**SUURPERHEKUUMEILIJAT viikko 42**
Kommentit (16)
Ja kiertopäivä 25 menossa, olen supertyytyväinen kierron pidentymiseen, ihan pian aletaan olla suht normaaleissa lukemissa :)
Syyslomaa täälläkin odotellaan kovasti, meilläpäin se on koko ensi viikko ja meillä on miehen kanssa myös molemmilla lomaa. Mummoloissa on tarkoitus lähteä käymään ja nyt se on helppoa, kun viimein ostettiin tila-auto eli nyt ei tarvitse kahdella autolla körötellä vaan päästään yhdellä autolla koko porukka.
Flunssa tekee taas tuloaan. Edellisestä ei ole kuin muutama viikko ja taas nenu vuotaa ja on väsynyt olo.
Niin kuin edellisessä viestissä kirjoitinkin, vauvakuumeilun suhteen on seesteisempi olo. Tosin huomaan välillä toiveikkaana ajattelevani, että mitä jos kuitenkin tästä kierrosta jo tulisinkin raskaaksi... ;)
Mulla on töiden puolesta vuoden vaihteessa muutosta tulossa ja jotenkin ehkä haluaisin siihen liittyvän ison päätöksen (työn tulevaisuuden suhteen) tehdä ihan ilman vauva-ajatuksia. Mutta jos vauva on tullakseen, niin tulee ja toki vaikuttaa päätökseen, mutta sille ei voi mitään. Töitä saa kuitenkin tehdä vielä kymmeniä vuosia, mutta vauvahaaveille ei aikaa ole niin paljon, ikää tulee koko ajan lisää...
Jaksaminen lasten kanssa on iso juttu ja tosiaan kun lapset alkaa olla isompia, niin tulee mieleen, että onko sitä ihan pöhkö kun taas haluaa aloittaa koko rumban uudestaan. Sitten kun on vauvan kanssa valvomisesta ja käsitöistä väsynyt, niin on vaikeampi jaksaa isompien lasten systeemeitäkin. Toisaalta taas isommatkin lapset hyötyisivät siitä, kun äiti olisi kotona, eikä olisi niin työasioista ja töistä yleensä väsynyt. Niin ja toisaalta mulla ei ainakaan ole iän puolesta enää kovinkaan paljon aikaa miettiä ja siirtää vauvahaavetta vaan se alkaa olla nyt tai ei ollenkaan.
Olen tarkoituksella ollut täältä vähän aikaa poissa ja yrittänyt selvittää päätäni näiden hormonihuurujen ja vauvahaaveiden kanssa.
Uusi kierto alkoi perjantaina ja sen myötä vauvakuume taas vähän nosti päätään. Ajattelin popsia nuo jäljellä olevat clomit tässä kierrossa ja muuten yrittää olla stressaamatta asiasta. Tällä hetkellä fiilikset vauvakuumeen suteen ovat taas nousussa ja se pistoshoitokaan ei tunnu enää ihan mahdottomalta ajatukselta. Jos vaikka saisi muutaman kilon karistettua painosta ja sitten kokeilisi pistoksia... Saa nyt nähdä. Olen kuitenkin tullut siihen tulokseen, että joskus kaduttaa, jos en nyt katso tätä hommaa loppuun asti. Tällä hetkellä on jotenkin rauhallinen ja tyyni olo. Toivottavasti se olotila myös pysyy!
Tannin kanssa mennään kierron osalta aikas samoilla päivillä... Mä tiedän hyvin tuon joka kuukausi menkkojen mukana tulevan pettymyksen ja pelon siitä, onko raskautuminen enää edes mahdollista. Yritetään vaan jaksaa, eiks niin? Kiva, että saat vähän lomailla tämän viikon jälkeen. Rentouttavaa lomaa!
Caramballe onnea kierron pidentymisestä. Tuo on jo hyvä merkki. Voisiko olla mahdollista, että olisi jo tärpännyt? Sinullakin on näköjään lomaa ensi viikko. Rentoudu kunnolla sinäkin!
