Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fiiliksistä

16.10.2007 |

Hei..

oon miettinyt sellaista, että mitä voi sanoa ihmisille, kun ne kyselee että milloin TEETTE lapsia? Eikö kannattaisi jo TEHDÄ lapsia ennen kuin ootte liian vanhoja jne. ???? Oon 25 v.

Ja se mikä eniten ehkä vaivaa tai tuntuu pahalta on se, että kun sanotaan, että nauttikaa nyt vielä kun saatte olla kahdestaan ja käydä kahdestaan ulkona jne. Kun antaisimme mitä vain, että meillä olisi vauva eikä tavallaan " tarvitsisi" olla kahdestaan.

Ja ainakin toivon mukaan jatkossakin nauttisimme toistemme seurasta.

.....Välillä niin tuntuu pahalta......

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan ihmisestä, mitä vastata. Siis sinusta, eli hänestä jolta kysytään.

Minä vastaisin ja vastaan suoraan: " Kaikille ei tule lapsia niin helposti." Yleensä ihmiset menvät vaikeiksi, eivätkä enää kysele. Voi myös vastata olevansa lapsettomuushoidoissa. Jos haluaa vastata.

Minä ja mieheni olemme kokeneet niin, että parempi sanoa suoraan, niin säästyy ITSE monelta. Jos kysyjä nolostuu, saapahan ainakin miettimisen aihetta, eikä ehkä enää loukkaa ketään muuta ajattelemattomuudellaan.

Tsemppiä!

Vehnis

Vierailija
2/4 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään sanon, että tulla saa jos on tullakseen tai niille kelle haluan kertoa niin sanon, että hoidossa ollaan. Joidenkin kohdalla vetoan vielä opiskeluihini ja siihen, että " olis tässä nyt muutama vuosi vielä kiva olla töissäkin" .

Tapoja on niin monia kuin on kertojia ja heillä kyselijöitä. :)

Raitis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Vastauksia uteluihin on tosiaan varmasti yhtä paljon kuin vastaajiakin. Itse vastaan monesti, että ' ei lapsia tehdä, niitä saadaan, jos saadaan' . Tai kun kysytään, että eikös jo olis aika, niin vastaan että olishan se. Kysyjästä riippuen saatan antaa aika terävänkin vastauksen. Emme ole kertoneet kuin yhdelle ystäväpariskunnalle lapsettomuudestamme. Heillä itsellään oli myös lapsettomuutta, nyt tosin odottavat ensimmäistään loppusuoralla.

Kysyjä ei varmasti aavistakaan, kuinka paljon utelu voi sattua. Ihminen, joka ei itse ole kokenut lapsettomuutta, ei mielestäni voi käsittää kaikkia niitä tunteita ja ajatuksia, joita siihen liittyy. Eikä sitä, että asiasta utelu tosiaan voi olla sopimatonta ja loukkaavaa.

Näillä mietteillä reilun 5 vuoden lapsettomuuden syövereissä, eikä loppua näy.

Vierailija
4/4 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää tuollainen kohtaamasi uteleminen ja ajattelematon painostuksen tunnetta herättävä letkauttelu.

Meiltä ei ole kukaan (onneksi!) hoksannut kysyä vielä kun mä opiskelen niin kukaan ei arvaa meiän yrityspuuhia... Moni tietää kyllä mun PCO-diagnoosista ajoilta ennen kun seurustelin ja ehkä osaavat varoa kyselemästä. Olemme miehen kanssa sopineet, että sitoutumiseen/häihin/lapseen liittyviin kysymyksiin ei yksinkertaisesti vastata, sanotaan että se on meidän oma asia.

Toivottavasti saatte olla rauhassa jatkossa!