^~~~^ LOKAKUISET tiistaihin^~~~^
Kommentit (11)
Tänne ei mitään uutta kuulu toistaiseksi.
Eilen kävin kaupassa ja eräs tuntematon asiakas säälitteli ulkomuotoani ja oli osaa ottavaisen näköinen, kyllä ÄRSYTTI! GRRRR!!!
Nyt ei oo tullut viime yönä eikä tänään supistuksen supistusta. Toivottavasti perjantaina käynnistäisivät. Olen jo ihan ajatellut niin, että nyt vois jo asialle tehdä jotain. Maha on kyllä sen näköinen, että räjähtää hetkellä minä hyvänsä.
Lapset ovat hoidossa ja olen nyt ylhäisessä yksinäisyydessäni kotona, ihanaa. Jokohan nyt pakkaisi jo sairaalakassia valmiiksi. Täytyy lähteä syömään, aamupalan söin viimeksi.
Alkaa olla täällä jo hieman hiljaisempaa. Missä kaikki?
Voimia ja tehosupistuksia kaikille niitä tarvitseville. Minä ainakin haluaisin jo kunnon supistuksia, mistähän niitä saisi tilattua? ei taida ässät auttaa nyt.
Miranneli rv 38+1.
Mietin onko täälläkin tullut joukko irtisanoutuminen. Raskaudesta siis. Mulla la ylihuomenna. Viime yönä supisteli 2-3 aikoihin ja aloin keräillä tavaroita kasaan, olin tosi väsynyt ja ajattelin että miestä en herätä ennen kuin ihan pakko. Voivottelin mielessäni ajoitusta, olisi mukava kokea synnytys vähän virkeämpänä, no jonkin aikaa haahuiltuani ja yrittäessä miettiä mitä mukaan havahduin siihen että ei enään supista. Menin onnellisena takaisin nukkumaan. Aamulla kun heräsin ajattelin kuitenkin että olisi se ollut mukava lähteä synnyttämään. Näin mulla heittelee...
Väsyttää vähäsen ja korvissa suhisee ja alaselkää jomottaa, mutta muuten ok. :)
Minä voisin kyllä tulla syömään palasen sun puolukkapiirakasta. NAM. Kuulostaa hyvältä, en itse leipoile juuri koskaan.
pipsamaria
Rauhallinen hetki ku sain pojan nukkumaan. Pitää heti käyttää hyväksi ja tulla koneelle.
Synnytykseen lähtöä odotan minäki oikein innolla. Eilen ja tänään on tosi herkästi ruennu supistaan ja välillä vähä kovempaaki. Mut eipä kuitenkaan niin et pitäis laitokselle lähtiä. Voi olla et mies lähtee to-pe Tukholmaan työreissulle. Se ei oo vielä varmaa. Jos ei synny aikasemmin ni toivottavasti ei ainakaan sillä välillä.
Eilen kävin kävelemässä/lönkyttelemässä ni tuli tosi kipeitä vihlasuja tonne alakertaan. Piti käyttää oikeen silmiä kiinni ku kävi niin kipeetä. Samoten eilisen aikana huomasin et oon ruennu nojaan enemmän taaksepäin ja kuljen todella vaappuen. Maha mulla on ollu löysällä jo yli viikon. Harmi ku en muista et oliko ekalta tuota oiretta ennnen synnytystä....
Mulla oli alkuraskaudesta hirvee himo näkkäriin. Nyt voisin (ja oonki) syödä puolukkaa vaikka kuinka paljon!! Se on niin hyvää! En kuitenkaan syö raakana, vaan teen huupaa. Eli puolukka survokseen laitan ruisjauhoja ja sokeria, NAM!! Äiti toi 5l ämpärin survottuja puolukoita ni oon kohta syöny sen kokonaan.... Mietityttää vaan et mitähän sitte lopputalvesta syyään jos nyt syön kaikki. Onneks äitillä on vielä toinen 5l sankko varattuna mulle. Pitää varmaan vähä viivytellä sen ottamista ettei tuu syötyä.
Gerbeda 38+5
Jokohan Tuttiina on lähtenyt tositoimiin, vai onko vain kiirus tulevaa muuttoa järkätessä?? Tuli vaan mieleen, kun on yleensä jotain kommenttia heti aamusella laittanut....
eipä tännekään kurjuutta kummempaa....Turvotukset lisääntyy koko ajan, naama muistuttaa nyt jo niin paljon Mervi Nykäsen naamaa, että ihan hirvittää=/ Sormet saan nyrkkiin parin tunnin ajan keskipäivällä, muuten on niin pinkeet nakit, että ihan sattuu niveliin....Samoten jaloissa, etenkin jalkaterissä, nyt koko ajan niin paljon nestettä, että kohta on siirryttävä takas Merrelin kesäsandaaleihin!! Eikä auta, vaikka jois kuinka paljon vettä tai kuinka paljon liikkuis.....Tympeetä!!
