Kätilö vastaa kysymyksiin
Kommentit (16)
Kakkoselle: olen itse sinua pienempi äiti, ja minulle on koko ajan sanottu, ettei kyse ole odottajan pienuudesta vaan lantion koosta suhteessa lapsen kokoon. Itsekin olen synnyttänyt alateitse 3,6-kiloisen ja tästä toisesta povataan vähän isompaa.
voi aiheuttaa raskauteen, synnytykseen ja raskaaksi tulemiseen se, että on kaksi kohtua? Mulla siis yhden sijaan kaksi vähän normaalia pienempää. Molemmilla omat kohdunsuut, nätisti vierekkäin...
Riippuu lantion mitoista, äidin koko ei aina ole verrannollinen lantion tilavuuteen. Kohtalaisen hyvän kokoisen olet jo alakautta synnyttänyt eikä mitään painorajaa voi suoraan asettaa.
klö
Kyllä voi johtua ja muutenkin vastaavanlaiset verenpaineen heittelyt ovat normaaleja noissa rajoissa.
klö
En nyt ota kantaa näihin mahdollisiin irtisanoutumisasioihin, sairaaloiden johto ja valtiovalta vastaa hoidon toteutuksesta.
klö
Kyllä voi vaikuttaa kaikkiin näihin, tarkemmin kohtujen kokoa tietämättä ei voi ennustaa, mitä vastaan tulee. Kysäisepä gynekologiltasi.
klö
Ei pitäisi enää sectiosta johtua.
klö
Kätilöä ilahduttaa kortti ja kukkanen, muita vaihtoehtoja suklaa, kynttilä, viinipullo. Kakkukin käy, siitä riittää työkavereillekin.
klö
5 jatkaa vielä, että gyneni ei ole asiasta puhunut oikein mitään, tuntuu että asiaa ei ole tutkittu tarpeeksi. Kohdun koosta oli maininta salpinosonografiassa: molemmista sanottiin vain: pieni.
Miten asia voi vaikuttaa raskaaksitulemiseen, eikö kaksi kohtuani toimi tuossa asiassa niinkuin yksi toimisi?
Kiitän.. 5.
tarkoitin siis että ylipäätään kaksikohtuisuutta ei ole tutkittu tarpeeksi, että lääkäreillä siitä tietoa olisi.
Jos munajohtimissa on esteetön kulku kohtuun, raskaaksitulon pitäisi normaalisti onnistua. Jos kohtu on hyvin pieni, voi ennenaikaisuuden uhka olla todellinen raskauden edetessä.
klö
Ja toivotaan, ettei tilanne ajautuisi joukkoirtisanoutumiseen, vaan ratkaisu saataisiin aikaan ennen 19.11.
terkuin toinen kätilö
157cm ja lähtöpaino 46Kg.. Kuinka iso vauvan täytyy olla, jotta suoraan tehdään sektio, eikä yritetä alateitse synnytystä?? Edellinen lapsi painoi 3,7Kg..