Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HAAVEILIJAT

30.10.2008 |

No niin. Omat gyne tulokset ja veri/virtsa tulokset ok. Miehen pitäis mennä tekemään "purkin kanssa tuttavauutta tällä viikolla. Ajan Naisten polille ollaan saatu vasta helmikuun puoleen välin lisä tutkimuksiin. Luomusti nyt sitte yritellää siihen asti. Aateltii ostaa ja kokeilla noita ovis testejä josko ne auttais paremmin osumaan oikeaan hetkeen yritykset. Onko jollain niistä kokemusta? Tuliko stressi kun niitä käytti?

SurinaS

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, kun olen ollut niin hiljainen.. Viime kiertoni venyi 40:ään päivään ja nyt sitten kp6 ja 13 tikutin ovisplussan.. Kummallakin kerralla oli yritystä joten saa nähdä..

Mami: Pahoittelut tädistä!!:( *iso hali*

Tuli nyt lyhyt viesti, tämä vaihe kierrosta on niiin tylsää, eikä oikein mitään sanottavaakaan ole nyt..:/ Plussaonnea kaikille hurjasti!!

Mymmeli kp 16/30

Vierailija
2/28 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

:( Miehen pikku häntä oliot on 98% epämuodostuneet. Että tällai!! :_| Tainnu olla iso ihme että yksi lapsi on yleensäkään tullu luomusti. Todella masentava tilanne. Ei tietty ihan mahdoton tilanne mutta kuitenkin hyvin lähellä sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmin harmi!!! Mites jatko? Varmaan pääsette etulinjaan hoitopuolella!

Mun yhdellä kaverilla miehen pikkuset todettiin 50% huonolaatuisiksi ja ivf satsia analysoidessa tulos oli kuitenkin normaali.. et ilmeisti laatu vaihtelee.. !?

Toivottavasti näin myös teillä, et välillä tulisi parempia satseja pikkukavereita..

ON: Täällä ovis löytyi vasta kp15.. hyödynnettiin vasta kp16 (eikös 12-36t ole viel mahdollista hedelmöittyä?) Meillä mies pisti hanttiin, ei hyvittanu.. minä siinä itkee pillitän että no ei sitten.. oli kyllä suostuvainen lähtemään jonnekin apua tähän lapsentekoon hakemaan! Jotain edestystä..kai..

Muutenkin otti koville koko oviksen metsästys kun ei meinannu löytyä ja sain kuulla viel et mun 2serkkua saa vauvat ensi keväänä, toinen kaksoset.. mikä veti kovasti mieltä alas (en sano ettei kukaan saa saada lapsia kun mekään ei saada.. mut kun meidänkin piti saada se kevät vauva, muttei saatu..)

Mihin otitte yhteyttä terveyskeskus? neuvola? perhesuunnitteluneuvola? Mietin mitä numeroa kaivella esille. Ensiviikolla on sitten se joulukuu eli varaan ajan jonnekin!! mutta minne?

Voimia kovasti kaikille!!

=) Mami kp17 (meidän koiruuskin on jo kunnossa =) mun oma lenkkikaveri!)

Vierailija
4/28 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mami79: Soitin terveyskeskukseen ja siitä sit edettiin kun aateltii että ensin mennää edullisimman reitin kautta vaikka sitte pikkusen jouduttais odottamaan eri toimeenpiteitä,tosi hintavia kun ovat yksityisellä sektorilla.

Mutta nyt kyllä jännittää!!!! viiime tikutusten jälkeen ei nyt sit oo menkkoja kuulunu 4 päivään joten ihan tosissaan laittakaahan kaikki peukut pystyyn että ei niitä tuliskaan.....Että jos sittenki niistä 2%sta joku kuitenkin on osannu uida ja että minun vastakappale olis torveni saanu kalastettua apajille.

Vierailija
5/28 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan että tämä olisi nyt sitä 2%saskin riittää kun on yksi tehoyksilö!!!!!! Toivotaan että se löysi oikeaan osoitteeseen =)

Mulla hetkittäistä heikotusta.. kuviteltua varmaankin!!!

Yritin tänään soittaa sinn tk:lle mut en pääsy läpi.. huomenna uudelleen! Neuvolanpuolelte ajattelin yrittää?! en tiedä meneekö oikeaan osoitteeseen.. Tietysti toivon että tärppäisi nyt, ei tarttis mennä minnekkään.. toiveajattelua..

En edes tiedä miten pitkää kiertoa noin myöhäisellä oviksella voi odottaa.. lähemmäs 30pv kai?? En ole kyllä ennättänyt vielä piinailemaankaan, on rempattu pojan huonetta - uusia kalusteita ja seinään maalia!! Mukavaa puuhaa!!

=) Mami kp24 (jo!)

Vierailija
6/28 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi *SurinaS ja mami-79 * tulkaahan heti kertomaan kuulumiset!! Mulla on peukut kyllä pystyssä teitin puolesta! Mulla on itelläki nyt kp28, mut yhtään ei oo ns. raskautunut olo.. Oishan se kyllä aivan ihana joululahja!!

Ja voi että mua ärsyttää, kun kauppan on aina täynnä raskaana olevia naisia, kun Minä menen sinne! No eihän näin tietenkään ole, mutta esim. perjantaina näin valehtelematta 10 vauvamahaa yhden kauppareissun aikana!

Jos mun kierto ois nyt se keskimääräinen niin loppuviikosta vois ehkä suunnitella testiä.. En tiiä kyllä uskaltaako, jotenkin on niin toivoton olo. Tänään on taas vähän joka asia masentanut, eikä vähiten tää vauvaprojekti. Musta tätä voi jo sanoa projektiksi. Välillä oikein kidutan itseäni ja käyn netistä katselemassa, että minkälaiset turvakaukalon yms. vauvantarvikkeita haluan. totta vie ostan juuri sellaiset kuin haluan, jos se vauva meille vielä tulee!!

Toivottavasti plussaamme jossain vaiheessa ja mielellään yhdessä niin voidaan jatkaa jutustelua odotuspuolella!:)

Vierailija
7/28 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos pikkumymmeli :) Testini oli vahvasti positiivinen. Toivottavasti näemme tuolla odottajien puolella piakkoin mami79 ja pikkumymmeli. Ja itse toivon että toukkamme jaksaa oleilla masussa loppuun saakka sekä muuten homma sujuu hyvin.

Vierailija
8/28 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en vielä päässyt mukaan odotuspuolelle, menkat alkoi ajallaan kp 28.

Sen verran edistystä että soittelin neuvolaan ja aluksi aika omalääkärille ja sitten katsotaan jatkoa.. suosittelivat menemään suoraan yksityiselle.. Jos nyt näyttää et homma ei etene kunnallisella, niin sitten lähdetään yksityiselle (matkaa n.100km)

=) Mami kp3

Vierailija
9/28 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että pitkä odotuksen odotuksenne palkittiin!! Paaljon Vauvaliimaa mukaan!

Mami: Höh, halit sinnepäin, pidetään meillekin peukut pystyssä, että nyt tärppäis!

Itsellä alkoi viime viikolla menkat, uuteen yritykseen, kyllähän tämä yritys sais jo riittää....

Vierailija
10/28 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin vähän tökkii, työ, mies ja muutenkin. Mietityttää, että missä menee raja, mitä asiakkailta pitää niellä? Onko asiakas aina oikeassa ja ihminen joka periaatteessa on asiakaspalvelutyössä, kuuluuko hänen vain myötäillä asiakasta mitä idioottimaisimmissa toiveissa, teoissa ja sanomisissa. Välillä tuntuu, että asiakas painukoon hevon kuuseen.. *noloa!!*

Niin ja se mies, mitäpä se: ei ymmärrä tätä vauvayritystä ollenkaan.. Viime viikolla kun mulla alkoi menkat ja olin aikas masentunut, niin mies tokas, että mitäs siinä murjotat, kun EI OLE PAKKO!!! Musta tuo oli aika tylysti sanottu!! Miksi ihmeessä mun pitäisi jaksaa olla hymyilevä ja huoleton koko ajan? Ja varsinkin silloin, kun taas kerran yksi yritys toiveineen valuu verenä hukkaan?? Musta tuntuu pahalle, että en saa edes surra.. Omassa kodissani mun pitäis esittää jotain yliluonnollista superihmistä!! MIKSI??!!

Anteeksi nyt avautumiseni, mutta tiedän, että te ette ainakaan tuomitse!:) :) Vaikken aina jaksakaan hymyillä...

Vierailija
11/28 |
20.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sinulle Pikkumymmeli!

Meilläkään mies ei ymmärrä.. mulla on nää 2viimestä kiertoa ottanu tosi koville.. oviksen bongailu tuntuu pahalle.. menkkojen odottaminen vielä pahemmalle ja ne menkat tuntuu et taas kerran vedetään matto jalkojen alta.. tuntuu etten jaksa tätä enää..eikä ole ulospääsyä tästä kehästä..

Lääkäri aikaa en vielä saanu.. pitää kuulemma palata kuitenkin vasta ensi vuonna asiaan.. uuden vuoden aattona tulee se 3v täyteen.. alkaa toiveet olla aika vähissä! (tänään pitäisi lähteä tuttavaperheeseen kylään niillä 7kuinen vauva,) itkeskelin jo nyt koko aamun kun tänään olisi kp12 en ole jaksanu tikuttaa et en tiedä onko ovista tulossa vai ei..

On se tuskasta kun ei ole lupa surra, eikä olkapäätä johon saisi itkeä.. Jotakin joka kuuntelisi ja sanoisi että ei tämä ole maailman loppu ja lupaisi olla mukana yrittämässä tai edes yrittäisi jakaa sen toivottomuuden tunteen..

Kun pystyisi itse hellittämään tai tekemään jotain, ettei tuntuisi kokoajan näin pahalle.. Onneksi on joulu puuhaa - lahjojen paketoiminen on todella terapeuttista ja kynttilöiden valaminen ja havukranssien vääntäminen on mukavaa!! Mutta silti se ei korvaa sitä takaraivossa tuntuvaa loppullisuuden tunnetta, pelkoa ja toivon menetystä..

Anteeksi vuodatus..

Mukavaa joulun aikaa!

Halauksia ja parempaa mieltä =) Mami kp12

Vierailija
12/28 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, heippa hei!:) Pistetäänkö me kiertopäiviä, yrityskiertoja yms. Kiertopäivät vois olla ihan kiva laittaa, yrityskertoja ei välttis tartte, kun sitä yritystä kuitenkin on pitkästi jo takana:/ Mulla nyt kp28/30, vähän kyllä jänskättää, mutta ei oikeen hirveesti uskalla toivoa! Mä en henkilökohtaisesti tykkää noista ovistesteistä, kun mulla ne näyttää useampaan otteeseen kuukaudesta plussaa.. En tiedä mikä mättää..

Tunnelmallista syysiltaa kaikille!! <3

Vierailija
13/28 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen rfsu:n ovistestillä tikuttanu (abaut toukokuulta asti) alkuun kp5~> nykyisin noin kp10~> mulla kans välillä näytti useampaan otteeseen plussaa ja pupuiltu on tummilla, vaaleilla,ohuilla ja paksuilla viivoilla.. Viime aikoina miestä on saanu houkutella (ja pakottaa) pupuilemaan just silloin kun pitäis.. Nykyisin ovis aika tarkkaan kp12 tosin nyt ei selkeää viivaa ollut, kuin yhtenä päivänä. Ei taida tietää hyvää, kai..?

Mulla mieli ollu maassa tän vauvaprojektin kans, nyt tulee 3kk km:stä, eli hedelmällisin aika alkais olla ohi ja vähän näyttäisi siltä tämä todennäköisyys ei päteny meillä. Kun pystyisi olemaan normaalisti -hermoilematta, miettimättä, itkeskelemättä.. Välillä ottaa pelkkä oleminen koville.. onneksi hyviäkin päiviä on!!!

Tsemppiä piinailuun pikkumymmeli=)

Mukavaa syksyä, kynttilöitä tummeneviin iltoihin!!!

=) Mami kp14

Vierailija
14/28 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mun taival tässä pinossa taisi jäädä lyhyeksi, tänään tein raskaustestin ja heikkoa positiivista se näyttää. Tämä on kyllä aivan huippu juttu kahden vuoden kuumeilun ja negatestien jälkeen. Km oli viime syksynä ja sitä nytkin kyllä pelkään, toivon ettei vuoto ala!

Vierailija
15/28 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tarrasukkia pikkuiselle matkaan!!! toivottavasti kaikki sujuu hyvin ja saat heinäkuussa tuhisevan nyytin syliin =)

Vierailija
16/28 |
02.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkosta on tässä haaveiltu toukokuusta 2007 lähtien, eli noin 1,5-vuotta.

Kaksi raskauttakin alkanut, mutta molemmat kohdunulkoisia. Viimeisin ku oli viime joulukuussa. Sen jälkeen ei ole tapahtunut mitään.

Sain käytyä verikokeissa. Kilpparit on 1.10 ja prolaktiini oli 136, eli sekin vissiin hyvä? Varasin väestöliiton lekurille ajan 18pv tätä kuuta. Toivottavasti sieltä sais apua. Jotenki tuntuu että IVF on ainut mahdollisuus meille :(

T: Ull-Maij kp 4/28

Vierailija
17/28 |
03.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtuu tänne mukaan!

Meillä kolmosen haaveilua tulee vuodenvaihteessa 3vuotta täyteen.. Kesällä olin raskaana, meni kuitenkin kesken elokuussa. Olen yrittäny pysyä toiveikkaana välillä se on vaikeaa..

Tänään meillä kävi jätevesi kartoitusta tekemässä pari miestä, tarjousta tehdessä tuli tietenkin puhdistamon koosta kysymys: aiotteko lisääntyä, minkä kokoinen systeemi pitää olla... (ei tiedetä lisäännytäänkä me, huonolta näyttäis...!) ja varmasti jos tilataan se pienempi niin sitten saadaan kaksoset tai jotain, et pääsee heti alkuun laajentamaan sitä puhdistamoa..

Hyvä että Ull-Maij olet päässyt tutkimuksiin, ajattelin itse joulukuussa soitella ja varata aikaa. Meil mies on ollu nihkeä, kun kerran kaksi jo on niin miksi ei kolmas onnistuisi luomusti.. mun raja tulee siihen 3vuoteen, ihan mielenterveyden takia, en jaksa kauempaa!

Mutta nyt esikoisen kanssa kertotaulua tankkaamaan =)

Mami kp18/24-30

Vierailija
18/28 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, väärä hälytys oli, tk:ssa testi tänään negaa, kp:t siis 34/30 nyt.. Mä en jaksa tätä enää! Ja kun tästä ei voi kenenkään kanssa puhua oikeassa elämässä. Mun mielestä mulla on oikeus miehelle tästä puhua ja purkaa tuntoja, mutta ei vissiin sen mielestä. Mun pitäis vaan jaksaa olla niinkun ei yritettäiskään, ei elätellä toiveita, ei tehdä testiä, ei masentua. Hymyillä vaan vaikka satais mitä paskaa niskaan. No ei nyt ihan noin, mutta kärjistetysti kyllä.. Miehen mielestä on turha elätellä turhia toiveita, koska sitten petyn kuitenkin joka kerta. Pitäs vaan elää normaalisti ja sitten joskus tulee se kiva ylläri. Joo tämä keskustelu käytiin tänään. Mua vaan itkettää.. Usko tähän projektiin on nolla!! Ja kaiken kukkuraksi kaveri tuossa yksi päivä kertoi raskausepäilyistään, omistani olin onneksi ihan hiljaa. Tämä kaveri on aina saanut lapsensa heti eka yrityksestä ja suoraan sanottuna toivoin että he nyt tällä kertaa olisivat saaneet edes kolöme kuukautta yrittää.. Kuulostan aivan kamalalta ihmiseltä, mutta kyllä tässä ihan rehellisesti sanottuna alkaa katkeruus ja kateus nostaa päätään.. *huoh* :_|

Vierailija
19/28 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän todellakin Pikkumymmeli miltä inusta tuntuu!!!

Meillä mies kanssa vähättelee mun tunteita ja niin tekee ne harvat kaverit ja sukulaiset ympärillä jotka asiasta tietää.. Mutta kun välillä (usein) tulee itku, turhautuminen, epätoivo.. Ja kukaan ei todellakaan ymmärrä. Minusta tuntuu ettei edes ne jotka ovat vuosien yrityksen jälkeen saaneet lapsen niin hyssyttelevät kyllä se siitä mutta eivät joko halua (tai pysty..) puhumaan asiasta.

Minä kanssa kaipaan ihmistä jolle voisin oikeasti sanoa että on ihan paskaa yrittää tehdä lasta, toivoa, pettyä, itkeä ja joku kuuntelisi oikeasti.. Elämä on nyt ja tiedän että on tyhmää viettää vuosia näin itkeskellen välillä tuntuu ettei edes osaa muuta Ja sitäpaitsi vaikka kuinka yrittää olla laskematta päiviä ajattelematta koko lapsen tekoa niin kokoajan se on jollakin tavalla mielessä, jossei päällimmäisenä niin jossain siellä kuitenkin..

