Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maalikset -05 viikko 42

15.10.2007 |

Uusi viikko, uudet kujeet! Pääsinpäs minäkin kerrankin aloittamaan pinoa : )

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kaikki ahkerasti pinoon kirjoittamaan!

Tulin koneelle kun molemmat pojat nukkuu mutta eikös isompi jo herännyt. Oli aivan väsynyt niin käskin hänen vielä levätä vähän aikaa sängyssä. On muuten kuin persuksiin ammuttu karhu koko päivän. Ja mieskin tulee vasta seitsemältä kotiin kun menee töiden jälkeen salille. Että aikas pitkä päivä tiedossa. Ei siinä sinänsä mitään mut jos sataa koko päivän, ei päästä edes ulos. Miten ihmeessä viihdytän tuota maalispoikaa koko päivän? Onkos muilla kotiäideillä vinkkejä???

Viikonloppu meni nopeasti ja oli ihan kiva. Lauantaina käytiin kaupoilla ja muuten oltiin vain kotosalla ja eilen käytiin Eelin kummien luona kylässä. Heiän 1v 2kk tyttö oli oppinut kävelemään. Oli kiva katsella hänen menoaan : )

Meiän asunnosta tehtiin tarjous torstaina ja me kun ei sitä hyväksytty nii tehtiin vastatarjous. Tää ostajaehdokas sanoi menevänsä sunnuntaina vielä katsomaan muita asuntoja ja ilmoittavansa sit meille. Ei ilmoittanut eilisen aikana eli on varmaan löytänyt jonkun toisen asunnon : ( Olis ollut niin upea juttu jos hän olis tän ostanut. Hän olis halunnut muuttaa vasta helmikuussa ja me todennäköisesti päästään muuttamaan helmikuun alussa niin olis mennyt hienosti yksiin meiän toiveet. Ei olis tarvinnut lähteä tästä vuokralle tms. Nyt vaan etsimään uutta ostajaa. Täytyy varmaan järjestää taas sunnuntaina näyttö...

Ihanaa Jolla kun kirjoitit pitkästä aikaa! Meille tosiaan on tullut toinen lapsi, hän täyttää juuri torstaina 4 kk. Äkkiä se aika menee. Tulehan useamminkin kirjoittelemaan!

Mites Tuulia voi?

Nyt Henri huutelee äitiä, joten täytyy mennä.

Mukavaa alkanutta viikkoa ja tulkaahan kirjoittelemaan ahkerasti! Teiän kirjoituksia on niin kiva lukea!

Kalamami, Henri ja Eeli

Vierailija
2/27 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viikonloppuna risteilyllä ihan Ruotsissa asti. Meitä oli kuusi naista, eikä miehiä tai lapsia matkassa mukana ollenkaan. Oli aivan ihanaa syödä rauhassa, nukkua rauhassa ja juoruta rauhassa! Ihan varmaan ikäkin pidentyi muutamalla vuodella, koska naurettiin niiiiin hirveästi. Tosi leppoisa ja hauska reissu. Oli kyllä ihan kivaa tulla kotiinkin. Illalla Santtu sitten kertoi mielipiteensä mun reissussta, eli kiljui, raivosi ja huusi minkä kurkusta lähti. Oli oikein kiva kiljuntakonsertti. Mutta hyvin akkuni ladanneena jaksoin ihan vaan hymyssä suin.

Kiva oli kuulla Tuulian leikkauksesta. Nyt vaan kun saisi painoa alaspäin, niin vosin itsekin harkita. Tosin mä en nyt enää ole ihan 100 % varma, että meille ei tulisi vielä yhtä lasta. Mulla välillä vauvakuume jyllää ja luulen, että saisin miehen puhuttua ympäri jotenkuten. Ehkä...? En kyllä silti ole ihan varma itsekään, että haluanko. Vielä olisi kuitenkin pari-kolme vuotta armon aikaa. Ja käsittääkseni tämä pienennysleikkaus kannattaa tehdä vasta, kun ei enää lapsia tule. Ettei siis imetys ja mahdolliset (mun tapauksessa ihan varmat) raskauskilot pilaa hienoa lopputulosta.

Olen myös harkinnut silmien laserleikkausta. Juuri kuulin erittäin hyviä kokemuksia siitä. Onko kukaan käynyt siinä?

