Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi päivä, uudet kujeet.. Tässä jännitän, koska eläinlääkäri soittaa että ehtis kattoa meidän uroskoiraa. Söi juuri pissatulehduksen tapaiseen antibioottikuurin, mutta sisälle pissailu jatkuu edelleen- kuten myös kaiken veden juominen mitä vaan eteen kantaa ja enemmänkin, kun käy juomassa vaikka pöntöstä jos kesken loppuu. Koira on myös laihtunut kahdessa viikossa 12kg ja ei oikeastaan enää muuta kuin luuta ja nahkaa olekaan :( Munuaissairaus tai kasvain on nyt ykkösepäilylistalla...eikä kumpikaan kamalasti mieltä nostata jos vuoden ikäinen koira pitää laittaa maan multaan! :(

Sitten hetkeksi iloisempiin ajatuksiin, joskin ne nyt on hieman vaikeita...

Stellar1: meillä on kaverin kanssa hevoset omalla tallilla, joten kukaan muu ei siellä käy niitä hoitamassa :) Vararatsastajiakin on välistä vaikea löytää, enkä ihan kelle vaan uskaltais antaakaan kun stressaan sitten että onhan tarhan portit kiinni ja tavarat oikeilla paikoillaan.. Käyn itse ratsastaan n. 4 krt viikossa, joskus enempi ja joskus vähempi. Kesämahojen laihdutus menossa ja treenatakin pitäisi :)

Täällä onkin nyt rauhallista, esikoinen lähti äitini mukana isäpuoleni kotipuoleen 60km päähän, jossa ovat myös yötä. Siellä on sillä samanikäinen leikkitoveri, joka ei juurikaan puhu mutta kun meidän tyttö menee sinne niin alkaa toinenkin höpöttämään. Yhdenlaista puheterapiaa siis :) Ollaan nyt vauvan ja koirien kanssa kaksistaan, mieskin on koulutuksessa.

Mutta nyt kun tuo pienokainen nukahti niin taidan itsekin pötkötellä hetken.. Kävin eilen uuden ravintolan avajaisissa kutsuvieraana, autoillen tosin mutta silti väsyttää kun illalla meni myöhään. Mutta mukavaa päivänjatkoa, päivystänpä eläinlääkärin puhelua taas..

-Henna ja tytöt-

Vierailija
42/48 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henna - toivotaan, että eläinlääkärillä on mahdollisimman hyviä uutisia! Kyllä se vaan niin on, että myös noiden nelijalkaisten perheenjäsenten voinnista tulee murehdittua tosi paljon. Ja kun eläimet on sairaita ne on niin kovin reppanoita, vähän niin kuin lapsetkin. Kummatkaan ei osaa oikein kertoa mistä sattuu tai tuntuu huonolta ja kuitenkin itse haluaisi tehdä kaikkensa kaikkien hyvän olon eteen.

Onkos teillä montakin hevosta? Mulla on huono omatunto jatkuvasti omani liikuttamisesta...ja kuitenkin suunnitelmissa on toinenkin hevonen - kunhan elämä alkaa taas tasoittumaan ja näyttämään siltä että saan ajan riittämään. Kunhan nyt ensin saisin edes tältä yhdeltä heinämahaa pienemmäksi ja vähän pitäisi meidänkin treenailla välillä :-)

Täällä meidän pikkuneiti oli ensimmäistä kertaa uuden kodin pihalla pihahommissa haravoimassa ja poimimassa vielä viimeisiä maassa olevia omenoita koirien kanssa. Haalari oli hienosti mullassa ja tytöllä tuntui olevan hauskaa.

Ja yöriekkumisista sen verran - viime yönä pikkuinen heräsi vain kaksi kertaa! Ja toinen niistä ei oikeastaan ollut herääminen ollenkaan - nousi kesken unia istumaan, silmät ihan tillin tallin unessa, istui hetken ja siitä sitten vaan " kaatui" takaisin kyljelleen ja jatkoi uniaan. Aika suloinen :_-)

Vaan nyt saunaan ja sitten ajoissa nukkumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan rauhallisesti alkanut aamu, esikoinen jäi mummolaan yöksi ja vauva tunnetusti nukkuu 10 asti, jos vaan ei vaan isosisko oo huutamassa heti aamusta korvaan :) Ja kellojakin siirrettiin!

Käytiin eilen miehen kanssa heräteideana elokuvissa ja soitettiin appiukkoni lapsivahdiksi.

