Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G-kotiäideille joilla väh 3 pientä lasta alle 4v

Vierailija
29.10.2008 |

1. Lasten iät ja lukumäärä

2. Isän työaika / mahdolliset työmatkat n. kuukaudessa

3. Isän osallistuminen lasten hoitoon päivittäin

4. Omat harrastuksesi - puolisosi harrastukset

5. Oma aikasi, mitä teet ja miten usein

6. Oletko väsynyt ja nautitko elämästä kaiken keskellä?

7. Olisitko mielummin töissä?

Tällaisia hassuja kysymyksiä tuli mieleeni, kun tuntuu että itse hajoan päästäni

ja arki on niin rankkaa. Kiinnostaa myös että nauttiiko joku oikeasti tästä kaikesta pyörityksestä ja sotkujen siivouksesta ja riitojen selvittämisestä. Ja oman ajan puutteesta, sitä ei ole. Mies matkustaa joka viikko ja usein pois kotoa n. 05-20 eli käytännössä olen melkein yh. Niin ja tukiverkostoa ei todella ole.

Kiva jos joku jaksaa vastata :)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Lasten iät ja lukumäärä 6v, 5v, 3v, 2v, 7kk

2. Isän työaika / mahdolliset työmatkat n. kuukaudessa 7-17, ei juurikaan työmatkoja

3. Isän osallistuminen lasten hoitoon päivittäin iltaisin kiitettävästi

4. Omat harrastuksesi - puolisosi harrastukset jumppa lähikoululla, iltatyö 2x vko. Puolisolla lenkkeily

5. Oma aikasi, mitä teet ja miten usein - ei omaa aikaa, koen iltatyön omana aikana/hyvänä harratuksena. Mies hoitaa lapset silloin vuorostaan yksin.

6. Oletko väsynyt ja nautitko elämästä kaiken keskellä? Pääsääntöisesti en ole väsynyt, toisinaan kyllä.

7. Olisitko mielummin töissä? en, tämä järjestely toimii - suosittelen toisillekin!

Tukiverkkoa ei ollenkaan, olemme melko vasta muuttaneet uudelle paikkakunnalle.

Tällaisia hassuja kysymyksiä tuli mieleeni, kun tuntuu että itse hajoan päästäni

ja arki on niin rankkaa. Kiinnostaa myös että nauttiiko joku oikeasti tästä kaikesta pyörityksestä ja sotkujen siivouksesta ja riitojen selvittämisestä. Ja oman ajan puutteesta, sitä ei ole. Mies matkustaa joka viikko ja usein pois kotoa n. 05-20 eli käytännössä olen melkein yh. Niin ja tukiverkostoa ei todella ole.

Vierailija
2/9 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Lasten iät ja lukumäärä: 9v poika, 3v poika ja 1v1kk kaksostytöt

2. Isän työaika / mahdolliset työmatkat n. kuukaudessa: Työaika ma-pe 8-15.30, työmatkoihin menee n. 10min suuntaansa. Työmatkoja max 2x vuodessa, 2-3 pvän reissuja

3. Isän osallistuminen lasten hoitoon päivittäin: Katsoo kaksosia sen aikaa, kun käyn poikien kans kaupassa. On kaverina nukutushommissa, ts. laittaa joko tytöt tai pojat nukkumaan, itse tosin huolehdin lasten pesut, iltapalat yms.

4. Omat harrastuksesi - puolisosi harrastukset: Minulla lukeminen,kun lapset nukkuu sekä jyrsijäharrastus, kasvatan pienimuotoisesti marsuja ja rottia. Olen harrastusten vuoksi pois kotoa ehkä 2t/kk. Miehellä kaksi harrastusta, hänelle tosi rakkaita. Vievät 1-3t joka ilta + 2 vkonloppua kuukaudessa lähes kokonaan.

5. Oma aikasi, mitä teet ja miten usein: Käyn pari kertaa vuodessa leffassa, pitsalla jne kavereiden kans. Kerran vuodessa teen esikoisen kans pitkän vkonloppureissun, sen lasken lähes omaksi ajaksi.

6. Oletko väsynyt ja nautitko elämästä kaiken keskellä? Välillä olen väsynyt, mutta nautin kovasti tästä elämänvaiheestani.

7. Olisitko mielummin töissä? EN!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Lasten iät ja lukumäärä 2x3v, 1x1v

2. Isän työaika / mahdolliset työmatkat n. kuukaudessa 5.30-21 ma-su

3. Isän osallistuminen lasten hoitoon päivittäin ei lainkaan, kun ei ehdi

4. Omat harrastuksesi - puolisosi harrastukset ei ole

5. Oma aikasi, mitä teet ja miten usein mikä oma aika?

6. Oletko väsynyt ja nautitko elämästä kaiken keskellä? En edes huomaa ajan kulumista, päivät vain soljuu

7. Olisitko mielummin töissä? en tiedä, arjen pyörittäminen olisi silti minun hommaa

Vierailija
4/9 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Lapset olivat vaikka 6kk, 1v9kk ja 3v8kk

2. Isän työajat vaihtelevat hirveästi, mutta painaa noin 10-18 tuntisia päiviä yrityksessään ja raksalla.

3. Isä osallistuu lasten kehumiseen, komentamiseen ja mehun antamiseen kotona ollessaan.

4. Harrastuksia ei ole kodin ulkopuolella ellei rakentamista lasketa harrastukseksi.

5. Omaa aikaa on netissä roikkuminen, käsityöt ja lukeminen.

6. Olin todella väsynyt ja nautin elämästä hyvinä hetkinä. Huonoina hetkinä ajattelin, että vielä vuosi niin helpottaa. Huonoja hetkiä oli päivittäin kuten myös hyviä.