Onkohan tähän pinoon tullut plussia viime aikoina? Jos on vaikka päässyt uutisisia livahtamaan ohi :)
Mitä Sinuville kuuluu? Miten on sinun vauvakuumeesi laita?
Meriutu kp 5
Caramba:
Jaksaminen lasten kanssa on iso juttu ja tosiaan kun lapset alkaa olla isompia, niin tulee mieleen, että onko sitä ihan pöhkö kun taas haluaa aloittaa koko rumban uudestaan. Sitten kun on vauvan kanssa valvomisesta ja käsitöistä väsynyt, niin on vaikeampi jaksaa isompien lasten systeemeitäkin.
Heipä hei kaikille!
Hiljaista ont tämä minun kirjoittelu ollut. Nytkin kun luin teidän kirjoituksia, ne on kuin suoraan minun pääkkysestäni...
Meillä isäntä on vissiin se joka eniten haraa vastaan, meillä kyllä on tuo työpuoli se isoin este, ainakin ukon mielestä.
Mun mielestä juuri tuo Caramban mainitsema hyöty myös isoimmille lapsillekkin on tosi tärkee. Meillä jopa seiska luokkalainen on sanonut tykkäävänsä tosi paljon jos olen ollut jo kotona kun hän tulee koulusta.
Plääh.. kuukautiset tuli päivää aikaisemmin (27), mulla on viime syksyisen keskenmenon jälkeen kierrot heitellyt akselilla 25- 35 pv.. Yhden terokuurin siihen popsin, joka auttoikin, mutta taasen on mennyt sekaisin..
Minä olen syksy ihmisiä ja yleensä tosi pirteä/aikaansaava syksyisin, mutta kyllä nyt taasen veti pakkasen puolelle mielialat.
Tänne nyt (iso anteeksipyyntö!!) kippaan tätä pahaa mieltäni, itkukaan ei ole kaukana.
Miehen kanssa kun viimeksi puhuin tätä vauva asiaa, hän yrittää etsiä järkisyitä, miksei, mutta silti on suhteellisen myöntyväinen, sanoo ajatelleensa että jos vähän myöhemmin, miksei nytkin ja jotain... eli, ei siitä ota selvää. Ja miehet vielä kehtaa väittää että naisista ei ota selkoa!!
Äh, nyt ryhdistäytymään.
Kaikille onnea ja plussautumisia uuteen kiertoon!!
Eli esittäydynpä tässä.
Meillä on ennestään 3 tyttöä. 3v, 1v7kk ja 5kk täyttävä. Ja nyt haaveilemme neljännestä. Hulluja ollaan joo, kun muksut noin pienillä ikäeroilla, mutta haluamme kaikki yhteen pötköön niin sanotusti. Mietimme tätä neljättä että jos vuoden parin päästä, mutta nyt onkin mietitty että jos kuitenkin nyt. 100%:sta päätöstä ei vielä olla tehty, mutta eiköhän tuo tuolta pian tule. Eilisestä peittojen pöllytttelystä päätellen ;)
No joo. Mutta imetän siis pienimmäistä, joskin menkat on jo alkaneet. Kierto vaan on ihan sekaisin vielä. Eli tärpistä ei ota selvää jos ja kun sellainen tulee. No pohditaan sitä sitten. Eli jos lasken suoraan niin edellisistä menkoista on tänään jo kp 41, joten eipä noita kannata seurata. Mahdollistakaan ovista en tunne vielä. Mutta katsotaan.
Tsemppiä kaikille kuumeilijoille ja plussatuulia!
Pisutsu
Niin, eihän tämä viikko kaikille lomaa ole, mutta meidän vanhimmat on syyslomalla nyt, joten siitäpä tuo otsikko.
Niin, tannilla on sitten ensiviikolla, jaksakaa vielä vähän, pian se koittaa!