Tännekin kaivattais kunnon suppareita, mahanahka on pikkasen pinkeenä, repee kohta kyljistä, jos kaveri ei tajua puskea itteensä ulos tuolta yksiöstänsä=)
Eilen iltapäivästä, kun oltiin esikoisen kanssa ulkona, haravoin ja järkkäilin kesäkalusteita kasaan. Eikä mitään muuta siintäkään ähellyksestä, kuin jomotusta alaselkään, plääh!!
Toivotaan paljon suppareita kaikille niitä kaipaaville ja muille sitten ihanan " leppoisaa" odottelua=)
Kiiuli 38+6
Kävin aamupäivällä neuvolassa. Nyt oli hemppa noussut hyvin normaalilukemiin, eli mulla tehosi tuo mehu kapseleita paremmin. Verenpaine oli hiukan noussut, muttei hälyttävästi.
Vauva taas nauratti, kun ultralla sitä katseltiin. Päätään pyöritti, kuin olisi porannut itselleen tietä ulkomaailmaan. Terkka taas kokeili päätä, ihan vähän se liikkui, mutta lähes kiinnittynyt ja tosi alhaalla.
Saa sitten nähdä, vieläkö ensi viikolla tavataan neuvolassa vai joko ois päässy laitokselle.
Rinnastakin tuli ekan kerran maitoa hiukkasen ja liitoskipuja on alkanut joka ilta olla. Eilen sain äidiltä lainaan tuon jyväpussin, että voi sitten selkää helliä sillä.
Äitini on myös koko raskauden ajan ommellut vauvalle vaatteita.. ajattelin jo, että en kuitenkaan niistä tykkää, mutta eilen kun niitä esitteli, niin ainakin nuo pienet kietaisupaidat olivat ihania ja parasta on, että on tehnyt aika pieniä, kun vaikuttaa nyt siltä, ettei meidän vaavi tule olemaan kolmeakaan kiloa.
Nyt alkaa pikku hiljaa olla sellainen olo, että vauva voisi syntyä piakkoin, sairaalakassia ajattelin tänään pakkailla, aikaisemmin en ole viittinyt.
No täytyy jatkaa siivoilua ( uskomatonta, miten kaksi koiraa voi sotkea koko huushollin kuin ipanat :))
Ja onnea vielä vauvansa hakeneille :)
Pepiliina 37+2
Samaa kuuluu tänne kuin muillekin eli ei mitään tajuntaa räjäyttävää. Ei kipeitä suppareita ollenkaan (tosin ei niitä kaikille toki tuukaan ennen tositoimia), vauva on kyllä kovin alhaalla, mutta en oikein tiedä, kauan se on niin ollut. Limatulpasta en osaa sanoa, kun olen muutenkin niin " limainen" tapaus, vaihtelevasti ja eri väristä ;)
Yritän tsempata itseäni, että tässä voi mennä vielä 10+10 päivää (laskettu aika + max ylimeno asuinmaassa), mutta samalla toivon hiljaa mielessäni joka päivä, että jotain tapahtuisi...Vaikka ajattelen, että ei kumminkaan mulle. Mulla on mennyt raskauskin niin ongelmitta, että kaikki paikat pysyy varmaan viimeseen saakka kiinni, vaikka hyppäisi benji-hypyn jalat alassuin.
Eilen aloin kuulostelemaan, kun vauva ei liikkunut aamupäivällä paljon yhtään ja olin aloin jo maalailemaan uhkakuvia mielessäni. Siitäpä sitten tekosyy suklaan ostoon ja suklaan syönnin ja jumpan ansiosta sain sitten muutaman laiskan liikkeen aikaiseksi. No, illalla oli sitten taas vilskettä ja yöllä. Onneksi.
Huomiseen (ja ylihuomiseen, ja yliylihuomiseen.....)
AJL
Tänään oli neuvola ja viime viikkoon oli painoa tullut kilo:O.
Olikos se Pepiliina joka on hemoglobiinin saanut nousemaan mehulla, ilmeisesti siis Kräuterblutsaftilla, vai oliko niitä muitakin vastaavia nyt.
Minä olen samaa juonut, nyt jo kolmatta raskautta ja on hyvin pitänyt hemoglobiinin ok-lukemissa. Lisäksi minulla on oikea himo siihen pikku korkilliseen kylmää yrttirautamehua, harmi ettei sitä enempää voi ottaa kerrallaan;-)
Jos joku enää eilen luki pinoa, kerroin että masukki on hikkaillut milloin missäkin eikä ole todellakaan laskeutunut vielä, joten neuvolassa tarkastettiin sitten ultralla, vanhalla sellaisella joka ei paljoa näytä mutta selvisi, että on asukki pää alaspäin. Ilmeisesti lapsivettä on sen verran, että mahtuu kuitenkin pyörähtämään akselinsa ympäri, sillä eilen oli peppu kello 11 kohdun päällä, nyt ultralla vain jalat klo 13, peppu ilmeisesti kohdun takaosassa.
