Outoa...raskaana 7 rv, mut rinnat ei yhtään kipeät??
Voihan samalla ihmisellä toki olla kovinkin erilaisia raskauksia, mutta slti ihmetyttää tämä toinen raskaus. Raskausoireita ei juuri ole väsymystä, päänsärkyä ja mahan turvotusta lukuunottamatta eli siis " olennaisimmat(?)" eli pahoinvointi ja rintojen arkuus puuttuvat kokonaan. Ekassa raskaudessa juuri nämä oireet olivat tosi voimakkaat. Maha tuntuu kuitenkin kasvavan, vaikka viikkoja vasta näin vähän. Onko muilla kokemusta raskaudesta jossa alkuviikkoihin ei olisi liittynyt rintojen arkuutta? Olen aina ajatellut että rinnat tulee kipeiksi kaikille vaikka pahoinvointia ei tulisikaan. Nyt mielessä pyörii tuulimunaraskaus ym., kun olo on epätodellisen hyvä/normaali viikkoihin nähden. Auttakaas sisaret, löytyykö ketään samassa jamassa olleita/olevia?
Kommentit (12)
Eipä siinä varmaan sen kummempaa tosiaan ole, kuin että raskaudet voivat olla niin erilaisia! Mulla oli rinnat hirmu kipeet ekassa raskaudessa, josta syntyi tyttö. Ja turposivatkin heti alussa. Ja toinen raskaus oli sitten oireiltaan hyvin erilainen, eli ei mitään rintaoireita ollut aluksi, vasta lopussa kasvoivat mutteivät olleet mitenkään niin arat. Siitä syntyi poika (vaikka eikai sukupuolella nyt ole merkitystä?!). Itse päättelin, että jospa se eka raskaus vaikutti niin että rinnat ikäänkuin jo tottuivat raskauteen ja eivät sitten " oireilleet" enää samaan tyyliin. Mulla muuten on ollut pienet rinnat, ja ovat edelleen raskauksien jälkeen, en tiedä onko sillä mitään merkitystä.
Mutta ei syytä huoleen, et ole siis ainoa joilla ei etumus ilmoita raskaudesta ;)
Meillä taitaa olla raskaudet aika samanaikaiset: mulla alkaa huomenna 7. raskausviikko :o)
Olen itsekin pähkäillyt erilaisten oireiden kanssa, ja varsinkin rintojen " tuntumattomuuden" kanssa. Kuvotusta varsinkin tyhjällä vatsalla on, vatsan turvotusta (mikä ei taida muutamaan kuukauteen laskeakaan) ja väsymystä, mutta rinnoissa ei tunnu mitään. Ensimmäistä odottaessani rinnat oli niin kipeät ja turvoksissa, että rintsikoidenkin pitäminen teki kipeää. Nyt välillä huolestuttaa, onko kaikki hyvin - olin jo unohtanut tämän alkuajan pohdinnan...
Miten olet muuten voinut? Millainen ikäero lapillesi tulee?
Tsemppiä ja mukavaa päivää! :o)
kaksi lasta olemassa ja kolmas 30+1 tulossa eli ei se oo pakollista se tissien aristus / kasvu jne...!
Minullakaan ei ole rinnat yhtään arat tai kipeät ja olen menossa rv 6 + ? Tämä on kuulemma ihan normaalia eli kaikilla ne ei kipeydy olleskaan koko raskauden aikana.
Nyt tässä tokassa rinnat on vaan hieman arat. Luulen, että ne suurimmat raskauden aiheuttamat muutokset tapahtuivat jo siinä ekassa raskaudessa ja nyt pääsee sen suhteen vähemmällä.
joka oli tyttö, oli ihan sairaan kipeät rinnat, kuopus on poika ja rinnat eivät vaivanneet koko raskausaikana. Nyt on pojaksi veikkailtu ultrassa ja rinnat olivat kipeät jo ennen plussaamista ja nyt aika ajoin olleet nännit tosi arat, viikkoja kasassa jo 33+2.
rinnat olivat hieman arat esikoista (tyttö) odottaessani, mutta nyt toista odottaessani (ultran mukaan poika tulossa) eivät rinnat ole olleet yhtään kipeät tai arat ja alkoivat turvotakin vasta joskus rv15 paikkeilla.
Kummallista miten tuo mieli myllertääkän näillä ekoilla viikoilla ja pelko on koko ajan mielessä että keskeytyykö... En tosiaan kaipaa niitä raskausoireita; eka raskaus (tyttö 3/2005) oli todella vaikea kaikkine pahoinvointeineen ja rintakipuineen; jopa niin vaikea että synnytys tuntui lastenleikiltä odotusaikaan nähden. Mut nyt huomaan jännittäväni että onko jotain pielessä kun ei tunnu yhtä kurjalta! Ehkä pitäis vaan alkaa nauttia tästä oireettomasta raskaudesta. Kyllä tämä kieltämättä aika luksukselta tuntuu, kun voi vaan taputella vatsaa ja porskuttaa entiseen tahtiin! Huomenna menen ultraan, raskausviikkoja silloin 6+5 eli kaiketi syke pitäis näkyä. Sitten ainakin voin sulkea pois sen tuulimunan mahdollisuuden ja keksiä itselleni jonkun seuraavan sopivan pelon...Voi meitä äitejä...;)
Mulla ei ollu kahdessa aiemmassa raskaudessa ikinä mitään rintatuntemuksia, mutta nyt kolmannessa on sitten sitäkin enempi.
Eikä se kipu hellitä yhtään vaikka viikkoja pian jo 20..
Niin ja mulla molemmat jo olemassa olevat sekä masussa asuva ovat tyttöjä! =)
Onnea odotukseen!
Hih, jollain oli ollut tyttöraskauksissa rinnat aivan hävyttömän kipeät ja poikaraskaudessa ei lainkaan, itselläni juuri päinvastoin! Kolmelta pojalta rinnat olleet todella kipeät jo ennen plussatestin tekoa ja nyt tyttöraskaudessa rinnat kipeytyivät vasta rv16-17 ;)
Näköjään ne sitten joko on tai ei ole kipeät, riippuen tapauksesta =)
-Allu ja Pupu rv26+
Niin siinä sitten kävi, ikävät tuntemukset siitä että kaikki ei ole niin kuin pitäisi, kävivät toteen. Viikkoja oli kasassa 6+5 eikä kohdussa näkynyt kuin nesterakkula, ei edes ruskuaispussia. Tilanne vastasi kuulemma rv 4+2. Lääkäri totesi vain viileän asiallisesti että odottele vaan vuodon alkamista... Jotenkin tiesin tän jo tutkimukseen mennessäni eikä järkytys siksi ollut kovin paha tai sitten ei asia vain ole vielä tajuntaan iskeytynyt kunnolla. Nyt ihmettelen vaan että kuinka kauan sitten odotella että keskeytyy itsestään? Haluaisin kuitenkin pian päästä uudella yrityskierrokselle... Olen kohta kokenut jo kaikki epänormaalit raskaustilat; kohdunulkoisen raskauden, tuulimunan, keskenmenon, mut onneksi sentään edes yhden onnistumisen josta lopputuloksena ihana pikkuinen. Ilman sitä kokemusta luopuisin varmaan jo koko leikistä...
Mulla ennestään kaks tyttöraskautta ja yks km joissa rinnat ihan sikakipeet!! Nyt ei mitään, jossain vaiheessa kutisivat mutta kipeet ei oo ollu kertaakaan..nyt oottelen poikaa ja jo 33+5 viikoilla mennään =) Eli eiköhän sullakin kaikki hyvin bdbdbdb