sanokaa rehellisesti, voinko saada raskaana työn? ov
kyseessä olisi 3-6kk pätkä, itse olisin n 12 viikolla eli raskaus näkyisi jo varmaankin (3. lapsi). Haenko siis työtä ja jos, sanonko raskaudestani? onkohan se este saada tuollainen pätkä...mitä mieltä?
Kommentit (9)
Tsemppiä haastatteluun/tapaamiseen ja onnea matkaan. Ehdit tehdä pätkän ennen kuin jäät ä-lomalle, ja jos teet siellä hyvän vaikutuksen saatat saada tarjouksia tulevaisuudessakin.
terv. viimeisillä viikoilla vakipaikan saanut (tosin tutussa paikassa)
kyse olisi projektityöstä ja määräaikaisesta pätkästä! Olen ollut molemmissa raskaukissa töissä aina 36 viikolle asti ilman ongelmia, en vaan tiedä onkohan tuo este saada määräaikainen pätkä
Sain työtarjouksen ja samana iltana tein + raskaustestin. Kerroin asiasta seuraavana päivänä pomolle vaikka ei olisi tarvinnut ja ilmoitin et haluan silti tämän määräaikaisen homman 6kk ja sain työn.
En muuten suosittele valehtelemista ja raskauden peittelyä. Jos saat työn niin, on turha odottaa suosituksia tai hyvää työtodistusta jos on haastattelussa valehdellut. Niitä tulet kuitenkin tarvitsemaan myöhemmin.
Tiedoksi, että asiasta ei saa kysyä, ja jos jostain asiasta ei saa kysyä, niin ei myöskään ole pakko vastata, jos joku on niin törppö että kysyy.
Mutta olen varmaan poikkeus, joka vahvistaa säännön. Ja juu, olin antanut näyttöjöä ko. paikkaan aikaisemmin.
Olimme molemmat erittäin tyytyväisiä, ja työnantaja sen perusteella suositteli minua myöhemmin hyvään vakipaikkaan.
En suosittele valehtelemaan.
ja sanot vaikka työnantajalle reilusti! kyllä mä uskon että jossain joku arvostaa rehellisyyttä!