Turvotusta ei ole ollut nyt muutamaan päivään niin paljon kuin mitä minulla oli edellisellä viikolla, jolloin sormet olivat jo keitetyt nakit aamusta alkaen. Kädet sen sijaan ovat puuduksissa jo aamusta, ja yöt menee nukkuessa pissallakäyntien välissä. Lisäksi vauvalla tuntuu olevan iltajumppa nukkumaan mennessä sekä aamuyöllä aamujumppa.
Tsemppiä teille kaikille joilla jo la ovella tai jo mennyt, odottavan aika on oikeasti tosi pitkä ja kärsivällisyys on koetuksella. Meillä pikkukakkonen antoi odottaa itseään 2 viikkoa lasketun ajan yli ja vältyin juuri ja juuri sovitulta käynnistykseltä sillä, että poikä syntyi 4h ennen käynnistyisaikaa itsestään ja vauhdilla.
Ja voin kertoa että kaikkeni tein, että olisi jotain tapahtunut: juoksin metsässä koirien kanssa minkä mahaltani pystyin, tein kyykkyhyppyjä, kaikkia ässiä joka päivä, autolla ajoa (mulla alkaa yleensä loppuraskaudessa supistella autossa istuessa tiukkoja harj.suppareita) mutta mikään ei tuottanut yhtään supistusta, ennen kuin synnytys alkoi itse...
terkkuja DorisDay rv38+2
Täällä sitä keikutaan ja yhtenä kappaleena.
Viime yö meni pöntöllä istuillessa kolmesta asti ja suppaili niitä ei ennakoivia, vaan niitä joista mulla on sitten hiljakseen lähtenyt vaihtumaan kunnon supistuksiksi..
Paniikki iski aamulla, kun tajusin, että sitten kun kunnon supistuksia saadaan pitää odotella miehen äitiä ainakin vartti tai 20min...
Sitten matkaan ja matkaan voipi tuollai aamuruuhkassa mennä puoli tuntia...
No mies kun heräsi tuumasin, että lähdetään nyt sinne synnärille näytille, jos ne äitiäs odotellessa muuttuu kunnon supistuksiksi tai matkalla, että soittele vaan vahtii lapsia.
Supisteli kuitenkin 3-5min.välein.
Niin sitä sitten mentiin ja mitä lähemmäs päästiin synnäriä, sen harvemmin suppaili=(
Naikkarilla ei enää ainottakaan, se siitä sitten.
Toisaalta olin ihan peloissani, että en vielä oo tätä tilannut ja kun kaikki oli taas normaalisti, otti aivoon, kun ei pässytkään synnyttämään.
En osaa päättää=)Ihan niinkuin joku muukin jo kommentoi päivän pinossa.
Anoppikin alkoi riepomaan jo oikein kunnolla, ettei tekis mieli pyytää lainkaan, kun oikeesti se lähtö synnyttämään tulloo.Menen itse edeltä kun kunnon supistukset alkaa ja mies saa hommata vahdin ja tulla perästä.
VIT......kaikki nyt.
Vaivasin nyt vielä väärällä hälytykselläkin ihmisiä, höh.
Eli mun marinaa saatte kuunnella vielä varmaan hyvän tovin, koettakaa kestää.
Lähdin sitten lasten kanssa viemään tavaraa uudelle kodille,nostelin laatikoita auton täyteen ja sitten järkkäiltiin siellä päässä suoraan omille paikoilleen kaikki.Ei tarvi muuttopäivänä kaikkea jonninjoutavaa kantaa.Ja sai taas vähän purettua vatutusta=)
Nyt on pienin päikkäreillä ja hetki aikaa itselle.
Mullakin mänt herkuttelun puolelle, maitosuklaa ainoa liimautui kaupasta väkisin kärriin..
Siispä sellaisia tänne, ihmeellinen on ihmismieli, tahtoo jo ja ei sitten tahdokaan ja tahtoisin kuitenkin=)
Kyllä on ollut pitkä päivä. Yö meni suht. hyvin, otin illalla Panadolin flunssan takia ja ehkä oli sen ansiota, että nukuin paremmin kuin monena muuna yönä. Vessareissuja oli se keskiverto 3krt, mutta maha ei ollut kipeänä koko yönä. Tälle illalle suunnittelin kahta ässää, siis pientä lasillista siideriä ja seksiä. Ei taida auttaa jos muuten ei ole käynnistyäkseen synnytys, mutta tuleepa ainakin mies iloiselle tuulelle, kun saa vähän touhuilla.
