Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

APUA! Ehkä tulen hulluksi tai olen " valeraskaana" tai jotain?!?

15.10.2007 |

Mulla otettiin kuparikierukka pois elokuun lopulla. Siitä n.2 vkon päästä oli ihan normaalit menkat. Mun kierrot on olleet pitkähköjä ja vaihdelleet 35-50kp, lisäksi välillä on ollu tiputtelu välivuotoja kun kierto on venyny pitkäksi. Tutkittukin on, että mistä epäsäännölliset kierrot ja tiputtelu voisi johtua, mutta mitään PCO:ta tai muutakaan syytä ei ole löydetty.

Nyt sitten reilu pari viikkoa sitten tuli keskiviikkona ensin limoja, ja innostuin hakemaan apteekista ovistikkuja. Lämpöjäkin seurailin, ja normaalisti lämpö on 36,0-36,2, niin ne nousi 36,6-36,9. Sille päivälle tuli himpun verran vaaleampi viiva kuin kontrolliviiva, torstaina oli jo sitten kunnon tumma viiva ja perjantaina kontrolliviivan kans saman sävyinen viiva. Seurasin kohdunnapukkaa, joka varsinkin silloin perjantaina ja lauantaina oli tosi ylhäällä, pehmeä ja auki (oli melkein vaikea tunnistaa sormella). Lauantaina oli sitten alamahakin kunnolla kipeä. Makkarissakin oltiin ahkerina; sille viikolle ti, to, pe ja la pupuilua. Arvioin, että ovis olisi ollut silloin lauantaina (=kp21). FertilityFriend.com tosin arvioi oireiden perusteella ovulaation osuneen sunnuntaille. Eli nyt olisi menossa DPO 15 tai 16.

Viime viikolla alkoi samanlaiset oireet kuin edellisissä raskauksissa:

-Etovaa oloa, varsinkin jos on juonut kahvia.

-Jotkut hajut tuntuu tosi voimakkaille, esim. lapset söi autossa takapenkillä Muumi-lakua, jossa sisällä sellainen lila sisus, ja se haisi minusta tosi pahalle, ihan kuin joku olis heilutellu sellaista ilmanraikastinta nenän edessä!

-Lämmöt on pysyneet 36,6-36,9 (tänä aamuna 36,8)

-Rinnat on turvoksissa ja arat, varsinkin tuolta ulkosivuilta pakottaa

-Alamahaa nippailee

-Jatkuva palelu ja väsymys

Oon yrittäny itselleni selitellä, että oireet voi johtua muustakin... Ja kyllähän yksittäisen oireen voikin, mutta kun alkaa olemaan kaikkia oireita yhtä aikaa!

Lauantaina testasin negan (Apteekin omalla)... Mulla oli jäljellä ovistikku, niin tänä aamuna varsin testasin sillä, kun olen tältä palstalta joskus lukenu, että joillakin sekin on näyttäny plussaa. Siihen ilmestyi kaksi ihan yhtä tummaa viivaa! Sittenpä siitä innostuneena kävin ostaan apteekista Aconin 10IU testin, jonka siis pitäis olla erittäin herkkä, ja siihen ei tullu mitään kontrolliviivan lisäksi, siis niin puhdas nega kuin vain voi olla! Vähän kyllä ottaa päähän... Olen kyllä ihmeissäni, sillä mitään oireita tädin tulosta ei tunnu olevan... Yleensä pari päivää ennen menkkoja tulee finnejä ja olen tosi ärtyisä.

Siis, mitä tämä on?!?!? Olenko tulossa hulluksi ja kuvittelen kaiken? Vai voinko olla näin ¿valeraskaana¿? Vai onko mahdollista, että ovuloin tuolloin kaksi viikkoa sitten, mutta se ei tärpänny ja nyt olisin ovuloimassa uudelleen samaan kiertoon?

Mimmi75; kp.37/35-50, DPO16

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka nopeasti munasarjakysta voi kehittyä? Voiko sellainen kysta aiheuttaa positiivisen ovistestin?

Elokuun lopussa, kun kierukka poistettiin, lääkäri sanoi munasarjojen tuntuvan ihan normaalisti. Jos minulla olisi sellainen kysta, niin tuntuisiko se normaalissa gynen tutkimuksessa?

Vierailija
2/3 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmön kohoaminen, palelu ja väsymys vois johtua vasta sairastetusta flunssasta. Etovalle ololle vois olla syy vasta syöty antibioottikuuri ja hajut vaan siksi tuntuu pahalle kun etoo... Rinnat voi olla muuten vaan turvoksissa (siis että täti on tulossa). Mutta miksi se täti ei tule?! Tuo alamahan nippailu on kuitenkin erilaista kuin menkkoja ennen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla kerroilla menkat on alkaneet niukasti, mutta eivät sitten alkaneetkaan. Molemmilla kerroilla testasin joskus kp 35 negan, mutta vasta lähemmäs kp 40 sain plussan. Voihan olla, että ovuloit kahdesti, jos kierto on noin pitkä. Mutta ei auta kuin odotella. Tee vaikka testi reilun viikon välein. Tulee vähän systemaattisuutta siihen jännäilyyn :)