huono parisuhde
Olen niin hirveän väsynyt ja ahdistunut, että pakko kirjoittaa tänne. En tiedä mitä pitäisi tehdä, erotako? Miehelle on nykyään tärkeintä työ, hänellä ei riitä aikaa enää minulle tai pienille lapsillemme. Hänen mielestään tässä ei ole mitään outoa. Itse kärsin todella paljon, olen niin väsynyt kodinhoitoon ja lastenhoitoon ja yksinäisyyteen. Mieheni ei auta mielestäni tarpeeksi. Nyt olen ollut kuumeessa ja en todellakaan ole lastenhoitokunnossa, mutta mieheni ei ymmärrä, ei välitä. En tiedä mistä voisin saada apua, olen ihan poikki vauvan ja leikki-ikäisen kanssa. Sairastin synnytyksen jälkeisen masennuksen, ja parannuin, mutta pelkään että tätä menoa masennun uudestaan. Tuntuu pahalta ettei mies arvosta mitään mitä teen perheemme eteen. Ikävöin häntä kuitenkin, hän lähtee joka aamu aikaisin ja tulee takaisin vasta kun olemme jo nukkumassa. Tällainen käytös loukkaa minua todella. Puhuminen ei auta, tuntuu että elämänarvomme ovat aivan päinvastaiset. Miehelle tärkeintä on raha, minulle perhe. Minulla menee ihan hirveästi energiaa suremiseen ja riitelyyn miehen kanssa. Olenkin miettinyt jo pitempään, olisiko minulla sittenkin helpompaa jos muuttaisin pois lasten kanssa ja yrittäisin unohtaa mieheni. Näin hän ei ainakaan pääsisi satuttamaan minua enää.
Kommentit (6)
Miksi erota ja muuttaa kotoa? Jos miestä ei näy mailla ei halmeilla, elä kuin asuisit lasten kanssa keskenään. Anna miehen tehdä töitä ja elä omaa elämääsi lasten kanssa. Uskon, että elämäsi on kuitenkin helpompaa nykyisissä puitteissa kuin olisi eron ja muuttamisen jälkeen.
Ehkäpä miehesi herää, kun huomaa sun elävän itsenäisesti. Esim löytää lapun pöydältä töistä palattuaan " Hei Kulta! Jääkaapissa on eilistä keittoa. Lähdimme sisarreni ja lasten kanssa huvipuistoreissulle. Palaamme huomenna. Pusu"
Tietenkään tämä ei toimi, jos kiikarissa on uusi mies. Enkä todellakaan tarkoita, että sotkisit kuvioihin kolmatta osapuolta.
Olipa todella fiksusti kirjoitettu! Itseasiassa meillä meneekin jo miehen kanssa paremmin, kun saimme keskusteltua. Nyt vain eteenpäin päivä kerrallaan, yritän iloita elämäni jokaisesta hyvästä päivästä ja elää elämääni siitä täysillä nauttien. Teen asioita joista itse pidän eniten ja nautin lasteni seurasta.
Jos mies ei halua viettää aikaa perheensä kanssa, voi kysyä, onko koko perhettä edes olemassa.
Olen todella pahoillani, ettei miehesi kanna vastuutaan parisuhteestanne. Älä vähättele tunteitasi. Se mitä tunnet, on totta ja oikeutettua. En osaa muuta neuvoa antaa kuin: älä anna tilanteen jatkua! Kuuntele sydäntäsi ja tee se, mikä täytyy!
tienaamalla rahaa. Niin tai näin, mutta suosittelen lämpimästi kirjaa Heiko vahva vaimo; kirj. Laura Doyle. Toista kun ei voi muuttaa, mutta itseään ja omia reagointitapoja voi. Ja kun oma reaktio johonkin asiaan muuttuu, se vaikuttaa koko prosessiin.
Usein mies tosiaan ajattelee että tekee perheen eteen paljon koska tienaa rahaa jotta saadaan lapsille hyvät vaatteet, uusi auto, kesämökki, lomamatka jne. Mielestäsi miehesi ajattelee vain työtä ja rahaa, mutta ehkä tuo raha on välttämätöntä perheessänne? Vai tulisitteko toimeen pienemmälläkin palkalla. Ehkä miehesi tekee mielensä mukaista työtä ja ei voi pienentää työtuntejaan...
Luulen että kohtuutonta sinulle on kuitenkin olla yksin kotona lasten kanssa pitkät päivät. Voisit hankkia jotain lastenhoitoapua että itsekkin pääsisit " tuulettumaan" vaikka 2-3 krt viikossa jonkin uuden harrastuksen innoittamana ;)
Tuli heti parempi mieli, kun huomaa ettei ole ajatuksineen yksin... Mariko75, tsemppia sullekin, toivottavasti tilanteenne paranee. Mulla on valitettavasti elamantilanne niin kiireinen, etten oikein ehdi aloittaa sahkopostikirjeenvaihtoa. Opinnot ja lastenhoito painaa paalle...
T: Henni