Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on mennyt pieleen?

Vierailija
29.10.2008 |

Niin, en tiedä, mikä on tosiaan mennyt avioliitossani pieleen. Vai onko mikään. Onko ongelma yksin minun, vai tekeekö miehenikin väärin. Olemme olleet yhdessä pian 20v ja lapsiakin on. Pieniä lapsia, jotka verottavat tavalliseen tapaan aikaa parisuhteelta. Minä olen kotiäitinä.

Mieheni kokee - tietysti - saavansa aivan liian harvoin seksiä. Ja totta se varmasti onkin. Minä vain en kykene seksiin silloin, kun lapsista joku on hereillä ja siten mahdollisesti kuulolla. Ja nykyään tuntuu, että lähes aina näin on. Kuopus herää aamulla samaan aikaan kanssani, illalla isommat voivat olla hereillä. Ja kun illalla itse väsyneenä kaadun sänkyyn, en useinkaan jaksa odottaa, että kuopuskin sammuu, vaan olen itsekin jo lähes unessa lapsen nukahtaessa.

Miehelleni ei tuntuisi olevan ongelma harrastaa seksiä, vaikka joku lapsista olisi suorastaan hereillä samassa huoneessa. Minä puolestani en voisi edes kuvitella siinä tilanteessa mitään.

Nykyään mieheni onkin sitten jatkuvasti kähmimässä minua. Ohimennessään hän koskee minua lähes poikkeuksetta johonkin. Usein tavalla, jota en siedä. Hän pitää oikeutenaan puristella vähän sieltä, vähän täältä. Ja suuttuu, kun siitä lämpene. Olenkin alkanut väistellä miestäni kotona, sillä nuo kosketukset ärsyttävät. Saan osakseni myös inhottavia, loukkaavia sanoja, koska en mieheni mielestä vastaa hänen kosketuksiinsa ja pyyntöihinsä "oikealla" tavalla.

En tiedä, mitä tehdä. Enkä varmasti ole ainoa tässä tilanteessa. Onko mitään tehtävissä? Kerran jo harmistuksissani huitaisin miestäni, kun hän kävi suoraan alapäähäni kiinni. En halua olla sellainen ihminen.

Apua tai neuvoja kellään? Vai olenko vain turhasta ruikuttaja?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei se värkki käyttämällä loppuun kulu"

Vaan ei niin tykkääkään, jos sinne joku tunkee kutsumatta! Ja seksi voisi kai olla muutakin -ainakin ap:lle olisi jos oikein ymmärsin- kuin värkin käyttämistä! Mutta ajattele isänmaata ja levitä jalkasi... Ja mieti haluatko olla sellaisessa tilanteessa kovinkin usein ja pitkään...

Vierailija
22/40 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas tämä FYYSINEN fakta-kommentti! Siis joku testosteroniko? Entäpä se yhtälailla fyysinen fakta, ettei toista haluta?? Estrogeeniko on jotenkin vähäpätöisempi hormonikin? Joutuu naishormonitkin mieshormonien alistamaksi tässä yhteiskunnassa ;) Ihan oikeasti hormonitkin voivat olla syy haluttomuuteen ja limakalvojen kuivuuteen yms. Mutta tietty talvisodan hengessä pidetään isännät tyytyväisenä kähmimisineen kaikkineen? Täällä neuvotaan usein pitämään parisuhde kunnossa suostumalla seksiin... MItes nuo miehet, käykö sama ohje, että pitääkseen parisuhteen kunnossa voisivat joskus olla vonkaamatta jos näkevät ettei toista huvita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan ei niin tykkääkään, jos sinne joku tunkee kutsumatta! Ja seksi voisi kai olla muutakin -ainakin ap:lle olisi jos oikein ymmärsin- kuin värkin käyttämistä! Mutta ajattele isänmaata ja levitä jalkasi... Ja mieti haluatko olla sellaisessa tilanteessa kovinkin usein ja pitkään...

... tai jos on nyt, niin ei ainakaan kovin kauan enää.

Vierailija
24/40 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... tai jos on nyt, niin ei ainakaan kovin kauan enää.

Ei ole naimisissa kun en tarvitse tapakristittynä pappia sanomaan, että saatte rakastaa. Mutta suhdetta on takana 15 vuotta ja melkoisella varmuudella on tulevaisuudesssakin. Onko avioliitto sinulle samaa kuin alistuminen seksiin? Jokku jossain toisessa ketjussa puhui kerran aviollisten velvollisuuksien hoitamisesta, ehkä se olit sinä? Minusta on ihana elää itsenäistä elämää ihanassa parisuhteessa. Ja ennekuin kerkeät vastata, ettei minua kukaan kosisikaan, niin tämä on ihan keskusteltu päätös. Yhteinen elämä ja asuntolaina painaa meikäläisten vaakakupissa papin aamenta enemmän.

Vierailija
25/40 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, onneksi miehesikin on sitten samanlainen kuin sinä.

Muille - ns. "tavallisemmalla" libidolla varustetuille - en jakelisi yleisohjeena, että älä nyt ihmeessä sekstaa miehesi kanssa, pitäähän nyt joka miehen muutama vuosi selibaattia kestää... Voi nimittäin käydä parisuhteelle aika huonosti. Kokemusta on (ja vahingosta viisastuu)

Vierailija
26/40 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en todellakaan tajua tarkoittavatko nämä "ei se värkki siitä kulu"- ja "annan sille niin on tyytyväisempi"- kirjoittajat sitä, että parisuhteessa elävien naisten on todellakin vain paras olla kiltisti hiljaa ja antaa jos ukkokulta niin haluaa, ettei se karkaa vieraisiin. Mitä kyseinen mies on sitten mieltä siitä että "saa" säälistä, vaikka vaimo ei itse halua, vai teeskentelevätkö nämä parisuhteen tukipylväät haluavansa? Kuinka oikein se sitten on?

Vierailija
27/40 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kuinkahan moni teistä, jotka kehotatte antamaan vaikka vain säälistä, haluaisi itse saada vain säälistä? Todella itsetuntoa kohottavaa.

ap

Vierailija
28/40 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikki te, jotka neuvotte "vain antamaan", olette missanneet koko minun pointtini :(

Eihän meillä mies missään täydellisessä selibaatissa elä! Olenhan jo aiemmin tässä ketjussa todennut, että meillä jopa välillä ON seksiä, joka tyydyttää kovasti molempia osapuolia. Kysymys on lähinnä siitä, että meillä mies olisi valmis vaikka oka päivä ja monta kertaa. Kehuu minua haluttavaksi ja kauniiksi (josta olen tietysti usean lapsen äitinä mielettömän iloinen), mutta kun minä en pysty/jaksa/halua/kykene joka päivä. En edes joka toinen... Ja se nyt sitten tekee minusta sen hirviö-vaimon, joka teillä "anna vaikka ei huvittaisikaan" -tyypeillä on mielessä? Kuinka moni teistä hoitaa kotia ja lapsia 24/7? On aina saatavilla, kun jollakulla on asiaa? Ja kun sitten koittaa se hetki, että pääsen vihdoin illalla nukkumaan, onkin kauhea rikos, jos seksi ei ole päälimmäisenä mielessäni :(

Enkä todellakaan ole niin tyhmä, että en ymmärtäisi, että luon itse mahdollisesti tilanteen, jossa mieheni haluaisi purkaa paineitaan jossain muualla. Luoja tietää, että siitäkin on tässä talossa keskusteltu. Ja mieheni sanoo, että ei edes ajattele moista. (Mistä sen silti tietää, niinpä niin.)

En vain JAKSA sitä, että minä olen se, jota voi kosketella miten vain, missä vain ja milloin vain. Enkä sitä, että mieheni ei tunnu ymmärtävän, että lasten nähden/kuullen en halua mitään halailua ja suukottelua enempää! En myöskään halua olla pelkkä panopuu, jos sillä tulevat mieheni tarpeet tyydytetyiksi. Haluaisin, ja uskon, että se on myös oikeutettua, että myös minun tarpeeni tulisivat tyydytetyiksi. Vaikka ne sitten ovatkin erilaisia kuin miehelläni.

ap

Vierailija
29/40 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että parisuhteessani ei ole seksiä koska...? En vain ymmärrä miksi sitä pitäisi antaa silloin kun/jos ei halua!

No, onneksi miehesikin on sitten samanlainen kuin sinä.

Muille - ns. "tavallisemmalla" libidolla varustetuille - en jakelisi yleisohjeena, että älä nyt ihmeessä sekstaa miehesi kanssa, pitäähän nyt joka miehen muutama vuosi selibaattia kestää... Voi nimittäin käydä parisuhteelle aika huonosti. Kokemusta on (ja vahingosta viisastuu)

Vierailija
30/40 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en tykkäisi tuollaisesta kourimisesta lasten nähden ja en tosiaan mitään sääliseksiä antaisi ellei mies voisi muullakeinoin osoittaa minulle hellyyttä. Meillä on murkku ja taapero ja pari siitä välistä ja voin kertoa,ettei ole kyllä helppoa järjestää kahdenkeskeistä aikaa.