Mulle on juuri tulossa tämän kylän muutama äiti harrastamaan neulomista, eli pitää lopettaa virsi lyhyeen. Alotettiin kutomaan joskus viime talvena ja se onkin oikein mukavaa puuhaa. Minä todella inhosin käsitöitä koulussa. Nyt vaan ihmettelen, että miksi?!

T. lappu ja puistotädillä ulkoileva Santtu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin hyvin, jos puhutaan leikkauksesta toipumisesta. Mutta tuli flunssa ja oon kuumeessa, sekä mimmi. Eli lapset miulla kotona..ei mitään herkkua ja haasteellista tuon nostokiellon takia.

niin kuin kuvittelin viettää sairaslomaa sängyssä maaten, kun lapset hoidossa. en ole kotiutumisen jälkeen paljon maannut vaan joutunut pyörittää huusholloa normaaliin tapaan. tai ei nyt ihan normaaliin, onhan tässä tuo mies onneksi ollut. nyt vaan ei millään voinut olla pois töistä.

JOLLA, ihanaa kun olet käynyt kirjoittamassa!! muistan sinut hyvin ja muistan silloin tapaamisessa kun kakkosen raskaus oli ihan alkumetreillä =).

meillä taas uusia tuulia ja suunnitelmia. tänään tulee kämpän arvioija, ja loppuviikosta mennään remppamiehen kanssa katsastamaan tämä mein lasten entinen mummola tuolta luumäeltä. se on nyt tyhjillään ja ollut myynnissä. nyt meitä kumminkin kävi maaseutuelämä kiehtomaan, tässä eläminen on liian seesteistä ja helppoa ;). joten ehkä muutosta taas tiedossa tai sitten ei tapahdu mitään..katsellaan.

nyt pitää siivoilla..palaan myöhemmin.

T

Vierailija
4/27 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjanmaanreissu viikonloppuna meni kelien puolesta hyvin, ainoastaan koko paluumatkan satoi vettä, joten silmät kyllä väsyivät ajaessa. Muuten kyllä saa mun puolesta olla viimeinen pitkä automatka tämän mahan kanssa. Muutenkaan en mielelläni istu pitkiä aikoja paikallaan, ja nyt kyllä supisti, kiristi ja puristi oikein urakalla. Onneksi oli toinen kuski matkassa, niin voi välillä vaihtaa. Maalistyttö otti poissaoloni lungisti, oli juuri syömässä iltapalaa, kun tulin kotiin, ja hän vaan kehotti mua istumaan penkille ja syömään myös.

Kovasti mulle veikkailtiin poikaa tulevaksi niin tuolla reissulla kuin pinossakin. Itsellä ei ole asiasta tietoa eikä tuntumaa, mutta tytölle olisi helpompi käyttää uudelleen maalistytön vaatteet, olen kaksi ensimmäistä vuotta pukenut hänet lähes yksinomaan punaisen eri sävyihin. Oikeastaan vasta tänä vuonna ruvennut käyttämään muitakin värejä vaatteissa.

Harmi, ettei Kalamamille tullut talokauppoja heti kerralla. No, myöhemmin sitten.

--->

korvapuustit

Vierailija
5/27 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin podetaan lentsua :( Tai alkavaa sellaista. Miulla itselläni on tosi kurja olo, kuumetta ei ole paljoa mutta olo on muuten ihan tööt. Sit kun miulla on nuha niin alkaa välitön pakotus poskissa ja päässä eli miul menee samantien poskionteloihin nuo tavarat ja aiheuttaa kipuja.

Tuulialle paljon voimia arjen pyöritykseen ja parantukaa pian! Teillä on sit taas suuria pohdintoja edessä! :)

Hih, oli hauska lukea noita teidän veikkauksianne! :) Miulle on mahani puolesta kaikki (yhtä lukuunottamatta) veikanneet Nooran saavan veikan. Itse hiukan urkimme asiaa ultrassa ja saimme sieltä veikkauksen, sehän ei ole ikinä varmaa tai mie en ainakaan pidä sitä varmana :) Itselläni on vahva tunne tietystä sukupuolesta. Mutta kerrotaan loput sit kun saadaan valmista :)

Harmi Kalamami ettette saaneet kerralla taloa myytyä! Varmasti harmittaa! Mutta ostajia näyttää löytyvän joten ei hätää :)

Kiva oli kuulla Jollastakin! Kirjoitelkaas muutkin taustailijat! Missäs Emppakin luuraa?