7. Töissä pääsisin helpommalla, mutta haluan olla lasten kanssa kotona.

En suosittele lasten "hankkimista" näin pienillä ikäeroilla, jos vain olosuhteet mahdollistavat suuremmat ikäerot ja vanhemmat epäilevät jaksamistaan. Toisille varmasti tiiviimpikin tahti sopii. Riippuu paljon äidin luonteesta.

Vierailija
5/9 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

5v, vajaa 4v, 1,5v ja 2 kk. Lisäksi kolme koululaista

Isän työajat ovat varsin kohtuulliset (luokanope ala-asteella) mutta muita menoja sitten riittääkin...

Osallistuu aina kun ehtii, harvemmin ehtii.

Omat harrastukset on sellasia mitä voi tehdä tässä kotona tai eivät ole aikaan/paikkaan sidottuja: lenkkeily, lukeminen, pianonsoitto

Omaa aikaa on silloin jos lähden kotoa jonnekin ilman lapsia. Niin usein kuin tarvii jotta pää pysyy kunnossa.

En ole väsynyt, nautin elämästä.

Juuri nyt en, niin kuin en koskaan pikkuvauva-aikana. Mutta oikeastaan en ole edes kotiäiti vaan äitiyslomalainen joten en ole vielä edes ehtinýt väsyä tähän kotiäitihommaan. Vuoden päästä voi olla eri fiilikset, kokemuksesta tiedän.

[/quote]

Vierailija
6/9 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[1. Lasten iät ja lukumäärä 3v. 2v. ja 2kk

2. Isän työaika / mahdolliset työmatkat n. kuukaudessa ei ole töissä

3. Isän osallistuminen lasten hoitoon päivittäin ei osallistu juurikaan

4. Omat harrastuksesi - puolisosi harrastukset hyvä vitsi! mitkä harrastukset :D

5. Oma aikasi, mitä teet ja miten usein buahahaaa ei sitä ole

6. Oletko väsynyt ja nautitko elämästä kaiken keskellä? olen väsynyt, yritän vaan selvitä jokaisesta päivästä

7. Olisitko mielummin töissä? en.

Eikä ole tukijoukkoja meilläkään.

Vierailija
7/9 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia 4, iältään 13, 4, 2 ja 1 kk

Isä tällä hetkellä opiskelija, osa-aikaisessa työssä

Joskus osallistuu, joskus ei. Suht hyvin kuitenkin.

Kuntosalilla alan käydä taas, kunhan synnytyksestä palaudun. Mies harrastaa myös kuntosalilla käyntiä.

Tällä hetkellä omaa aikaa ei ole ollenkaan. Nuorin lapsi pelkällä rintaruokinnalla.

Olen väsynyt, mutta hengissä, ja ajottain jopa erittäin onnellinenkin :-)

En

Vierailija
8/9 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Lasten iät ja lukumäärä 7, 3v8kk, 1v9kk ja 2kk

2. Isän työaika / mahdolliset työmatkat n. kuukaudessa ma-la 6.30- 21/23.00, su 7-12 ja 14-19 Ei vapaa päiviä tai lomia

3. Isän osallistuminen lasten hoitoon päivittäin ?

4. Omat harrastuksesi - puolisosi harrastukset Ei ole tällähetkellä

5. Oma aikasi, mitä teet ja miten usein yöllä kun lapset nukkuu. Nukun

6. Oletko väsynyt ja nautitko elämästä kaiken keskellä? Väsynyt olen, mutta onnellinen joka päivästä kun lapset ovat terveitä

7. Olisitko mielummin töissä? Rehellisesti sanottuna välillä kyllä. Olisi vessa ja ruoka taukoja, saisi tehdä asiat rauhassa loppuun. Yleensä kyllä haluan olla kotona

Vierailija
9/9 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Lasten iät ja lukumäärä 4,2,3kk

2. Isän työaika / mahdolliset työmatkat n. kuukaudessa 7h15 min päivässä 5 päivää viikossa, täysin järjesteltävissä

3. Isän osallistuminen lasten hoitoon päivittäin Hyvin osallistuu

4. Omat harrastuksesi - puolisosi harrastukset Omat: työ ja opiskelu Mies: opiskelu

5. Oma aikasi, mitä teet ja miten usein Käyn kursseja, kaikkea mikä kiinnostaa, yleisöluentoja, yms. useampia menoja per viikko ehkä noin 2-4 keskimäärin

6. Oletko väsynyt ja nautitko elämästä kaiken keskellä? En ole väsynyt, paitsi huonosti nukutun yön jälkeen

Kokoaikaisesti en, sivutoimisesti olen koko ajan, teen erilaisia projekteja.

En mä nauttisi pelkästään kotona olemisesta, mutta arki, joka mahdollistaa sekä lasten kanssa olemisen, ammatillisen osaamisen ylläpitämisen, sekä sellaisen harrastusluontoisen opiskelun, johon työssäkäyvänä ei olisi mahdollisuutta on erittäin sopivaa minulle. Voin tehdä kaikenlaista, itse määrämässäni suuruusluokassa. Ainoa mikä puuttuu lähes kokonaan, on meidän puolisoiden välinen parisuhdelaatuaika, kun lastenhoitajia ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä