Tehkää ny hyvät ystävät mulle diagnoosi!!!!
Ranne on kipee, siis potenssiin kymmenen. En tykkää lääkäreistä, varsinkaan tämän kunnan arvailijoista, niin kotikonsteilla tarttis pärjätä.
Kipu alkoi pari viikkoa semmoisena, että peukalon pyörottäminen sattui. Siitä on nyt edennyt niin, että tukilastaa joudun pitämään vuorokauden ympäri, mitään ei kädellä voi tehdä ja särky on tolkuton. Missään en sitä oo loukannut, että joku tulehdus tuli mieleen.
Niin, mitähän toi vois olla ja mikä tärkeämpää, mikähän siihen auttais? Onneks on nyt töistä vapaata, mutta täällä kotonakin riittää hommaa kolmen alle 5-vuotiaan kanssa, kaikki vinkit olis enempi ku tervetulleita!
Kiitos jo etukäteen!
Kommentit (10)
Ei tartte mennä lekuriin ennen kuin olet noita kokeillut.
... mut kyl suosittelisin kuiteskin lekurille " arvailtavaks" menoo, antaisivat vaik jonkun kortisonipiikin kun tulehdukselta vaikuttaa.
Oliko tuo rannekanavaoireyhtymä se, mikä aiheuttaa sormien puutumista ja kihelmöintiä? Muistaakseni diagnosoin sen itselleni raskausaikana, lääkärit kun ei vaivaan tienneet nimeä (niin, ja miksiköhän en tykkää lääkäreistä...). Ei tämä varmaankaan sitä ole, käsi tuntuu kipeältä ihan painellessa, ei pelkästään liikutettaessa.
t.ap
oireet.
Jos esim pyykkäät, runkkaat, tai vaikkapa silität paljon tuolla kädelläsi, niin se voi rasittua ja jopa tulehtua ajan mittaan.
lepo on varmasti hyväksi oireiden ollessa pahat, mutta lääkäriin mars!
On todennäköisesti rannekanavaoireyhtymä, mutta voi olla paljon muutakin, kuvauksesi on epätarkka. Reumaa, ganglio, reaktiivinen artriitti ja vaikka mitä muuta. mutta edelleen, nuo aiemmat ohjeet olivat oikeasti hyvät.
Tuo peukalon tyven nivel on muuten semmoinen, että sun ei tarvi kun pikkuisen napakampi täräys saada peukaloon (lapsi törmää tms) niin kipeytyy hurjasti. Tulehduskipulääkettä napaan, kakkosen(?) ohjein.
Se oli vain arvaus tuo " diagnoosini" , kun oireet jotenkin täsmäsivät tuohon. Kehotan kuitenkin minäkin menemään lääkäriin, se tekee oikean diagnoosin sitten. Voi olla jotain muutakin, ei välttämättä tuo.
Terveisin KOLMONEN
ja itse olen ysi ja joku muu aiempi.
Olen kova tekemään käsitöitä (tosin en nyt viimeiseen pariin viikkoon), joten siihen saattaa liittyä. Tosin tuo pitkäkestoisuus ihmetyttää, ja se kuinka paljon tuo on kipeytynyt.
Buranaa olen tuohon nappaillutkin, ja Voltaren-geeliä laittanut. Jospa siis annan vain ajan kulua, ensi viikolla sitten lääkäriin.
Kiitokset vielä, ihania olette!
tulehduskipulääkettä kuurina. Lisäksi saattaisi jopa selvitä mikä vaivaa ja saako kädellä tehdä mitään ennen kuin se on kivuton. Kotikonsteina en muuta keksi kuin särkylääkettä (esim. ibuprofeenia 400 mg 3 kertaa päivässä) kuurina, kylmävoidetta ja mahdollisimman paljon lepoa kädelle. Toki myös kipugeelejä voi kokeilla.