Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Homejuusto

15.10.2007 |

Apua!

Tiedän kyllä, että homejuustot on kiellettyjen ruoka-aineiden listalla, mutta hairahdin tänään... Käytiin ravintelissa syömässä ja söin aimo annoksen sinihomejuustobroileria. Ajattelin, ettei kait se nyt mitään tee, mutta nyt sitten kaduttaa niin vietävästi!! Todennäköisyys sairastua listeriaan on pienen pieni kyllä, mutta tietääkö kukaan onko homejuustoista viime vuosina saatu listerioosia? Mulla menosa nyt rv 16 ja rapiat...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin mitään listeriaa tulee..en kyl tiedä noista tilastoista. Tiedän kyllä tunteen, ite hairahdin graavilohileipään ja sit huomasin et siä on viä tuorejuustoo alla, kyllä oli huono omatunto sen jälkeen.

Ninnutar 20+2

Vierailija
2/4 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listeria kuolee kuumennettaessa. Suositus on, että " raakoja" homejuustoja ei saa syödä. Ja itseasiassa esim. Valion Aurajuusto on tehty pastöroidusta maidosta, eli siinä ei pitäisi olla riskiä.

Tytteli-83 rv 7+0, suuri aurajuuston ystävä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumennetuista homejuustoista ei voi saada listeriaa! Muutenkin sen saantimahdollisuus Suomessa on minimaalinen.

Mulle ainakin on sanottu, että jos juusto on tehty pastöroituun maitoon, niin sitä saa syödä. Stokkalla kerran juttelin juustomyyjän kanssa ja sanoi, että kaikki heillä myytävät homejuustot on tehty pastöroituun maitoon.. Huoletta olen siis syönyt niitä jopa " raakana" raskausaikana...

Ole siis ihan rauhallisin mielin!

Nekku

Vierailija
4/4 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos lohdutuksista! Sitä vain panikoiminen alkaa tuommosista turhista, vaikka kyllä tietää ettei tämä nyt vakavaa ole. Taitaapa sitä olla vaarallisempiakin juttuja mitä raskaana ollessa suuhun tulee pistettyä ja ennenkaikkea hengitettyä.

Onnellista odotusta toivotellen, essiossi