Apuja KUUKUPIN käytössä!!
Käytän kuukautiskuppia nyt ensimmäisen kerran ja minulla on ongelmia sijoittaa se oikein. Eli pientä ohivuotoa tulee melkein koko ajan. Tuntuu että minulla kohdunsuu on jotenkin kummallisessa paikassa niin etten saa kuppia oikein asetettua sen ympärille niin että ei jostain reunasta vuotaisi. Joudun siis käyttämään pikkuhousunsuojaa kupin ohella.
Muuten kuppi on kyllä tuntunut oikein hyvältä, mutta pientä ohivuotoa tulee silti. Oppiikohan tämän jatkossa vielä sijoittamaan oikein, vai pitääkö aina olla pikkuhousunsuoja varuilta?
TOINEN KYSYMYS vielä:
Eli kupin poistamisesta. Olen poistanut sen vain vetämällä " antennista" , vaikka ohjeissa on jotain että pitäisi ensin kupin reunasta irrottaa tms, mutta itse saan sen helposti ulos pelkästään tartumalla kahdella sormella (kynnellä) antenniin ja vetämällä pois. Meneeköhän kuppi siitä huonoksi (tai lähinnä se " antenni" ) vai miten olette itse kupin poistaneet?
Itselläni käytössä mooncup ja antennia en ole lyhentänyt.
Kommentit (3)
kuppi rutussa. Se pitää saada sisälle kokonaan auki. On hiukan hankalaa ainakin mulle, pyörittäminen auttaa, ja painelu.
Kun kuppi on sisällä auki ei ohivuotoja tule ja antennista poisvetäminen sattuu helvetisti kun se revähtää auki siinä suulla.
vaikka kuinka koitan sörkkiä. Saan sen kyllä auki juuri sillai pyörittämällä mutta ei siihen imukuppimaista imua kyllä tule. Missäköhän nyt mättää vai vaatiiko vain harjoittelua lisää.
AP
Harjoittele vielä laittamista ja yritä saada se aukeamaan kunnolla kun on sisällä. Luulen että jää nyt jostain reunasta ruttuun ja siksi ohivuotoakin tulee. Kun kuppi on auennut, siinä on ikäänkuin " imu" (se on kuin semmoinen viemärin aukaisemiseen tarkoitetu imukuppi) eikä tule helposti ulos vain vetämällä vaan pitää ensin taittaa jostain reunasta että sinne pääsee ilmaa,