Tanni, kovin tuttua tuo sinun pohdiskelusi! Minäkin olen yrittänyt olla ajattelematta - toivomatta mitään perheenlisäystä, tulee jos on tullakseen, mutta välillä tuntuu, että nyt on kuitenkin ihan hyvin kaikki,suht helppoa, mahdutaan samaan autoonkin;) ja isommat on paljon pikkuveljen kanssa, (olisko sitten jos tupsahtais vielä toinenkin pieni?) että onko järkee haaveilla! Mutta järjen kanssa tällä taitaa aika vähän olla yhteistä..
Caramba - onnittelut autosta, kivaa ettei kahdella autolla tarvii perheen kans lähteä reissuun. Me käytiin kans mummulla pari yötä, ja kyllä sekä muksut että mummu tykkäs! Itse asiassa tänään palattiin kotiin. Niin totta muuten tuo mitä sanoit, työvuosia on edessä kenties paljonkin, mutta noita vauvansaanti vuosia on kyllä paljon vähemmän, siis jos meinaa, niin pian? Onnea sulle, pääset pian jännäämään! Vai joko jännäät?
meriutu - Kiva kuulla sinustakin! Niin, minun vauvahaaveet on välillä myös myötätuulessa, välillä en onneksi muista koko asiaa! Nyt mummolassa miehen kanssa lenkillä jutskattiin kaikesta, muunmuassa siitä, että voihan se olla että mun onnistuneet raskaudet on tässä. Että kaikki jatkossa päättyy jostain syystä kesken. Ja todetttiin että onneksi meillä on myös tuo kuopus - iloinen aurinko ikää vuosi ja 7kk. Suosittelen kaikille pikkuruisen hankintaa - sillä olisi niin harmi jos tuota ilopilleria ei olisi perheessämme. Ja isosiskot kyllä nauttii pikkuveljestään, ainahan sitä on niitä nurjapuoliakin mutta onneksi harvemmin.
Niin vielä tuosta minun haaveestani, nythän en odotellut yksiäkään menkkoja km' n jälkeen, luulen tunnistaneeni oviksen 2 vkoa sitten, eli ehkä tässä voisi jännätä viikon kahden päästä? Mulla kun tuo kierto on ollut pitkä, tai sitten menkat alkaakin. Kaikki on mahdollista. Koetan pitää itteni coolina.
- siis tännehän saa purkaa mieltään, sitä vartenhan täällä ollaan!! Nimimerkki multa katosi- sorry vaan. tsemppiä että mies huomais olevansa yhtääkkiä kuumeilussa mukana:)
pisutsu - tervetuloa! Teilläpä on pieniä lapsoset. Mulla on kuopus samanikäinen kuin sun keskimmäinen.
Saanko kysyä? Teitä ei hirvitä oma jaksamisenne, kun lapset on noin pieniä? Täällä palstalla puhutaan niin paljon siitä jaksamisesta, sekä jos ei jaksakkaan? Mutta kyllähän se on ihanaa, kun lapset on lyhyellä välillä, löytyy oman ikäistä seuraa ihan sisaruksista. Miten teillä lapset suhtautuu toisiin, ja miten arki menee? muistelen että kun oli vanhimmat 1v9kk ikäerolla, koin sen välillä rankaksi, ja sulla on kolme muksua 3 vuoteen!
Toivottavasti ei vaikuta kuulustelulta, vaan tälläistä pohditaan ihan isompienkin lasten kohdalla.
