Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka ihanaa olisi jos miehelläni olisi ns. säännöllinen työ vaikka klo 8-16.

Vierailija
21.10.2007 |

Uskomattoman ihanaa olisi. Nyt mies töissä klo 10-20. Muutamana päivänä tällä viikolla tuli jo klo 16 kotiin. Jäisi varmasti 3v kotiin päiväkodin sijasta kun olen vauvan kanssa kotona. Olkaa äidit onnellisia jos miehellänne on säännöllinen työaika ja auttavat vielä kotona.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla normaaleilla ihmisillä on oma tahto ikäkausina nolla viiva ikuisuus. Ollaanko me siis kaiken aikaa kaikki uhmaikäisiä? Okei...

Vierailija
2/30 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on oikeastaan vain mukavaa että mies on vuorotöissä. Arkikin tuntuu paljon kivemmalta kun se ei mene aina sitä samaa rataa. Mä olen 2vuotiaan kanssa kotona, vauva tulossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies investointipankkiiri ja on töissä 8-20 joka päivä..yleensä jopa kymmeneen. La ja su myös töissä, jos joku iso kauppa edessä. Nyt raskaana ja edellisestä suhteesta 8-vuuotias poika. Mietin tässä, että yksin saan TAAS hoitaa vauvan, mutta kyllä siitä viimeksikin selvisi. :)

Vierailija
4/30 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kaikilla normaaleilla ihmisillä on oma tahto ikäkausina nolla viiva ikuisuus. Ollaanko me siis kaiken aikaa kaikki uhmaikäisiä? Okei...

Vierailija
5/30 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidillä ei saa olla vaikeaa, eikä tylsää. Paskat niistä lapsista ja heidän tarpeistaan!

Vierailija
6/30 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 4 yötä viikosta muutaman sadan kilometrin päässä reissutöissä ja viikonloppuna lisäksi töissä tekemässä tuotantotarvikkeita reissuja varten. Eli töissä joka päivä. Ja vaan yhtenä pv viikossa alle 8 tuntia. Kotona 3v ja 9 kk lapset. Myönnetään, en ole niin ymmärtäväinen ja sitkeä että jaksaisin hymyillen joka päivä.. mutta kyllä jaksaa kun on pakko ja lapsilta saa onneksi niitä tärkeitä onnen hetkiä. Mutta kenenkään ei ole pakko vaan kärsiä väsymystä ja voimien loppumista siksi että " on mennyt tekemään lapsia, niin että älä valita" . Mä oon ainakin TODELLA väsynyt, sairastuin pysyvästi väsymyksen ja stressin myötä. Lisäksi en voisi ajatellakaan että saisin lisää lapsia nyt vähään aikaan. Mutta en voisi silti kuvitellakaan laittavani vanhempaa ERITTÄIN UHMAIKÄISTÄ lasta hoitoon..

Suosittelisin ap:tä hankkimaan ainakin yhden vapaahetken viikkoon, jolloin käyt harrastamassa jotain ilman lapsia. Siitä saa voimaa ja jaksuja.

Tsemppiä

Vierailija
7/30 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta isommat lapset tarvitsevat jo ikäistään seuraa.

Vierailija
8/30 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kello 7 jälkeen, tulee noin kello 18 - 19, paitsi kun on iltamenoja, vähintään yhden viikon ja viikonlopun kuusta on työmatkalla.

Tää on varmaan oikein perusnormirytmi nykytyöelämässä...

Vierailija
9/30 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tämä menee nyt ihan ohi aiheesta, josta joku aikaisemmin mölysi. Kukaan ei voi väittää, että 3-vuotiaan hoitaminen on yhtä helppoa kuin kouluikäisen.

Tai ehkä yhtä helppoa. Nyt kuusivuotiaana hän on ihan yhtä helppohoidettava. Ihana kakarainen.

Vierailija
10/30 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas vähän vaikea ymmärtää av-mamman järjen juoksua (tai sen puutetta)

Vierailija
11/30 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tänäänkin klo 22 asti töissä.

Mutta mä en myös ymmärrä, miten miehesi työt liittyvät 3-v hoitoon.

Meillä ainakin niin kauan kun oli hoitovapaalla, myös kaikki lapset olivat kotihoidossa.

Vierailija
12/30 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mies on koko ajan töissä. Siksi toinen lapsi hoidossa. Eikö mene järkeen teille.

Vierailija
13/30 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on arkivapaita --> lapsen ei tarvitse olla tarhassa (miksi se ylipäätään on siellä jos sinä kotona), on aikaa hoitaa juoksevia asioita etc.

Mä en ainakaan ikinä vaihtais 8-16 duuniin, eikä kyllä mieskään!

Vierailija
14/30 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on kuitenkin nuo aamut. Aika monissa perheissä on duunareita, joiden on oltava töissä viimeistään klo 7.

Vierailija
15/30 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkillä vuoroilla ja viikonlopputöillähän niitä vapaita saa arjeksi. Monestihan niitä vapaapäiviä on enemmänkin kuin kaksi viikossa jos tekee pitkiä vuoroja.

Vierailija
16/30 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä myös iltapuuhissa, jos kerran kello 20 tulee.

Vierailija
17/30 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää paljon yhteistä aikaa iltapäivään ja iltaan ja viikonloput on aina vapaat. Työajan jousto mahdollistaa tärkeiden asioiden hoitamisen melkeimpä minä päivänä tahansa.

Vierailija
18/30 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun olemme molemmat töissä, on lapsilla lyhyemmät hoitopäivät eivätkä ole täyttä viikkoa lähes koskaan hoidossa.

Kun taas olin äitiyslomalla, oli ihan se ja sama, milloin mieheni oli töissä. Olinhan kotona koko ajan. Nyt kun olen töissä, on pikkaisen joskus raskasta, kun näemme niin harvoin. Mutta kyllä tässäkin on etunsa.

Vierailija
19/30 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntui aikoinaan tosi raskaalta jo sekin, että mies tuli kotiin " vasta" klo 18. En tosin pitänyt esikoista päiväkodissa, joten varmasti olisi ollut helpompaa olla vain kahden vauvan kanssa (mutta raskasta sekin, vauvani ovat olleet aina vaativia = viihtyivät vain sylissä ja vaativat jatkuvaa seuraa).

Voimia sulle ap! Ja älä tunne syyllisyyttä siitä, että esikoisesi on päiväkodissa, mikäli hän viihtyy siellä.

Vierailija
20/30 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäsäännöllistä työtä. Saattoi olla viikon putkeen töissä poissa kotoa ja taas vastaavasti viikon vapailla jne... Toivoin aina säännöllistä työaikaa koska ja nyt vihdoin mies vaihtoi työtä ja tuli säännöllinen työaika. Ja KYLLÄ nautin siitä. Ihanaa kun voi jakaa lasten tarhaan/kouluun viemisen jonkun kanssa ja ihanaa kun syödään iltaruoka samaan aikaan ja voin suunnitella iltamenoja ym kun ennen se oli täysmahdottomuus miehen vuorotyön vuoksi. Ihanaa myös kun miehellä viikonloput on vapaata:)