Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmiset tekevät itsemurhia/ tappavat perheenjäseniä kun

Vierailija
29.10.2008 |

heillä ei ole uskoa Jumalaan. Uskovilla on aina pahimmassakin katastrofissa toivoa paremmasta ja esim. itsemurha on suuri synti.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovatkin masentuu!

Itse uskon, ja olen ollut alakuloinen joka oli siis astetta lievempi muoto masennuksesta. Ei silloin Jumalaa paljon ajattele tai kaiken tarkotusta kun ei jaksa mennä kotoa ulos.

Moni hylkääkin uskonnon kun tapahtuu jotain pahaa jota ei voi käsitellä "kaikella on tarkotuksensa". Mutta uskonnossa on se hyvä puoli että kuollessa pahoja asioita voi katua ja Jumala on anteeksianto.

Moni asia on syntiä, mutta sitä varten me pelastutaan että Jeesus kuoli niitten puolesta.

Musta ap.n kannanotto on kamala: jos joku tappaa itsensä niin se on asia jota ei sitten sopisi tuomita noin. Koita kasvaa ihmisenä. Papit luotsaa katastroofeissa, ihmiset on aina hukassa: oli uskontosi mikä vaan tai et usko mihinkään. Ateistikin saattaa olla tulevaisuuteen luottava.

Vierailija
2/11 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä katson että tasustalla on siinä voimmakkaat materialistiset pyrkimykset ja kun niissä epäonnistutaan, niin sitten ei nähdä minkäänlaista tuilevaisuuttaa itsellään eikä muillakaan perheenjäsenillä.

Tämä on suomalainen kunniamurha... siis nämä koulu- ja perhemurhat ovat ihan samasta puusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskovien vai ateistien tekosia?? mun mielestä ei ole kerrottu missään

Vierailija
4/11 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonto on suurin asia joka tappaa maailmalla. Ei se estä tappamasta toista koska uskoo.

Monesti tuntuu että jopa korostetaan sitä omaa Jumalaa tappamisen yhteydessä. Parhaillaan tapetaan uskonnon nimessä!

Kunniamurhaa ei voi sekottaa siihen että tappaa ittensä, puhumattakaan että tappaa toisia samalla. En hyväksy kumpaakaan.

Mutta saa olla aika sekasin jos lyö kirveellä toista ihmistä. Oli syy sitten mikä vaan; vaikka se uskonto.

Ei siihen tarvita materiaa jos ihminen masentuu eikä näe elämässä järkeä. Voi uskovakin hylätä Jumalansa ja jatkaa elämää.

2

Vierailija
5/11 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on väärää tietoa luullaa että kunniamurhia tehdään vain naisten kunnian menetyksen tms. takia. Niitä tehdään myös taloudellisten syitten takia, siis siellä missä niitä tehdään.

Uskonto on, tottakai, tapattanut ihmisiä maailmassa. Se eriarvoistaa ja sortaa, monen sodan syy tai sytykelöytyy uskonnosta, se on selvää.

Mutta nyt ollaankin Suomessa ja tuntuu aika epätodennäköiseltä että taustalta löytyisi joku uskonnollinen ihminen, en usko.

3.

Vierailija
6/11 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

heillä ei ole uskoa Jumalaan. Uskovilla on aina pahimmassakin katastrofissa toivoa paremmasta ja esim. itsemurha on suuri synti.

Omaiseni oli uskossa ja viimeisinä päivinäänkin luki raamattua ja etsi apua.

Hän oli siinä uskossa, että ei pääse taivaaseen, koska tekee synneistä suurimman. Se ei häntä estänyt :(.

Papin kanssa keskustellessani myöhemmin hän sanoi, että hän oli jo niin masentunut, ettei enään nähnyt mitään toivoa.. Samalla hän kertoi Jumalan anteeksi annosta ja; että Jeesus kuoli meidän syntiemme vuoksi.

Ole kiltti äläkä yleistä, äläkä nosta itseäsi ylemmäksi uskosi takia.

Loppujen lopuksi, me kaikki olemme ihmisiä omine heikkouksineen!

Vierailija
7/11 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta luterilaisuus ei niihin kuulu. Muslimimaissa itsemurhat ovat harvinaisia, samoin Jehovan Todistajat ja Mormonit eivät tee (yleensä) itsemurhia.

Vierailija
8/11 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei hän koe voivansa vaikuttaa omaan elämäänsä (jumalahan se siitä päättää). Ateisti löytää itsestään sen kaiken, minkä uskova uskoo tulevan jumalalta: rakkauden elämään ja lähimmäisiin, mahdollisuuden vaikuttaa, maailman kauneuden.

Uskovaa voi myös houkutella kuolemassa usko iankaikkiseen elämään. Ateistia ei, hän tietää, että kaikki on tässä.

Vierailija
9/11 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ihmisiä voi jakaa uskoviin ja ateisteihin - itse olen skeptinen agnostikko.

Sitä paitsi Raamatussakin sanotaan, ettei ihminen voi itse päättää onko uskossa vai ei ts. se on "armolahja".

Vierailija
10/11 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun uskonkäsityksen mukaan itsemurha on rikos ja kuolema ihmisen vihollinen. riistämällä itse hengen itseltäni osoittaisin epäkunnioitusta elämän lahjaa kohtaan ja sen antajaa kohtaan, joten itsemurha olisi rikos jumalaa vastaan, joten en koskaan tekisi sitä.

Sitäpaitsi rakastan elämää, huonokin elämä on parempi kuin kuolema joka on kaiken loppu...näihän sanotaan Raamatussakin.

Vierailija
11/11 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanotaan mm. että "olen asettanut eteesi siunauksen ja kirouksen elämän ja kuoleman, valitse siis elämä."

11.