Meidän yrityksessämme työnhakijat laitetaan tekemään solmuja, tunnistamaan lintuja ja pelaamaan shakkia sekä ratkaisemaan Rubiikin kuutio
Kommentit (26)
Kuulemma naiset saa vähemmän palkkaa joten kannattaa perustaa 100% naisia työllistävä firma.
Taitaisi se rubikin kuutio kyllä jäädä ratkaisematta.
Teen hirttosilmukan. Pääsenkö teille hommiin?
Ensimmäinen on hyperspesifinen opeteltava taito, toinen on hyperspesifinen knoppi tieto joka ei millään tavalla anna kuvaa yleistiedosta ja kolmas on myös opeteltava taito jota looginen päättelykyky auttaa vähän tai ei yhtään, iso osa huippu älykkäistä ihmisistä inhoaa rubikin kuutiota koska sitä on helppo ylianalysoida.
Se mitä tyhmät tai keskinkertaiset ihmiset luulee älykkyydeksi on kiehtovaa.
Työpaikka sopisi minulle. Lisätkää vielä pakohuone, niin haen heti.
Tiedän Rubikin kuution, mutta mikä on Rubiikin kuutio?
Jäisin. Siis tarkoituksellisesti ja lopettaisin moisen "haastattelun" kesken ajanhukkana.
Ja työtehtävä oli? Täytetään numeroita Exceliin ja piirretään niistä kivoja kuvia, vai?
Mielellään tekisin noita, jos se perinteinen haastattelu jää pois. Siinä olen ihan surkea.
Teillä on sitten työntekijöitä jotka on hyviä tekemään solmuja, ratkaisemaan rubikin kuutioita, pelaamaan shakkia ja tuntee linnut.
Haen vastaisuudessakin kirjanpitopalvelut yritykseltä jonka työntekijät on hyviä kirjanpidossa.
Siis firmanne tarvitsee solmuntekotaitoja, lintujen tunnistamista sekä ajantuhlausta. Kenties joku luontokuvaus- ja rengatus/pyydystysfirma. Pitää osata solmia verkkoja, tunnistaa oikea lintu ja tappaa aikaa odotellessa. Ei ole kyllä mun juttu.
Muut sujuisi, mutta linnuista ei ole mitään käsitystä.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista. Meillä työnhakijoitten pitää esittää erilaisia variaatioita homoseksuaalisten miesten yhdyntäasennoista.
Täällä taas laitetaan hakijat sekä työntekijätkin lypsämään lehmiä ja lapioimaan paskaa.
Itse laittaisin hakijat perustesteihin; älykkyys, verbaalliset kyvyt ja persoonallisuustestit. Eniten painoarvoa älykkyydelle kun ennustaa parhaiten menestymistä työtehtävässä, muut testit pahimpien mörköjen ja persoonallisuushäiriöisten poissulkemiseksi.
Aivan erinomainen lista. Lisäisin siihen ruotsin kielen osaamisen testin yleisen älykkyystason ja motivaation paljastamiseksi.
HR pomo
On olemassa erilaisia todennäköisyyslaskelmia, jonka ratkaisemiseksi vaaditaan tietyn tason minimi äo, tehtäviä löytyy joka tasolle, näillä voisi helposti välttää paperiviisaan ääliön pääsemiseen johtohommiin.
Näissähän myös tarkkaillaan sitä käyttäytymistä stressaavassa tilanteessa ja näin ollen pelkkä oikea/väärä vastaus ei ole ainoa ratkaiseva tekijä.
Taas joku tappiollinen kahden hengen startuppi, joka on kolmessa vuodessa konkassa..