Miksi ette tajua pitää niitä räkäisiä lapsia kotona!???
Taas meidän astmaatikkolapsemme sairastui, kun päiväkotiin tuodaan selvästi kipeitä lapsia. Nenä valuu vihreää ja yskitään kauheasti. Ei kivaa ja varsinkin, kun meidän pikkuisella pienikin flunssa pahentaa astman oireita rajusti. Tänäänkin spiralla käytiin 3 kertaa :(
Kommentit (24)
Mihinkä sen raja nyt vetäiss. Meillä on olut (kop kop) ihan pitkään terveitä, ei nuhaa ei yskää. Mutta toisilla lapsilla näkyy olevan pieni räkätauti päällä niin usein, että vastaavassa tilantteessa mä olisin työtön, jos nimittäin olisin yhtä paljon pois töistä...
Oikeesti jos lapsesi on niin sairas, ettei voi olla ihmisten ilmoilla, kannattaisiko harkita kotihoitoa?
Ympäristöä ei voi tehdä pöpöttömäksi. Samoista ongelmista kärsivät muutkin sairausryhmät. Minulla itsellänikin on tällainen sairaus.
Flunssilta ei voi välttyä ja nuha ei riitä perusteeksi kotiin jäämiseen, ei työssäkäyvilläkään. Vaikean astman kanssa pieni hoitoyksikkö tai kotihoito on varmaan jees.
joten en voi mitenkään hoitaa lasta kotona täysin nuhattomaksi ja köhättömäksi.
Onko paikkakunnallasi allergiapäiväkotia? Voisitko hakea paikkaa sieltä?
Pumpulissakin on paha elää.
jos joka räkävuodosta jäädään kotiin niin niitä päiviä kyl riittää sitten...Jos lapsi jaksaa leikkiä, syö normaalisti ja touhuaa entiseen tapaan se ei ole syy jäädä kotiin. Ja jos nenä vuotaa, ei sekään tarvitse olla syy jäädä kotiin jos naapurin mirja on astmaatikko ja häntä täytyy varjella sairauksilta. Se muksu voi saada sieltä kauppareissultakin sen flunssan.
Kurjaa jos astmaatikkolapsi oikeesti kärsii flunssista, ei ole kivaa se mutta ei yhden lapsen vuoksi 5 nenätautista voi jäädä kotiin potemaan vaan siitä syystä. Ymmärrystä myös tähänkin puoleen.
meillä ollaan perhepäivähoidossa.
Vähentää meidän sairastelua reilusti.
Mutta käsi sydämelle ap, onko se tosiaankin aina muiden vika jos elämä murjoo...
Ja sama koskee laivoja ja lentokoneita. Kuinka moni menee laivalle syyslomalle? Aika moni heistä saa sieltä flunssan.
Tuskin tosiaankaan sitä nuhasta saa.
Ja jos olen usein poissa töistä sen yhden päivän silloin tällöin. Työnantajalla on oikeus alkaa minun tapauksessani vaatia todistusta jo siltä ekaltakin poissaolopäivältä, jos haluaa kiristää otetta asian suhteen.
Jos lapsella valuu vihreää räkää se on BAKTEERITULEHDUKSEN merkki! ja kova yskä ei kuulu asiaan. Jos nenä kevyesti valuu kirkasta eritettä, se ei ole paha merkki. Mutta ihan oikeasti sairaat ja toipilaat kuuluvat kotihoitoon!
t. päikkärin täti
Vierailija:
ottaa paineita työpissaoloista!
Ne olot ne vasta pahat voivat ollakin :P
Mm. pahentaa astmaa. Hoidettavissa esim. kortisoninenäsumutteella.
Keskustelepa lapsesi allergologin kanssa!
Allergisen nuhan on todettu vaikuttavan mm. koulumenestykseen (väsyttää lasta turhaan) ja siihen on nykyään hyvät lääkkeet olemassa :).
terv. astmalasten astmaatikkoäiti, joka itse kärsisi ympärivuotisesta allergisesta nuhasta ilman lääkitystä
kun nenästä valuu kirkasta räkää on flunssa juuri alussa (jos ei ole allergista nuhaa). Silloin ainakin minulla on yleensä sairas olo ja lapsilla kuumetta. Kun räkä on paksua, tauti on lopuillaan. Bakteeritulehdus on asia erikseen, meillä se on yleensä hyvin vähäoireinen korvatulehdus.
Vierailija:
Jos lapsella valuu vihreää räkää se on BAKTEERITULEHDUKSEN merkki! ja kova yskä ei kuulu asiaan. Jos nenä kevyesti valuu kirkasta eritettä, se ei ole paha merkki. Mutta ihan oikeasti sairaat ja toipilaat kuuluvat kotihoitoon!t. päikkärin täti
Meillä vihreää räkää valuvat lapset viedään lääkäriin. Samoin pitkittynyttä nuhaa tai kovaa yskää potevat.
Monen kuukauden nuha ei ole normaalia, ei edes talviaikaan. Sitä vastoin on-off nuhat ovat :).
" Pelkässä" nuhassa toki ollaan kyllä sitten hoidossa, mutta jatkuva räkätauti ei ole ainakaan oman kokemukseni mukaan enää " vain virusta" tms, vaan sitten jo bakteeritulehdus.
t. viiden lapsen äiti
Yskäkin saattaa kestää pari viikkoa.
Näin meille (taas kerran) sanoi lääkäri kun menin hakemaan yskänlääkereseptiä pojan yskään.
Antoi varalle antibioottireseptin ja käski odotella vielä viikon ja katsoa lähteekö yskä paranemaan. No, nyt on pari viikkoa mennyt ja yskä kokonaan parantunut.
Kunpa olisikin. Niin olis kovin helppo tietää milloin antibioottikuuri on perustellusti paikallaan.
Valitettavasti pelkän rään valumisen takia ei lääkärintodistusta välttämättä saa poissaoloa varten. Muutoinhan päiväkodit olisivat puolityhjillään koko ajan. T. Itsekin astmaatikon äiti.