Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huuto.netistä taasen kerran.. sisältää narinaa ja ihmettelyä!

15.10.2007 |

Anteeksi mutta pakko purkaa tuntoja nyt tänne!

Huuto.netissä myydään kerran koetettua ja laput poistettua pukua osta heti hinnalla joka siis korkeampi kuin kaupan hinta.

Tosin ei se siitä koetuksesta mihinkään kulu eikä siitä jotta kauppalaput poistaa. Mutta silti. Tuo Haalari on sen verran painavakin jotta postit taitaa väkistenkin mennä yli 8 ¿:n Joten miksi siis laittaa hinta ylemmäksi kuin kaupan hinta on?? Ja hinta on todellakin hiukkasen korkeampi kuin kaupan hinta.

Siis nyt mielipiteitä kehiin niin vastaan kuin puolestakin! Haluan tietää jotta olenko ainoa joka miettii tälläisiä vai onko muitakin. Oli sitten kuinka uusi vain, mutta koetettu mikä koetettu ja laputkin on ehditty poistaa joten ei kai se sinällään enää uusi ole?? Vai kuinka te tämän ajattelette?

Pyydän myyjältä vielä anteeksi kun tätä asiaa täällä puin, mutta ihmetyttää kyllä suuresti tuollaiset hinnat! Jos tunnistaa itsensä. Yksityisyyden suojaksi poistin sittenkin puvun hinnan ja -merkin! Ne luki alkuperäisessä luonnoksessa.

Ja jos kevennän tätä viestiäni sen verran jottei ole kysymys vain yhdestä myyjästä ja hänen kimppuunsa hyökkäyksestä, enkä todellakaan halua loukata ja pahoittaa kenenkään mieltä.. Haluan vain yleisesti ottaen keskustella moisista hinnoista.

Asiasta toiseen:

Ja kannattaako tosiaan mennä vaikka tammialesta ostamaan puoleen hintaan haalareita ja myydä seuraavana syksynä melkein täyteen hintaan?? Kun ihmiset niitä tuolla innoissaan huutelee. Ja ainakin minä olen seurannut noita reimatecin malleja ja värejä jotta tiedän kyllä aika hyvin mitkä on viime vuoden mallia ja mitkä tämän vuoden.

Ehkäpä juuri tämän takia ostan mieluummin uuden haalarin kaupasta. En halua ostaa huuto.netistä haalaria ja maksaa siitä esim. 70¿+posteja kun arvailen, jotta myyjä on ne alesta ostanut melkein puoleen hintaan ja itse maksanut 50¿. Esim. nyt baby mallin Reimatecit. Tähän postit päälle niin hinta on melkein sama kuin kaupasta ostettu!

Huh.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkäänhän ei ole pakko huuto.netistä ostaa mitään ;) Ja kyllä mä samaa mieltä olen kuin aiemmatkin kirjoittajat: ostajahan itse tekee päätöksen mitä ostaa ja mihin hintaan.

Itse tunnustaudun vaatefriikiksi ja myyn virheostoksia ja vähän käytettyä huuto.netissä. Musta ihan mukava saada siisteistä vaatteista vähän enemmän rahaa kuin mitä saisi ihan kirpparilla... voi sitten ostaa uusia tilalle.

E-bayhan on myös kaikille avoin. Sinne vaan ostelemaan, on muuten PALJON helpompaa mitä huuto.net ja on paljon pidemmälle kehitetty huutokauppa. Vaatetta ja tarjontaa on aivan eri tavalla tarjolla mitä Suomessa.

Vierailija
22/27 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.:ssa puvussa laput oli poistettu, mutta oli täysin uusi puku, ei epäilystäkään, mutta edellisvuoden mallisto. Ei minua kiinnosta, oliko myyjä ostanut sen alesta vai ei, varmaan, mutta oli kuitenkin 1-laatua ja juuri sen värinen, minkä halusin. Hinta oli -20% ovh:sta.

Toinen puku sama stoori muuten, mutta laput olivat kiinni ja hinta n. 70% uuden ovh:sta eli todennäköisesti ostettu alesta, mutta ei merkitystä, väri ja malli oli se, mitä halusin, eikä sitä löytynyt enää uudesta mallistosta.

Tämä siis vastauksena ap:n ihmettelyyn, kuka hullu ostaa uusia edellisvuoden vehkeitä huuto.netistä " kovaan" hintaan? =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan lapsilleni vaatteita tyyliin kerta viikkoon. Kaappeihin kertyy niitä siis liikaa...mutta kun ne ovat niin kivoja. Aika reippaasti laitan niitä sitten kiertoon huutikseen. En niinkään voittoa niistä tavoittele, mutta ei niitä ilmankaan tarvi antaa. Varsinkin kun ovat vähän käytettyjä/käyttämättömiä. Ei huuda sitten jos hinta ei miellytä. Ainakin merkkivaatteet maksavat uutena ihan mukavasti ja kun vielä normaali hinnalla ostaa.

Löytyy tietty varmaan jotain trokareitakin, mutta se on heidän asiansa. Ei hullu se joka pyytää, vaan se joka huutaa. :-)

Että annetaan kaikkien kukkien kukkia...

Vierailija
24/27 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin just alennusmyyntien aikaan synnyttämässä ja normaalihinnallakaan ei kyseistä pukua enää saanut siinä vaiheessa, kun olisin mennyt kauppaan sen ostamaan. (Kyseessä ns. poikaväri ja halusin tietää lapsen sukupuolen enen haalariostosta) Jos olisin kyseisen haalarin sattunut huuto.netissä bongaamaan, olisin ollut valmis maksamaan ihan ovh-hinnan, eikä mua olisi kiinnostanut, onko myyjä saanut sen vaikka ilmaiseksi. Tämä vaan esimerkkinä siitä, että on oikeasti ihmisiä, joita ei kiinnosta.

Vierailija
25/27 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Huuto on vaikuttanut ihan hyvältä systeemiltä, lähes uudenveroisten ja yli 50 e maksavien lastenvaatteiden myyntiin se on paras paikka.

Minulla ei ole aikaa lähetellä kuvia yms. vauvan palstan ilmoituksista, joten Huuto on ainoa ratkaisu, jos en löydä ostajaa tuttavapiiristä. Meillä ainakin tuota uudehkoa vaatetta kertyy, koska lapsemme ovat aika samankokoisia, ja kierrätys sukulaisille ei siis onnistu kuin osittain.

Koska kosteussuojatut vaatteet ja kengät eivät ole ympäristön kannalta (elinkaariajattelun mukaan) kovin ekologisia, on mielestäni hyvä jos niitä edes käytetään paljon, ennen päätymistä kaatopaikalle. Siis lastenvaatteiden kierrätys on siinäkin mielessä hyväksi.

Ainoa mikä Huudossa on häirinnyt ja pahasti, ovat ilmiselvät huijaukset sekunda-laatuisilla, vanhanmallisilla Reimatec+ talvihaalareilla ja toppahousuilla. Sekunda tec+talvihaalareita ja housuja on saanut ostaa viime vuosina Reiman tehtaanmyymälöistä 20-30 e/kpl. Koska niissä on ns. aidot Reimatec+ merkit kiinni ja se selostelappukin, niitä on sitten myyty suurella innolla tietämättömille eteenpäin. Usein samoilla huijareilla on ollut jopa 10 pukua myynnissä, kaikki samaa mallia ja eri kokoja (II-laatua eivät vaan muista mainita). Sekunda erän tec+:n mallissa on toisessa reidessä heijastinnauha ja haalareissa on vain pepussa ja polvissa isot palat Corduraa (sekin ohuempaa kuin normaalilaadun Cordura laadukkaissa, I-luokan Corduravaatteissa).

Sekundan Reimatec+-talvihaalarin tunnistaa varmasti vain sisäsauman pesuohjelapusta, siitä on kulmapala leikattu pois. Huudossa myyjät hehkuttavat vielä ovh:lla (150-166 e), vaikka eivät taatusti ole koskaan nähneetkään noita haalareita oikeassa vaatekaupassa siihen hintaan. Niitä kun ei ole myyty ykköslaatuisina sitten vuoden 2004 jälkeen, jolloin tuo viallisuus havaittiin. Vikoja on ollut vuoden 2003-2004 malliston tec+ talvihaalareissa, eikä viallisuutta voi todeta ennen kuin laittaa haalarin veteen tai lumeen, osa vioista voi paljastua vasta parin pesun jälkeen. Myyjäkuvauksissa nämä tyypit hehkuttavat " rehellisyyttään" ja lapsiaan.

Meitähän on moneen junaan, mutta mielestäni on raukkamaista huijata toisia lapsiperheitä ja myydä huonoja haalareita eteenpäin isolla voitolla. Usein II-laadun Reimatec+ talvihaalareita sitten huudetaan 60-80 e:n hintaan ja sillä rahalla saisi kaupastakin uuden, TAATUSTI vedenkestävän. Sekundojen vioista ei valmistaja ota vastuuta ja on siksi leikannut sen pienen kulmapalan pois, tosin harhaanjohtava tuotekuvauslappu on yhä mukana. Huudossa huijareita ei kiinnosta, jos toisen perheen lapsi sitten saa huonon talvihaalarin ja rahat menevät kankkulan kaivoon.

Toivottavasti tuo joskus kolahtaa näiden huijareiden omaan nilkkaan!!!

Vierailija
26/27 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mitä olen itse ihmetellyt, on verotus. Eli siinä vaiheessa, kun homma alkaa olla voittoa tuottavaa ja puoliammattimaista, niin eikö siitä pitäisi maksaa veroa? Tyyliin ostetaan isoja eriä tehtaanmyymälästä ja myydään voitolla eteenpäin. Tai saako joku tuotemerkki itse puuttua tuollaiseen jälleenmyyntiin?

Joskushan uutisissa oli juttua jostakusta, joka oli myynyt ammattimaisesti keräilyrahoja ebayssa ja sai aivan mielettömät veromätkyt.

Valaiskaapa tietämätöntä :)

Vierailija
27/27 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitos paljon kaikille kun otitte osaa keskusteluun.. Tälläistä juuri toivoin =)

No mutta pitää vielä hämmentää soppaa ja ehkä vähän puolustaakin mielipidettäni. Toden totta tuosta kirjoituksestani taisi saada sen kuvan jotta tuo jotenkin häiritsisi että joku ostaa halvalla ja myy sitten kalliilla. Ei tosiaan =) Vapaa maa ja kaikki saa lain puitteissa tehdä kun itselleen katsoo soveliaaksi ;)

Sitä en oikein sulata, jotta joku myy kalliimmalla kuin kaupasta saisi. Mutta sekin on taas myyjän omastatunnosta kiinni. Eikä minun ole mikään pakko tuollaista tuotetta sitten huutaa. Minulla on ainakin tapana joskus katsoa mielenkiintoisen tuotteen hinta kaupassa. Ja teen sitten sitä myötäillen päätöksen huudanko vaiko enkö. Joskus vaan ihmetyttää miten jollain on pokkaa, jääköön se sitten omaan arvoonsa.

Mutta totta jos joku ettimällä ettii jotain esim. talvihaalaria ja maksaa vaikka täyden hinnan niin silloinhan se on ihan ostajan oma päätös ja sen täydessä ruumiin ja sielun voimissaan tehnyt ;)

PS olen myös hillitön lastenvaate friikki ja kaapissa seisoo enemmänkin talvivaatetta. Kuten myös sisävaatetta. Tiedän että niistä on välissä aika hankala päästä eroon, kun myyntiin pitäisi laittaa eikä kauhealla tappiolla viitsisi niitä myydä :(

Tuossa verotus jutussa taitaa olla se, jos verottajalle ilmoittaa tuon myynnin määrän niin verottaja laskee kyllä arvionsa seuraavalle vuodelle. vaikkei siis myisi yhtään. Niitä täytyy sitten taas lähteä muuttelemaan verotukseen. Niin taitaa olla helpointa olla hiljaa ja antaa mennä verottomana :D Ja tietenkin toivoa jottei verokarhu haista palaneen käryä. Onpa sitten pari vuotta kun amk:ssa luin verotusta joten fiksummat valaiskoon asiaa.