Tuosta pottailusta vielä kun kyselin, kiitos vastauksistanne! Neiti istuu kyllä ehkä 3 minuuttia potalla jos on joku hyvä kirja/lehti seurana. En sitten tiedä aiheuttaako ummetus niin pahaa kakkapelkoa ettei uskalla tehdä mitään kuin vaippaan joka on hänelle turvallisin. Neuvola kehoitti sen takia ettei pidettäis " liikaa hoppua" pottailussa eikä varsin saa pakottaa. Lahjontaa voisi kyllä yrittää :)

No mutta nyt laitan potut kiehumaan. Onneksi on viikonlopun jäljiltä vielä karjalanpaistia ja kaalikeittoakin. Hei vaan!

Vierailija
6/27 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä aika rankkaa olla kipeitten lasten kanssa kun itsekin on puolikuntoinen. Nyt ensimmäisen kerran huomaan rinnoissa, että pystyssä ollaan oltu koko päivä. Huomenna vielä samanlainen päivä, Mimmillä lämpöä 37.4, itselläni 37.6 vaikka syön 3xvrk 600 buranaa.

Äsken leivottiin murosuklaakeksejä. Pakko olla näin kipeenäkin likoilla toimintaa, muuten hyppii kaikki seinille. Vanhat dvd:t ei paljon kiinnosta, tytöt kun ei katsele muita kun titiä. Elokuvat ei vielä uppoa.

Välittäjä kävi. Aika isot verot joutuisi maksamaan jos tämä myytäisiin ennen kuin ollaan asuttu se 2v. Jotenka tässä sitä sitten ollaan. Tämä mein koti on muuten kiva ja tykätään asua, mutta niin kuin kirjoitin, liian tylsää. Miulla pitäisi kuitenkin olla se oma piha yms. mistä silloin talvella väsyneenä halusin eroon =). Me ei haluta mitään isoja lainoja harteillemme, joten pienellä yritetään tulla toimeen. Tätäkin lainaa maksellaan vissiin 25v näillä meidän tuloilla.

Miun haave on kuitenkin se maatila, asuinrakennuksineen navettoineen..Sitä helmeä odotellessa.

Mitähän teillä oli juttua, pää humisee tyhjyyttään..

Kalamamille lohdutus, varmasti teidän asunto menee kaupaksi.

Tuulia

Vierailija
7/27 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans flunssainen äippä ilmoittautuu!Eilen iski tauti päälle,lämpöö oli 37,7,illaksi tippui 37,0.Nuha on ja kurkku todella kipeä.Tänään ei enää lämpöä ollut,joten töihin täytyy vääntäytyä.

Juuso on kans edelleen nuhassa ja yskässä,mutta muuten ihan pirtee kaveri.

Aikaisemmin kerroin siitä Juuson hammastapaturmasta,jossa siis osa hampaasta lohkes.Eilen oli tarkastus ja lääkäri totesi, että joudutaan poistamaan koko hammas pois.Lohjenneen osan tilalle on kasvanu hermo niin pintaan, ettei Juuso pysty kunnolla tolla oikeella puolella syömään.Vaihtoehdoksi saatiin, et annetaan ite rauhottavaa lääkettä tuntia ennen toimenpidettä tai sit ilokaasulla paikanpäällä...puuduttamaan joudutaan jokatapauksessa.Nyt vaan mietityttää kumpi on parempi vaihtoehto...

Muutenpa meille ei ihmeitä,muuttolaatikoita pakkailen ja rupeaa jo tympäsemään koko touhu,miten sitä tavaraa kertyykin..??

S ja Juuso

Vierailija
8/27 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä koko konkkis vielä kotona. Pieni toiveenkipinä, että huomenna saan lapset hoitoon ja saan vihdoin huilia. Miulla vielä lämpöä, likoilla nuha/yskä. Joudun vaan viemään lapset itse, mutta ei siinä tule kun parit nostot. Moona rattaisiin ja pois.