Vierailija
31/40 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oma mies monesti näitä viestejä ihmetellessäni todennut, että mieluummin masturboi kun panee halutonta naista! Tietty jos alistamisesta tykkää... mut sit on ne rikoksen rajat ja muut ongelmat... Hiukan provoa joo, mutta kyllä mä naivisti ajattelen, että kehoni on temppelini, ja kun tässä maailmassa on nykyisin niin vähän asioita, joihin pystyy vaikuttamaan, niin ainakin mun oma kroppa on mun ja vain mun! Annan mielelläni siitä iloa toisellekin, mutta oikeasti vain kun se mulle sopii. Joskus sopii usein, joskus harvemmin. Eikä tulisi mieleeni odottaa enempää eikä vähempää mieheltänikään. Jos ei kiinnosta yhtä aikaa, niin ei se maailma siihen kaadu kun on elämässä muutakin.

että kuinkahan moni teistä, jotka kehotatte antamaan vaikka vain säälistä, haluaisi itse saada vain säälistä? Todella itsetuntoa kohottavaa.

ap

Vierailija
32/40 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meillä seksi lastenohjelmien aikana toimii hyvin! Eipä ole kertaakaan lapset yllättänyt. Rakastella voi silloin kauniisti ja hiljaa peiton alla, jos vaikka lapset sattuisivat tulemaan ovelle. Me halaillaan ja suukotellaan ja köllötellään sylikkäin muutenkin paljon, joten ei ne lapset tiedä mitä siellä vällyjen alla tapahtuu.

Olen periaatteessa samaa mieltä siitä, ettei säälistä tarvitse antaa. Se kuulostaa helposti alistumiselta. Kuitenkaan molempien halut harvoin kohtaavat. Välillä itse teen aloitteen, vaikka näyttääkin ettei mies ole kauhean " halukas ",mutta kas kummaa, ei sitä kauaa tarvitse lämmitellä! Eikä silloin ole enää kyseessä " säälistä antaminen ". Ja sama toisinpäin, kyllä sitä itsekkin syttyy aika nopeasti.Tottakai molemmilla oltava oikeus myös kieltäytyä ja sitä on kunnioitettava.

Itse huomaan, että jos elämä menee niin hektiseksi ettei seksiä kerkeä / jaksa harrastaa, niin nopsaan minullakin alkaa hermo kiristää. Kyllä minäkin silloin ehdottelen miehelleni pikku tuhmia ja " koskettelen ". Mutta mieheni sytyy kyllä nopeasti.

Olen vakaasti sitä mieltä, että onnellinen parisuhde ja molempia tyydyttävä seksielämä kulkevat käsi kädessä. On ihan faktaa, että jos ei saa tyydytettyä itseään seksuaalisesti parisuhteessaan, niin varmasti alkaa vilkuilla sivuille. Ja vielä jos ei saa puolisoltaan huomiota ja hellyyttä muutoinkaan, vaan kaikki lähestymis yritykset tyrmätään. Kyllähän se nakertaa kenen hyvänsä itsetuntoa.

Esikoisen syntymän jälkeen meille tuli puolen vuoden seksitön aika. Muistan kuinka sana seksi tuli minua vastaan kaikkialla! En voinut lukea naistenlehtiä ollenkaan ahdistumatta. Telkkarista tuli vain sekstistisiä ohjelmia jne. Minulle vain synnytys, oman kehon muuttuminen ja uusi roolini äitinä oli niin iso muutos, että olin ihan hukassa itseni kanssa! Reilusti puhuin asiasta miehelleni ja hän lupasi odottaa, vaikka varmasti oli vaikeaa. onneksi tilanne siitä korjaantui.

Vierailija
33/40 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisten asettamia vaatimuksia kanssasisarilleen. Ei tarvitse tehdä mitään mitä en halua omalle ruumiilleni.

Vierailija
34/40 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukenut ajatuksiani :/

Olen vakaasti sitä mieltä, että onnellinen parisuhde ja molempia tyydyttävä seksielämä kulkevat käsi kädessä. On ihan faktaa, että jos ei saa tyydytettyä itseään seksuaalisesti parisuhteessaan, niin varmasti alkaa vilkuilla sivuille. Ja vielä jos ei saa puolisoltaan huomiota ja hellyyttä muutoinkaan, vaan kaikki lähestymis yritykset tyrmätään. Kyllähän se nakertaa kenen hyvänsä itsetuntoa.