-sinuvi-
Mutta ei hirveästi, enemminkin olen tyytyväinen tuosta kierron pidentymisestä ja maltan odottaa vielä vähän aikaa. Tai no katsotaan sitten kun menkat alkaa, niin sitten voi ottaa päähän taas ;)
Jaksamista Pisutsulle. Kolmen noin pienen kanssa on jo tekemistä ja käsityötä enemminkin. Neljännestäkin kyllä selviää. Meillä on kaikki neljä lyhyillä ikäeroilla eli eka-toka 1v5kk, toka-kolmas 2v ja kolmas-neljäs 2v4kk. Aikamoista menoa ja meininkiä oli. Seitsemään vuoteen en yhtään täyttä yötä nukkunut ja joka kauppareissulta raahasin paketin vaippoja... Nuo asiat on mulla päällimäisenä mielessä, kun muistelen taakse päin aikaa ;D Parisuhde siinä on kovilla eli sitä kannattaa vaalia ja ottaa yhteistä lapsivapaata aikaa, niin ja toki valjastaa kaikki kynnelle kykenevät auttamaan. Jos ei muuta, niin silloin tällöin lasten hoidossa. Se mun mielestä oli pahinta, ettei ollut koskaan aikaa ilman lapsia, kun meillä ei ollut ketään kuka olisi voinut hoitaa lapsia edes pientä hetkeä. Kaikesta on kuitenkin selvitty ja nelikko on jo kasvanut vuosia vanhemmiksi. Nyt odotellaankin sitten sitä, että koko nelikko on yhtä aikaa murrosiässä, apua... ;D
Vauvakuume nyt kun tuo neljän satsi on jo aikalailla isompi (nuorin jo 5v) onkin oikeasti ihan hauskaa. Jos meille se vauva vielä suodaan, niin se on varmasti isompien lasten lemmikki. Yhteen vauvaan keskittyminen on ajatuksenakin jo hienoa.
Heippa =D !
Täällä taas ollaan! Tosin, ajatukset ei ole sen paremmin selkiytyneet, mutta tulin nyt ainakin pinon nostamaan :).
Meillä on syysloma viikko meneillään, ollaan ihan kotioloissa oltu. Ja lepäilty, kun ei ole tarvinnut herätä aamuisin herätyskelloon. Mukavaa olla vaihteeksi näin.
Mukavaa loppusyksyä kaikille ja enköhän minä täällä silloin tällöin poikkea :)! On niin kiva lukea teidän muiden kuulumisia.
kaakaokirahvi ja kolmikko
Tuli pidettyä (tai siis oikeammin, onnistuin pitämään) muutaman vapaapäivän lasten kanssa kotosalla, aivan ihanaa!
Miehellekkin sanoin että eikös olekkin ihanaa kun tulee kotiin, niin ruokakin on valmiina ;) (jep, meidän ukkeli on heitä, jonka tie sydämmeen käy vatsan kautta!)
Hauska juttu- Lapset oli jättänyt lelulehden pöydälle ja siihen viereen multa oli jäänyt Hobbarin kuvasto auki, siinä oli mainos kaksosten rattaista joissa istui vauva, mies naureskellen kysyi, että tässäkös nyt on äitinkin joululahjatoive...
Eipä täällä sen ihmeempiä, paha mieli helpotti, katsotaan etiäpäin.
Nyt reippahasti töihin, tarvii kiiruhtaa töiden jälkeen kauppaan, tulee viikonlopuksi vieraita, talo täyteen lapsia :)
Hyvä viikonlopu kaikille!
Ainiin, oletkos täällä neljännestä haaveileva, anteeksi, en muista nyt nimimerkkiäsi??
Hoh, tätäkö se nyt teettää että viettää pari ylimääräistä päivää kotosalla....
Hyvää viikonloppua kaikille!
Ja immeinen jota " huhuilin" , on nimimerkki islabonita, oletkos täällä?
Jotenkin kummasti polku vie taas tänne vauvakuume -puolelle...Jospa alkuun esittelisin itseni. Eli olen 27 -vuotias kolmen tytön äiti Etelä-Suomesta. Tyttöseni ovat syntyneet 06/2003, 02/2005 ja 04/2007 ja edelleen on tunne, että perheeseen mahtuisi vielä. Meillä tunne on onneksi molemminpuoleinen eli mies juttelee myös nelosesta, mutta vauvaseni on vasta 6 kk vanha, joten ihan vielä en uskalla antaa pienelle neloselle lupaa tulla. Eikä varmaan vielä tulisikaan kun on tuo vauva sen verran tissitakiainen eikä kuukautisista ole tietoakaan, mutta mahdollisuushan siihen on aina olemassa.
Tavallaan en oikeastaan kärsi VAUVAkuumeesta vaan pikemminkin kyseessä on tunne siitä, että lisää tarttis että perhe on kokonainen. Ihan vielä ei tosissaan ole yrityksen aika, mutta siksi tänne joukkoonne tunkeilen kun minulla ei oikeasti ole miehen lisäksi ketään, jolle voisin näistä nelosen toivomisista jutella. Osa kavereistani nimittäin piti meitä hulluina jo silloin kun kerroimme, että kolmonen on tulossa.
Tälläistä nyt alkuun.
adalat + tyttötrio
Hei teille kaikille pitkästä aikaa! Tuttuja nimimerkkejä pyörii täällä edelleen, harmi ettette ole päässeet vielä odotuspuolelle. Tosin tunteiden ailahtelua kuulostaa olevan raskautumisen suhteen monella niinkuin minullakin tällä hetkellä.
Olen ollut uusissa työkuvioissa mukana ja aika mennyt reipasta tahtia. Muutama viikko sitten nämä vauva-lehden sivut avautui niin hitaasti, että luovutin kirjautumisen sivuille. Tuo huono nettiliikenne näillä sivuilla jatkui pari viikkoa. Niinpä tuli etäisyyttä tälle vauvakuumepuolelle. Ja nyt mulla ollut vauvakuume taka-alalla, muttei kuitenkaan ole kokonaan kadonnut ;-). Neljäs on tervetullut milloin vaan - EHKÄ....
Mies ei ole ehkäisyjä ostanut ja minä en ole oikein petipuolelle suostunut. Niinpä hyvin ristiriitaista, että mies haluaisi puuhailla kamarissa, muttei halua vauvaa ja minä en halua puuhailla, mutta haluaisin vauvan :-)
Menkat tuli tässä nettipimento aikana ja oli ihan normaalit. Taitaa olla nyt kp12 menossa? Hetkinen lienee ovisajat käsillä?! Kumma, että usein just oviksen aikoihin innostuu aina näille sivuille ;-)
Hyvin nämä sivut nyt toimii. tulen varmaan vierailemaan täällä taas useammin
Terveisiä tutuille ja toivotaan plussia meille kaikillle!!!
Mäkin käyn täällä lukemassa suurperhekuumeilijoissa, ja neljättä puolikuumeillaan... Vielä en ole uskaltanut ilmoittautua virallisesti. Ajatteltiin, jos vuoden päästä sitten yritystä. Kotiloiden esittelypinosta kävin katsomassa, että meillähän ovat kuopukset aivan saman kokoisiakin olleet syntyessään, ja ikäeroa alle viikko! Meidän tyttö syntyi 28.3.07. Muuten meillä on poika 2/03 ja tyttö 11/04. Mullakaan ei vielä tietoa kuukautisista, ja jos tuo Peppi tätä vauhtia syö tissiä soseiden kustannuksella, niin eihän nuo alakaan vielä pariin kuukauteen. Soseet on yök, ja puurot ja vellit YÖK. Mutta vanhemmatkin lapset ovat oppineet syömään ihan normaalisti, joten kyllähän tämäkin neiti. Alku aina hankala...
Ja sama tilanne minulla kuin sinulla. Kenelle tästä vauvakuumeesta juttelisi, kun muutenkin katsotaan kuin kaistapäistä kun halusimme tämän kolmannen. Vanhemmatkin jo puhuvat tästä kuopuksesta siihen sävyyn, että kun se sitten on se viimoinen. Me vaan miehen kanssa aina katsotaan toisiamme, ja tiedetään mitä kumpikin ajattelee.
Tai oikeammin minullakin on enemmän TARVE saada vielä lapsi, ja vauvakuume on sen sivutuote... Neljänteen mies on suostuvainen, ajankohta vielä vähän auki =o) Viides on ehdoton EI, ja luulen, että omakin raja kulkee neljässä. Alkaa tulla ikäkin jo vastaan.
