Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

\\o// SYYS-04-muoriso alkuviikkoon\\o//

15.10.2007 |

Pitäähän se pino edes aloittaa. Väsyttää, on harmaata ja sateista. Ja hiljaista töissä.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkis oli ja meni. Oli NIIN kivaa, oltiin tyttökaveriporukalla keskisuomessa kuntoilulomalla. Käveltiin kauniissa syyssäässä, pelattiin sulkkista, oltiin kuntosalilla, uimassa ja saunassa, syötiin hyvin ja illalla valssattiin yli viiskyppisten kanssa hotellin ravintolassa... ja tunnettiin itsemme kerrankin nuoriksi siellä :) Pojilla oli mennyt iskän kanssa hyvin täällä ja nyt on iloinen mieli taas pitkäksi aikaa.

Pojat leikkii tuossa yhdessä ja kikattaa, mutta vähän on siinä ja siinä meneekö tappeluksi. Täällä syysloma nyt ja kerhot ja pph lomalla tän viikon. Taitaa tulla pitkä viikko.... Nyt on vähän tuo noiden leikkiminen mennyt sellaiseksi tönimiseksi ja tuuppimiseksi viime aikoina. Pitää mennä koko ajan välin. Ärsyttävää sanoa sata kertaa päivässä ettei pikkuveljeä saa vetää nilkoista. *huoh. *

menen lukemaan viikkispinon, mitä teille tänne kuuluu. Palaan jos ehdin vielä tänne sit...

mukavaa viikonalkua kaikille!

äitikuu ja tappelupukarit

Vierailija
2/29 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin tää kirjoittamisen aloitus.Jospa jotain kuitenkin saisin aikaiseksi.

Olen taas väsähtänyt syyspojan kanssa.Onneksi saimme nyt lähetteen Jorviin jotta päästään eteenpäin sen verensokeriasian kanssa.Tuntuu että kaikki energia menee tällä hetkellä tuohon pojan syömisen ajatteluun.Pojalla on kausi että ei tykkää mistään eikä söisi oikein mitään. Ja kun poika ei syö niin menee huonoksi. Aamupalan kanssakin on sellaista kikkailua että jaksaisi lounaaseen asti.Tänäänkin söi puuroa ja sokeroimatonta mehukeittoa ja lisäksi hapankorppuja mutta silti yhtäkkiä väsyi puistossa ja kotona lopuksi silmät pyöri päässä ja hoiperteli ennen unia. Lisäksi kiukkuilee tosi paljon.Yritän ymmärtää että varmaan pojalla itselleenkin on huono olla mutta en meinaa millään saada pinnaa riittämään.

Itse vielä sotkin tuon läheteasian kanssa.Nytkin vielä mietin että menikö sittenkin väärin.Saatiin siis lähete Pikkujätistä ja mä tyhmä ajattelin että menee sieltä jotenkin automaattisesti Jorviin (mies oli pojan kanssa Pikkujätissä) En siis tehnyt muutamaan päivään mitään kunnes aloin katsoa Pikkujätistä saatuja papereita tarkemmin ja tajusin että sehän pitää laittaakin itse eteenpäin.Laitoin sen nyt sitten postissa Jorviin,mut meniköhän ihan väärin??? Että voi äiti-ihminen olla tietämätön:)

Olin eilen kaverin kanssa jäähallin kirppiksellä myymässä pojan vanhoja vaatteita.Olipas ihanaa olla vähän pois kotoota! Paljon jäi vielä myymättömiäkin muuta sain sentään 150euroa rahaa.

No kökkö,nyt herää neiti.

Helli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Enkelille raportista :-). Tuota ainakin olin jo miettinyt että kenen lasta Chiqui odottaa... Mutta miksi (ja miten) sekä Valentina että Bella pyörivät sarjassa molemmat?

Kiitos toivotuksista Lillin korvien suhteen. Minäkin toivon nyt todella että ne vihdoin tulisivat kuntoon. Menihän siinä rahaakin puolen kuun palkan verran ihan hujauksessa :-O En ole varmaan ikinä kuluttanut niin paljon rahaa kerralla (paitsi asuntoa ja autoa ostaessa).