Enhän ole kertaakaan sanonut, että tyrmäisin mieheni KAIKKI lähestymisyritykset! Vain ne, jotka tuntuvat "liian suorilta", eli esim. suora kouriminen rinnoista tai haarovälistä. Mieheni osaa koskettaa myös kauniisti, eikä minulla silloin ole mitään sitä vastaan. Mutta kun on päiviä, jolloin en voi edes liikkua vapaasti omassa kodissani, ilman, että minut pysäytetään milloin missäkin ja minua kosketaan röyhkeästi, siitä en voi väittää pitäväni.

ap

Vierailija
35/40 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkinä, että rauhallisia aamuja saa itselleenkin (joko ilman seksiä tai seksin kanssa) jos asentaa/asennuttaa makuuhuoneen oveen lukon. Lastenohjelmien aikana voi hyvin loikoilla ja vaikka sekstaillakin, kunhan on varma, ettei kukaan yhtäkkiä saa ovea auki. Omat lapseni ovat tottuneet siihen, että käytän makuuhuonettani joskus johonkin, lepäämiseen tai olemiseen, ja pidän ovea silloin tällöin lukossa. Joskus joku kolkuttelee, mutta lähtee sitten pois, jos ei saa vastakaikua...

Vanhin lapsi on 10 v, ja ymmärtää varmaan jo jotain, muttei ole koskaan kyseenalaistanut äitinsä rauhallisia seksi- tai lepotuokioita. Toki suihku on toinen paikka, jossa voi joskus käydä.

Sen kyllä ymmärrän hyvinkin (itse asian aikanaan kokeneena) ettei väsyneenä tee mieli tosiaan käydä siellä suihkussa sekstaamassa tai aamuseksiäkään vain toisen mieliksi antaa. Mutta jos kerran viikossa antaa vain toisen mieliksi ja toisen kerran saisi itsensäkin mukaan, ja nauttimaan, niin omalla kohdallani tämä on aikanaan toiminut. Jonkinlainen kompromissi kuitenkin, mutta toisaalta olen kyllä itsekin näistä pikaseksituokioista nauttinut omalla tavallani - siis kun nautin siitä että mieheni minua haluaa, vaikken itse aina loppuun asti tyydyttyisikään. Toisaalta mieheni on taas silloin tällöin "antanut" minullekin saamatta itse muuta kuin antamisen ilon :)

Vierailija
36/40 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan faktaa, että jos ei saa tyydytettyä itseään seksuaalisesti parisuhteessaan, niin varmasti alkaa vilkuilla sivuille.

Mua sieppaa näissä keskusteluissa kun omista mielipiteistä käytetään ilmaisua FAKTA. En nyt oleellisin pointti tähän keskusteluun, mutta pakko sanoa. On faktaa, että miehillä on kova seksuaalinen draivi, ja faktaa, että rupeaa käymään vieraissa jne. Ei se mitään faktaa ole, koska ei kaikille käy niin.

Vierailija
37/40 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös siinä, ettei lasten nähden käydä kourimaan kenenkään paikkoja asiattomasti. Ei halailussa ja suukottelemisessa mitään, mutta kun ap:n tekstistä sai hiukan ronskimman kourimisen kuvan. Ei ole kiva kun ne päiväkodissa käy matkimaan ja kertoo, että näin kotonakin tehdään. Oman sukupuolen vanhempi on lapselle kaikkein tärkein roolimalli monessa asiassa, myös tässä.

Kuten totesin aiemmin, jokaisen keho olkoon edes ns. omaa aluetta, jolle ei tulla 'lupaa kysymättä'.

Vierailija
38/40 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jotenkin tuo viesti tuli joillekin muille jotka ottivat kantaa ketjuun.

Ymmärrän täysin ettei kukaan halua / jaksa jokapäivä, eikä kaikkiin kourimisiin tarvitse suostua, ei toki! Ja kaikki koskettelu ei ole lasten nähtävää.

Ja mielestäni on myös niin, että jos seksistä kieltäytyy, niin toisen on sitä kunnioitettava!

Vierailija
39/40 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisena minua ainakin loukkkasi, kun puolisoni lähes aina torjui rakasteluehdotukseni ja lähestymiseni. Pikku hiljaa halut alkoivat sammua.

Olemme sittemmin eronneet, muista syistä. Silti ehkä seksin puute vaikutti välillisesti aika paljon, tai jos se puoli olisi toiminut, niin ehkä emme olisi ajautuneet niin erilleen.

Vierailija
40/40 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää selvittää, miksi toinen ei halunnut. Voi olla ihan eri syyt kuin ap:lla. Jos ei haluta toinen enää edes ihmisenä/kumppanina, niin ongelma on isompi, kuin jos ei 'vain' seksi kiinnosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme