Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakottaako työnantajanne osallistumaan esim. risteilylle, jossa ei paljon työasiaa edes?

Vierailija
29.10.2008 |

Meillä on erikoinen tilanne työpaikalla: pomot vänkää sitä, että kaikkien tulee lähteä vaikka sitten hampaat irvessä yhdessä risteilylle, jossa työasian osuus on n. tunti, loput aikaa on sitten ns. vapaata yhdessä oloa.

Aiemmin sentään tällaisiin risteilyihin osallistuminen oli vapaaehtoista eli sai jäädä joko normaalityöpäivän tekemään tai lähteä risteilylle. Mutta nyt tuntuu olevan linja se, että kenellekään ei saa olla mitään yksityiselämän esteitä vaan kaikkien pitää järjestää itselleen aikaa lähteä johonkin laivaan kökkimään niin että laiva saapuu sataman vasta 20.30.

Onko teillä muilla vastaavia kokemuksia? Siis että hirveä haloo nousee siitä jos jotkt ei halua lähteä tällaiselle tyhjänpäiväiselle risteilylle, joka vie koko illan???

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli en voi lähteä.

Vierailija
2/8 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan voi itse valita, lähteekö vai ei.

Mä lähden kernaasti kyllä, pääsen ilmaiseksi syömään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisiä pomoja teillä sitten.

Vierailija
4/8 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki jotka eivät ole halukkaita uhraamaan iltaansa moiseen, ovat joutuneet painostuksen kohteiksi eli syyllistetään sähköpostiviesteillä, joissa jauhetaan virkatehtävien hoidosta ja siitä etä yhteistyö on tärkeää jne. En kyllä ymmärrä miten mun yhteistyötaidot olisivat sen paremmat jos väenväkisin menisin pakon sanelemana keikkuvaan laivaan tietäen että esim. lastenhoito olisi vaikeaa ao. aikaan. Paljon mieluummin olen sen ajan kotona.

Mutta katsotaan nyt raahataanko sitten sinne laivaan väkipakolla haluttomat vai mikä on lopputulos.

ap

Vierailija
5/8 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi määrätä tuoksi ajaksi ylitöihin, mutta siitäkin pystyy kieltäytymään. Jos lähtee, on sitten koko aika palkallista.

Näin kunnalla.

Vierailija
6/8 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tosissaan painostettiin, ihan parinkin päivän huvireissuille. Ei vois vähempää kiinnostaa jauhaa humaltuneen joukon kanssa työpaikan "ihmissuhdekuvioista" siis vapaa-ajalla! Vapaa-aikani vietän minulle oikeasti rakkaiden ihmisten kanssa, ja jos se ei jollekin työnantajalle sovi, niin ei voi kuin ihmetellä.

Vierailija
7/8 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kaksi kertaa vuodessa pidetään kokous laivalla ja osallistuminen on tosiaankin pakollista. Meillä ei räkäkänni kuulu työyhteisön kulttuuriin, mutta se kuuluu, että yhteiseen ohjelmaan otetaan osaa. Jos ei kahta kertaa vuodessa voi panna työyhteisöä yksityiselämän edelle neljän tunnin ajaksi, ovat prioriteetit pielessä. Ottaen huomioon, että työaikana saa vapaasti käydä virastoasioilla, hammaslääkärissä ja lapsen joulujuhlassa.

Vierailija
8/8 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja silloin täytyy maksaa päivärahat ja työehtosopimuksesta riippuen myös matka-ajan palkka.

Minusta usein matkat ovat olleet kivoja´ja tosiaan yhteishenkeä nostattavia. Mutta ei pakottaminen tuota mitään positiivista. Jos ei pysty lähtemään, ei sitten pysty ja se siitä.