Stellar1: 2 hevosta meiltä tuolta löytyy, välillä tekisi mieli ottaa itselle toinen, toinen kun on kaverini.. tai sitten astuttaa oma tamma, mutta milläs ajalla minä sitä varsaa treenaisin :D Meillä myös kesämahojen laihdutus kovassa vauhdissa ja montea yritän siinä sivussa ahkerasti treenata- vaihtelevin tuloksin :)

Koira on nyt ollut hieman parempana, mutta eilisen pissanäytteen perusteella mitään tulehdusta siinä ei ole joten verikokeiden vastausta ja röntgeniin pääsyä odotellessa :/ Tiistaina sinne pääsemme, kauhulla odotan mitä sieltä löytyy!

Mutta nyt hetkoksi siivoilemaan ennen ratsastamaan lähtöä (ilma ei kyllä houkuta yhtään!). Sen lisäksi on vielä puolet yli 3000neliön aitauksesta siivottavana hevosten jätöksistä.. Ei mikään pikkuhomma!

Menoksi siis, että ennättää illalla leipomaan kera pikkuneitien :) Mukavaa pävänjatkoa!

-Henna ja tytöt-

Vierailija
44/48 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kommentoida VIHERRYKSEN viestiin - kuulosti ihan samalta kuin meillä vähän aikaa sitten. Siis poika yöllä huutaa, ei rauhoitu kuin viereen. Tulkitsin sen eroahdistukseksi, koska pojalla oli tällaisia " oireita" päivälläkin - oli siis koko ajan minussa kiinni ja itku tuli kun selkänikin käänsin. Nyt ahdistus on helpottunut ja poika nukkuu jo yöt omassa sängyssään. Mutta yöseisomiset ja muut hulinat jatkuu... ja eroahdistustakin on mutta lievemmin kuin aikaisemmin. Itse ajattelin odotella tuon pahimman ahdistuksen yli ennen kuin unikoulua rupean pitämään... mutta unesta puheen ollen nyt taitaa olla aika laittaa poika päikkäreille.

-Junebug & leksa 8,5kk

Vierailija
45/48 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... niin siis tuo vieressä nukkuminen loppui ihan ilman mitään temppuja. Annoin nukkua vieressä kun sitä tuntui kovasti kaipaavan. Ja nyt siis viihtyy jo koko yön omassa sängyssä.

-Junebug

Vierailija
46/48 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hennalle jaksuja koiran kanssa! Toivottavasti ei löytyis mitään vakavaa!!

Meillä nukuttiin erittäin huonosti viimeyö.. Onneks mies antoi mun " nukkua" ja nousi itse hakemaan maitoa tai velliä ja muutenkin tyynnyttelemään poikaa!

Jokaiseen älähdykseen tietysti heräsin, mutta se oli paljon kun ei tarvinnut kammeta itseään ylös..

Taisi rauhattomuus johtua siitä, kun päivällä nukkui vaan yhdet päikkärit ja meni jo klo 19 yöunille.

Tänään nukutaankin varmaan kahdet päikkärit.

Minä sorruin eilen herkuttelemaan oikeen kunnolla.. Oli yhdet synttärit ja suklaakakkua oli PAKKO (?!) maistaa ja illalla muutama saunaolut.. No tänään sitten taas vähemmällä syönnillä!

~Pahoittelu kaikille niille, joita aihe ei kiinnosta! Joka viestissä tulee nyt märehdittyä tällä laihduttamisasialla..~

Kiitos taas uusista neuvoista! Ja vedenjuonti taitaa tosiaan auttaa siihen päänsärkyyn!!

Keskiviikkona meillä on 8kk.n neuvola, voi olla että rokotus jää saamatta kun ei tuo pirun flunssa ymmärrä häipyä ja isännällä ollutta angiinaa pelkään seuraavaks pojalla..

mutta nyt laittamaan paikkoja kuntoon..Kaveri on tulossa kylään

mammutti ja Peetu

Vierailija
47/48 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jäänyt kirjoittelut tänne nyt hieman vähemmälle, kun mies on viettänyt isyyslomaansa. Ja ollaan remppailtu kotia, kun tytöt saavat nyt toivomansa omat huoneet. Ja sainpahan tänäänkin käydä hius- ja muotimessuilla Treella kaverin kanssa. Ihana pitkästä aikaa päästä johonkin ilman lapsiakin. Vaikka ehdinhän minä ikävöidä jo 4h erossa olo aikanakin.

Te täällä olette jutelleet,et miten vauvat viihtyvät autossa. Mehän on reissattu kisa-matkoja paljon, ja pitkiäkin matkoja. Ja hyvin on sujunut,ostettiin ennen Jessen syntymää Chevy vann. Ja siitä ei enään luovuttaisi,kun on tilaa reilusti =) Jesse viihtyy varmasti siksikin hyvin,että takapenkillä on seurana myös siskot. Mutta jos hyvin harvoin ollaan kahdestaan mun autolla liikenteessä, joskus joudun pysähteleen. Kun poitsu ei yksin tunnu takapenkillä viihtyvän.

Viettekö te kaikki selkä-menosuuntaan päin lapsia istuimessa? Meillä on viety n. 3-vuotiaaksi asti, ja viedään nytkin. Tuttava perheissä on muutamia,jotka eivät vie. Ja loukkaantuvat kun olen asiasta huomauttanut. Siskoni oli kolarissa 3 lapsensa kanssa, heistä 2 oli alle 3vuotiaita,ja silloin viranomaiset olivat sitä mieltä,että vammat olisivat olleet paljon vakavemmat ellei istuimet olisi olleet hyvin kiinnitetty,ja juuri selkä-menosuuntaan päin.

Uni asioista täällä on myös paljon kirjoitettu. Ja tuntuu hieman pahalta teidän muiden puolesta, jotka joudutte valvomaan. Sillä meillä mennään nukkumaan n.21 ja herätään n.7.30. Eikä öisin siis hereillä. Tyttöjen kans valvoinkin miltei 2-vuotiaaksi asti rikkonaisia öitä. Meillä ei kyllä kontata vielä, vain ryömitään,istutaan ja seistään pieniä hetkiä tukea vasten. Eli voihan olla, et sit kun enempi tulee liikkumista voi yötkin tulla levottomiksi.

Tsemppiä kaikille laihduttajille, ja kiva kun täällä on taas ollut uusia kirjoittajia lisää =)

Terv. Vivian ja Jesse eilen 8kk

Vierailija
48/48 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..viikonlopun viimeinen, kuitenkin :) On niin tylsää, kun telkastakaan ei tule mitään, koirat on käytetty iltatarpeillaan eikä ole edes siivottavaa. Asiaan siis..

Mammutille kovasti tsemppausta laihikseen! Onnistuisko herkut korvata jollain muulla- mulla ' korvikkeena' toimii yleensä ananasmurska, tomaatti tai omena :)

Vivian kyseli matkustamisesta.. Mulla on kokemusta kolarista sekä lapsen istuessa vielä turvakaukalossa- että kasvot menosuuntaan istuimessa, jota ei edes toisinpäin saisi laitettua. Kummallakin kerralla selvisimme säikähdyksellä, vaikka kolarissa, jolloin esikoinen oli vielä kaukalossa, auto pyörähti katolleen.

Ymmärrän hyvin pointin, miksi lasten tulisi matkustaa selkä menosuuntaan kolmivuotiaaksi, muttei se meillä kertakaikkiaan toiminut. Tyttö kun oksensi kaarella kymmeniä kertoja matkan aikana, sinersi ja oli muutoinkin nuupa aina reissun päätteeksi. Ostettiin sitten kaukalon jälkeen istuin, jonka ei saanut kuin kasvot menosuuntaa, jossa oli KUNNON sivutörmäyssuojat (joita valitettavasti olemme myös joutuneet testaamaan.. kyse oli peräänajosta, ja yksi auto tuli myöskin kyljen kohdalle.. ). Tietty ostettiin uudet istuimet kolarien päätteeksi, vaikkei näkyvää vahinkoa penkeissä ollutkaan.

Tämä kakkonen ei ainakaan toistaisekis ole valitellut, itkee kovasti automatkoilla välistä, mutte yleisesti ottaen menee hyvin joten hälle varmaan ostamme istuimen, jonka saa selkä menosuuntaan. :)

Nämä on niitä ikuisuuskysymyksiä, kukin tyylillään ja minun mielestäni se on parasta. Pääasia että pienokaisemme istuvat silti asianmukaisissa istuimissa asianmukaisesti kiinnitettyinä! Kamalaa nähdä taaperoikäiset hyppimässä takapenkillä tai vauva etupenkillä äitinsä sylissä :(

Jopas tuli romaani! Huomaa, että on hieman tylsää.. Mutta, menenpäs vaikka saunan lämmitykseen, jospa sen jälkeen uni kutsuisi! Mukavaa iltaa

-henna ja tytöt-