Huomenna olis neuvola. Vakituinen täti on syyslomalla, joten joku sijainen siellä nyt sitten on. Mulla on koko ajan epäillys, että vauva ei ole oikeinpäin mahassa. Kaksi viikkoa sitten oli pää alaspäin ultrassa, mutta mahan muodosta ja liikkeistä päätellen myllää ihan miten sattuu. Luulisin, että välillä on poikittain, mutta ei perätilassa kuitenkaan.
Joku kirjoitti tuosta Kräuterblutsaftista, että sillä on hemppa noussut. Meidän neuvolantäti sanoi, että joskus pari vuotta sitten jostain lääkelaitokselta(?) on tullut suositus, että sitä ei pitäisi käyttää raskausaikana. Ekassa raskaudessa minäkin sitä käytin, nyt oon popsinut Obsidania, mutta hb pysyttelee siitä huolimatta 110 kieppeillä.
Pitäis lähteä käymään kaupassa. Sellaisen ikävän huomion tein aamulla, että toisen rinnan alus oli rikki. Pitää hakea jotain talkkia siihen. Normaalisti kun on sellainen c-kuppi, niin nyt raskausaikana rinnat on räjähtäneet pari kuppikokoa suuremmiksi, enkä tykkää yhtään tästä muodonmuutoksesta. Tyytyväisin olin silloin joskus kauan sitten ennen lapsia, kun oli nätit B-kupin rinnat. Nyt alkaa tuo maan vetovoima tehdä tehtävänsä. No, jopas lähti juttu rönsyilemään... kauppaan mars.
Nezzie 38+3
Olipas Tuttiinalla ollut mielenkiintoinen aamu. Mustakin tuntuu välillä et nyt haluan sinne laitokselle ja justiinsa, mutta toisaalta...
Maha on pelannut mullakin taas eilisestä ja taas saa käydä isommallakin asialla monen monituista kertaa päiväsaikana. Yöllä pissareissuja tulee se tavanomainen 5-7 tehtyä, joten hieman väsyttää senkin puolesta. Jotenkin sitä toivois että sais nukkua yhden kokonaisen yön ennen laitokselle lähtöä, mutta kyllähän sitä virtaa sitten riittää eri tavalla kun synnytys käynnistyy oikeasti ja tietää et kohta on vauvakin jo sylissä =)
Neuvolassakin tuli käytyä ja painoa oli tullut turvotuksesta ja syöpöttelystä huolimatta tullut vain 100g. Hb oli taas vaan 124 ja tuli lupa syödä kaapista loputkin rautalääkkeet. Paineet oli puolestaan huimat 73/103 ja pissakin puhdas. Sf ei ollut kasvanut ja mitäs vielä...kaikki oli oikein hienosti ja mikäs tässä odotellessa...
Suklaalevy se hyppäsi meidänkin kärryyn neuvolan jälkeen...On ne vaan nykyisin kummallisia suklaat varsinkin kun väkisin tuppaavat kaupasta mukaan =)
Mutta nyt syömään välissä oikeaakin ruokaa...
moonshine 39+0(enää viikko...tai kuitenkin maksimissaan kolme...)
Eli nyt sitten virallisesti yritän unohtaa koko synnytyksen :o
Eilen putsasin kylppärin täysin ja kokonaan hohtavan kirkkaaksi ja kiiltäväksi. Saldona kaksi kipeää supistusta illalla :o Juupa juu. Muuten on olo samanmoinen kuin viimepäivinä muutenkin. Norsuolo ja kävely todella vaappuvaa, mutta liitoskivut, yöpissimiset ja sukkapuikkovihlaisut pysyneet kohtuudessa.
Tänään aamusta heti pesin sitten vessan, aivan seiniä ja peilikaappia myöten...No, ei juuri muita tuntemuksia kuin normaaleja kovotteluja mahassa.
Alkaa pikkuhiljaa ärsyttää. Nyt on pakko hiljentää tahtia, kun lapsille ei loppuviikosta ole hoitajaa ihan lähellä saatavilla ja parempi kun keskittyy muihin asioihin kuin synnytyksen lähestymiseen (siis tällä noin neljän viikon akselilla...huoh.).
Seuraavaksi opiskelujuttujen pariin ja iltapäivästä leivon puolukkapiirakan; onpahan jotain herkkua illaksi :D Oon muuten loppuraskaudessa ihan hurahtanut porkkanoihin ja suomalaisiin omenoihin ja päivässä tulee pureskeltua molempia varmaan 3-4kpl :) Joten kyllä välillä ansaitsee vähän makeampaakin herkkua :)
Toivottavasti muut ei oo ihan tylsistyneinä sohvan pohjalla makaamassa, pistäkäähän kuulumisia niin ei tylsistytä täysin näitten mahojemme kanssa :)
myrskyruusu 38+5