Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nuvaringin käyttäjille kysymys

22.10.2007 |

Olen käyttänyt Nuvaring-ehkäisyrengasta nyt 4,5 vuotta. Tähän saakka rengas on toiminut hyvin, lukuunottamatta sitä ärsyttävää 1-2 kg turvotusta joka myös pillereistä aikoinaan tuli, ja ajoittaista kirvelyä. Mutta kuukautiset ovat tulleet ajallaan ja olleet säännölliset ja niukat.

Mutta mutta...nyt tänä syksynä on ollut jo pidemmän aikaa tunne, että hormonit on jotenkin sekaisin. Päänsärkyä, huimausta ja ellotusta silloin tällöin, samoin kuumia aaltoja tai hiotusta. Ja nyt sitten jäi kuukautiset kokonaan tulematta viikon rengastauon aikana. Tätä ei ole sattunut koskaan ennen. Normaalisti otan renkaan pois sunnuntaina ja kuukautiset alkaa torstaina. Nyt ei mitään, ei edes pienen pientä tippaa viikon aikana. Tein raskaustestin lauantai-iltana, ja se oli negatiivinen. Olo muutenkin outo, hirveä päänsärky ja outoa kipua alaselässä. Laitoin uuden renkaan ajallaan sunnuntaina.

Mitä tämä on?? Voiko renkaille jotenkin herkistyä ajan mittaan, tai että ne menettävät tehonsa tai alkavat muuten käyttäytyä omituisesti? Voinko luottaa nyt niiden tehoon..? Ohjeissa sanotaan että jos yhdet kuukautiset jää väliin, ei syytä huoleen. Ja testikin näytti negatiivista. Mutta outoa tämä on. Mieluusti tietysti jättäisin pois hormonaalisen ehkäisyn, mutta kun kaikki keinot alkaa olla jo kokeiltu... Pitänee mennä lääkäriin jos nämä ihme oireet jatkuu.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kyllä menisin lääkäriin. Mulle ei aikoinaan rengas sopinu, sain emätin tulehduksen ja sit kaiken moista ihme vaivaa. Isäntä ainakin sano sen tuntuvan, mut en tie sit.

Vierailija
2/2 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käyttänyt kyseistä rinkulaa vajaan vuoden ja olen ollut ihan tyytyväinen. Toki on näitä sivuoireita joitain, kärsin muutenkin migreenistä. Hormoonejahan on tässä vähemmän kuin pillereissä. Eikä meillä sitä mies tunne. Kätevä kapistus ;)

En usko että sille voi tulla mitenkään " immuuniksi" , muutenhan pilleritkin menettäisi tehonsa vuosien saatossa. Kysäise lääkäriltä mitä mieltä on asiasta.

Toivottavasti saat asiaan selvyyden! Tsemppiä ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla