Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mitä vauvalle päälle kotiutumiseen loka-marraskuussa?

17.10.2007 |

siinäpä se kysymys oli. eli tarkennettuna niin mitä ihmiset ajatellut näillä keleillä vauvalle tarvitsevansa päälle? tai noh, näillä ja mahdollisesti vähän viileämmämmillä.

itsellä vähän mietityttää että onko liian vähän kun nyt vauvan kotiutumiseen on pakattuna

puolipotkarit

pitkähihainen body

paita

housut

pörrö sukat ja tumput

kevyt vanupuku

ohut hattu

pipo

fleecepeitto ovelta taksiin välille

ja jos menee pariin asteeseen lämpötilat niin sitten vaihtaa ton peiton paksumpaan tai toppikseen? kuulostaa niin kovin vähälle toi vaatetus... huoh. pöhlöjä stressin aiheita :)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...marraskuun loppupuolella kotiutumisvaatteiksi puuvillaiset puolipotkarit ja body, villaiset puolipotkarit ja villapaita sekä päällimmäiseksi turvelo. Ja tietysti käsiin tumput ja päähän ohut silkkilakki ja paksumpi villamyssy. Ollaan omalla autolla liikkeellä, joka lienee kotiin lähtiessä kylmä, jos saadaan perhehuone.

Vierailija
2/5 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna on laskettu aika, mutta ei tunnu synnytys lähellä silti olevan. Olen laittanut seuraavat valmiiksi:

puolipotkarit

pitkähihainen body

potkupuku

sukat ja tumput

fleecehaalari

ohut hattu

villamyssy

fleecepeitto

Fleecehaalari on mielestäni vähän normaalia paksumpi ja hupullinen. Siinä on myös sellaiset käännettävät hihat, ettei tumppuja välttämättä tarvitse lainkaan. Vaikeeta on päättää mitä valitsee, kun on eka tulossa ja ilmat vaihtelee. Omalla autolla kotiin tullaan, mies saa sen lämmittää valmiiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme vuotta sitten oli silloin täällä aika kolea ja viimainen ilma, mutta ei vielä lunta kuitenkaan. taisi olla normaalien sisävaatteiden lisäksi sellainen ohut fleecen tapaista ollut haalari sekä äp:n vanupuku ja turvakaukalossa makuupussi päällä sekä harso kasvojen päällä kevyesti. lisäksi kypärämyssy ja sen fleecehaalarin huppu sekä vanupuvunkin huppu vielä päällä.. omalla autolla lähdettiin.

muistan että mulla oli kyllä mukana toppahaalarikin silloin, mutta päädyin sitten hieman kevyempään ratkaisuun.

nyt tulossa tammikuun vauva ja pikkuinen toppahaalari on valmiina jo. =) sekä myöskin lämpöpussi turvakaukaloon (joka muuten hyvä jo marraskuussa vanupuvun kanssa!)

Vierailija
4/5 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin mainita, että on mun äiti kutonut myös pienen villatakin, kai mä senkin otan mukaan kaiken varalle.

Vierailija
5/5 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Itse olen pähkäillyt samaa asiaa ja tullut siihen lopputulokseen, että mukaan mieluummin liikaa kuin liian vähän vaatteita. Eli logiikalla kerrospukeutuminen sään mukaan, ylimääräiset on sitten helppo kantaa pois (ei paina paljoa :). Meillä lähtee pitkähihainen puuvillabody, puolipotkuhousut, veluurihuppari ja siihen puolipotkuhousut, fleecehaalari, villasukat, puuvillapipo ja -tumput sekä pisteeksi i:n päälle vielä villapipo ja -tumput. Potkuhousut ovat molemmat sellaista mallia, että sukkia ei tarvita. Lisäksi turvakaukalossa odottaa fleecehuopa, johon pikkuisen voi vielä kääriä, jos on oikeasti kylmä. Käytännössä tämän ei kuitenkaan pitäisi olla ongelma, koska mies tulee joka tapauksessa käymään kotona ennen kuin lähdemme sairaalasta, joten silloinhan voi tilata lisätavaraa.

Kannattaa muistaa, että lähtö kotiin sairaalasta on yleensä (ainakin täällä pääkaupunkiseudulla) iltapäivällä, jolloin lämpötilat ovat ulkona korkeimmillaan, eilenkin oli vielä jotain kymmenen astetta. Mutta toki lämpötilat muuttuvat nopeasti. Lisäksi meillä on h-hetki edessä vielä lokakuun loppupuolella, jolloin tuskin on päivällä pakkasta.