Meillä oli lauantaina vieraita ja kylläpä oli mukavaa. Hyvää ruokaa, hyvää juomaa ja hyvää seuraa. Sunnuntai menikin sitten makoillessa. Mutta oli se sen arvoista.

Nyt täytyy palata tenttikirjan pariin - perjantaina on tentti enkä ole varsinaisesti vielä aloittanut lukemista.

Puss och kram,

Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥

Vierailija
4/29 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota syyspojalle evääksi vaikka leivät puistoon!! Mä otan aina itselle ja pojalle, itselle verensokereiden ja pojalle yleisen kärttyisyyden varalle jos nälkä yllättää. Usein poju ei syö kuin piukkuisen puuroa aamulle, eikä kyllä pärjää lounaaseen asti. Usein pusitosta poislähtiessä mutustellaan vähän ruisleipää, tyyliiln puolikas ruispala. Muutoin tulee kauhea kiukku ellei ruoka ole ihan mikrotusta vailla kotona odottamssa.

näin pikana taas pomppaan, munno ja pappa kyläilemässä! tiivii ja poikulaiset

Vierailija
5/29 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oliko tässä vkl välissä?!

Viikko alkoi rankasti,työkaveri sairastu ja sijaista ei saatu.Niinpä oltiin 2aikuista ja 11lasta.Ei tarvinnu taas istahtaa päivän aikana :-/

Ätiin kanssa vklna juttelin siitä että on aika rankkaa kun kotona pienet lapset ja töissä lasten kanssa.Välilä tuntuu että joillekin asioille ei tule loppua..ne vaan jatkuu eripaikassa joko omien tai vieraiden lasten kanssa.

Äitipä siihen taas että olis pitäny miettiä sitä kun koulua kävi!Se on niiiiiin mukava että yks jaksaa aina muistutaa miten epäonnistunut tytär hänellä on!Ilmeiseti saan kuulla tätä ikuisesti!!Huokaus!!!

Lilli on pyörinyt paljon mielessä!En ole moisesta ennne kullut mutta yhdyn joukkoon ja toivon että Lilli sai nyt avun!!

Typy viihttyy tarhassa,ainakin nyt.On aika herkkä kaikille tapahtumille.

Puhuu kuulemma paljon veljestään ja kun kerroin miten vklna purivat toisiaan!!!!(Suutuin todella,ei ole heillä tollasta ollu tapana harrastaa)Niin asiaan..hoitaja sanoi että tarhassa typy vaan kiillottaa sädekehäänsä,on niin kiltti tyttö että vaikea uskoa iskemässä hampaita veljeensä!Miehelle soitin ja kerroin ja sanoin et miten pojasta kanssa puhuttiin et niin rauhallinen ja kiltti poika ja kun se kotiutu kunnolla ni rahallisuus katos!Eivät alussa uskoneet et poika todellakaan ei ole ikinä paikallaa-no totuus selvis ja luulen et typyki vielä luonteensa näyttää ;-))

Typy taitaa todella tarhassa näyttää parhaansa koska kotona tuntuu et tulee vaa kiukut niskaan :-( Kyllähän se tasaantuu ajankanssa.

Menee taas ruudun tuijottamiseks..Jos siirtys BBtä oottamaan-tarpeeks aivotonta ohjelmaa ennen unia!

jatu

Vierailija
6/29 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei aivoja, ei aivoja, ei aivoja ollenkaan.... pupujussukat sävelellä pyörii mielessä... olen herännyt jo puoli 6 tänään, olisin jo ihan valmis meneen päiväunille.

Aamu alkoi ihanasti kun eka pikkuinen heräs puol 6, nukahti sit kyllä vielä maitopullolle mut sit isompi heräs, ja vaikka nukahti sekin vielä mun viereen mut mä en sit enää nukkunutkaan.... sit kun tultiin alakertaan pudotin vahingossa lasilautasen lattialle... eikun imuroiman heti aamuseiskan jälkeen.... se siitä ihanasta aamusta.

