Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen tukivyö on hyvä?

16.10.2007 |

Vanha ja läpikaluttu aihe, mutta en löytänyt haulla riittävästi infoa, joten laitetaan taas uus aloitus!

Itselläni rv 27 ja alavatsaa alkaa pistellä (liitoskipuja?) jos kävelee vähänkin pitempää matkaa edes normivauhtia. Olisko tukivyöstä apua ja jos, niin millaisesta? Onko leveämpi esim. Carriwellin hyvä vai rittääkö esim. Anitan Baby Belt -vyö. Mistäpä olette omat vyönne tilanneet? Olen siis kiinnostunut netin kautta tilaamisesta näin ulkomaan asukkina. Äkkiseltään löysin valikoimaa Kenguruun, Amautin, Touhutoukan ja Bebesin sivuilta.

Entäpä oikea koko sitten: itse olen " housuosastolta" kokoa 44/46 vähän vaihdellen ja juuri nuo koot näyttävät asettuvan toinen L-kokoon ja toinen XL-kokoon. Onko siis parempi ottaa vähän pienempi vai mielummin vähän isompi koko?

Heff@lump

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaas vähäsen.

Vierailija
2/3 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko olette vöistänne maksaneet (hyvistä)? hintahaarukkaa tuntuu olevan..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukivöitä on erilaisia. Itselläni on SI-tukivyö, jonka ostin Respectasta (helsingissä) ja se maksoi 100e hujakoilla.

Itse suosittelisin käymään fysioterapeutin luona tai neuvottelemaan lääkärin kanssa millaisesta tukivyöstä hyötyisit eniten. Jos kipu johtuu SI-nivelen oireista, ei plkkä perustukivyö välttämättä auta asiaa ja menee rahat hukkaan. Lisäksi useimmilla terveysasemilla/sairaaloilla on antaa lainaksi tukivöitä, näin oli ainakin Tampereella kun siellä aikaisemmin työskentelin.

Terveysasemalle saa yleensä hyvin nopeastikin tällaisen " konsultaatio" ajan fysioterapeutille joka osaa arvioida ja esitellä erilaiset tukivyömahdollisuudet!! Itselläni tukivyöstä on hurjan hyvä apu ja ostin sen omaksi sen vuoksi, että mahdollisesti tulen sitä käyttämään jatkossakin jos lisää lapsukaisia sattuu tulemaan...

OonaLiinu rv33