Miuta kiukuttaa nämä miun appivanhemmat. Etenkin apista on tullut nyt kaapijuoposta täys juoppo. Niin itsekeskeinen, ettei muista välitä mitään. Nytkin lähti vaan ryypylle, ei puhettakaan että olisi auttanut miuta, kun mummokin on tässä samassa taudissa. Anoppi ottaa päähän myös..kun ei laita sitä ukkoa pihalle ja muutenkin puolustelee sitä. Anoppi on tässä pyörähtänyt, mutta tuntuu että ne hetket mitä tässä on työlistää miuta enemmin kuin olisi apua. Lapset jotenkin käy isommilla kieroksilla tai jotain..en tiiä. Tai kai mie vaan oon nyt niin herkällä tuulella.

Meillä on pulltaikina kohoamassa. Kohta päässään leipomaan. Pakko olla tätä tekemistä, muuten kaikki hyppii seinille. Iltapäivällä menen kaupungille. Tuli yllättävä rahameno yms muuta kurjaa, mutta mie haluun nyt mennä shoppaa itelleni jotain kivaa ->parempi mieli. Ainakin meen kattelee niitä rintsikoita. =) Kiristetään sitten taas jostain..

GALLUPPIA: millasessa sängyssä lapsenne nukkuu? Nukkuuko kukaan maalis kerrossängyssä? Milloin lapsenne muutti pinnasängystä pois? Mietin tytöille kerrossänkyä. Nukkuisko mimmi jo ylhäällä ja moona alhaalla? Saisi lisää tilaa tuonne huoneeseen. Yritän nyt kierrellä näitä kierrätyspaikkoja ja ettiä sitä kerrossänkyä..sekä etsin jotain vanhaa lipastoa tuonne olkkariin.

Mies tulee vasta illalla töistä, on helsingissä. Pitkän pitkä päivä edessä. jospa järjestelisin likkojen kanssa tuon vaatehuoneen vielä tänään.

Näissä kohta pullatuoksuisissa tunnelmissa,

Tuulia

Vierailija
9/27 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon gallupiin vastaan, että maalistyttö on nukkunut ehkä puolisen vuotta kerrossängyn alakerrassa. Siirrettiin siihen, kun kerran oli ottanut vaipan pois ja pissannut sänkyyn iltayöstä, kun ei ollut muuta tekemistä. Muutakaan nukkumapaikkaa ei ollut. Sänky oli meillä valmiina, koska vanhemmat sisarukset nukkuvat siellä meillä ollessaan.

Maalistyttö osaa kiivetä yläkertaan itse. Sänkyjen koko on 200x80 cm.

Eri tasojen välinen korkeus voisi olla isompi, nyt se on alemman patjan reunasta yläpohjaan 75 cm. Mataluuden takia petaaminen ja lakanoiden vaihto on hankalaa. Tosin Tuulia muistaakseni olet minua jonkin verran pienempikokoinen, joten mahdut paremmin kerrosten väliin. Meillä on lisäksi sängyn alla vuodevaatelaatikko, joten pariin neliöön mahtuu paljon tavaraa.

Korvapuustit

Vierailija
10/27 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie huomenna menen käymään läheisessä kierrätyspaikassa. Siellä keväällä oli kerrossänky, tosi hyvä ja edullinen. En silloin sitä tietenkään tarvinut, niin jäi ostamatta. Se olisi sitten ollut oikea löytö..eihän sitä enää ole, mutta kyttäämällä voi löytyä.

Pääsin tänään pitkästä aikaa kirpparille. Sain kummallekin tytölle goret, 15e/pari. Mimmille ne on kokoa 27, joten ehkä ensi syksyksi tai sitten seuraavalle. Virheestä oppineena, ostin varastoon ;)

Kirppiskärpänen puraisi, joten pakko päästä uudelleen tekemään itselleni löytöjä =), kunnes huomaan että kaikki on ostettu sittenkin lapsille.

Meille keittiöön tulee nyt pirttikalusto. Tällä hetkellä siellä on pieni pöytä, johon kuuluu 3 jakkaraa. Moonakin on oppinut kantamaan jakkaraa hellalle/tiskipöydälle yms. Ja on ollut aika rajuja vaaratilanteita, kun neiti kiipeää. Mimmi tekee samaa, mutta osaa jo varoa kuumaa. Pakko hommata kaverilta lainaan tällänen kiinteämpi pöytä/penkit. Syöttötuolista pitää luopua ja keksiä Monskulle jokin koroke.

G2. Joko kukaan maalislapsi istuu isommassa turvaistuimessa 15kg->. Siis sellain missä on vain tavallinen turvavyö. Meidän piti hommata mummon autoon toinen istuin ja ostettiin nyt sellain isojen lasten istuin. Harvoinhan likat mummon autossa on, mutta onhan se penkit oltava molemmilla.

Nyt mie tästä poistun, kirjoitelkaas nyt muutkin..ettei ole pelkkää meitsin pinoa.

Tuulia

Vierailija
11/27 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä MAALISperheissä akvaarion omistajia? Jos on, onko teillä rehevää kasvillisuutta, kenties josta pystyisi ottamaan alkuja? Olisin kiinnostunut..

Meillä on n.120l akva. Kalat voi hyvin, mutta muuten ollut tosi huonolla hoidolla. Olen nyt päättänyt laittaa sen kuntoon. Kasvit vaan ei oikein tuppaa elämään, miulla..ei ainakaan rehoittamaan. kaupassa miekkakasvi on 7.5e/kpl. Törkeen hintainen, jos tapan sen heti =) Siksi päätin kysyä täältä, olisko kellään ylitsepursuva akvaario, josta saisin alkuja =)

Pitää huomenna etsiä jokin akvaarionettisivusto, jos siellä vaikka joku niitä jakelisi =)

Ei miulla taasen muuta..

Tuulia, joka kirjoitteli ihan ohi aiheen.

Vierailija
12/27 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme vierailleet ja saaneet kotiimme vieraita. Lapset ovat leikkineet kavereittensa kanssa (ikähaarukka 2kk-10v.) ja hauskaa on riittänyt. Voitte uskoa, että eipä juuri tarvinnut unta houkutella: iltasatujen jälkeen peittelin ja poistuin huoneesta ja pojat nukahtivat varmaan siinä samassa. ;)

Olipas mukava lukea teidän kaikkien kuulumisia. Tuulian leikkaus on mennyt kivasti ja kalamamikin on melkein myynyt asuntonsa. Jolla! Kirjoita useammin! Onnea uuden kodin ja uuden työpaikan johdosta!

Viime viikolla leivoin ja järkkäilin esikoisen 5v-juhlia: perjantaina sitten tupa oli täynnä lapsukaisia ja meno (silloinkin) sen mukaista. Olimme tänään neuvolassa hänen kanssaan 1,5 tuntia. Lumiukko-testit tehty ja niistä selvitty. Tel? Mites teillä, saiko jo puhtaat paperit leikkaamisesta? Hih. Muistelen vain kun viime vuonna molemmat mietimme tuota saksien käyttöä. Nyt meni nimittäin poitsulla jo hienosti. Th suositteli kyllä kynäharjoituksia, mutta kun ne eivät oikein kiinnosta vielä... Autoleikit vievät voiton 5-0. tosin, viikonloppuna sai lahjaksi pari puuhakirjaa, jotka yllättäen ovat saaneet pojan puurtamaan niiden ääressä pitkiäkin aikoja. Ajan kanssa, mitä tässä kiirehtiä. :))

Maalismussukka voi hyvin. Kasvaa ja tukkakin siinä samalla ja kasvaessaan sekin kihartuu entisestään... Aika valloittava näky. Isoveljensä kanssa on hurjastellut sisällä: meille ei nimittäin kerrossänkyä vielä uskallettu hommata. Mietimme sitä alkukesästä, kun pikku-T siirtyi samaan makkariin isoveljensä kanssa, mutta päädyimme ihan tavalliseen sänkyyn. Pojilla on välillä aika riehakkaita leikkejä, ja sieltä olisi varmaan yritetty välillä hyppiä tai kokeilla jotain muuta jännittävää tapaa laskeutua alas. Kunhan järkeä tulee enemmän niin sitten varmaan kerrossänky sopii meillekin.

Nyt saunaan! Mies tuli koripalloilemasta ja jo saunoikin. Minä päätin vain, että nyt kirjoitan tänne. Meinaa kaiken arkihössäkän lomassa jäädä nämä tietokonehommat ihan tyystin.

mukavaa lokakuista viikkoa! Olen lomalla, oikeastaan ollaan koko porukka. Kivaa. Olin kyllä ihan jo loman tarpeessa. Moni on kirjoittanut, miten töissä tökkii: mullakin joku ihme vaihe. Pohdin työn mielekkyyttä jne. Mutta ehkä taas loman jälkeen koen uuden vaiheen tälläkin saralla, ainakin näin toivon.

Moikkelis ja hyvää yötä!

