaamme paremmat, halvemmat ja ystävällisemmät hoitajat tilalle.

Hei, sun kanssasi mä tässä keskustelen. Ja kuten edellä huomaat, teet ihan omia tulkintojasi. Olet mut leimannut muutaman kommentin perusteella töykeäksi ja kärttyiseksi. Missä kohtaa olen moittinut potilaitani paskapotilaiksi? En missään. Olen tästäkin käydystä keskustelusta lähinnä surullinen, että mistä kumpuaa tällainen viha ihan tuntematonta ihmistä ja hänen ammattiaan kohtaan? (Emme varmastikaan tunne toisiamme..)

Mutta ok, lopetan vääntämisen. toivottavasti saatte ne paremmat, halvemmat ja ystävällisemmät hoitajat tilalle. Hienoa että jaksat itse uskoa vielä siihen unelmaan :-)

Vierailija
19/32 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi mieluummin lennätetään muualle kuin maksetaan suomalaisille hoitajille. Minä totesin, että yksi syy on se, että suomalaiset hoitajat on kärttyisiä ja töykeitä. Sinusta - siis omanapaisesti ja henkilökohtaisesti - en ole puhunut mitään. Kas kun koko maailma ei ole sinun pikkuhoitsun oma pikkupiiri.

Etkö osaa itse yhtään päätellä, miksi teistä hoitajista ei pidetä ja miksi teille ei haluta maksaa lisää? Sen sijaan että räiskitään ja uhkaillaan, kannattaisi oikeasti katsoa peiliiin. Sieltä löytyy se syy.

Vierailija
20/32 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa omaperäistä! Heität tuon saman joka ketjuun. Vau. Tuosta älyn säkenöinnistäkö tässä pitäisi maksaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme