Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiivatin tavarapaljous!

Vierailija
21.10.2007 |

Meitä on 4-henkinen perhe ja asumme pienehkössä kolmiossa. Meillä on siis ahdasta, etenkin kun lapsista toinen on jo koululainen ja kaipaa kipeästi omaa huonetta. Lisäksi olen allerginen, ja sen sekä ahtauden vuoksi yritän pitää tavaramäärämme jotenkin järkevänä että ylipäänsä mahtuisimme tänne asumaan. Plus että minua ärsyttää ylimääräinen kuluttaminen ja yritän tarkkaan harkita mitä oikeasti tarvitsemme.

Siksi jotenkin laittaa jurppimaan, kun lapsista nuorimmainen sai eilen jo KOLMANNET nukenrattaat. Lisäksi meille kannetaan lasten iloksi ja äidin kauhuksi jatkuvasti parimetrisiä pehmoleluja, vanhoja isoja toimistolaitteita (esim. kirjoituskone), vanhoja kirjasarjoja, eltaantuneita hajuvesiä, halpahallilaatuisia nukkeja joilta irtoaa jalat ensimmäisenä päivänä, vähän parempiakin nukkeja jotka ovat ISOJA, valtavia palloja (meillä on nyt arviolta 15 palloa sisällä ja joitain ulkona), muoviautoja joiden päällä voi istua (eli siis isoja)...

MIKSI?! MIKSI MINUA NÄIN RIIVATAAN?!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät sovi allergiaperheeseen.

Vierailija
2/18 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaisin varmaan roimasti... Mutta kun täällä ei ole kirppistä, ja veikkaan, että aika vähän löytyy huutonet-ostajilta kiinnostusta ostaa mitään pehmoleluja tahi hieman vinksahtaneita nukenrattaita joiden postikulut ovat tuplasti niiden arvo.

Ja inhoan viedä roskikseen ihan käyttökelpoista mutta vain täysin turhaa tavaraa. Silti olen kantanut tänäänkin taas jätesäkillisiä roskikseen.

Mutta mikä ihme pistää ihmisen ostamaan lapselle nukenrattaat, jos hän tietää lapsella jo olevan nukenrattaat ja nukenvaunut?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen samassa tilanteessa ja ärsyttää, kun on joka paikka täynnä tavaraa. Tästä ja myös ekologisista syistä emme esim. mieheni kanssa ole halunneet joululahjaksi mitään tavaraa vuosikausiin, vaan otamme kiitollisuudella vastaan esim. s-ketjun lahjakortteja, joilla voi ostaa ruokaa.

Vierailija
4/18 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun lapset ovat vähän isompia, niin tavaravirta on kohdistunut minuun. Saan järkyttäviä Tiimarin (tai jopa vielä kauheampia) koriste-esineitä, tyynyliinoja, joissa loikkii lehmiä, pupu-jääkaappimagneetteja (ilmeisesti paljas valkoinen jääkaapinovi näyttää liian tylsältä) ym. ihanaa.

Onhan se kiva, että haluavat ilahduttaa, mutta kun nuo tavarat ovat todellakin sellaisia, että en itse hankkisi noita vaikka ilmaiseksi jaettaisiin...

Vierailija
5/18 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meille tuodaan useimmiten romuksi luokiteltavaa tavaraa tai vaihtoehtoisesti uutta, mutta hyvin huonolaatuista halpatavaraa joka hajoaa ensimmäisessä käytössä, mutta sen sijaan vaatii julmetut postimaksut, niin aivan takuulla sitä ei kukaan (tervejärkinen) osta.

Kävinpä taas kippaamassa yhden jalattoman, säkkärätukkaisen, haisevan muovinuken roskikseen salaa lapsilta. Buahhahhaa!!

ap

Vierailija
6/18 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tylyä olisi paketin auettua todeta, että " joo kiitos vaan mutta vietkö nämä kuitenkin pois" . Tai ainakaan minä en osaa niin sanoa.

Meillä on kahden viikon päästä synttäritkin ja joulu lähestyy... Pelkään jo valmiiksi, minkälaisia tavarahirvityksiä saadaan riesaksemme.

ap

Vierailija
7/18 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin meidän saamamme violetti apina, jolla oli kirkkaankeltainen otsatukka (jos nyt yhtään lohduttaa!)

Vierailija
8/18 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kuin meidän saamamme violetti apina, jolla oli kirkkaankeltainen otsatukka (jos nyt yhtään lohduttaa!)

Kaiken lisäksi siihen tuli jatkuvasti reikiä, jolloin sen täytteenä olleet styroksipalloset vyöryivät lattialle.

Nyt vein sen roskiin! JES!

ap

Vierailija
9/18 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koska olen tunnetusti nirso kaikelle, ei sitä kamaa tule. Ja huomaavat sen kyllä koska meillä ole esim. yhtään koriste-esinettä esillä.

Voi sua, kurja tilanne. Mutta taisit vetää pohjat tuolla merihevosella tai mikä se nyt olikaan ;)

Vierailija
10/18 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro kaikille sukulaisille selkeästi että teille aiheutuu kärsimystä (allergiat) ja ahtautta tavaran määrän takia. Sano että olet iloinen että lapsille hankitaan yllärijuttuja, kuten nukenrattaat, mutta että toivoisit heidän kysyvän ensin onko sellaista jo. Ja että pehmoleluista teidän on pakko luopua kun ne keräävät niin pölyä.

Kun menette käymään sukulaisen X luona seuraavan kerran, ota mukaan tämän sukulaisen teille kiikuttamat tavarat joita ette tarvitse ja kerro että tuotte lelut tänne sillä teille ei yksinkertaisesti mahdu, ja lapset voivat leikkiä niillä teillä käydessään.

Sitten surutta kippaat roskiin kaikki selkeästi romuiksi luikiteltavat jutut ja eltaantuneet hajuvedet. Ja jatkossa jos joku tuo jotain, sano jo siinä vaiheessa että ei kiitos, anna jollekulle muulle ellet itse pidä.

Vierailija
11/18 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en olisi ikinä uskonut, että neljävuotias tyttäremme saisi näin valtavasti pehmoleluja. Niitä on kaapit ja hyllyt täysi. En ole laskenut määrää, mutta nopea arvioni on 50-100. Me vanhemmat emme ole ostaneet pehmoja näinä vuosina kuin ehkä muutaman, kaikki muut on saatu lahjana.

Vierailija
12/18 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinnehän voi viedä ylimääräiset mutta käyttökelpoiset tavarat.

Vierailija
13/18 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla vain niin lapatossu. Ja missä ihmeessä asutte, jos lähitienoollakaan ei ole mitään kirpparia tmv.?

Seurakunta varmaan on, jonne voi ylimääräisen (ehjän) antaa eteen päin lahjoitettavaksi..

Vierailija
14/18 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi emme enää osta joululahjoja, eikä meille tartte ostaa.

Lapselle voivat ihmiset ostaa lahjoja, mutta itse en enää kaipaa järkyttäviä pyjamia ja tiimarikrääsää!

Vierailija
15/18 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

järkkyä tavaramäärää ja kuljen ison pussin kanssa lastenhuoneita läpi. Nuo pehmolelu on jotain käsittämätöntä, mekään ei olla varmaan yhtään itse ostettu ja kolmen lapsen huoneessa niitä oli varmaan toistasataa jossain vaiheessa. Pari jätesäkillistä laitettiin viime talvena pois kun tapetoitiin huoneita ja tavara piti tyhjentää huoneista. Hyvä sauma olikin laittaa kaikki epämääräinen sälä pois.

Vierailija
16/18 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähitellen olemme saaneet sukulaiset ymmärtämään, etteivät lapset tarvitse ihan kaikkea kaupasta löytyvää. Nykyään meiltä kysytään toiveita merkkipäivinä ja jouluna ja tuliaislahjoinakin tuodaan pääosin askartelutarvikkeita, kirjoja yms. hyödyllistä ja aina tervetullutta.

En tiedä, onko monikin pahoittanut mielensä, kun olemme kantamme ilmaisseet (nätisti on yritetty sanoa), mutta on tämä sen arvoista!

Vierailija
17/18 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aikoinaan ollut kai ihan hyvä maalaaja mutta... Ja ei sekään että tuo jonkun sinne päin töherretyn maljakon vaan se että maljakko on 5 vuoden pölyssä ja valmiiksi haljennut!! No kiitollisuudella olen vastaanottanut ja heittänyt roskiin tai kierrättänyt parhaalla mahdollisella tavalla.

Vierailija
18/18 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi