Tuttipullosta---)nokkamukiin. MITEN,toivotonta!
Heijsan
Poika 1.3kk on kiinni tuttipullossaan. Olen yrittänyt pikkuhiljaa siirtyä nokkamukiin, tuloksetta! Olen antanut päivällä vain nokkamukia, mutta ei suostu juomaan. Nukkumaan mentäessä KELPAA VAIN tuttipullo, kauhea huuto jos tarjoaakin nokkamuksta maitoa.
ELI miten TE olette tehneet siirtyäkseen nokkamukiin?
Miten vierotus tapahtuu?
toinen asia, en ole oikein löytänyt sopivaa nokkamukia,,,taikamuki ok, mutta poika INHOAA SITÄ, Mikä olisi hyvä?
Auttakaa please,,tämä on toivotonta
Kommentit (5)
Vaihda ensin 1-2 päiväksi tuttipulloihin vellitutit. Ja tämän jälkeen laita niihin pehmyt nokat. Näin ns. tippaimeminen loppuu ja juomaa tulee enemmän paineella, mutta täysin tutusta ja turvallisesta tuttipullosta. Sitten siirry nokkamukeihin, jossa on pehmeä imuosa tai suoraan tavalliseen mukiin.
Meillä juotiin pehmyt nokan avulla tuttipullosta varmaan 1,5 kk. Sitten yritin tarjota nokkamukia, joka ei kelvannut millään koska imuosa oli kova. Tuota en kyllä sillä hetkellä tajunnut. Aivan sattumalta sitten tarjosin maailman parasta herkkua eli maustamatonta jogurttia nokkamukista, ilman nokkaa ja hämmästys oli suuri kun kundi joi kuin tosta vaan koko jogurtin aivan itse. Sen jälkeen en ole nokkia ajatellut vaan juodaan tavallisesta mukista. ;-)
Jasmine.
se kelpasi vain pullosta. eli maito jäi kun pullo jäi pois... sitä ennen kyllä jo joi tyttö vettä mukista tai nokkiksesta. Ja vesi jäi meille sit ainoaksi juomaksi siis. Kalsiumia piti järjestää muuten syömällä riittävästi maitotuotteita.
Nokkamukeista meillä on tykätty eniten aventin mukista (siinä myös taikanokka ominaisuus mutta voi käyttää ilmankin) pehmeällä nokalla alkuunsa - se sama nokka käy myös aventin tuttipulloihin eli oli sen puoleen tuttu juttu...Toinen suosikki on ollut ihan tavallinen ortexin kapea muki, jossa valkoinen kansi ja värillinen mukisosa, kahvat ulottuu about pöytään asti eikä ole mitenkään ' kiinni' siinä mukissa sieltä alhaalla ne kahvat... vähän vaikea selittää. Isosisko tykkäsi nuknukin vippamukista aikoinaan.
" ELI miten TE olette tehneet siirtyäkseen nokkamukiin? "
Tarvitseeko tuon ikäisen kanssa enää siirtyä nokkamukiin? Eikö tavallinen muki jo kelpaisi?
" Miten vierotus tapahtuu? "
Meillä juotiin iltapalalla maidot kupista ja jätettiin pullo pois, tietenkin huusi sen perään n. viikon verran, mutta sitten sen itsekkin unohti.
" toinen asia, en ole oikein löytänyt sopivaa nokkamukia,,,taikamuki ok, mutta poika INHOAA SITÄ, Mikä olisi hyvä?"
Jos kuitenkin haluat siirtyä ensin nokkamukiin ennen tavallista mukia, meillä oli käytössä matkoilla aina nokkamuki ja lapsemme myös inhosi noita taikamukeja, otin venttiilin pois korkista ja sitten kelpasi lapselle, eli ei ollut enää " taika" muki, vaan toimi sitten tavallisen mukin tavoin.
Ei meillä muksu osaa oikein juoda nokkamukista. Ollaan juotettu ihan tavallisesta lasista/mukista ja nyt osaa ihan itse juoda siitä.Annappa vaan tavallisesta mukista niin ei tarvii menettää hermoja,lapseni on kohta saman ikäinen kuin sinunkin. Eikä tarvitse enää opetella nokkamukista luopumista sitte kun siitä haluaisi päästä eroon. Taemppiä!
Kokeile antaa suoraan tavallisesta lasista, turha sotkea enää nokkamukia kuvioihin mikäli lapsi on jo siis yli vuoden ikäinen.
En osaa muuta neuvoa antaa, meillä on juotu nokkamukista noin puolivuotiaasta lähtien ja nyt poika on juonut jo itse tavallisesta lasista muutaman kuukauden (poika reilu 1 v.)