Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenelläkään revenneet lantionpohjaliitokset synnytyksessä?

15.10.2007 |

Olisi kiva kuulla jos jollain on vastaavaa sattunut. mä oon juuri tullut liitostenluudutuksesta kotiin, ja leikkaava lääkäri arveli että 1-2 tapausta vuodessa on niin että synnytyksessä murtuu häpyluu, tai repeää tai mikä sen oikea nimitys onkaan..

Kohtalotovereita?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuopuksen synnytyksessä n. kolme ja puoli vuotta sitten. Sain synnytyksessä niin tehokkaan epiduraalin, että tapahtunut huomattiin vasta seuraavana päivänä. Ikävää, että olet joutunut kokemaan saman. En soisi vaivaa edes pahimmalle vihamiehellekään...

Olin aivan järkyttävän kipeä, ja jalat ei totelleet ollenkaan. Luulinkin alkuun, että olen halvaantunut. Osastolla kyllä osasivat heti aavistella mistä on kyse, kun kerroin tuntemuksista. Röntgenissä sitten paljastuikin, että häpyliitos oli revennyt ja väliä oli reilu sentti. Minullekin luudutusleikkauksesta puhuttiin, mutta loppujen lopuksi säästyin siltä. Käveleminen ja varsinkin jalkojen nostaminen oli pitkään hankalaa. Myöskään kyljelläni en kärsinyt nukkua pitkiin aikoihin. Ehkä noin kaksi kuukautta meni synnytyksestä, että normaali käveleminen alkoi jotenkin sujua ja puolen vuoden kuluttua olo oli lähes normaali.

Nyt ei vaivaa oikeastaan enää ollenkaan, todella harvoin saattaa joku äkkinäinen outo liike aiheuttaa pienen vihlaisun tuonne häpyluun tietämille, mutta yleisesti ottaen vaiva on ainakin toistaiseksi parantunut. Vähän kyllä jännittää, että jos tässä vielä joskus synnyttää kuinka vaiva sitten " nostaa päätään" ...

Taisi tulla aika sekava sepustus, mutta toivottavasti siitä jotain selvää sai... ; )

Vierailija
2/2 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nyt 10 päivää leikkauksesta ja vielä tooooosi kipee, puolen vuoden kuluttua voidaan kuulemma aloittaa kuntoutus kun saa juosta ja jumpata ..

Olin vanhustenhoitaja, ja työt oli pakko lopettaa kun en pystynyt enää nostelemaan ja kyykkimään pukiessa yms. Kamalat kivut. Onneksi nyt kun lapset on vähän isompia niin tehtiin tää leikkaus. Kun lääkäri meinas että jos se huomataan heti synnytyksen jälkeen niin operoidaan heti. Kuinka sitten tälläsenä 6vko kepeillä vähintään, voisi vauvaa hoitaa ja imettää kun ei voi nostella mitään :(

Toivotaan että tää menee nyt tällä! Normmali elämä ilman kipuja olis toivelistalla :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla