Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi parempaa vauvalle bataatti vai peruna? Miksi? ev

Vierailija
29.10.2008 |

.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mä tykkäsin antaa vauvoille bataattia siitä syystä, että se kypsyy tosi nopeasti ja maistuu paremmalta kuin peruna. Kun meillä ei perunaa syödä muutenkaan juuri yhtään, niin miksi olisin sitä väen vängällä tehnyt vauvallekaan? Onhan pottu tietysti halvempaa, mutta se vauvan kulutus nyt on aika pientä joka tapauksessa.

Vierailija
2/7 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska peruna on melkein pelkkää tärkkelystä, ja aiheuttaa usein vatsavaivoja tottumattomalle.

mutta voihan eka ruoka olla myös jokin kotimainen vihannes, marja tai hedelmä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastenlääkäri oli suunnilleen kauhusta jäykkänä, kun kerroin, että Suomessa lapset syövät ensiruokana perunaa! Piti perunaa pahana nimenomaan suuren tärkkelyspitoisuuden vuoksi.

Tässä ja monessa muussa maassa bataattia ja riisiä pidetään paljon parempana vaihtoehtona. Itsekin ajattelen näin.

Vierailija
4/7 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.yhteishyva.fi/ruokamaailma/vihjeet_ja_oppaat/raakaaineet/kas…

yo. osoitteessa artikkeli, jossa bataatin tärkkelyspitoisuudesta sanotaan seuraavaa:

"Bataatin tärkkelyspitoisuus on vähän suurempi kuin perunalla, mutta proteiinipitoisuus vähän alhaisempi."

Vierailija
5/7 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bataatissa on enemmän ravintoaineita kuin perunoita. Peruna todellakin ummettaa aika helposti. Peruna ei oikein soseena maistu kovin hyvältä pakasteesta sulatettuna. Perunassa mun mielestä ei ole paljoa muita hyviä ominaisuuksia kuin hinta.

Bataatti on ulkomainen tuontivihannes.

Mä annoin porkkanaa ja hyvin teki kauppansa kummallekin.

Vierailija
6/7 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai kasvatetaanko jo Suomessakin??? Minä annoin vauvalle aluksi kukka- ja parsakaalta, sitten naurista ja ohravelliä. Pottua rupesin antamaan pieninä annoksina muun ruuan ohessa siinä 9-10 kk:n iässä. Meillä ei pottuja syödä muutenkaan kuin 2-3 kertaa viikossa.

Vierailija
7/7 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

paremmin kuin peruna - esikoisella perunasta ja porkkanasta, etenkin yhdessä tuli hirveät vatsavaivat. Siirryttiin suosiolla bataattiin ja maissiin ja vasta 2 kk päästä tästä otettiin peruna ja porkkana ennen lihoja mukaan.

Kuopus oli myös vatsavaivainen vauva (kuten siis esikkokin alusti asti) enkä edes uskaltanut kokeilla perunaa vaan aloitin suosiolla tuolla bataatilla. Paremmin sulavaa ja maistuvaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän