Onko tämä normaalia (hermot menee 4-vuotiaan kanssa)
Onko se ihan tavallistakin, että 4-vuotias (pk:ssa 3-4 pv/vko puolipäiväisesti) ei päästä kotona eli iltapäivisin ja kotipäivinä äitiä 2 metriä etäämmäs ja suihkunkin aikana vain seisoo kylppärin ovella tapittaen herkeämättä ja juttelemalla ja siskon kanssa riitelemällä huomiota hakien???
Oikeasti mulla alkaa olla takki vähän tyhjä kun yksi koko ajan roikkuu helmoissa joko mankuen ja vinkuen, sekoillen tai muuten vaan puhua pulputtaen. Esikoinen on tosi mukavaa seuraa kun ollaan esim liikkeellä kahdestaan eikä tämä roikkuminen mua usein haittaakaan enää (olen jo tottunut tässä vuosien mittaan...), mutta kun pikkusiskokin kaipaisi seuraa ja huomiota (sekä minulta että isosiskoltaan!), eikä minulle jää edes sitä parin minuutin breikkiä akkujen lataamiseen mitä kuopus 3v jättää kun olemme kaksin.
MIKSI esikoiseni roikkuu minussa kuin olisin pelastusrengas? MITÄ teen väärin? Jos en huomioi häntä, hän vain huutaa (" laulaa" , " juttelee" ) kovempaa ja kovempaa - jos en vieläkään huomioi, hän käy käsiksi siskoon, tekee jotain muuta kiellettyä, keksii tarvita apua tosi kiireellisesti, tai ripustuu minuun fyysisesti roikkumaan. Jos taas huomioin hänet, hän on tyytyväinen tasan sen aikaa kun huomio kestää.
... no nyt tuo tyttö onkin sitten pessyt tyytyväisenä liimakuppia vessassa jo minuuttitolkulla, ilmeisesti koska tietää millilleen, missä olen enkä liiku. Mutta ongelma tämä on silti.
Kommentit (2)
Onko kysellyt kuolemaan liittyviä asioita? Jos ei, niin ehkä piankin kyselee.
Meidän 4 v roikkui minussa parisen viikkoa, kyseli sitten kuolleesta linnusta ja kuolenko minä, hänen äitinsä joskus. Hän ei halua, että minä kuolisin, tietenkään... sanoin, että toivottavasti elän vielä kauan. Ehdin näkemään hänet aikuisena jne. Sovittiin, että näytän hänelle hautausmaankin, jonne sukulaisia on haudattu ja että viedään haudalle sitten kynttilä tai kukkia. Lapsi sai vastauksia ja rauhoittui.
On tosin ainoa ja en todellakaan ole jättänyt saati uhkaillut sillä. Olisko joku ikään liittyvä?