Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huuto.netistä taasen kerran.. sisältää narinaa ja ihmettelyä!

15.10.2007 |

Anteeksi mutta pakko purkaa tuntoja nyt tänne!

Huuto.netissä myydään kerran koetettua ja laput poistettua pukua osta heti hinnalla joka siis korkeampi kuin kaupan hinta.

Tosin ei se siitä koetuksesta mihinkään kulu eikä siitä jotta kauppalaput poistaa. Mutta silti. Tuo Haalari on sen verran painavakin jotta postit taitaa väkistenkin mennä yli 8 ¿:n Joten miksi siis laittaa hinta ylemmäksi kuin kaupan hinta on?? Ja hinta on todellakin hiukkasen korkeampi kuin kaupan hinta.

Siis nyt mielipiteitä kehiin niin vastaan kuin puolestakin! Haluan tietää jotta olenko ainoa joka miettii tälläisiä vai onko muitakin. Oli sitten kuinka uusi vain, mutta koetettu mikä koetettu ja laputkin on ehditty poistaa joten ei kai se sinällään enää uusi ole?? Vai kuinka te tämän ajattelette?

Pyydän myyjältä vielä anteeksi kun tätä asiaa täällä puin, mutta ihmetyttää kyllä suuresti tuollaiset hinnat! Jos tunnistaa itsensä. Yksityisyyden suojaksi poistin sittenkin puvun hinnan ja -merkin! Ne luki alkuperäisessä luonnoksessa.

Ja jos kevennän tätä viestiäni sen verran jottei ole kysymys vain yhdestä myyjästä ja hänen kimppuunsa hyökkäyksestä, enkä todellakaan halua loukata ja pahoittaa kenenkään mieltä.. Haluan vain yleisesti ottaen keskustella moisista hinnoista.

Asiasta toiseen:

Ja kannattaako tosiaan mennä vaikka tammialesta ostamaan puoleen hintaan haalareita ja myydä seuraavana syksynä melkein täyteen hintaan?? Kun ihmiset niitä tuolla innoissaan huutelee. Ja ainakin minä olen seurannut noita reimatecin malleja ja värejä jotta tiedän kyllä aika hyvin mitkä on viime vuoden mallia ja mitkä tämän vuoden.

Ehkäpä juuri tämän takia ostan mieluummin uuden haalarin kaupasta. En halua ostaa huuto.netistä haalaria ja maksaa siitä esim. 70¿+posteja kun arvailen, jotta myyjä on ne alesta ostanut melkein puoleen hintaan ja itse maksanut 50¿. Esim. nyt baby mallin Reimatecit. Tähän postit päälle niin hinta on melkein sama kuin kaupasta ostettu!

Huh.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on esim siksi valmis maksamaan siitä korkean hinnan. En mä tiedä laittaako kukaan hintaa ylemmäksi kuin kaupassa vaikka olisikin uusi? Eikö se yleensä ole niin et lähtöhinta on uudessakin noin 30% ovh:sta? Tai noin ainakin mä olen jopa uudet hinnoitellut.

Vierailija
2/27 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen miettinyt minäkin. Itse en uuden hintaa maksaisi. Mutta niinhän se menee, että pyytää saa, tyhmä on se, joka maksaa. Eli jos kerran kauppa käy, niin miksipä ei voisi myydä. Ja ei tällaisella bisneksellä varsinaisesti rikastumaan pääse. Kyllä ne isot rahat tehdään ihan jossain muualla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisten tekemisten ihmettelyyn ;-)

Itse ostin (=mummo osti) Reimatecin haalarin viime joulukuussa. Ovh oli 129, maksettiin 100 euroa. Nyt se on AIVAN liian suuri meidän lapselle eli lähtee myyntiin. Ja puoleen hintaan en sitä aio myydä, vaikka onkin viime vuoden väri/malli.

Eli kyllä ihan oikeasti osa myyjistä myy virhearvioitaan. Vaikka toki osa tekeekin tätä (minun mielestäni epätoivoista) businessta myymällä alelöytöjään kovaan hintaan.

Toisaalta, jos asuisin maalla, josta ei kaikkea saa, voisin hyvinkin maksaa silmää miellyttävästä uudesta puvusta kaupan normaalihinnan, vaikka myyjä olisi sen halvemmalla ostanutkin eikä olisi uusinta mallia/väriä.