P

Vierailija
13/27 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastailenpa minäkin Tuulian gallupiin. Meillä lapset nukkuvat samassa huoneessa omissa erillisissä sängyissä. Mä en oikeesti ole uskaltanut antaa meidän justiinsa 5 vuotta täyttäneen nukkua yläsängyssä. Oltiin kesällä etelässä ja siellä oli lapsille kerrossänky. Me otettiin Santulle patja lattialle ja esikoinen meni alasänkyyn. Mä vaan pelkäsin, että putoaa unenpöppöröisenä sieltä. Tai kompuroi yöllä jos täytyy mennä vessaan. Taidan olla aika mammari. Mut eikös se niin ole, että vanhat äidit on hössömpiä tai jotain...;)

Mun vanhempien mökillä on myös kerrossänky ja se on ollut rasittava kiipeilevän pikkupojan kanssa. Santtu ennen aina kiipesi sinne heti kun silmä vältti. Hyppi ja seisoskeli siellä, eikä osannut tulla tikapuita alas. Ei kiva. Olen näköjään kerrossänkyvastainen.

Esikoisella on huomenna kerhosta syysloma. Mitä ihmettä sitä keksisi tekemistä. Mä olen niin tottunut, että mun aamupäivät 9-12 on lapsivapaat ja saan tehdä ihan mitä vain.

Nyt lapset ahdistelee muovailuvahojen kanssa, joten pitänee mennä laittamaan heidät pöydän ääreen.

T. lappu

Vierailija
14/27 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas eilen oli hiljaista..miekään en kirjoitellut mitään, kun ei muutkaan ;)

Eilen likat oli hoidossa ja mie sain vihdoin ja viimein levätä. Luksusta. Sain vain päänsäryn, pelkästä makaamisesta ja hiljaisuudesta.

Nyt mietin menenkö heti käymään kaupassa vai otanko pienet unet. Ollaan meinaan herätty Moonan toimesta klo 4.30. Hän nukahti klo 6.30 ja miekin kerkesin 20min nukkua ennen kellon pärähtämistä. Moonakin piti herättää klo 7.

GALLUPPIA tyrkkään taas. PELKÄÄKÖ teidän lapset mitään? Meillä Mimmi pelkää ihan hysteerisesti hämähäkkejä ja seittejä. Näkee niistä painajaisia nyt lähes joka yö ja muutenkin kaikki roskat yms ovat hänen mielestään hämähäkkejä. Sänkynsä puittenoksian jälet on myös seittiä. En ymmärrä mistä moinen, kun eihän täällä niitä otuksia ole. Parvekkeella kesällä ja se annettiin olla siellä seitteineen koko kesän, kunnes tämä kammo tuli ja viskattiin seitit pois. Outoa.

Ei hitsi, mie lähen nyt kauppaan ostamaan välipalalle jotain ja maitoa. Meillä on tänään korvakontrolli klo 14, niin haen lapset ennen sitä. Pitää siis olla välipala kun tullaan kotiin.

Herään samalla,kun meen vähän haukkaamaan happea.

Tuulia

Vierailija
15/27 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta lähden viemään Santtua puistotädille ja esikoisen kanssa kaupoille. Hänen kerho kun on syyslomalla. Sitten haetaan mun kummityttö meille leikkimään. Hän on 10kk meidän tyttöä vanhempi, eli leikit sujuu heiltä hyvin.

G. Santtu pelkää kauheasti mörköjä, kummituksia ja pimeää. Kesällä oltiin Muumimaailmassa näytöksessä, jossa oli mörkö oli pukeutunut kummitukseksi. Santtu alkoi itkeä, kun pelotti niin vietävästi. Meidän kumpikaan lapsi ei mene yksin alakertaan, kun siellä on ihan varmasti mörkö.

Kysynpä vielä, että onko teidän maaliskuisilla jo selkeästi paras " ystävä" ? Santulla on puistossa yksi tietty poika kenen kanssa leikkii joka päivä. Kotonakin tästä pojasta puhutaan kovasti. Puitossa he tekevät kaikki hommat yhdessä. Vaikka eivät varsinaisesti vielä kauheasti keskustele, niin kulkevat peräkanaa koko ajan ja leikkivät samoja leikkejä. Jotenkin se on sööttiä.

T.lappu & lapset

Vierailija
16/27 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksyin teidän pinoon ja huomasin Tuulian veroasian asuntoa myydessä. Jos olette maksaneet nykyisestänne ihan normaalin markkinahinnan, ettekä ole saaneet sitä pilkkahinnalla, ei vero ole kovin suuri. Alle kahdessa vuodessa hinnat ei nouse kuin vähän. Vero maksetaan vain voitosta, ei koko summasta. Siis jos olette maksaneet asunnosta 100 000e ja nyt saisitte siitä 105 000, maksatte vain tuosta 5000e:sta sen veron 29% eli alle 1500e.

Vierailija
17/27 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä ollaan, etätyöpäivällä. Repäisin, kuulkaa, tänään oikein kunnolla ja kävin ostamassa kahdet silmälasit!!! Sellaisesta 2 yksien hinnalla, tietty. Kyllä kuulkaa mieli piristyi oikein roppakaupalla! Nyt vaan ootellaan, että saa prillit.

Muutenkin kuuluu parempaa. Minulla on töissä ollut yksi kinkkinen tilanne yhden ihmisen kanssa, mutta se alkaa nyt laueta, joten stressipisteet putoavat kohisten... Ja viikonloppuna meille on tulossa hirveä liuta kavereita, joten hauskaa on tiedossa. Tosin pitää stressata tarjottavien kanssa, mutta onneksi se kaupan alan lakko peruuntui, niin saa ainakin ostettua kaikki... Olen kyllä suunnitellut helpon menun, mutta on siinä hommansa kuitenkin. Mutta kivaa siis tiedossa.

Kerrossängyistä oli puhe. Meillä on mökillä ja vanhemmillani kerrossänky. Hyvin sujuu nukkuminen niissä, tosin meillä Nuutti on yläsängyssä, Saanan uskaltaisin laittaa mökin sänkyyn (kun on sellainen matalampi), mutta en kyllä vanhempieni kodin yläsänkyyn. Meillä on molemmissa tosi korkea laita kyllä, eli unissaan ei voi pudota. Ainoa ongelma meillä yläsängyssä on se, että kun lapset nukkuvat samassa huoneessa, heidän on tosi vaikea rauhoittua, ts. höpisevät ja kikattavat pitkään... Ja äitin hermo menee...

Niin ja kyllähän sitä tietysti kiipeillään yläsänkyyn jne., mutta onneksi vain mökkisängyssä, joka on tosiaan matala ja jonne Saanakin osaa jo mennä (ja tulla poiskin). En siis ole kieltänyt sitä, ennemminkin vaan opettanut kiipeämistekniikkaa, ettei tarvitse koko ajan vahtia... Korkeampaan yläsänkyyn Saanalla on vielä ehdoton kielto.

PELOISTA: Saana pelkää pimeää. Saa hysteerisen kohtauksen, jos yllättäen sammutetaan valot. Niinpä meillä on Saanan huoneen lähellä olevassa vessassa valot yölläkin... Hämähäkkejä pelkää myös vähän, mutta se on jotenkin vielä hallittua pelkoa, toisin kuin tuo pimeä...

Ja TURVAISTUIN: Saana istuu vielä sellaisessa vyöllisessä turvaistuimessa, mutta istuin alkaa olla meidän jättiläiselle kohta pieni. Olenkin miettinyt turvavyöistuinta, mutta ehkä tuo välttää 3-vuotiaaksi asti...

Pippandiille piti sanoa 5-vuotisneuvolasta: Meillä on vasta 1,5 viikon päästä. Mikä on lumiukko-testi????? Tietäis, mihin varautua... Meillä leikkaaminen sujuu jo hyvin, toivottavasti riittävän hyvin... Nyt molemmat muksut ovat innostuneet värittämään, kun printtaan heille netistä erilaisia hahmoja. Esim. Nuutti tykkää kovasti värittää Autot-leffan kuvia... Ja kirjoittaa Nuutti osaa jo sanelun mukaan, ts. kun sanoo, mikä kirjain tulee seuraavaksi, hän osaa kirjoittaa (tuntee siis kirjaimet), tai sitten mallin mukaan. Mutta jännää mennä uuteen neuvolaan, ihan mukavalta kyllä neuvolantäti vaikutti, joten olen positiivisella mielellä.

Jokohan tää riittäis... palaillaan!

Terhi&muksut

Vierailija
18/27 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

parhaasta ystävästä. Saanalla ei sellaista selkeästi ole, tykkää leikkiä kaikkien kanssa. Toki on lapsia, jotka tuntee paremmin ja joiden kanssa siksi leikkii mieluummin, mutta ei mitään varsinaista bestistä.

Terhitaas

Vierailija
19/27 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyt lukemassa niin vastaan.

Ollaan ostettu tämä asunto appivanhemmilta, eli niin edullisesti kun ilman verottajan puuttumista voi ostaa. Sen takia me saisimme tästä voittoa 20000e, josta siis menee tämä vero..

Tyttöjen korvat oli kunnossa, hyvä niin. Omatkin korvat tarkistutin, ja ok. Ei tällä kertaan flunssa mennyt korviin asti, onneksi.

Mie myös olen miettinyt sellasta matalampaa kerrossänkyä. Molemmat osaa kiivetä hyvin ylös ja Moona harjoittelee alastuloa, niin kerrossänky voi olla ajankohtaisa kohtapuolin. Nyt huutonettiä olen kyttäilyt, muttei täältä päin ole löytynyt vielä sopivaa.

En ole koskaan syventynyt mokomaan huutamiseen. Nyt ymmärrän miksi ihmiset jää koukkuun..mie kuolaan sieltä piironkia, sänkyä ja niihin kuuluvia yöpöytiä.Ne olisi edulliset, anttiikkia(?), mutta mokomat kokkolasta asti ja rahti sieltä tänne tulisi maksamaan ja paljon. Tein ensimmäisen huudonkin =), kaloille kaksi ruukkua tuonne akvaan. Sekä sieltä kautta saan edullisesti niitä kasveja, mistä kyselin aikaisemmin =)

Jeps nyt pitää miettii tuota ruokapuolta. Joten hus äiti koneelta kyökkiin.

T

Vierailija
20/27 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen meni tosi vauhdikkaasti, vein likan aamulla tarhaan, lähdin saman tien entisen työkaverin luo Espooseen, ja hänen kanssaan piipahdin ensimmäistä kertaa Sellossa. Olen aina ajatellut, että sinne on muka pitkä matka, mutta 20 minuuttia ruuhkattomaan aikaan on käytännössä ihan vieressä. Moni on kehunut kivaksi ostospaikaksi ja olihan siellä hauskoja kauppoja ja viihtyisä ja siisti yleisilme. Lamppua olen pitkään etsinyt olohuoneeseen, ja tosiaan, siellä olisi ollut pari hyvännäköistä valaisinta, jotka olisin kelpuuttanut ilomielin, jos joku olisi maksanut. Hintaa kun oli kolmensadan molemmin puolin. Tänään kyllä sitten kävin Kodin Anttilasta plokkaamassa edullisemman mallin.

Eilen ehdin vielä pitkille päikkäreillekin, heräsin vasta puoli neljältä, kun likkaa olisi pitänyt olla hakemassa kolmen jälkeen. Lievästi tuli kiirus.

Maalistyttö pelkää kovia ääniä. Pölynimuria työnteli vuoden vanhana innoissaan itse säädellen voimakkuutta, mutta nyt pötkii pakoon toiseen huoneeseen. Samoin porista ja sähköisistä sahoista, vatkaimista, hiustenkuivaajasta, jne pelästyy, ja sanoo aina " kiitos" , kun lopetetaan touhu kyseisillä laitteilla.

Mistä TEL löysit silmälasitarjouksen? Mulla katkesi pari viikkoa sitten lopullisesti toinen sanka, jota ei enää liikkeessä suostuttu korjaamaan viime kerralla. Otin sitten käyttöön kymmenen vuotta vanhat, vielä tukevat rillit samoilla vahvuuksilla.

Onkos Nasulina lähtenyt jo synnärille, kun ei näy pinossa? Huhuu? Vai luinko huolimattomasti?

Tuolta Huutonetistä olen muutaman tavaran hankkinut sellaisia, jotka olen itse pystynyt hakemaan. Mm. syöttötuolin ja toisen turvaistuimen. Kuljetuskustannukset kun tulevat helposti isoiksi, ja toisaalta keltanokkana en ole uskaltanut ruveta miettimään rahaliikennettä muuten kuin käteisellä paikan päällä, ettei tule ongelmia.

Taidankin piipahtaa siellä tässä illan päätteeksi.

--->

Korvapuustit