Synnytys- ja teho-osaston irtisanoutumisaste lähes 100% ainakin Porissa.
Näin kuulin tänään. Lisätyövoimaa palkataan kuulemma ainakin Raumalta.
Mitenköhän muissa kaupungeissa?
Kommentit (31)
Aivan sama mistä lähtevät niin koko talo on sekaisin.
Noin vastuuttomat ja ahneet ihmiset eivät kuulu hoiva-alalle.
Nimim. synnytykseni la 20.11.
Hmm, miten ne aikoo saada lisätyövoimaa Raumalta kun täälläkään ei niin kauheesti niitä ylimääräisiä hoitajia ole? Ja nekin taitaa kuulua liittoon...Sitäpaitsi kätilön hommat on aika erikoisalaa saati sitten teholle meno ihan kylmiltään - ei kiitos, en osais tehdä mitään.
oikeasti, miten meille raskaana oleville esimerkiksi tulee käymään!
Tai sitten vaan yritetään rauhoitella porukkaa.
Onneksi itse synnytin jo kesällä. Tuli nimittäin mulle leikkaussalireissu ja lapsi teholle. Onneksi la ei ollut syksyllä.
ap
Perehdytys teholla esim. omalla työpaikallani on 4-6 kk. Ennen sitä ei saa tehdä/hoitaa itsenäisesti potilasta. Aika pikapika-perehdytyksiä nyt meinaavat suunnitella. Ei ehkä filipinohoitajista ole siihen äkkiseltään.
Joten aika mielenkiintoista voi tulla... 4 viikon perehdytys, jeepäjee..
ja ovat ainakiin joulukuulle. Itse olet itsekeskeinen pölö
jos sairaaloiden kriittisimmät osastot jäävät vaille hoitajia. Kyllä mä ainakin synnyttäisin mieluummin sellaisen hoitajan kanssa jota perehdytetty kuukausi, kuin ilman hoitajaa.
Eniten tulee surku niitä vanhempia joiden keskoset teholla kriittisessä tilassa, varmaan aika avuton olo.
Mutta kun etukäteen on tiedossa, että minulla on riskisynnytys, niin todella haluan sinne KOULUTUKSEN saaneita, ammattitaitoisia ihmisiä paikalle, enkä mitään neljän viikon pikaperehdytyksen saaneita lääketieteen kandeja, joilla on vielä naistentautien kurssikin käymättä.
t. se la:lla 20.11.
vaikka noin yleisesti ottaen voidaankin sanoa että raumalta KAIKKI siirtyy poriin..... you know what I mean
T: raumalainen ( sh) ja " ylpeä" siitä
Itsellä l.a. 1.12 ja siitäkin huolimatta toivon, että heittävät pellolle koko irtisanoutuvan hoitsuporukan, eivätkä ota noita sikoja enää koskaan takaisin. Synnytän sitten vaikka naapurin mummon avustuksella sanunassa.
rahat vaan kiltisti tiskiin arvon päättäjät! Kokoomuslaiset poliitikot ruvetkoot nyt lunastamaan niitä lupauksia, joita mantran tavoin ennen vaaleja toistelivat! Hoitajat ovat kunnon korotuksen onnettomaan palkkaansa ansainneet! Ja tämä on fakta.
Eiköhän se synnytyksessä mukana oleva mies voi sitten toimia lääkärin assistenttina ja ottaa sen kopin.
Eikö ne hoitajat tähänkin asti ole istuneet kahvihuoneessa persettään leventämässä?
Ja ei siis ole provo vaan asun Porvoossa ja la tässä loppusyksyllä...