Vierailija
4/27 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahdon juuri sen tietyn mallin ja värin. En löytänyt haluamaani pukua viime talven aleista. Olin liian myöhään liikkeellä! Olen valmis maksamaan uudesta puvusta 70e -75e + postarit. Minulle on yhden tekevää onko myyjä ostanut puvun -30%, -40% tai jopa -50% alella.

Onneksi myyminen ja ostaminen on vapaaehtoista toimintaa :)

Vierailija
5/27 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun vielä myy aika paljon uutta ja käytettyä kovaan hintaan, niin alkaa epäilyttämään. No eipä kauppakaan näköjään kovin hyvin suju...

Mutta oikeesti sitä tekee virheostoksia eikä viitsi ihan hirveesti tehdä tappiota. Itse ostin keväällä Reiman 80cm Minitec haalarin -20% alesta ja siihen normaalihinnalla 2*pipot+hanskat (toiset käytössä). Haalari kuitenkin oli liian iso tänä syksynä, vaikka myyjä oli ehdottomasti sitä mieltä että on sopiva. Ensi keväänä todnäk liian pieni ja aion kyllä myydä jos ei sovi, kun pitää ostaa kuitenkin uusi. Toivon silloin saavani edes hiukan omiani takaisin eli en myy puoleen hintaan :)

Vierailija
6/27 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullua ei ole se, joka pyytää, vaan se joka maksaa.

Jos myyjä pyytää kaupan ovh-hinnan ja tuotteelle on edelleen kysyntää, niin mitä sitten.

Jos joku pyytää tammialesta ostamastaan haalarista 80%, 50%:n alella ostettuaan, niin entä sitten? Jos ostaja haluaa kyseisen haalarin ja saa sen vielä -20% alella syksyllä, niin mikäs siinä. Halvempihan ostajalle on kuin kaupasta ostettu, jos alea ei vielä kaupoissa ole.

En ymmärrä ap:n ongelmaa enkä logiikkaa muutenkaan.

Vierailija
7/27 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutonetissä sillä periaatteella että saan kaappeihin tilaa. Aika paljon on nyt tullut osteltua uusia vaatteita ja yllättäen poika kasvoikin reilussa kuukaudessa seuraavaan vaatekokoon (92->98), kun kesällä mahtui vielä koko 86. Eli meillä tuo 92 koko näyttäisi jäävän sellaiseksi välikooksi, jota äiti on ostanut hurjasti odottamaan ja nyt sitten todetaan vaate kerrallaan liian pieneksi.

Tämän kokemuksen jälkeen olen vakaasti päättänyt, etten osta enää vaatetta odottamaan, koska kasvua on niin vaikea ennustaa ja mielestäni huutiksessa ei kyllä voittoa tehdä (tai sitten olen itse myynyt liian halvalla). En ymmärrä kyllä ap:n marinaakaan, ei kaikki osta vaatteita pelkästään alennusmyynneistä. Itse ainakin tunnustan ostavani suurimman osan vaatteista normaalihinnalla, alennusmyynnit kun vaan ahdistaa, hulluista päivistä puhumattakaan.

Ja jos huutiksessa saan edes kolmanneksen hinnasta takaisin uutena ostamastani, käyttämättä jääneestä tai kerran kaksi pidetystä merkkivaatteesta niin olen tyytyväinen. Niin ja minulla ei ole talvihaalaria myynnissä, ne sentään olen osannut ostaa oikean kokoisina täksi talveksi (ainakin vielä mahtuu pojalle päälle) :)

Sille en voi mitään, jos kohonneet huutohinnat aiheuttaa kateutta ja paheksuntaa, silloin ei ehkä ihan oman mielenrauhan vuoksi kannattaisi surffailla huutiksessa.

Vierailija
8/27 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaisastiina:

Tämän kokemuksen jälkeen olen vakaasti päättänyt, etten osta enää vaatetta odottamaan, koska kasvua on niin vaikea ennustaa ja mielestäni huutiksessa ei kyllä voittoa tehdä (tai sitten olen itse myynyt liian halvalla). En ymmärrä kyllä ap:n marinaakaan, ei kaikki osta vaatteita pelkästään alennusmyynneistä.

Ap taisi viitata siihen, että myydään kalliimmalla kuin kaupassa ja minä oletin hänen tarkoittavan alkuperäistä hintaa. Jos hän tarkoitti alehintaa, niin siinä ei kai ole mitään ihmeellistä. Kurjaa silti niitä kohtaan, jotka asuvat sellaisessa paikassa, etteivät pääse itse katsomaan hintatasoa.

Olen kaisastiinan kanssa tullut samaan lopputulokseen että varastoon ei pahemmin kannata ostaa. Ei edes sisävaatteita. Syksyllä kaipaa syksyn värejä ja keväällä kevään. Seuraavaa kautta varten taas tuo kasvun ennustaminen on mahdotonta kuten itsekin olen huomannut.

Vierailija
9/27 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ostanut huutiksesta uuden haalarin, jota on koetettu päälle ja laput poistettu. Itse pidän sitä uutena haalarina. Ei kait se siitä kokeilusta ole kulunut... Eri asia tietysti, jos on ostamassa lahjaksi vaatetta, niin kyllä silloin tietysti pitää olla laput paikallaan.

Itse olen myös valmis maksamaan haalarista esim. 80 % nykyisestä ostohinnasta. Itsehän joutuisin tuon 100 % maksamaan, jos nyt lampsisin kauppaan. Minulle on ihan sama millä hinnalla myyjä sen on hankkinut. Itsehän tässä säästän hinnassa. Voihan sitä tietty odottaa talvialen alkuun ja antaa lapsen kulkea siihen asti välikausihaalarissa. Hohohoo. Ja kun ne tietyt koot menevät siellä alennusmyynneissä kuitenkin heti, niin tuskin niitä alle puoleen hintaan saa. Ja jos joku on niin viitseliäs että jaksaa ravata aleissa etsimässä ko. haalareita, niin sen kun. En msiis tosiaankaan ymmärrä ihmisiä, jotka miettivät että mitä myyjä on siitä maksanut....

Itse myös myyn uutta ja uudenveroista vaatetta huutiksessa (ja ostan myös). Sitä kun tulee ostettua noita kaisastiinan mainitsemia virhearvioita... Eikä niitä ole valmis ilmaiseksi myymään. Joidenkin ostajien mielestä merkkikamaa pitäisi saada ilmaiseksi.

Ja vielä ap:n mainitsemaan asiaan että myydään yli ovh:n. Siinä olen ap:n kanssa samaa mieltä. Jos joku sitten huutaa tuotteesta enemmän kuin ovh, niin se on sitten jokaisen ostajan oma asia.

Vierailija
10/27 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ilmeisesti on melko yleistä? Meilläkin on lähipiirissä hyvätuloinen perhe, eivät onneksi ole sukua :-), joka myy ilmaiseksi saamiaan käytettyjä lastenvaatteita ja lasten lahjaksi saamia vaatteita/tavaroita huuto.netissä. Ei ole kauhean kiva heidän lapsiaan lahjoa ja antaa omien lasten pieneksi jääneitä vaatteita tälle perheelle, mutta olen sitten vain ajatellut että jokainen taaplaa täällä tyylillään...

Huuto.netissä tosiaankin tulee usein vastaan kohteita, joissa myynnissä on uutta alennusmyyntivaatetta/itavaraa, joista myyjä tavoittelee voittoa. Itse en tällaisia kohteita huutele enkä seuraa menevätkö tällaiset tuotteet kaupaksi. Minusta trokaaminen vaikuttaa epätoivoiselta, kuten joku täällä totesikin, mutta kai se sitten joidenkin myyjien kohdalla on kohtuullisen kannattavaa, koska yrittäjiä löytyy.

Trokaamista saa kyllä miestäni iaiheesta ihmetellä, koska näkisin, että se on suurin syy siihen, miksi käytettyjen hyväkuntoisten vaatteiden hinnat ovat " pilvissä" .

Vierailija
11/27 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että huutiksesta löytyy kyllä trokarien vastakohtiakin eli myyjiä, jotka myyvät uudenveroisia/vähänkäytettyjä lastenvaatteita/-tarvikkeita ilman hintavarausta ja alhaisella lähtöhinnalla. Usein näiden myyjien kohteita huudetaan paljon (huutelen tällaisia kohteita itsekin :) ja hinnat saattavat kohota melko korkeiksikin, mutta trokauksesta ei silti tietenkään ole kyse.

Vierailija
12/27 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta täällä esiintyy jopa hälyttävää moralisointia. Entä sitten, jos myykin lapsen lahjaksi saamia vaatteita tai tavaroita huutonetissä? Mihin ne sitten pitäisi antaa, ilmaiseksi jollekulle vaan siksi, ettei niistä ole itse maksanut?

Ja tuohon alennusmyyntivaatteiden " trokaamiseen" sen verran, että itse ostan usein edellisvuoden alesta (tarkan markan ihminen kun olen) pojalle vaatteita ja kenkiä ja huomaan, etteivät ne sitten olleetkaan sopivia tai miellyttäneet muuten. Mikä ihmeessä siinä on vikana, että myyn niitä sitten huutonetissä? Yleensä pyrin saamaan niista omani pois, en tekemään voittoa.

Enkä lähtisi edes moralisoimaan sitä, että joku pyytää tai maksaa tuotteista uuden verran. Joskus vaan itsekseni ihmettelen ostajia, mutta heillä on ihan täysi oikeus huutaa mitä haluavat.

Vierailija
13/27 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

myy uutta tai käytettyä tavoitellakseen mahdollisimman suurta voittoa. Jos myy vaikkapa juuri alennusmyyntivaatetta sillä periaatteella että haluaa saada omansa pois hutiostoksesta (eikä tavoittele voittoa) niin ei silloin ole kyse trokaamisesta. Trokaaminen on ehkä vähän vahva ilmaus kun aihekin näyttää olevan hieman arka, mutta mielestäni tuota termiä täällä silloin tällöin näkee, joten siksi sitä päädyin käyttämään.

Vierailija
14/27 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä se minulta ole pois, jos joku myy haalarinsa isommalla summalla kuin on alessa maksanut. Huutajahan saa kuitenkin haluamansa haalarin halvemmalla kuin nyt saisi kaupasta... Mikään pakkohan niitä kalliiksi hinnoiteltuja/nousseita kohteita ei ole huudella...

Itse myin pitkän tauon jälkeen taas vaatetta huutiksessa ja se osta heti -vaihtoehto on tosi kätevä (ainakin myyjän kannalta kun tarkoitus on saada kaapiin tilaa). Reilusti laittaa haluamansa summan ja se on kaikkien tiedossa, eikä kukaan innostu maksamaan järjettömiä summia...

Vierailija
15/27 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutonetin ostajana ongelma on joskus siinä, ettei tiedä, mikä uuden vastaavan hinta on kaupassa. Tällöin voi tulla ylilyöntejä ja pettymyksiä, kun vaatteen saatuaan huomaakin, ettei se olekaan niin laadukas kuin oletti sen huutoa tehdessään olevan. Näin käy helposti varsinkin ulkomailla asuvilta myyjiltä uusia kohteita ostaessa, kun ei ole minkäänlaista tietoa vaatteiden oikeasta arvosta. Nykyään olenkin alkanut käydä merkkien nettisivuilla katsomassa tuotteiden hintoja ennen kuin huudan. Tarkemman seurannan tuloksena ovat ulkomaan myyjien kohteiden ostot osaltani huomattavasti vähentyneet, tietyistä merkeistä maksetaan kyllä ihan uskomatonta ylihintaa. Myös ebay:ta seuratessa näkee, että Suomessa maksetaan ihan törkeää ylihintaa vaatteista huutiksessa.

Totta on toki sekin, että huutaja päättää, mitä on valmis maksamaan. On kuitenkin otettava huomioon, että ostaja ei näe tuotetta kuin kuvaruudulta ja sen perusteella ei laadusta voi sanoa mitään.

Yleisesti ottaen mielestäni uudesta, käyttämättömästä vaatteesta voi halutessaan pyytää sen, mitä on itse maksanut tai jos aleostos vähän enemmänkin. Mielestäni olisi reilua laittaa ilmoitukseen tuotteen arvo, kun on uutta myymässä.

Vierailija
16/27 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin lisään vielä yhden esimerkin aika törkeästä hinnoittelusta, johon eilen törmäsin huutiksessa. Eli ulkomailla asuva myyjä myy sukkiksia, joiden osta heti hinnaksi määritelty 17 euroa. Nettikaupasta kun hintaa tarkistin oli sukkisten ovh hinta n. 9 euroa ja nyt alessa 3,50e! Niin ja sitten tietty vielä ostajalle postikulut päälle... Kun vastaavia ei Suomesta saa, voisin niistä vähän normaalihintaa enemmän maksaa, mutta kyllä jotain rajaa pitäisi mielestäni hinnoittelussa olla.

Vierailija
17/27 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä huutiksen omilla keskustelupalstoilla usein muistutetaan tästä, että kyseessä ei ole kirppis ja uudenkin tavaran myynti on täysin sallittua. Jotkut yrityksetkin myyvät sitä kautta, eikä sekään ole millään lailla sääntöjen vastaista.

Vierailija
18/27 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mielestäni joku raja hinnoittelussakin pitäisi olla. Uuden myyminen on sallittua ja hyvä niin. Olen monta kivaa juttua sieltä löytänyt! En tiedä, tuliko kirjoitettua liian jyrkästi edellä, mutta olen tyytyväinen, kun uuttakin tavaraa löytyy ja usein kohtuuhintaankin. Mutta kyllä näitä ylilyöntejäkin hinnoittelun osalta tapaa paljon. Mielestäni huutiksesta ostaessa pitää olla hyvin perillä kauppojen hinnoista.

Vierailija
19/27 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vaikka ostavatkin alesta ja myyvät sitten seuraavana kautena. Jos nyt lasketaan, että saisi vaikka 15¿ välistä/haalari esim. niin aika monta saa myydä, että kannattaa tuo riski ottaa ja ostaa niitä varastoon.

Täytyy tunnustaa, että itse olen maksanut välillä turhankin paljon jostain vaatekappaleesta, jonka olen halunnut.... Myyn pois meidän lasten vanhoja vaatteita, myös lahjaksi saatuja, koska ei ole lähipiirissä ketään kuka haluaisi tytön vaatteita. Mulla ei myöskään ole aikaa lähteä kirppikselle vaan mieluummin näen sen vaivan, että laitan huutikseen kotoa käsin. Osan vaatteistamme olen viemässä Hylätyt lapset ry:lle ja ajattelin myös antaa heille myös ison osan noista huutiksesta samistani rahoista. Siksikään en anna " ilmaiseksi" huutiksessa. Kirppikset on muutenkin erikseen mun mielestä.

Musta on kanssa vähän outoa moralisointia, että kaikki pitäisi ilman antaa, johon on rahaa laittanut paljonkin uutena. Vaikka käytetty ei ole uusi niin jos tavara on kaupassa ollut vaikka 25¿ niin miksi se pitäisi todella hyväkuntoisena antaa pois 50 sentillä?

Vierailija
20/27 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se niin ole, että ostajan pitää itse pitää huolta ostostensa " järkevyydestä" , ei kai se myyjän vastuulla ole mitä joku keksii tuotteesta tarjota?

Itsekin huusin juuri haalarin ja varmasti maksoin jonkun mielestä ylihintaa. Mutta kun satuin tykkäämään väristä ja mallista, keväällä en viimeisilläni raskaana jaksanut notkua alennusmyynneissä ja nyt en jaksa raahautua kolmen lapsen kanssa kauppoihin ;) Eli toistaiseksi olen ihan tyytyväinen kauppoihini. Ja eiköhän meitä ole muitakin samanlaisia. Ja täytyy aina muistaa, että pienemmillä paikkakunnilla ei ole samaa valikoimaa kuin isoissa kaupungeissa. Jos vaateostoksille täytyy lähteä matkojen päähän, niin tulee sillekin hintaa. Eli ymmärrän hyvin, miksi jollekin voi olla ihan hyväkin kauppa ostaa ohjehintaa kalliimmalla.

Vielä noista ulkomaan myyjistä: En kannata kiskurihintojen pyytämistä aletavarasta, mutta hintoja ei myöskään voi oikein verrata, jos tuotetta ei Suomessa ole saatavilla. Eli tulee nille 3,50 sukkahousuille hintaa, jos joudut lentolipun ostamaan ;) Mielestäni jokaisen täytyy kantaa vastuu omista ostoksistaan ja miettiä mitä mistäkin tuotteesta kannattaa maksaa. Joskus näkee aivan älyttömiä huutokilpailuja, mutta eihän myyjä voi olla niistä vastuussa. Liian kalliilla ei kenenkään ole pakko huutaa ;)