Turvaistuingalluppi syyslapsille, millasia istuimia on etenkin teillä jotka olette ehkä jo siirtyneet seuraavaan " tasoon" . Meillä siis pikkuveli perii syyspojan istuimen kun ei enää oikein mahdu turvakaukaloon ja nyt syyspojalle pitäisi ostaa uusi, sellainen mistä saa sitten pelkän korokepallin aikaan irti. Mikä merkki ja malli? Kehu tai hauku omaasi? Mitä niissä pitäis huomioida?

pojat taas toistensa kimpussa. menen väliin... ciao!

äk

Vierailija
7/29 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaiseen, meillä Britaxin turvavyöistuin. En muista mikä malli. Jotenkin luotan Britaxiin eniten. Ovat aina olleet edistyksellisiä testeissään. Huomioikaa muuten paino- ja pituusrajat noissa. Meillä esikoinen ei painanut tarpeeksi, mutta pituus riitti, joten uskaltauduttiin silloin siirtämään suoraan turvavyöistuimeen.

T: Ynis

Vierailija
8/29 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on:

CYBEX SOLUTION HANS TURVAVYÖISTUIN

http://www.minikids.fi/eshop/categories/102/

Meidän istuin on linkin alimman kaltainen, ja meillä on siitä vain hyvää sanottavaa.

Vierailija
9/29 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivät menee niin vinhaan eteenpäin, ettei pysy millään perässä viikonpäivistä. Maanantai tai torstai, ihan sama. Samanlainen hulabaloo on koko ajan.

Asiaa minulla ei ole, tulin vain ilmoittamaan, etten ole teitä unohtanut :)

Arki uuvuttaa. Töissä, töistä, töihin. Kotona pyykkiä, ruokaa, unta. Kauppaan, kotiin, päiväkotiin, töihin. Kait elämässä pitäisi olla jotain muutakin?

Muu perhe viettää syyslomaa. Loma. Mikä ihana sana. Mutta ei siis minulla. Perhe lähtee mummolaan tänään. Tulevat ehkä sitten torstaina pois. Ja arvatkaapa mitä tekee mamma? On tänään töissä puoli yhteentoista illalla, huomenna viettää päivää työmaalla klo 12-21.30 ja torstaina aloittaa työpäivän jo klo 7. Onko järkee vai ei?

Mutta paljon hyvääkin on. Minulla on ihanat lapset, jotka nukkuvat nyt päiväunia. Minulla on ihana mies, joka hoitaa meidän ihania lapsia ja kotia. Me kaikki olemme nyt terveitä. Ja minulla on sentäs vielä työpaikka, jonne mennä. (Joulun jälkeen voi asia olla hyvinkin toisin...:/ ) Minulla on mukavia ystäviä, joita saan vieraakseni viikonloppuna, kun minulla on vapaata.

Sori oma napa.

Voikaa Kaikki Hyvin!

Mimmu ja lapset x3

Vierailija
10/29 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksipä olen seurassanne myös hetken, mutta osan ajasta kyllä tuhlaan myös kotitöihin. Isommat naapurissa leikkimässä (heillä kun yhdellä on vielä se vierailukielto, ettei sais infektioita) ja pienemmät päikkäreillä.

Turvistuin Pekka syyslapsosella on esikoiselle aikoinaan ostettu Akta perusistuin kasvot menosuuntaan auton turvavöillä (vois siis olla toisinpäinkin istuimen omilla vöillä). Neiti 5v:llä on Graco turvavyöistuin. Meillä on kaikki istuimet ja korokkeet Graco (/ent Akta).

Kukkuulle voimia taas uuteen muuttohässäkkään! Onko tämä pysyvämpi koti vai yhä tilapäisratkaisu? Milloin selviää, mihin pysyvämmäin päädytte? Miten lapsoset jakselee kaiken tämän keskellä? Mites sinä itse? Entä parisuhde?

Aavis. Onko asiat rullanneet yhtään eteenpäin?

Lila. Mitäs teille?

Äitikuulla, Mimmu K:lle ja muille väsyneille jaksamisia!

Eilen vietin lasten kanssa kivan päivän siskoni luona. Muutoin syyslomasuunnitelmani romahtivat heti alkuunsa omaan väsymiseeni ja riitaan miehen kanssa. No, asiasta keskusteltiin taas. Vaikea on välillä miestä ymmärtää, mutta ei auta kuin yrittää jatkaa vaan.

Tänään oon siivoilla lasten kanssa sisällä ja pihalla.

T@hti

Vierailija
11/29 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venna kerhossa. Unohdin passittaa potalle kotosalla, varmaan jalat ristissä kerhoilee kun ei suostu siellä käymään vessassa. Onneksi ei juonut lounaalla paljoa. Kyllä osaavat nuo 3-vuotiaat välillä tehdä asiat itselleen vaikeiksi!!

Hellille: minäkin kuskaan pahimman nälkäkiukun karkottamiseksi mukana hapankorppua. Varsinkin puistotätiaamuina nälkä (ja lapsi) on kiljuva ennen lounasta. Nyt tosin on ollut pieniruokainen vaihe, alkaakin olla kapoista sorttia tuo esikoinen. No, äitinsä oli lapsena laiha ja isänsä myös.

Jatu, taatusti raskasta tehdä työkseen samaa kuin kotona. Meillä miehellä sentään 5-luokkalaiset töissä, ja meinaa silti välillä kypsyä kun töissä kasvattaa ja kotona kasvattaa.

Pile, joko alkaa kylppäri olla valmis? Koska saa tulla kylään? :)

Mulla on tällä viikolla 3 yh-iltaa peräkkäin, sitten onneksi miehellä pari pvää syyslomaa. Pikku-Myy on nyt muutaman yön heräillyt tunnin välein, hammasta tekee. Tuttina oon siis toiminut yöaikaan. Onneksi saan siinä jotenkuten nukuttua - tuli treenattua Vennan aikaan sitä puuhaa niin ahkerasti, heh. Pitikin hehkuttaa sitä virkeyttäni viime viikolla...

Ai niin! Vennan kummit, jotka jo oikeastaan " tuomittiin" lapsettomiksi, odottavat viiden vuoden yrityksen jälkeen lasta! Eilen oli ultrassa nähty syke :) Sormet ja varpaat ristissä oon täällä ollut, eikä vieläkään ihan uskalla huokaista. Rankat vuodet ja hoidot heillä takanaan, olikohan tämä viides alkionsiirto ja sitä ennen ne " kevyemmät" hoidot.

Nyt pitää mennä.

- tea -

Vierailija
12/29 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset nukkuu. Pää on tyhjä ja eräs raskas huoli painaa mieltä ja vie viimeisenkin ilon elämästä... Yöllä tuli taas valvottua, Mini elämöi 15min-puolen tunnin välein. Ikenet pullottaa, mut hampaita ei kuulu ja kaura jouduttiin jättämään pois, kun alapää on punainen ja Mini on herännyt aamuisin itkien kuuden jälkeen piereskelemään. Että se siitä. Soijamaitoaltistukseen pitäis päästä ja kyynelkanavan avaaminenkin edessä.

Ankkis, Valentina esiintyy välillä Bellana, välillä itsenään. Hänelle Beatrice teki " läskipuvun" , eli näyttelee entistä lihavaa itseään. Homma on meinannut välillä paljastua ja Valentinan lähimmät ystävät tietää totuuden, mut Orestes ei ja on rakastunut molempiin naisiin. Eli alkuunhan Valentina tekeytyi Bellaksi, koska ei uskaltanut tulla takaisin omana itsenään, koska Olimpia oli jo kerran yrittänyt tappaa hänet. Sitten kun Olimpia alkoi epäillä, että Bella olisikin Valentina, tämä päätti, että Valentina saa palata julkisesti, eli joutuu nyt elämään kahta eri elämää samaan aikaan. Höh, sekava selostus, mut toivottavasti siitä tajusi jotain!

Helli, toivottavasti pojan verensokeriasia pian selviää. Mekin joskus otettu evästä puistoon, jos Nekun aamupala jäänyt olemattomaksi. Muuten ollut tiedossa itkuraivoa..

Jatu, hyvä et Typy nyt viihtyy! Voi kun jo nähtäis!

Kerroinko jo, et teoriakoe meni pe läpi? :) Nyt muutama lisäajotunti edessä ja katellaan sitten sitä inssiä. Hirvittää vaan. Ajo lähtee Aleksis Kiven kadulta ja siinä spoivasti tietyöt meneillään. Tuttuja kulmia, kun siellä ennen asuttiin, mut liikenne vilkasta ja jännittää, et minne se tyyppi laittaa mut ajelemaan.

Mies tulee kohta töistä. Pitäs tänään imuroida ja laittaa huomiseksi ruokaa. Plääh. Huomenna ajotunti aamupäivällä. Eilen oli kiva ilta. Ystäväni järjesti yllätyssynttärit miehelleen. Oli miehen ilme näkemisen arvoinen, kun meitä oli lähemmäs 20 tyyppiä oven takana oottamassa!! Ja lapsillakin meni kivasti, Mini ei vierastanut ja Nea ei saanut kohtausta, vaikka yksi lapsi itki kovalla äänellä (Mini sen sijaan säikähti..). Mutta ihanalta tuntui olla " normaali" perhe, joka näkee ystäviä, kun niin paljon jouduttu olemaan eristyksissä. Piristi todella!

Nyt ei kai muuta liiku mielessä, heippa!

Enkeli1 ja Nea+Mini

Vierailija
13/29 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjassamme omaperäisiä otsikoita todellakin:)

Kiva kuulla Teastakin pitkästä aikaa! Ihania uutisia ystäväpiirissänne! Tuollaiset asiat (piiitkä yritys, hoidot yms) saa kyllä miettimään tätä epäoikeudenmukaisuutta.. Miksi toiset saa niin helpolla lapsen ja toisille se on melkein ikuisuusprojekti. No, tiedätte varmaan mihin viittaan tällä " toiset saa helpommalla" ...

Meillä on nyt tullut rauha iltoihin, Onni nukahtaa nätisti. Ei huutele ja vaikka huutelis, kun sinne ei mene, hiljenee pian. Aivan ihanaa. Kyllä tässä on taisteltukin, miehenkin kanssa kun ei oikein yhteistä säveltä löytynyt näihin iltoihin. Nyt kahtena iltana kun olen ollut kaksin Onnin nukkumaanmeno aikaan Onnin kanssa, ei ole ollut mitään ongelmaa. Eikä tarvi enää edes lahjoa illalla. Kahtena iltana lupasin aamulla jotain hyvää, jos menee nätisti nukkumaan. Eilenkin kapusi sänkyyn ja sanoi " näin sievästi minä ossaan mennä nukkumaan" . Ja sen myös teki.

Ah, mulla on tällä ja ensi viikolla töissä vähän uudet kuviot. Tuuraan meidän myyntisihteeriä, joten hommat on vähän erit kuin normaalisti. Ihan kiva saada tuntumaa niihinkin hommiin. JOkainen kokemus, joka on enemmän kuin mitä vastaanottovirkailijana olen tehnyt, on eteenpäin:) Kiva kun saa edes hetkeksi vastuuta. Vaikka onpa ne talon sisäiset kurssit majoituksineen ja ruokailuineen mun vastuulla normaalisti.

Pitäiskö minunkin keksiä jotain positiivista kerrankin... No, Onni on terve ja ihana puhelias poikanen. Kovasti kyselee asioita, kuten " mitkä nämä punaiset on?" kun pesi hampaita ja tarkoitti ikeniä. Äsken kun vein nukkumaan ja sanoin meneväni pesemään hampaita, Onni kysyi " pesetkö sinä ne etanatkin?" :) Iloitsin muuten tänään sellaisestakin asiasta, kun sain tilanteen hyvin hoidettua kun Onni sai jonkun ihme raivokohtauksen.

Se alkoi ruokapöydässä nykimään punajuuripurkkia kannesta ja kielsin topakasti sanoen ettei saa, se kaatu. Se loukkaantui kai siitä ja alkoi itkeä raivoten. Sitten se ei enää suostu sanomaan tuossa vaiheessa, mikä mättää vaan itkee ja vinkuu vain. Minä rauhallisesti yritin sanoa, että kerro mikä on, mitä haluat, etten ymmärrä tuollaista huutoa. Kun tämä ei tehonnut, vein sen omaan huoneeseen ja sanoin, että siellä voit miettiä vähän aikaa ja kun olet rauhoittunut, tulet sitten pois. Pari kertaa kävi kurkkaamassa oven raosta ja sitten tuli pois. Juosten mun luo halaamaan:) Suloista. Ja ennen kaikkea olen itselleni kiitollinen, etten hermostunut, en edes meinannut. Nuo kun ovat just niitä tilanteita, että helposti menee hermo huutamiseen ja itsekin sitten alkaa huutaa. Mutta näin saatiin tilanne pian normaaliksi eikä siitä jäänyt mitään kiukku-jälkitilannettakaan.

Kysynpä muuten vielä sellaista, että annatteko D-vitskua syyslapsosille?? Me ollaan annettu joka ilta se 3 tippaa Jekovitia mutta neuvolassa sanottiin, että jos juo maitoa runsaasti, ei sitä tarvi antaa. Onko näin? Kun kuitenkin jostain olen lukenut, että sitä suositellaan annettavaksi pimeänä aikana ainakin, että aikuistenkin olis hyvä saada sitä ruuan lisänä.

No, nyt pulinat pois. Huomenna saapi mennä töihin klo 9.

T-P

Vierailija
14/29 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille sanotii nlassa et pimeinä kuukausina annetaan.Joten alamme antaa heti ku joku muistaa ostaa ;-)) Typy juo vähän maitoa..

Ja tuosta tuli mieleen et meidän ihana th jää äippälomalle :-/ Kiva tietty hänelle,mut mua harmittaa,on niin ihana!!

Öitä!Aamulla klo7 otan pirteänä lapsia vastaan..Jännä miten sitä töissä saa tsempattua eikä kiukkua lapsille väsymystä-kotonahan on toisin ;-))

Kiitos Tealle ymmärryksen sanoista ja Ankkikselle tsemppauksesta kun typy sairasti ja pomo oli tyytymätön kun äiti hoiti lastaan!

jatu

Vierailija
15/29 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä muuta tällä kertaa :) Pino vaan oli jo pitkästi kakkossivulla ..

Olen loppuviikon kotona. Tyttö sairastui eilen, kuume on ollut tosi korkealla mutta nyt jo paranemaan päin. Ajattelin silti että olen hänen kanssaan rauhassa kotosalla nyt loppuviikon että saa rauhassa toipua. On ollut aika väsynytkin kun yöt ovat olleet nyt levottomia.

Kohta tulee mies töistä ja mä pääsen naapurin kanssa trimmijumppaan. Kiva juttu :)

D-vitamiinista. Mä annan tytölle kyllä säännöllisesti. Neuvolasta meille ainakin näin suositeltiin. Juuri kuten Jatukin totesi, " pimeään aikaan" . Tosin, meillä tyttö juo mielellään maitoakin ja aika paljonkin (tällä hetkellä näin! Oli tosiaan aikoja kun maitoa ei meinannut mennä ollenkaan ...) mutta neuvolasta oltiin silti sitä mieltä, että silti tuo d-vitamiini olisi hyväksi näinä loppusyksyn-talven kuukausina.

Voikaa hyvin!

Alli

Vierailija
16/29 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti Alli ja Jatu vastauksista. Kyllä minäkin olen olettanut (kai kuullutkin jostain joskus) että sitä vitskua on hyvä antaa. Siksi olinkin vähän äimistynyt kun terkka sanoi muuta. Mutta se nyt olikin sijainen ja muutenkin vähän joo joo nainen.

T-P

Vierailija
17/29 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen vielä töitä, mutta on niin hiljaista että karkasin tänne kertomaan kuulumisia.

Olemme menossa vielä saunaa koko porukka. Tulee oma lapsuus mieleen taloyhtiön saunasta, on autenttisessa kuosissa ja hajukin osa. Meillä pestään lapset kerran viikossa saunassa, kuten 70-luvulla.

Niin, meidän kylppärissä on betonissa halkasijaltaa 40 cm aukko, joten ei, ei todellaakaan ole remppa ohi. Olivat eilen sammuttaneet kuivauslaitteet, nyt odotellaan tietoa mitä seuraavaksi. Kylppäriä on kuivatettu 6 viikkoa! Eli ei ollut " vaan maakosteutta" .

Mutta rempasta huolimatta Tea, saa meille tulla kylään, ellet taho saunaan ja suihkuun! Ihanaa kuulla Vennan kummien hyvistä uutisista. Toivotaan että nyt raskaus jatkuu.

