Ostaisitko kerrostaloneliön (putkiremontti tulossa)
hintaan 159000 pk-seudulta? Muut remontit on tehty (kylpyhuone, keittiö, ikkunat yms.) Paljonko tarjoaisit?
Kommentit (14)
Se on myös hankala remontti, mikä kannattaa huomioida esim. jos on ihan pieniä lapsia perheessä. On tosi hankalaa kun ei ole pitkään aikaan vessaa tai suhkua käytössä.
kylppäriä ei tarvitse tehdä uudestaan!
Kannattaa järjestää niin että muuttaa vasta kun remontti on valmis. Remontin hinta siirtyy (asunnonvälittäjien mukaan) sellaisenaan asunnon hintaan eli kämpän arvo nousee heti remontin hinnan verran.
ennenkuin tekee asunnosta tarjouksen. Todella järkevää aina kun ostaa osakkeen. Ollaan itse tehty näin ja kuultu kaikkea todella tärkeää taloyhtiöstä ennenkuin ollaan sitouduttu hommaan.
Vierailija:
kylppäriä ei tarvitse tehdä uudestaan!
siinä saattaa mennä keittiökin uusiksi.
Helsingissä luulisi olevan riittävästi vertailukohteita hintatarkasteluun. Vertaisin hintaa sellaisten asuntojen toteutuneisiin myyntihintoihin, joissa putket on jo tehty. Ihan simppelisti ostohinnan pitäisi olla tuo hinta vähennettynä putkiremontin yläkanttiin lasketuilla kustannuksilla.
jos meidän alueella olisi tuolla hintaa, ostaisin heti =)
vaan _kaikki_ putket vedettiin uusiksi. Urakoitsija ei tietenkään suostunut ottamaan vastuuta eristyksistä ym., jolleivät tee kaikkea itse. Meillä uusittiin myös viemäriputket täysin, joten kaikki lattiat vedettiin joka tapauksessa auki, kylpyhuoneiden kohdalla oli kellarista ullakolle ulottuva aukko.
Meille kylppärintekijä (firma) kertoi, että uusi kylppäri kyllä säästyy, kun putket laitetaan pintavetona. Mihin tässä pitäisi uskoa?
kuten tuolla joku aiemmin mainitsi, kustannukset remontista ovat todella isot. Okei, kyllähän se asunnon arvo nousee kun remppa on tehty, mutta aika epärealistisia pyyntejä olen nähnyt tuollaisissa " putket tehty" -kämpissä esim. Etelä-Haagassa. Putkiremontin keskellä asuminen on käytännössä mahdotonta: työt alkavat aamulla anivarhain kamalalla poraamisella, vettä ei tule, vessa eikä suihku ole käytössä... Esim. lasten kanssa ei tulis kyllä yhtään mitään: jossain taloyhtiön takapihalla olevassa bajamajassako sitä juoksee sitten yölläkin vessaan...EPäilen. Plus että pöly joka remontissa syntyy on melkoisen sietämätön. Että miettisin kyllä tosi tarkkaan. Jos muutto mahdollinen vasta remontin jälkeen, niin sitten EHKÄ...
Lähtisin siitä, että putkiremonttiin menevästä asunnosta ei kannata maksaa " hyväkuntoisuuslisää" . Putkiremontti maksaa 300-700 Euroa/m2 eli laskisin itse pahimman tapauksen eli 700 Euron mukaan. Siitä sitten putkahtaa vertailukelpoinen hinta ko. asunnolle. Tosin kannattaa sitten verrata aika uusiin, koska ei toisaalta muissakin vanhoissa se on kuitenkin edessä 10 vuoden sisällä. Mutta sitten taas uusi on aina uusi. Pitkään asuntomarkkinoita seuranneena olen sitä mieltä, että vanhaa ei kannata ostaa, ellei sijainti yms. ole sitten poikkeuksellisen hyvä.