Täällä on ihanaa käydä lukemassa muiden samanhenkisten kirjoituksia! Tulee tunne, ettei ole ainoa =)
Ainoa asia, mikä hieman jarruttaa neljännen " tekoa" , eli hieman pelkään, että raskausmyrkytys uudistuu, vaikka eihän sitä tiedä, ja nytkin kaikki meni hyvin. Meinaan kyllä kysyä vielä toisen lääkärin mielipidettä, vaikka yksi jo sanoikin, että " saa" saada lisää =)
Ja muuten, meillä iski kestovaippakärpänen kolmannen vauvan synnyttyä, nyt kokokestoillaan! Ihanimpia vaippoja säästän tulevaisuutta ajatellen, ja vaatteita myös (siis olen aivan varma, että saadaan vielä tyttö , jos lapsia lisää tulee :o))
Huomasin, että olet kirjoitellut/kysellyt kestoilusta, ja olen muistaakseni jotain sinulle vastaillutkin...
Hyvää syksyn jatkoa sinulle ja tytöillesi!
T:Anttusanttu kera naperoiden
Joo, näin on! Kävin shoppaile päivän lasten kanssa kaupungissa, ja kyllä on raskasta!! Ei kummosta tarttunu mukaan kotiin, mutta ihan kiva oli kierrellä ja katella.
Jotain tapahtuu meikäläisen kropassa, nimittäin taisi just alkaa menkat!! Eli voisi kait sanoa että nyt on kp1, se on paljon se.
Mukavaa viikonloppua, ja mukavaa lomaa niille, joilla se vielä on edessä!
-sinuvi-
Tai meillähän on aamu alkanut jo kolme tuntia sitten pienimmän aamuvirkun kanssa *haukotus*.
Ihan sitä tulin kyselemään, että onko teillä muilla, jotka suurperheellisiksi nykyisen mittapuun mukaan haluatte, lähipiirissä muita monilapsisia perheitä? Me olemme oman tuttava/ystäväpiirimme tilastokärki tällä hetkellä. Sukulaisista löytyy muutama kolmelapsinen perhe, mutta sen enempää ei ole kellään. Itse tulen kylläkin neljälapsisesta perheestä.
anttusanttu: minä olen osakestoillut kaikkien kolmen kanssa niin, että öisin ja pitemmillä reissuilla on ollut kauppavaippa käytössä, mutta nyt olisi tarkoitus kokeilla kestoja yöksikin tälle kolmoselle. Ei ne ainakaan pahemmin voi vuotaa kuin kertikset, jotka falskaa merkistä riippumatta kun neito pörrää unissaan pitkin petiä, vaikka ne miten hyvin yrittäisi illalla asetella.
Hyvää viikonloppua!
adalat + tyttötrio
Mitäpä kaikille kuuluu?? Täällä viimeistä viikkoa ennen odotettua syyslomaa vietellään. Kolmasluokkalaisellamme on " koesuma" , peräti kahdet kokeet (englanti ja ymppä) tällä viikolla ja niihin on urakalla kyselty. Oma kiire sen kun jatkuu, iso pinkka aineita odottaisi korjaamista ja monta asiaa pitäisi koulussa saada tehtyä ennen syyslomia...No, jos ei ehdi niin ei sitten ehdi. Sitä vaan haluaisi olla niin tehokas....
Iltaisinkin on vaikka mitä menoja, mutta ensi viikolla onneksi sitten helpottaa. Mieskin lomailee ja ei olla periaatteessa suunniteltu mitään ihmeempiä menoja lomaviikolle-kehitetään jotain mukavaa sitten viikon varrella.
Vuoto alkoi tänään eli kierrot alkoi alusta (taas), vaikka kuten sanoinkin jo joskus aiemmin, jos tässä kierrossa olisi tärpännyt oisi se ollut lähinnä neitseellinen raskautuminen...
Vauvakuume on tällä hetkellä aika minimissä ja on taas pohdituttanut (jälleen kerran) oma jaksaminen ja se, kun kaikki alkaa jo olla niin helppoa...sitä paitsi kuukaudesta toiseen pettymysten kokeminen ei sekään ole helppoa ja pelkää että ei enää raskaudukaan...ja onko sitten oikeutettu pettymykseen ja harmin tunteeseen kun jo kuitenkin on kolme ihanaa mukulaa...
Näissä mietteissä tällä kertaa Tanni