Helpottaisi varmaan jos luovuttaisi.. en taida pystyä siihenkään, enkä halua minä haluan vielä saada lapsen. HALUAN !

Tuttavien vauva uutiset ottaa koville.. mutta sellaista elämä on välillä paskaa välillä siedettävää ja ihan kivaa ja joskus aivan mahtavan ihanaa =)

Ei kenenkään tarvitse hymyillä jos ei hymyilytä, itke silloin kun itkettää. Ei se paha olo kuitenkaan itsestään häviä, helpompaa se on sietää jos tietää että joku on tukena! Ja kateus sekin on vain tunne, ja kaikki tunteet on sallittuja!

Halauksia ja voimia Pikkumymmelille ja kaikille samassa tilanteessa oleville!

Tuetaan toinen toisiamme!!!

=) Mami kp21

Vierailija
20/28 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos SurinaS:lle pinon tekemisestä!

Meillä pikkukakkosen yritystä takana jo reilut 2 vuotta. Lokakuun alussa käytiin perheneuvolassa ja saatiin sieltä lähetteet virtsa- ja verikokeisiin, joissa ei ole kuitenkaan vielä käyty, kun pitäisi odotella kuukautisten alkamista (1. verikoe otetaan kp 3-5 ja toinen kp 20 tienoilla - ovulaatiota vissiin koitetaan bongata..) ja tosi kivaa on, kun mulla toi kierto on _todella_ epäsäännöllinen ja pitkäkin, n. 45-60 päivää.. Verikokeiden tuloksissakin menee se kolmisen viikkoa ja vasta sen jälkeen saadaan lähete naistenpolille lapsettomuustutkimuksiin.. Eli ensi vuoden puolelle taitaa mennä..

Ja kylläpä meilläkin tuo mies sai purkin spermanäytettä varten. Ikävää tosin on se, että me joudutaan toimittamaan miehen näyte Helsinkiin tutkittavaksi, kun kotipaikkakunnalla se ei onnistu. Asutaan Riihimäellä, eli ihan kiva matka kuskata sitä näytettä... Noh, mutta eiköhän sen verran voi tehdä, että saataisiin selville, onko miehen puolella jotain häikkää..

Itse olen kyllä täysin varma, että vika on 100% minussa. Just ton pitkän ja epäsäännöllisen kierron takia plus kuten siellä ed. ketjussa mainitsin, olen melko varma, että minulla on pco - oireet ainakin täsmää... Ja lisäksi mulla todettiin keliakia n. vuosi sitten, eli sekin aiheuttaa häikkää hormoneissa.. :(

Meillä mies on onneksi tosi hyvin mukana lähdössä mahdollisiin lapsettomuushoitoihin, on jopa puhunut, että jos löytyy sellaista vikaa, että kertakaikkiaan tulee tuomio, että enempää lapsia meille ei tule, niin olisi valmis adoptioonkin... Minä en ole sentään ihan noin pitkälle kyennyt ajattelemaan ja omaa lasta toivon enemmän kun mitään....

Mullekin tuttujen vauva-uutiset ottaa tosi koville ja kaupungilla tai kaupassakin jos sattuu näkemään raskaana olevan tai pienen vauvan, niin oon jo pala kurkussa.. Vielä pahemmaksi mun olon tekee vielä se, että meidän kohta 3v esikoinen toivoo ihan älyttömän kovasti pikkusiskoa (meille kyllä kelpaisi ihan kumpi vaan, kunhan olisi terve :(..) ja puhuu siitä lähes päivittäin. On kuulemma jo suunnitellut oman huoneensa järjestyksen niin että pikkusiskon pinnasänky sopii sinne (ettei vaan olis äitiinsä tullut sisustusintoilun suhteen <3) ja kuinka hän antaa pikkusiskolle kaikkein rakkaimman unilelunsa, pienen Nasu-pehmon, ja hänelle itselleen ostetaan sitten isompi Nasu! <3<3<3 Aww!

_Huokaus..._ Koville ottaa, ei voi muuta sanoa....!

Voimia ja jaksamista myös muille

toivotteleepi

-alyssa-