\\o// SYYS-04-muoriso alkuviikkoon\\o//
Pitäähän se pino edes aloittaa. Väsyttää, on harmaata ja sateista. Ja hiljaista töissä.
Kommentit (29)
böö täältäkin. sataa ja pyykki & raivauspäivää vietän. Päivän iso miinus tuli kun huomasin äsken että matkarattaat on homeessa, olleet katoksessa mutta ulkona koko kesän... :(
Toinen miinus oli kun Syyspoika kaatui riehuessaan päivällä ja suusta tuli verta yläjänteestä tai jostain siitä vierestä (yläetuhampaiden välistä). Ollut vähän rehveli koko päivän sitten....
pikkuisella joku itkupäivä kanssa, en tiä mikä lie. Iso miinus tälle päivälle.
huh huh, täytyy rientää taas. Loputtoman siivouksen täytyy jatkua, siitäkin tänään miinus...ja mies myöhään töissä (kuten tällä viikolla joka päivä ollut), miinuslista senkun jatkuu.... en taida keksiä mitään kovin positiivista sanottavaa tästä päivästä, pelkkää valivalia, vaikka tulin vaan sanomaan että olen hengissä ja te olette mielessä! ...Kumpa olisitte kaikki täällä meidän olohuoneessa nyt, kaipaisin just nyt vähän piristystä ja juttuseuraa....
Hali vielä Lilalle!!! Voi kurjuus :(
äk, isot pojat ja röykkiöittäin liian pieniä lastenvaatteita jotka pitäis seuraavaksi viedä vinttiin... (meidän pikkuinen ei olekaan enää pikkuinen, kaikki 74 vaattet on jo pieniä, joissakin malleissa esim. name it 80:kin alkaa olla tiukka....)
kiitos kenkä- ja turvaistuinkommenteista! Kiinnostavaa luettavaa!
Ollaan siis lasten kanssa syyslomalla tänään ja huomenna. Tänään käytiin Milon luokkakaverin ja äitinsä kanssa uimassa ja sen jälkeen ollaan siivottu. Milo sai mennä vielä saman kaverin luokse leipomaan :-).
Lillin tukkaa kammatessa kampaan (tiheään) tarttui jokin tumma... Tutkin sitä aikani enkä osaa sanoa että onko täi vai ei. Ei se ainakaan liikkunut. Täytyy tutkia tytön pää vielä kunnolla. Pojan päät tutkin jo ja puhtaiksi totesin.
Huomenna minulla on illalla tentti, mutta päivällä voisin käydä lasten kanssa tekemässä jotain kivaa Helsingissä. Lintsi taitaa olla auki? Sealife ainakin on. Hmmm. Toisaalta, siihen tenttiinkin pitäisi lukea.
Lila, voi ei :-(. Kunpa Rosallekin löytyisi jo jotain syötävää!!!
Kengistä: Meidän pojilla on käytännöllisesti katsoen aina ollut Vikingin goret. Ne ovat ainoat jotka kestää Milon käytössä ;-) ja saattaa jäädä sisaruksillekin. Pienempänä oli aina Elefantenit. Ostin Hulluilta päiviltä kahdet melkein samanlaiset Vikingin goret Milolle, yhdet talvikengät ei hänen käytössään koko talvea kestä. Ja ajattelin senkin kannalta, että jos toiset on märät jossain rutakossa rämpimisen jälkeen niin on sitten seuraavaksi aamuksikin kuivat kengät.
Karelle on täksi talveksi Milon vanhat Vikingin goret. Jossain vaiheessa talvea voisi ostaa toisetkin. Lillillä on serkkujen ja veljien vanhoja kenkiä, taitaa olla Elefanteneita tai Vikingejä nekin. Toisaalta Lilli on niin palelevainen että voi olla että täytyy hankkia jotkin tosi lämpimät huopikkaat tai vastaavat kylmille ilmoille.
D-vitamiineista. Me ollaan tosi huonoja oltu muistamaan niitä, Lilli ei ole varmaan kahteen vuoteen saanut :-/. Pitäisi käydä ostamassa.
Nyt ehdin vielä äkkiä imuroimaan olohuoneen ennen kuin Tuhkimotarina alkaa... Kiitos vielä Enkeli, nyt olen taas kärryillä :-)
Puss och kram,
Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥
aina mä unohdan jotain. joku kyseli pikkujouluista jo tässä taannoin. Jos lähdette taas Tampereelle mä lupaan etten tälläkertaa synnytä samaan aikaan vaan tulen syömään ja skoolaamaan kanssanne ;) Hesaan saakka mä todennäköisesti en tänä vuonna enää ennen joulua ennätä, meillä on melkein joka viikonloppu jotain, mm. ne yks vee juhlat ;) ja konsertteja ja pikkujouluja ja muuta sovittuna... menee ainakin miehellä vähän stressin puolelle jos oon joka viikonloppu poissa pitkän kaavan mukaan....
jep, nyt poistun siivoamaan.
äk
taas miinus!!!!! pikkuinen avasi roskiskaapin ja sai käteensä säilykepurkin kannen, jonka terävä reuna repi haavan peukaloon.... tyhmä äiti oli unohtanut viedä roskat, oli aivan täynnä ja tomaattimurskatölkki päällimmäisenä... meillä ei olla ennen tarvittu lukkoja ovissa, nyt laitan kyllä!!!! olin imuroimassa, kamala tilanne!
mulla nyt oikea hiha syyspojan veressä ja nyt vasen pikkuisen... näytän ihan taistelusta tulleelta...
ja tuolle kun ei saa edes laastaria... venkoilee tässä sylissä minkä voi...
äh, kiva päivä kaikenkaikkiaan... NOT!!!
äitikuu ja veriset pojat
Onpas ollut raskas päivä. Se alkoi kyllä ihan kivasti, kun sai nukkua 6.45 asti. No, tietysti kun sanoin eilen ääneen tarhassa, että hyvin menee nukkumiset sun muut niin tänä aamuna Onni heräs kl 5. Mutta tuli viereen ja jatkoi unia - ja kuorsasi. Joten mä lähdin evakkoon tänne vierashuoneeseen. Onni tuli sitten herätteleen kun oli herännyt. Ihme ja kumma tuli ääneti vaikka iskä oli käymässä pihalla ja olis voinut luulla, että Onni hätääntyy kun herää yksin meidän sängystä.
Menin töihin 8.30 miehen kyydillä ja pääsin sittne 17.30... Ja jaksoin kuin jaksoinkin pyöräillä salin kautta kotiin. Jäi tosi paljon harmittamaan että lähdin töistä pois. Jotenkin en tajunnut, että sieltä olis päässyt luultavasti heti 20 jälkeen pois, joten olishan tuo pari tuntia vielä mennyt. Nyt siihen tuli se meidän myyntisihteeri, joka oli koko päivän ollut koulutuksessa ja jolla olis ollut koulua illalla. Vitsi kun tajusin tuon vasta kun olin jo kotimatkalla.
Tämä päivä sen osoitti, mikä meillä mätti tässä taannoin ainakin osaltaan näissä illoissa. Liika väsymys. Tänään kun Onni ei ollut nukahtanut päikyille, se vaan itki ja valitti sängyssä eikä mitään olis saanut sanoa sille. Yliväsymys tekee sen (ja varmaan kaikki lapset) aika hankalaksi.
Ylihuomenna lähdetään Ukkohallaan juhlimaan serkun synttäreitä. Mulle on vähän niin ku sanottu, että mun pitäs keksiä pari leikkiä sinne. Mun luonteenlaatu kun on hieman kaksimielinen ja toiveissa olisi siis " mitä härskimpi leikki, sen parempi" . Nyt vaan ei irtoa. Sankari häihin 2v sitten keksin hyvinkin mutta nyt ei. Ja sitten pitäs keksiä jotain makoisia sisäpiiri juttuja nuoruusvuosilta mutta kun tää rouva on elänyt niin skandaalitonta elämää, ettei siitä keksi mitään. Onneksi kukaan ei keksinyt tällaista asiaa alkaa kaiveleen mun synttäreillä.
Nyt mä painun nukkumaan. Toivottavasti Äitikuun huominen päivä on vähän vähäverisempi.
Lilalle sanon minäkin että voi kurjuuuus. Eikö tosiaan mikään ruoka passaa Rosalle?!?!
Hyvää yötä kaikille. Nyt nukahdan tähän kohta.
T-P
Lila. Voi kurjuus Rosan ruokatilannetta :( Kylläpä jaksaa ottaa lujille. Voimia!
On meillä kunnon talvi :) Suomenselän vaikutus on niin suuri nimenomaan tänne, melkein sama minne tästä menee, on jo erilaista. Kengistä kysyin just sulta siks, kun luin noita WWF: n sivuja ja sieltä jäi huono käsitys gore tex ym kalvopintaisista kengistä. Pekalle ostin nyt sitten Pionin kalvopintaiset lämpöiset tarralliset nilkkurit. Meillä kengät kiertää lapselta toiselle, jos vaan koot yhtään sattuu kohdalleen ja anopin säästämätkin on käytössä. Ei oo mitään mahdollisuutta ostaa joka välissä kaikille uusia. Neitin mummulta saamat halpiskengät oli ihan kauheat kovat koppurat pohjasta.
Ti käytiin pikaratkaisuna miehen kanssa kahdestaan kaupungissa syömässä. Lapset oli anoppilassa, jonne isommat jäi yöksikin. I-ha-naa ruokaa ja hyvää teki muutenkin. Tosin niin pikainen oli ratkaisu, et olin jo ehtinyt kuoria ison kattilallisen perunoita ja ne vietiin sit anoppilaan, et oli ruokaa lapsille.
Eilen myös selvisi vasta aamulla, et onkin lihanjakopv. Eli eikun lapset kotiin vaatteita vaihtamaan ja menoksi. Kävin Aution neuleen tehtaanmyymälässä, sit isopaappaa kattomaan ja Härmän kuntokskukseen syömään: Mam mam :) kuten Iika tuumi istuessaan mun polvella ja lappaessaan itelleen ruokaa.
Sieltä vielä Seinäjoelle ostoksille. kiva päivä, mutta kyllä se mehut vie.
Tänään onkin saanut raivata jälkiä. Mut illalla pääsin pitkälle kävelylenkille ja sain lopulta kaverin seurakseni ja kas vain, mies oli sillä aikaa laittanut tiskit ja järjestelly muutenkin :)
Kukkuu. Ihanko totta me ollaan samanikäisiäkin? VOIMIA!
T@hti
Olen ihan puhki. Tää viikko on ollut aika syvältä.
Mutta kengistä vielä. T@hti, meillä on ollut Pionin nahkaisia karvavuorisia talvikenkiä ja olen kyllä tykännyt niistä. Erinomainen hinta-laatusuhde. Lämpimämpiäkin kuin goret, eli meillä ne on olleet pahimmille pakkasille ja toki kyläilykenkinä siistimmät. Olen siis ollut Pioniin tyytyväinen.
Lilalle tsemppiä algeeriataistoihin!
T: Ynis
Palannen illemmalla