D-vitamiinia vaaan koko perheelle talviaikaan. Suurin osa suomalaisista kärsii talvella D-vitamiinin puutteesta. Mä anna vitamiinita aika vaihtelevasti, mutta talvella yritän muistaa paremmin.

Istuimissa luotan Britaxiin. Valma istuu Two Way Elitessä vielä pitkään (molemmissa autoissa sellainen). Painaa vajaa 13 kg ja pituutta 93, joten ei voi vielä edes siirtyä turvatyöistuimeen. Eliteä voi käyttää myös auton omilla vöillä. Otsolle ostettiin uusi Britax turvavyöistuin, jossa aika paljon säätöjä ja hyvä istuin. Toinen istuin on sitten vanha ja selvästi huonompi, mutten raaskinut ostaa kahta uutta.

Tässä nämä, olette mielessä, vaikken tänne asti usein ehdikään.

Pilette

Vierailija
18/29 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti vm. 73 puolihorteessa sopertaa, että mäkin oon täällä. Ei mulla mitään asiaa ole, tulinpahan moikkaamaan. Kohta meen unten maille, taidan vielä lukaista pätkän kirjaa.

Natinati

Kukkuu, jolta ei taivu enää nimmarimerkit

Vierailija
19/29 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räppäsin kuvien kanssa, vaikka tänään olin suunnitellut pinoutuvani.. Nyt täytyis painua pehkuihin.

Hätäset kuulumiset;

-Rosalla ei kiinteitä. :o((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((

-Olen lomalla (=1.5vk tauko sopimuksissa) Jee! Onhan tässä tammikuusta paahdettukin! :o)

T@hti, kysyit muinoin kenkäasiaa. Ostin ihan Halpahallista halvat talvikengät molemmille. Ajattelin että tytöt pärjäävät vuorellisilla kumppareilla ja noilla. Meilläpäin kun on ihan kunnon talvi. Onko teillä? Lähempänä kun kuitenkin olette rannikkoa, kuin me. Sinillä oli Vikingin Goretexit, mutten tykännyt. Tuntui että laitin rahani hukkaan, aina oli lapsella kylmät varpaat. En tiedä mitä mieltä fysioterapeutit ovat HH:n kengistä (tuskin kehuvat), mutta meidän tytöillä ne ovat osoittautuneet toimiviksi. Ovat kuitenkin sen verran halpoja, että maltan laittaa ne Venäjänkuormaan, ei tule kiusausta kierrättää sisarukselle niitä.

Öitä!

Lila75 ja tytöt 3v ja 1v7kk

Vierailija
20/29 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jommassa kummassa iltapäivälehdessä oli juttua lasten kengistä ja niiden laadusta just tiistaina. Tuli kerrakin hyvä äiti-fiilis, kun meillä käytetään Eccoja jotka oli parhaat kengät:) En muista oliko niiden rinnalla jotkut muut, mutta Vikingit oli seuraavana ihan ok kengät. Kokoja kauhisteli joku asiantuntija, ettei ne pidä ollenkaan paikkaansa, eli tosiaan pitää aina mitata lapsen jalan mukaan. Muuten vertasi huonoja jäykkiä kenkiä siihen, että kävelis jalat kipsattuna.

Noi asiantuntijan lausunnot oli sikäli vähän tylsiä, kun Eccot ei esim. sovi kaikille. Kommenttia olikin siitä, että pitäis olla samaa kenkää saatavana eri levyisllä lesteillä. Meillä Eccoihin ollaan päädytty siksi, että ne on ainoat jotka ei ihan hulluna hölsky sirojalkaisten neitien jaloissa.

Tarina kengistä päättyy tähän.

Muuten elämässä vähän masentavaa aikaa, äidin kanssa tuli iso riita, kun kävi haukkumaan mua puhelimessa ja löi luurin korvaan (=suuttui siitä, etten muistanut veljen synttäripäivää, asia joka tosiaan on äidin homma suuttua vaikka veljeä asia ei häirinnyt). Että sellaista lyhyesti.

Lapsilla tänään valokuvaus, saa nähdä onnistuuko pienemmän kuvat taaskaan.

T: Ynis, väsähtäneenä äitiinsä